fish 26.01.2006 13:22:19 | |
---|
"I see you walking hand in hand with long-haired drummer of the band" repeäminen. Failures always sounds better. Let's fuck it up boys, make some noise! |
mikainen 26.01.2006 15:59:13 | |
---|
Stratovariuksen lyyrisistä helmistä puhuttaessa ei kertakaikkiaan voida sivuuttaa tapausta nimeltä "Reign of Terror": "What the hell is going on, skijumpers making music that sells gold. There's no talent in this game, hunting for the fame. Publicity is all you need, that's why it feels to me like Reign of Terror Reign of Terror" Jep, Tolkki on ollut syystäkin huolissaan kun Matti lopetti hyppelyn. Tämähän kuulostaa samalta kuin omat sanoitukset joskus alle 20-kymppisenä. :) |
pantzku 26.01.2006 20:09:40 | |
---|
jani wickholm: "planeetat värähtelee, jumala viivastolla jumala viivastolla" ei helevetti Jos nyt kuitenkin pysyttäis niissä alkuperäisissä versioissa, ennen ku aletaan jakelemaan tuomioita! Tuo kohta menee oikeesti:" Planeetat värähtelee, nuotteina paikoilleen, jumalan viivastolla, jumalan viivastolla." |
pantzku 26.01.2006 20:22:06 | |
---|
Ekana tuli mileen tämä uusivirran radio renkutus. vaik onkait siinäkin pari hyvää riimipätkää. http://lyrical.nl/song/64080 --------------------------------------------------------------------------------------------- Mun mielestä tuossa ei ole mitään kornia tai huvittavaa. Loistava sanoitus, joka on kaiken lisäksi jäänyt mieleen kummittelemaan pitkäksi aikaa. Eikä ollenkaan edes ärsytä. Tässä oon Tupunan kanssa täysin samoilla linjoilla. Mulle on usein käyny niin, että kun biisin kuulee, niin huomaa jääneensä pitkäksi aikaa ajattelemaan sanoitusta...jotain erityisen puhuttelevaa se pitää sisällään. |
Roger 27.01.2006 21:19:38 | |
---|
Jane -"orkesterin" euroviisuehdokas V.I.P: "DJ ja tanssilattia, bassoissa tuhat wattia, kaupunki valvoo kun me tanssitaan vielä, tanssitaan vielä..." Höröhöröhörö... Life is what happens to you while you're busy making other plans. - JL |
spank aki 28.01.2006 10:10:32 | |
---|
Jos nyt kuitenkin pysyttäis niissä alkuperäisissä versioissa, ennen ku aletaan jakelemaan tuomioita! Tuo kohta menee oikeesti:" Planeetat värähtelee, nuotteina paikoilleen, jumalan viivastolla, jumalan viivastolla." vielä huonompi tuolla tapaa |
mr.muzak 29.01.2006 09:10:07 | |
---|
Kyllä niin pisti hymyilyttämään kun kävin Matti-leffan katsomassa. On se vaan legendaarinen.. "..pidä varas, hän on varas" ja "..pilvet hiipii kuun takaa". HOHO. |
julio 29.01.2006 09:49:22 | |
---|
Mulla tulee "Tahroja Paperilla"-kappaleesta aina mieleen, että muija on löytänyt miehen spermapaperin jostakin. "Vain tahroja paperilla, älä siis suutu, ei siitä asiat miksikään muutu, ei siitä että meillä oli hetkemme..." Loistava kappale kyllä, eikä todellakaan Epuissa mitään vikaa. Minun päässäni pikemminkin. oon kuullut että se on alunperin mennyt "tahroja lakanalla", mutta muutettu levy-yhtiön kehoituksesta paperiksi. Kyllä Petri Münchxkin "levoton prinssi" on jotain käsittämätöntä. "tiedäthän varmaan sen mä samoin sulle tekis en levoton prinssi täällä odottaa mitä ikinä sä siellä teet". Ja tätä sitten soitetaan (tai ainakin soitettiin) tauotta radiossa. tästä ei oikastaan osaa sanoa että onko tämä edes hauska. emmätiä - Fishbone Soldier #7 |
julio 29.01.2006 10:14:12 | |
---|
niin ja toni wirtasen koko tuotanto. emmätiä - Fishbone Soldier #7 |
pliksu 29.01.2006 10:21:11 | |
---|
niin ja toni wirtasen koko tuotanto. Vaikka en itse Apulannan musiikista välitä, niin on hänellä mielestäni joskus aivan upeita koukkuja sanoituksissaan. Noin älyllisesti tosi lahjakas kaveri. Itse persoonasta saa olla montaa mieltä. Life won't wait |
Lennu 29.01.2006 11:40:46 | |
---|
Vaikka en itse Apulannan musiikista välitä, niin on hänellä mielestäni joskus aivan upeita koukkuja sanoituksissaan. Noin älyllisesti tosi lahjakas kaveri. Itse persoonasta saa olla montaa mieltä. Vähän se älyllisyyskin on välillä, sanoisko nyt, itsekorostettua. Mutta muutama ihan hieno sanoitus mun(c)kin mielestä. |
Necromuru 29.01.2006 12:18:38 | |
---|
Juu, tuo Son(a)tan Letter to Dana on kyllä kaikkien aikojen mauttomuuksien top 10ssä. sonta ei taivu noin. ;) Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha! |
Epik 29.01.2006 22:28:58 | |
---|
Wirtasella on kyllä hyviäkin pätkiä. Jokin aika sitten mulla soi pitkään päässä lause: "Mä en koskaan pelännyt seuraavaa aamua vaan viimeistä iltaa. Helpompaa on pölynä lattialla, kuin patsaana vasaran alla." enkä millään tajunnut mistä vasarasta ja pölystä se puhu. Yhtäkkiä sitten vain hoksasin mistä oli kyse ja tuntu hyvältä tajuta jotain.. Mut vielä tuli yks hyvä mieleen. Jacks of all trades teki parodian omasta biisistään Liar, vetäen sen suomeksi. Menee jotenkuten näin: "Hei beibi katso mitä teit sinä mulle kun sydän rikki katson kun sä ja Julle styylaatte niin kuin en ois olemas enää on multa turha tulla lämpöä penään." sit tulee sellainen suvantokohta biisissä jossa äijä puhuu: "Hei beibi, kyl mun ois pitäny tietää et tässä käy vielä näin. Mä katon kun ulkona sataa ja mietin vaan sua. Enkä missään millään voi saada sua ikinä irti mun sydämestä. I love you." Se pitää kyllä kuulla koko biisi että tajuaa kuinka hauska se on. Hyvä bändihän tuokin, muuten on että nää korneimmat biisit on yleensä tarkoituksella korneiksi tehtykin. |
miihkali 30.01.2006 07:50:28 | |
---|
Suurlähettiläät onkin täällä jo esiintynyt, oma all-time suosikki tässä kategoriassa on (biisin nimeä en muista): "Enkä välitä vaikka kesällä, heität minua ampiaispesällä." Piti aikanaan kuunnella moneen kertaan, että meneekö se tosiaan noin, mutta kyllä vain! |
"What the hell is going on, skijumpers making music that sells gold.." Tämä kyllä aiheutti ns. "kahvit näppikselle" -reaktion. Ei siinä kai mitään, sillä onhan Timo aivan oikeassa pohtiessaan musabisneksen tilaa :) Itselleni tuli mieleen baarissa joskus kuulemani suomirap-renkutus, joka meni tyyliin "TYÖSTÄ sun lantioo/vartaloo/persettä/mitänytonkaan" tjsp. En tiedä kappaleen nimeä enkä artistia, eikä ole niin väliksikään, mutta tiettyä hilpeyttää herättää, kun ajattelee tuota biisiä. Work you body, jep, mutta en tiedä kyllä vartalon työstöstä sitten :) |
kk80 31.01.2006 00:03:01 | |
---|
Suomi on armoton kieli tekstientekijöille. Jotenkin tuntuu, että pienetkin lipsahdukset kuulostavat heti äärettömän kornilta. Usealla artistilla voisi olla parempi veto vaihtaa kieli suosiolla englanniksi, näin suomalaisen juntin korvaan kolmas kotimainen antaa anteeksi todella paljon ja kielikuvat voivat olla aika onttoja ennen kuin ne rupeavat särkemään korvassa. Nämä tilaussäveltäjät kuten Maki Kolehmainen & Risto Asikainen & Petri Munck osaavat suoltaa banaalia tekstiä vuodesta toiseen. Tästä kovasta kolmikosta suurin inhokkini tekstien suhteen on ehdottomasti Risto Asikainen. Popstar vedätykset ovat uskomatonta tuubaa, NylonBeatin sanoitukset tökkivät todella pahasti jne. jne. Veikkaisin että Kolehmainen puolestaan on puolestaan vastuussa Tulin Voittamaan -veisusta ja siitä Idols-Ilkan uudesta kappaleesta. Todella korneja molemmat. Korniuden huippu on kuitenkin ehkä Sig -yhtye. Jos tämä bändi ei ole vitsi (miltä se todellakin kuulostaa)niin ihmettelen syvästi. Radio Novan voimasoitosta löytyvät "Vuosisadan rakkaustarina" ja "Tiina menee naimisiin" loksauttavat takuuvarmasti suun auki joka kerta. Kaveri on varmaan ollut 14v kun on tekstit laatinut. Muuhun tuotantoo en ole tutustunut, joten pyydän syvästi anteeksi kaikilta asianomaisilta jos sieltä löytyy todellisia helmiä. Pro Helminen. Raipe Torinoon 2006! |
Jani The Rock 31.01.2006 00:22:44 | |
---|
Korniuden huippu on kuitenkin ehkä Sig -yhtye. Jos tämä bändi ei ole vitsi (miltä se todellakin kuulostaa)niin ihmettelen syvästi. Radio Novan voimasoitosta löytyvät "Vuosisadan rakkaustarina" ja "Tiina menee naimisiin" loksauttavat takuuvarmasti suun auki joka kerta. Kaveri on varmaan ollut 14v kun on tekstit laatinut. Muuhun tuotantoo en ole tutustunut, joten pyydän syvästi anteeksi kaikilta asianomaisilta jos sieltä löytyy todellisia helmiä. No nyt pitää todella pitkän linjan SIG -diggarina tarttua syöttiin ja kommentoida. Suuri osa SIGin (elikäs Inkisen Matin) teksteistä on tosiaan tehty ns. kieli poskessa. Jos nuo biisit loksauttavat suun auki, niin ei voi kuin kehottaa tutustumaan ko. yhtyeen hitteihin "Sadan vuoden yksinäisyys", "Kolme sanaa sinulle", "Rakastan sua vain" sekä "Laitakaupungin laulu". Noiden jälkeen leuan asettamiseksi takaisin saranoilleen tarvitaan jo lääkärin apua. Mutta on siellä tuotannossa sitten niitä todellisia helmiäkin. Ja noista mainitsemistani ainakin kaksi viimemainittua on luettavissa sellaisiksi, ainakin nerokkaan toimivan pop-lyriikan sarjassa. Vaan syvällisempääkin tekstiä SIGin biiseistä löytyy kyllä. Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 |
AP 31.01.2006 08:42:40 | |
---|
Suuri osa SIGin (elikäs Inkisen Matin) teksteistä on tosiaan tehty ns. kieli poskessa. Jos nuo biisit loksauttavat suun auki, niin ei voi kuin kehottaa tutustumaan ko. yhtyeen hitteihin "Sadan vuoden yksinäisyys", "Kolme sanaa sinulle", "Rakastan sua vain" sekä "Laitakaupungin laulu". Noiden jälkeen leuan asettamiseksi takaisin saranoilleen tarvitaan jo lääkärin apua. Komppia. Sehän sen bändin taika oli, että kuulostaa juuri "ylivilpittömältä". Ennemmin tämä on Raision lahja suomalaiselle pop-musiikille kuin Tauski Peltonen.... Sitä paitsi ei parempaa onnittelulaulua lie Suomessa tehty kuin SIGin Hyvää syntymäpäivää, jestas, sehän oli yhteen aikaan oikein hitti. K100 #7
Ärlä #011 |
lethus1 31.01.2006 09:08:01 (muokattu 31.01.2006 09:10:44) | |
---|
"I see you walking hand in hand with long-haired drummer of the band" repeäminen. Mistä toi on ? Aika helmi tuokin. (edit: Sonata) Stratovariukseen ja/tai sen sanoituksiin tutustuneet voisivat pistää lisää näitä helmiä Reign on Terrorin ja letskaripiisin lisäksi. Joskus niitä on täällä pyörinyt, oisko vuosi tai pari sitten. Itse ei viitsi ihan suoraan sanottuna lähteä lukemaan Straton koko levytyshistorian sanoituksia läpi siinä toivossa että jotain hubaa löytyy... Antaa palaa.. Pakko saada lisää tuota Tolkin neroutta. ps. Taisi olla jollain tolkin soololevylläkin jotain aika kovaa stuffia ? Neljän ruusun Pop laulajan vapaapäivät ja muut on paskinta kakkaa mitä itse näin aamutuimaan muistan. Ja eikö näillä ollut joku Popmuseokin ? Ideat loppu ? Popkanootti ? Äitini on poppari ? |
carnation 31.01.2006 13:14:04 (muokattu 31.01.2006 13:16:58) | |
---|
Antaa palaa.. Pakko saada lisää tuota Tolkin neroutta. No tässä sulle Eagleheartin kertsi: "Heart of an eagle He flies through the rainbow Into a new world and finds the sun Spreading his wings above all the sorrows The glory of Eagleheart!" ps. Taisi olla jollain tolkin soololevylläkin jotain aika kovaa stuffia ? Hoho, on! Varsinkin Father-biisi on sellaista tilitystä että oksat pois. Lue vaikka tosta: http://www.darklyrics.com/lyrics/timotolkki/hymntolife.html#8 Ja se pitää vielä sanoa, että kannattaa ehdottomasti kuunnella tuo kyseinen Father. Varmasti se on Tolkille itselleen hyvinkin henkilökohtainen tilinteko ja terapeuttinen kappale, ja kokonaisuudessaan synkkä kuin mikä, mutta ei ei ei, ei sitä voi naureskelematta kuunnella. "Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ! |