Aihe: Soittokuntaan kosketinsoittajana?
1 2 3 4
Wonder
29.01.2006 11:23:02
Noniin, alokasaika on meneillään Vekaranjärvellä, ja pistin nyt sitten hakemusta Hämeenlinnan Panssarisoittokuntaan. Jos en sinne pääse, niin onko mitään vinkkejä mihin soittokuntaan kannattaa hakea kun soittimeni on pop&jazz-piano/koskettimet/laulu. Jazzissa olen kyllä aika aloittelija...

Onko esim. Lappeenrannan Rakuunasoittokunnassa tämmöisiä bändejä? Entäs Turun laivastosoittokunta? Mitäs muita paikkoja niitä nyt onkaan...? Lahteen ei ilmeisesti enää voi päästä, mutta muihin voi ainakin yrittää (korjatkaa jos olen väärässä, tää on niin sekavaa)

Niin ja asun pääkaupunkiseudulla, mahdollisimman lähelle haluaisin päästä. Eli ei mielellään esim. Ouluun...

Niin ja mitenköhän ne pääsykokeet hoituu?
Dirk
29.01.2006 11:44:42
Kesken palveluksen soittokuntaan hakemisessa on hyvät ja huonot puolensa; mikäli pianistin paikka on jo täytetty Lahden kautta niin ei auta vaikka olisit kuinka hyvä (olettaen, että ko. soittokuntaan otetaan vain tietty määrä tiettyä instrumenttia). Toisaalta pääsykokeet ovat todella leppoisat verrattuna Lahteen.

Olin itse soittajana kajaanissa viitisen vuotta sitten ja seuraavan erän pääsykokeissa oli pianisti, joka olis kyllä ollut tarpeeksi hyvä, mutta Lahden kautta oli pianoon jo valittu etukäteen toinen.

Eli: Jos "läpäiset" pääsykokeen niin kysy voivatko skapparit kysellä muilta lähistön soittokunnilta, mikäli heillä olisi tarvetta pianistille, mikäli ko. soittokunnasta paikkaa sinulle ei löydy.

Ja Ouluun ei oteta varusmiehiä. Ja sehän nimen omaan olis ollut sulle täydellinen paikka, sillä etäisyys taitais olla tarpeeksi, jotta pääset kotiin lentokoneella :D
mr.muzak
29.01.2006 13:07:24