pekip 30.01.2006 21:16:00 | |
---|
Elkeekä unhoittako mehi stratoja ittelläni ollut Jimi Vaughan on ässä! joo-o |
Saakos niihin kauloihin Fenderin logot valmiina? Herää kysymys että miksi pitäisi saada... Aston Martiniin "5-speed" tarra? Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Härski 30.01.2006 21:45:02 | |
---|
1. Tilaat Warmothilta viimeistelemättömän kaulan (eli ei pintakäsittelyä) 4. Sekoitat lakan joukkoon hieman keltaista tai oranssia maalia 5. Lakkaat kaulan kellertävällä lakalla saadaksesi vintage-lookin. 6. Enjoy your new Fendäh!!! :) Damn.. eikös tuo ole aika iisi ja edullinen tapa tehdä siitä vintitsin näkönen? Ku tuolla toi vintage tinttaus on aika kallis. Tulee kaulalle hintaa. Tosin ei mulla ole mahdollisuutta tuota lakata ite, enkä edes osaisi tehdä siitä tasaista. Vittu mä mitän osaa, ostan vaan sen fendän ja oon hiljaa? |
P-Nut 30.01.2006 22:33:19 (muokattu 30.01.2006 22:33:41) | |
---|
Perhana, tätä olen miettyinyt itsekin! En vain tuota englantia kovin osaa, joten toi tilaus/maksu jää mulle täysin utopiaksi. Himottaisi kyllä tilata, koska mulla on kaikki tossa korvan takana, että jos osais vain tilata/maksaa/hahmottaa sen loppu summan sitten, ni sois siinä! Sieltä näkyy selvästi ne toimituskulut suoraan suomeenkin ja siellä on niitä suomalaisten pistämiä infojakin mitä on maksanut kun on tilannut tavaraa jne. Tässä vielä infot miten saat lopullisen hinnan. ESIM: Osat yht. 500 $, rahti 100 $ --> Loppusummaksi saadaan (500+100)*1,027*1,22 = 751,764 $ kertomalla summa 1,027:llä saadaan tulli ja 1,22 kertomalla saadaan ALV. Sitten vaan katotaan $ -> € kurssi ja vaihdetaan summa euroiksi. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
Jag 31.01.2006 05:52:45 | |
---|
Itseltä löytyy (löytyy on huono sana suomen kielessä. Ei ole puhdasta suomea , mutta oletetaan, että se nyt täyttäisi m.net kelpoisuuden) nurkasta tommonen Japanin Fenderin Jaguar. Soundeja en lähe jenkkiin enkä mihinkään muunkaan vertaamaan, kun ei ole vertailupohjaa. Sen sijaan voin puhua osien laadukkuudesta ja kitaran viimeistelystä. Kitarasta löytyy kaksi pientä viimeistely "virhettä". 1) plektrasuojan reuna on aavistuksen roisoinen. Tämä ei ole häiritsevää ja sen huomaa vasta lähältä tarkkasteltaessa. Tätä ei olisi vaikea pienellä hionnalla korjata. En vaan koe tätä tarpeelliseksi. 2) Tune-o-maticin jotkut tallapalat ovat turhan teräviä. Katkoi ikävästi kieliä. Tämän saa pienellä hionnalla/viilauksella kuntoon. Muuten "täydellinen" kitara. Noita kahta pientä viimeistely virhettä lukuunottamatta en löydä kitarasta mitään moitittavaa. En ole havainnut metalliosissa mitään kulumista. Elektroniikka toimii niinkuin pitääkin. Kitara täyttää tuon hintaluokan "kaikki laatuvaatimukset". Loisto keppi. Ja vieläkun sopii käteen kuin x#x". Eli loistavie keppejä sieltä Japaaniankin tehtaalta irtoaa. Testaamaan mars mars... "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
einomies 31.01.2006 09:11:16 | |
---|
Sieltä näkyy selvästi ne toimituskulut suoraan suomeenkin ja siellä on niitä suomalaisten pistämiä infojakin mitä on maksanut kun on tilannut tavaraa jne. Tässä vielä infot miten saat lopullisen hinnan. ESIM: Osat yht. 500 $, rahti 100 $ --> Loppusummaksi saadaan (500+100)*1,027*1,22 = 751,764 $ kertomalla summa 1,027:llä saadaan tulli ja 1,22 kertomalla saadaan ALV. Sitten vaan katotaan $ -> € kurssi ja vaihdetaan summa euroiksi. Eikös tuo tullausprosentti kitaravehkeillä ole 3,5 % tai 3,7 %? Eli kertoimeksi tulisi joko 1,035 tai 1,037 (ennen ALVia)? Vai tietäisikö joku tarkemmin noista? Vaikka eipä sillä kauheasti ole loppusumman kannalta väliä, prosentti sinne tai tänne... kiinnostaisi vain tietää, kun olisi tarkoitus "metsästää" tarvittaessa ulkomailta pari kitaraa... |
ReBeat 31.01.2006 09:23:46 (muokattu 31.01.2006 09:26:05) | |
---|
Eikös tuo tullausprosentti kitaravehkeillä ole 3,5 % tai 3,7 % Kyllä, "kokonaiselle" sähkökitaralla se on 3,7. Esim. pedaaleille tullausprosentti on 2,7 ja taitaa olla sama kitaraosille ja -elektroniikallekin. Siinä on eroa lukeeko paketissa "electric guitar" vai "guitar parts". Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Jaba 31.01.2006 15:33:59 | |
---|
Testasin sitten tänään tuolla Soundstoressa sitten tollasta '72 Reissue vaahteraotelautaista mustaa stratoa. Ei perkele kun oli hyvä! Usein poimittuani jenkkistraton kouraan, olen pettynyt ja pahasti. Nytten tuli ihan päinvastanen fiilis. Siinä oli kyllä viimeistely ja soittotuntuma kohallaan. Ja hintakin (650€). |
Jonte 25.02.2006 18:03:27 (muokattu 25.02.2006 18:03:45) | |
---|
Elkeekä unhoittako mehi stratoja ittelläni ollut Jimi Vaughan on ässä! Mie tilasin äsken meksikolaisen Fat Stratin. Onko kyseinen soitin MNet-hyväksytty? Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Jag 25.02.2006 18:22:30 | |
---|
Mie tilasin äsken meksikolaisen Fat Stratin. Onko kyseinen soitin MNet-hyväksytty? Hyviä yksilöitä löytyy. Tämä taitaa olla "virallinen linja". "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
32788 25.02.2006 18:30:25 | |
---|
Mie tilasin äsken meksikolaisen Fat Stratin. Onko kyseinen soitin MNet-hyväksytty? Harrastin juuri äsken suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa. Onko se vaarallista? Kirka Saatana! |
MadMatt 25.02.2006 21:01:17 | |
---|
Onko noissa kaikissa uusissa japanilaisissa nuo ohuet vintage nauhat ja tuo 7.25 radius. |
kalle-w 25.02.2006 22:27:15 | |
---|
2. Ebaysta pistät ostaen 10-15 dollarilla Fenderin siirtokuvalogon EBayn tarroista näkee sokeakin, että ovat Ebayn tarroja eivätkä oikeita. |
Da Make 26.02.2006 00:15:56 | |
---|
EBayn tarroista näkee sokeakin, että ovat Ebayn tarroja eivätkä oikeita. Tarrat ja siirtokuvat on hyvä pitää erillään muutenkin. Näppärä poika kikkailee photshopilla ja erityisellä siirtokuvapaperilla lasertulostimen kera. |
tomukka 26.02.2006 10:25:27 | |
---|
Ei siinä 1997 tosiaankaan mitään muuta muutu kuin sarjanumerointi. Tai siis voidaan aloittaa vanha numerointi alusta kun ero tehdään "Made" ja "Crafted" -teksteillä... Mahtaakohan kukaan tietää mitä eroa oikeasti on noilla "Made in" ja "Crafted in" -Japsi Fenkuilla? Craft sanana viittaa käsityöhön (craft shop=käsityöliike). Olen kuullut villejä huhuja, että nuo Crafted in -mallit olis tehty jossain Koreassa ja Japanissa vaan viimeistelty. Nyt olis oikea aika katkaista huhuilta siivet. |
eräjorma 03.03.2006 18:59:46 | |
---|
Mahtaakohan kukaan tietää mitä eroa oikeasti on noilla "Made in" ja "Crafted in" -Japsi Fenkuilla? Craft sanana viittaa käsityöhön (craft shop=käsityöliike). Olen kuullut villejä huhuja, että nuo Crafted in -mallit olis tehty jossain Koreassa ja Japanissa vaan viimeistelty. Nyt olis oikea aika katkaista huhuilta siivet. Minua kiinnostaisi myös. Lähellä olin jo tilata standard japsi straton soundstoresta, mutta vähän tuo mietityttää, kun ei ole kokeillut japsi stratoa koskaan, eikä täälläpäin ole kyllä mitään paikkaakaan missä testata. Minkähänlainen verrattuna esimerkiksi Highway stratoon? There is no dark side of the moon really. matter of fact its all dark. |
Jungleman 03.03.2006 20:18:59 | |
---|
Mahtaakohan kukaan tietää mitä eroa oikeasti on noilla "Made in" ja "Crafted in" -Japsi Fenkuilla? Craft sanana viittaa käsityöhön (craft shop=käsityöliike). Olen kuullut villejä huhuja, että nuo Crafted in -mallit olis tehty jossain Koreassa ja Japanissa vaan viimeistelty. Nyt olis oikea aika katkaista huhuilta siivet. Mistä tuollaiset huhut ovat peräisin? Teepä muutama haku Fenderforumilla ja päättele itse miten asia on. Minä en todellakaan usko tuohon, ihan omaan kokemukseenikin nojaten... Tai ehkä sitten maailmanlaajuinen salaliitto aivopesee kaikki CIJ-Fenderien omistajat uskomaan näin ;-D Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
dcln 03.03.2006 22:48:17 (muokattu 04.03.2006 00:41:42) | |
---|
Mahtaakohan kukaan tietää mitä eroa oikeasti on noilla "Made in" ja "Crafted in" -Japsi Fenkuilla? Craft sanana viittaa käsityöhön (craft shop=käsityöliike). Olen kuullut villejä huhuja, että nuo Crafted in -mallit olis tehty jossain Koreassa ja Japanissa vaan viimeistelty. Nyt olis oikea aika katkaista huhuilta siivet. Laadullisesti noilla ei pitäisi olla eroa. Speksit ovat se joka ratkaisee. Ainakin Japanin sisäisille markkinoille(non-export) vuosina 1997-2005 valmistettujen japsi-stratojen pitäisi olla äärimmäisen hyviä soittimia. Nämä soittimet ovat merkitty "Crafted in Japan" merkinnällä. Alla olevassa linkissä näiden soitinten sarjanumerot ovat merkitty punaisella. http://freespace.virgin.net/john.blackman4/serial.htm Tuolla on hyvää juttua yleisesti Japsi-fendereistä. Edit. Niin unohtui sanoa, että kyllä nuo CIJ-stratotkin ihan Japanissa ovat valmistettu. |
sihvoh 03.03.2006 23:23:45 (muokattu 03.03.2006 23:25:00) | |
---|
Itselläni on siis vanha MIJ 1983 JV Squier (by Fender) ja 1986 MIJ comtemporary model SQ Squier, 2001 vuoden CIJ telecaster, omistin hetken aikaa -94 vuoden MIJ Straton ja olen testannut noita uusia malleja joissa on Texas Specialit. Huonoin oli tuo MIJ -94, siis ehdottomasti, siksi se saikin lähteä, eikä ole ollut ikävä. Kaikki nuo muut ovat oikein hyviä soittimia. Varsinkin Japsifenderien kaulat ovat hyviä. Sähköosat ovat olleet vuosien varrella sekalaisia. Sanoisin, että nykyiset Texas Special mallit esim. ovat siinäkin suhteessa hyviä. Ne mallit, joissa on japsimikit ovat muutoin ihan hyviä, mutta mikit voi joutua vaihtamaan tai voihan joku ehkä niistäkin pitää :-) Aina eivät nuo "only for Japan" mallit ole parhaita. Hyvä esimerkki ovat nämä JV Squierit. Vientimallit ovat niistä parempia, koska niissä on paremmat sähköosat, esimerkiksi kangaspäällystepiuhaiset Fender USA-mikit. Domestic malleissa on SQ4/SQ5 japsimikit. Samoin noissa domestic malleissa on eri hintaisia versioita, joista halvimmissa on tosi surkeat virittimet ja muutkin metalliosat. Tämä koskee siisä näitä 80-luvun tuotteita, ei uusimpia. Joitakin malleja tehdään lehmusrunkoisina (basswood) ja niitä pidetään yleisesti sen takia huonompina. Itse en kyllä asiaa allekirjoita, sillä lehmus soi erittäin hyvin. Huonoa siinä on pehmeys, elikkä kitaran kulmiin tulee helposti jälkiä kun vähän kolahtaa johonkin. Positiivinen puoli on lisäksi puun keveys. Elikkä kannattaa niitäkin kokeilla, voi vaikka yllättyä... esimerkiksi Ynkan CIJ nimikkomalli on muuten lehmuksesta väsätty. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
eräjorma 03.03.2006 23:28:19 | |
---|
Mitenkäs japskit verrattuna highwayhin? Apua tarvittaisiin, kun jompi kumpi pitäisi ostaa ja japski stratoa en missään pääse kokeilemaan. There is no dark side of the moon really. matter of fact its all dark. |