isojussi 26.01.2006 18:47:05 | |
---|
Mikä mahtoi olla 80-luvun paras takymikki? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
ÄM 26.01.2006 20:39:06 | |
---|
Ei oo perhana laulaja mitään ilmoittanut Thaimaasta, eli taidetaan vetää lauantai keikka vanhoin mikein. No näitten puheiden perusteella, taidan painostaa sen ihan täällä Suomen päässä mikkikauppaan. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
R.Syke 27.01.2006 23:57:53 (muokattu 27.01.2006 23:58:22) | |
---|
Pitäs tosta lähtee kylille kohta yhen hyvin mikkiä pitävän sholistin juttusille. Nam. Mietin vielä. On arkea kuitenkin tää elo. |
EP 28.01.2006 00:03:02 | |
---|
Ei oo perhana laulaja mitään ilmoittanut Thaimaasta, eli taidetaan vetää lauantai keikka vanhoin mikein. No näitten puheiden perusteella, taidan painostaa sen ihan täällä Suomen päässä mikkikauppaan. Jos se tuokin sieltä "Minnin".. 8) |
isojussi 30.01.2006 11:26:17 | |
---|
Lauantaina näytti konkka-esa taas kyntensä. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
WanhaWetäjä 30.01.2006 17:17:22 | |
---|
Shure 58 Beta on ollut nyt n. 10 vuotta...ääni siitä kuuluu,tsöh tsöh,joo,tulee läpi! Joskus kokeiltiin sellasia saatanallisen herkkiä EV:n mikkejä,kyllä pölisi ja kuulosti mahtavalta!!...ja kiersi ja humisi! Joten takas Shureen palattiin samantien, Shure lienee siksi hyvä että se on aika neutraali,ei korosta liikaa mitään alueita ja on aina luotettavan varma mikki,kamoilla kuin kamoilla.Ja pöydästähän saa lisättyä sitä digitaalia ja balanssia ja dolbya jos tarvii? Nää mikinvaihdot on joillekkin ilmeisesti sellasta samalaista "jotain uutta pitäis keksiä kuin ei enää jaksa vetää"-touhua kuin kiipparistien kamashow....."osta Motif" ;-) Jos on monta laulajaa bändissä ja jokaisella ihan erilaiset mikit,se voipi olla ajoittan katastrofi tai jatkuva riidanaihe! "Joo mutta sulla on paaaljon herkempi mikki!Laita nyt lisää herkkyyttä mulle...ttu tää kuulu mihinkään". Ja sitten alkaa laulukisat,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |
isojussi 30.01.2006 17:32:51 | |
---|
Mä sanoisin kyllä, että laulumikki on kumminkin suht henkilökohtanen juttu. Toiset on tottunu vetää tukkoseen Shureen alahuuli grillissä kii - toiset taas haluu enempi headroomia. Ei kumpikaan oo väärin. Kilpalauluhan on siinä mielessä perseetä ja kertoo soittajien huonosta itsetunnosta ja lapsellisuudesta, että soololaulunhan pitäis kuulua yli muiden - eikä stemmojen. On ensiarvoisen tärkeää, että itsellekuuluva laulusaundi on miellyttävä ja riittävän voimakas. Mun kokemus on se, että hyvää mikkiä ei löydä ilman kunnon kokeilua. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
EP 30.01.2006 17:45:10 | |
---|
Nää mikinvaihdot on joillekkin ilmeisesti sellasta samalaista "jotain uutta pitäis keksiä kuin ei enää jaksa vetää"-touhua kuin kiipparistien kamashow....."osta Motif" ;-) Todella hyvä vertaus :) |
jon lord 30.01.2006 17:45:15 | |
---|
Nää mikinvaihdot on joillekkin ilmeisesti sellasta samalaista "jotain uutta pitäis keksiä kuin ei enää jaksa vetää"-touhua kuin kiipparistien kamashow....."osta Motif" ;-) Mulla on ollut nää viimoset synat yli kymmenen vuotta ja hyvin olen pärjännyt. Ainoa mitä joskus kaipaan on Hammond kun se on vieläkin korjattavana. Ei sieltä melun seasta erota mikä sirkkeli siellä surisee.... Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
jeppeq 30.01.2006 18:30:55 | |
---|
Nää mikinvaihdot on joillekkin ilmeisesti sellasta samalaista "jotain uutta pitäis keksiä kuin ei enää jaksa vetää"-touhua kuin kiipparistien kamashow....."osta Motif" ;-) Mitenkähän tää lausahdus alkoi muakin hymyilyttämään :) Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo ! |
Oiskohan meilläkin grillin pesun paikka. Lauantain keikalla huvikseen tökkäsin shuren piuhaan t.bone sellaisen 31€/3kpl mikin ja sehän soi kovaa ja korkealta ja kuulosti jopa selkeämmältä kuin shure (SM58). No siitä häkeltyneenä piti testata vielä ex-rumpalin=nyk.solistin t.bone rumpumikkiä siihen. Sekin kuulosti paremmalta kuin shure. Kyllä nyt on jossain vikaa. Kuitenkin shurella se keikka heitettiin ja t.bonet pysyi piilossa laatikoissaan. Ilonpilaaja |
poppamies 30.01.2006 22:43:17 | |
---|
...Sekin kuulosti paremmalta kuin shure...Kyllä nyt on jossain vikaa... Meillä tuo mikkirumba lähti siitä kun artistin tavallinen 58 alkoi tuntumaan tunkkaiselta verrattuna kitaristin 58 Betaan. Varsinainen syy sameaan soundiin kyllä löytyi myöhemmin. Kapselin edessä on vaahtomuovia (ei siis se vaahtomuovi mikä on grillissä) ja se oli repeytyny ja lepatti siellä sisällä melkein irrallaan. Uusi mikki (Opus 69) oli jo ostettu ja se osoittautuikin paljon selkeäänisemmäksi mitä tuo uudehko Shure Beta. G-strings are for strippers |
WanhaWetäjä 30.01.2006 22:55:17 | |
---|
Meillä tuo mikkirumba lähti siitä kun artistin tavallinen 58 alkoi tuntumaan tunkkaiselta verrattuna kitaristin 58 Betaan. Varsinainen syy sameaan soundiin kyllä löytyi myöhemmin. Kapselin edessä on vaahtomuovia (ei siis se vaahtomuovi mikä on grillissä) ja se oli repeytyny ja lepatti siellä sisällä melkein irrallaan. Uusi mikki (Opus 69) oli jo ostettu ja se osoittautuikin paljon selkeäänisemmäksi mitä tuo uudehko Shure Beta. Hmm... Mulla on tuossa Beta58,se 10 vuotta wanha,ruuvasin sen auki...tuntuu aika käsittämättömältä miten se kapselin vaahtomuovi voi olla repeytynyt,ellei solisti sitten suorastaan räi sinne laulaessaan!Siltikin... Muistaakseni kerran oon putsannut grillin ja sen vaahtomuovin,ja on sillä keikkaakin tehty? Mutta mä en polta,rään eritys kenties siksi on heikompaa...mutta tehän vedätte sitä rokkia turpa täynnä,joten erityskin on eri luokkaa,HOHO! Aika karuja "grillejä"on kyllä tullut vastaan,hyisssssaaaatana!!!!! Sellasta vihreenkeltasta räkää ihan täynnä "joo,vetäkää vaan meidän kamoilla,siellä on mikitkin,jos tarvii"....*yök* Ostan Casion kun täytän 50v... |
M.i.k.key 30.01.2006 22:56:01 | |
---|
Nää mikinvaihdot on joillekkin ilmeisesti sellasta samalaista "jotain uutta pitäis keksiä kuin ei enää jaksa vetää"-touhua kuin kiipparistien kamashow....."osta Motif" ;-)
Jaa, tiedä tuosta kiipparistien kamashowsta. Tänä päivänä Motif on vaan aika kova kone. Sitä vaan yksinkertaisesti pitää seurata aikaansa paitsi eri tyyleissä, trendeissä, soundeissa ja myös kamoissa. Tai ei pakko ole seurata aikaansa, mutta jos haluaa menestyä... Mä lopetan nää hommat! |
isojussi 30.01.2006 22:59:53 | |
---|
Jaa, tiedä tuosta kiipparistien kamashowsta. Tänä päivänä Motif on vaan aika kova kone. Sitä vaan yksinkertaisesti pitää seurata aikaansa paitsi eri tyyleissä, trendeissä, soundeissa ja myös kamoissa. Tai ei pakko ole seurata aikaansa, mutta jos haluaa menestyä... +++ Sitäpaitti 58 (including beta) on aikansa eläny - tai on sitä ollu jo koko 90-luvun. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
pekkajau 30.01.2006 23:05:29 | |
---|
Mulla on aina ollut joku AKG ja olen pärjännyt! Eka mikkikin on talessa ja se on kanssa AKG...semmonen kultainen "ABBA-malli". Kirjoitin mitä kirjoitin! |
Martso 30.01.2006 23:15:14 | |
---|
Sitäpaitti 58 (including beta) on aikansa eläny - tai on sitä ollu jo koko 90-luvun. Ei muuten pidä paikkaansa. Perusvarma kenttätyökalu. Äänitopeilla on varmasti perusteluita asialle. |
poppamies 30.01.2006 23:18:19 | |
---|
Hmm...tuntuu aika käsittämättömältä miten se kapselin vaahtomuovi voi olla repeytynyt... Niin minustakin. Aivan käsittämätöntä mutta se oli vain jonkun millin kiinni enään toisesta reunasta. Beats me. Näin se vain on. Kerkesin jo valittaa tuolla laulupalstalla joitain aikoja sitten kun se 58 menee särölle artistilta laulamalla. Kaikki oli sitä mieltä että sellainen on mahdotonta. Taisi sekin johtus tuosta samasta lepatuksesta. Mysteeriksi taitaa jäädä. Kyseessä ei ole kuin n. 5 vuotta vanha mikki. G-strings are for strippers |
EP 30.01.2006 23:46:23 | |
---|
Niin minustakin. Aivan käsittämätöntä mutta se oli vain jonkun millin kiinni enään toisesta reunasta. Beats me. Näin se vain on. Kerkesin jo valittaa tuolla laulupalstalla joitain aikoja sitten kun se 58 menee särölle artistilta laulamalla. Kaikki oli sitä mieltä että sellainen on mahdotonta. Taisi sekin johtus tuosta samasta lepatuksesta. Mysteeriksi taitaa jäädä. Kyseessä ei ole kuin n. 5 vuotta vanha mikki. Koskenkorva-huurut on väkevä myrkky.. :) |
KoskPaavo 30.01.2006 23:56:07 | |
---|
Jaa, tiedä tuosta kiipparistien kamashowsta. Tänä päivänä Motif on vaan aika kova kone. Sitä vaan yksinkertaisesti pitää seurata aikaansa paitsi eri tyyleissä, trendeissä, soundeissa ja myös kamoissa. Tai ei pakko ole seurata aikaansa, mutta jos haluaa menestyä... Mulla oli kanssa tuo kierre päällä 80-luvulla, rahaa paloi niin h-tisti vaan sen takia että sais rumpalin Ludareineen ja basistin Precisioninsa kanssa pysymään tyytyväisenä.Nykyäänhän nuo kiipparivermeet on halpoja verrattuna 80-luvun kuppilamuusikon palkkoihin. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |