Värinä 30.01.2006 17:25:54 | |
---|
Tervex. Ajattelin tässä tiedustella minkälaisia tehoja putkivahvistimesta täytyy löytyä, että rokkipändin kanssa voi vetää. Kun sanotaan, että putkiwatit olis jotenkin kovaäänisempiä tjs. Varsinkin siksi kiinnostaa, kun olisi hauska soitella ihan omatekemällä laatikolla ja noista Uraltonen ja Madampin vaffareistahan ei kauheasti irtoa. Eli riittäkö tuollainen 15W yhtään mihinkään? Siis säröä pelkäämättömälle? Kotisoittoon nyt varmaan ainakin, mutta reeneihin? Niin ja onkos noita vielä muita rakennussarjoja kuin nuo edellämainitsemani? Tai vielä parempaa! Löytyisikö jostain ohjeita isompitehoisen vahvistimen rakentamiseen? Tai no.. Voi olla, että itsesuojeluvaisto pakottaa pidättäytymään noissa rakenussarjoissa.. Rock and/or Roll |
gasser 30.01.2006 18:05:49 | |
---|
Silmä käteen ja elektroniikka & soitinrakennus palstalle marsmars. :) Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
Värinä 30.01.2006 18:32:08 | |
---|
Silmä käteen ja elektroniikka & soitinrakennus palstalle marsmars. :) Niin no. Ajattelin, että täältä olisi saanut ehkä useamman basistin mielipiteen asiaan. Kun tuolta ei oikein löytynyt valmiiksi vastausta. Eikä tullut mieleen laittaa sinne kirjoitusta... Mutta olisi silti kiva kuulla kommentteja... Rock and/or Roll |
hollstro 30.01.2006 19:09:53 | |
---|
Rokkibändin kanssa 15W vahvistin vaikka olisi miten putkipeli on onnettoman alamittainen. Minusta putkiwatteja on oltava 100. |
hemmo 30.01.2006 19:11:37 | |
---|
Rokkibändin kanssa 15W vahvistin vaikka olisi miten putkipeli on onnettoman alamittainen. Minusta putkiwatteja on oltava 100. Jaa-a, eikö se riipu hieman rumpalin kovakätisyydestä ja kitaristien Marsu-pinojen lukumääristä. Mie ja arva ollaan pärjätty ihan keikoillakin 50 W putkinupilla, kaapeista toki riippuen. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Kitaristilla 40W Fenkkukombo. Ja rumpali lyö välillä kovaa. Mutta taitaa olla tosiaan aika alamittainen tollanen putkijunnu. Mutta mutta. Onhan tuolla uraltonen sivuilla tollanen line out-boksi millä voi tosta kaiutinlähdöstä ajaa vaikka tänhetkisen bassokombon päätevahvistimeen. Ja äännittämiseen toi wattimäärä varmaan jo riittäkin. Voih. Nyt rupesin ihan tosissaan laskeskeleen noita opintolainoja... Rock and/or Roll |
okoranta 30.01.2006 19:31:51 | |
---|
Minusta putkiwatteja on oltava 100. Näi o. Toisaalta, eipä ole volia vielä tarvinut puolta väliä enempää ruuvata bändisoitossa... E OSTA MITN!! |
Teijo K. 30.01.2006 22:24:36 | |
---|
Sehän nyt on ihan kiinni siitä muusta bändistä ja kaiuttimien herkkyydestä ynnä sellasesta. Rokkibändissä on miulle riittänyt 50w putkinuppi ja 15" kaappi. Silloinkin rumpali oli välillä ihan et "kauheen lujalla toi basso". Munsta. |
sirdickyj 30.01.2006 22:44:39 | |
---|
Jaa-a, eikö se riipu hieman rumpalin kovakätisyydestä ja kitaristien Marsu-pinojen lukumääristä. Mie ja arva ollaan pärjätty ihan keikoillakin 50 W putkinupilla, kaapeista toki riippuen. Nii mut sinä ja Arva-> yhteensä 100w. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
poppamies 30.01.2006 23:00:38 | |
---|
Minustakin riittää hyvä 50w putkinuppi hyvästikin missä tahansa rokkenrollbändissä. Riippuu vähän myös bassosta. Olen huomannut aikojen kuluessa että lähes jokaisesta bassosta lähtee vähän eritasoinen signaali. Jos basso on "heikko" niin tottakai lopputuloskin jää vajavaiseksi. Siis hyvä basso ja 50w putkinuppi riittää kyllä. G-strings are for strippers |
hemmo 30.01.2006 23:02:14 | |
---|
Nii mut sinä ja Arva-> yhteensä 100w. Ei, vaan: 50+100+100+135=385 W "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
sirdickyj 30.01.2006 23:09:47 | |
---|
Ei, vaan: 50+100+100+135=385 W Hyvä on sit, mein perusrokkibändi; 400+30+400+130+100+50+100+40=niin paljon et teist oo mihinkää. Ja toi on backline, mistä valita. Nii. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
Teijo K. 30.01.2006 23:12:11 | |
---|
Hyvä on sit, mein perusrokkibändi; 400+30+400+130+100+50+100+40=niin paljon et teist oo mihinkää. Ja toi on backline, mistä valita. Nii. Jaa, bassomumot 50+100+100+135+200+700+1200+700 tai jotain Munsta. |
balzary 30.01.2006 23:13:06 | |
---|
Hyvä on sit, mein perusrokkibändi; 400+30+400+130+100+50+100+40=niin paljon et teist oo mihinkää. Ja toi on backline, mistä valita. Nii. Noiden kahden 400w putkipelin putkien vaihto on varmasti hauskaa puuhaa lompakon kannalta. |
hollstro 30.01.2006 23:29:08 | |
---|
Noiden kahden 400w putkipelin putkien vaihto on varmasti hauskaa puuhaa lompakon kannalta. Jees, 600 € menee rahnukkia yhden 400 Wattisen putkitukseen. Ja kannattaa! Sitä saundia ei mikään voita, paitsi kaheksan 50 Wattista... Eihän se styrkkari saa mikään munan jatke olla, muttei myöskään mikään selittelyjen aihe: kyllä tällä hei pärjää, oon ennenkin pärjänny kun on putket timmissä, bassossa voimakas signaali, piuha lyhyt, herkkä kaappi... ja särö on oikeesti makee juttu, botne ei oo mun juttu, eihän se kuitenkaan kuulu, headroomi on isojen poikien legendaa, rumpali säästelee ja kitaristi älyää olla hiljaa...eikä liika akustoitu kämppä... ja kun seisoo ihan siinä kaapin edessä ja... ja on myötätuuli. Kunhan kiusaan. Oikeesti 50 wattisella pärjää usein, muttei aina. Siksi sitä tehoa on hyvä olla reservissä. Ja iso kone saundaa erilaiselta vaikka soittovolyymi kuulostaa korvaan samalta. Pienempi särö ja enempi headroomia vaan kuulostaa korvan mukavammalta. Ainakin mun korvaan. |
J.Hollström 30.01.2006 23:35:49 | |
---|
Eihän se styrkkari saa mikään munan jatke olla, muttei myöskään mikään selittelyjen aihe: kyllä tällä hei pärjää, oon ennenkin pärjänny kun on putket timmissä, bassossa voimakas signaali, piuha lyhyt, herkkä kaappi... ja särö on oikeesti makee juttu, botne ei oo mun juttu, eihän se kuitenkaan kuulu, headroomi on isojen poikien legendaa, rumpali säästelee ja kitaristi älyää olla hiljaa...eikä liika akustoitu kämppä... ja kun seisoo ihan siinä kaapin edessä ja... ja on myötätuuli. Mahtuskohan toi allekirjoitukseen? Nauratti make*sti... ;o) |
Teijo K. 30.01.2006 23:36:44 | |
---|
Oikeesti 50 wattisella pärjää usein, muttei aina. Siksi sitä tehoa on hyvä olla reservissä. Ja iso kone saundaa erilaiselta vaikka soittovolyymi kuulostaa korvaan samalta. Pienempi särö ja enempi headroomia vaan kuulostaa korvan mukavammalta. Ainakin mun korvaan. Sehän siinä justiinsa on, että mun korvaan kuulostaa taas paremmalta kun on enemmän säröä. Ja ei, sitä oikeaa mallia en saa millään pedaalimilla. Olen mie kokeillut sitä 300w Ampegin kiuastakin. En minä niille soundeille mitenkään lämmennyt. Tottakai sillä soittaa, en mie sitä tarkoita. Mutta ei siinä ollut mitään ihmeellistäkään. :) Munsta. |
sirdickyj 31.01.2006 10:20:24 | |
---|
Sehän siinä justiinsa on, että mun korvaan kuulostaa taas paremmalta kun on enemmän säröä. Ja ei, sitä oikeaa mallia en saa millään pedaalimilla. Olen mie kokeillut sitä 300w Ampegin kiuastakin. En minä niille soundeille mitenkään lämmennyt. Tottakai sillä soittaa, en mie sitä tarkoita. Mutta ei siinä ollut mitään ihmeellistäkään. :) Ei kai siinä soundissa sinänsä mitään kamalan erikoista ole, etenkään jos ei ees lähtökohtana oo se posketon hönkä (niinku Arvalla ei oo ja niinku mulla EHDOTTOMASTI on, ei vaan löydy sitä). Sitten sen vaan huomaa bändin kanssa vedeltäessä, kun kaikkia hymyilyttää kun siellä on sitä pyöreää alakertaa niin että riittää. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
sirdickyj 31.01.2006 10:22:11 | |
---|
Eihän se styrkkari saa mikään munan jatke olla, muttei myöskään mikään selittelyjen aihe: kyllä tällä hei pärjää, oon ennenkin pärjänny kun on putket timmissä, bassossa voimakas signaali, piuha lyhyt, herkkä kaappi... ja särö on oikeesti makee juttu, botne ei oo mun juttu, eihän se kuitenkaan kuulu, headroomi on isojen poikien legendaa, rumpali säästelee ja kitaristi älyää olla hiljaa...eikä liika akustoitu kämppä... ja kun seisoo ihan siinä kaapin edessä ja... ja on myötätuuli. Frendi haukku Ampegin rantasaunan, ku se oli soittanu keikan sellasella, eikä kuullut mitä soitti. Miten neuvoisitte tällaista henkilöä? En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen! |
hemmo 31.01.2006 10:23:00 | |
---|
Frendi haukku Ampegin rantasaunan, ku se oli soittanu keikan sellasella, eikä kuullut mitä soitti. Miten neuvoisitte tällaista henkilöä? Josko menisi hieman kauemmas kaapista. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |