Aihe: Japani-stratot
1 2 3 4
Härski
30.01.2006 17:50:19
Riippuu melkeinpä mieltymyksistä. Jenkkistratot ovat luonnollisesti laadukkaampia ja soundaakin ehkä originaalimmalle, mutta Japsit on kuulenma hyviä myös (M.net hyväksyttyjä). Säästäähän siinä rahaakin. Eli testimään jenkkiläistä ja japsilaista. Päätös on Teidän.
TvA
30.01.2006 18:20:36
Näinpä, ovat varsin erilaisia, kuten monet kitarayksilöt muutenkin. Itsellä on aikanaan uutena hankittu ameriikan Strato vuodelta 1979 ja 80-luvun puolenvälin japanialainen viiskytluvun re-issue. Soittotuntuma ja soundi on näissä kitaroissa aivan erilainen, enkä kummastakaan suostu luopumaan juuri niiden persoonallisuuden vuoksi: Japsi bluesiin, Jenkki progefiilistelyyn.
Minäkin suosittelen menemään soitinkauppaan kokeilemaan mikä on itselle paras. Huomaa myös että käyttämälläsi vahvistimella on vaikutusta soittimen tuntumaan.
...vapaa-ajan muusikko...
superfly
30.01.2006 18:22:23
(M.net hyväksyttyjä).

On muuten yllättävän tärkeä tekijä tämä kun uutta kitaraa ollaan hankkimassa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Härski
30.01.2006 18:28:14
On muuten yllättävän tärkeä tekijä tämä kun uutta kitaraa ollaan hankkimassa.

Tuntuu ulottuvan myös käteen vetoon ja perseen pyyhkimiseen tämä hyväksyttävyys. Sori kundit. HÄRSKI *Klap* TAAKSE PSTU! *taptaptaptaptaptaptaptaptap*
faq1
30.01.2006 18:56:10
Mistä hinnasta alkaen saa Japsi-Fenderiä?
BlueNote
30.01.2006 19:01:28
vanhat made in japan fenkut on ainakin hyviä pelejä, näistä uudemmista crafted in japan en osaa sanoa...
Aki
30.01.2006 19:15:40

Mistä hinnasta alkaen saa Japsi-Fenderiä?

Soundstore, 499€.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
p130
30.01.2006 19:16:49

Ei siinä 1997 tosiaankaan mitään muuta muutu kuin sarjanumerointi. Tai siis voidaan aloittaa vanha numerointi alusta kun ero tehdään "Made" ja "Crafted" -teksteillä.

1983 ja 1997 japsistratoilla on (yllätys yllätys) suurempi ero kuin esimerkiksi 1997 alku- ja loppuvuodesta valmistetuilla. Tosin ei niilläkään valtavaa eroa ole... Yksilöerojakin löytyy vaikka japanissa osataankin tehdä tasaista laatua. Ja tietenkin mallieroja.

Eräs omistamani 1991 japan standard strato oli uskomattoman huono soitin. Vertailukelpoinen keskiverron 70-luvun lopun jenkin kanssa (on niissäkin hyviä yksilöitä)! Toisaalta vastikään minulle ajautui saman ikäinen suorastaan loistava jap std...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Hannu H.
30.01.2006 19:19:42

Mun -04 vuotinen japsistrato on ainakin loistava yksilö.
Kevyt kuin mikä, leppäbody, vaahterakaula, texas specialit, potikat ja switchi vaihdettu. Casen kanssa köyhdyin päälle 500 erkkiä..

Parempaa saa tuohon hintaan hakea, mutta kyllä mulle jenkkikin kelpais =)
Ehkä sitte joskus..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
P-Nut
30.01.2006 19:22:45

Voisin tähän väliin töräyttää sellaisen idean poikasen, että jos jenkkifenderiä miettii kuten itsekin tässä olen miettinyt niin yksi vaihtoehto voisi olla myös tilaaminen kitara osina Warmothilta. Saa osat sellaisina kuin haluaa eikä toimituskulut suomeen asti ole älyttömän hintaiset. Itse mietin American Series HSS stratoa, joka olisi sitten se pitkäaikainen kaveri "toivottavasti", mutta warmothilta saisi samaan hintaan kyllä mieluisan paketin myös.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Dr. Muff
30.01.2006 19:30:00
Ei ainakaan kokeilematta kannata japsia ostaa. Ei ne kaikki mitään maailman parhaita ole vaikka niihin approved by m.net-tarran voiskin lisätä. En ole koskaan soittanut mitään tajuttoman hyvää japanin fenderiä. Niitäkin varmasti on. Tai tavallaan olen. Mulla on JV Squeirin kaula ympätty wanhaan japsi-fender-bodyyn ja se soi niin että sukat pyörii jaloissa. Piti myydä ylistetty 80-luvun alun Tokai strato pois kun se jäi keräämään pölyä sängyn alle, ja siihen tarkotukseen mulla on imuri.
Let my love open the door.
Härski
30.01.2006 19:34:40 (muokattu 30.01.2006 19:35:02)
Voisin tähän väliin töräyttää sellaisen idean poikasen, että jos jenkkifenderiä miettii kuten itsekin tässä olen miettinyt niin yksi vaihtoehto voisi olla myös tilaaminen kitara osina Warmothilta. Saa osat sellaisina kuin haluaa eikä toimituskulut suomeen asti ole älyttömän hintaiset. Itse mietin American Series HSS stratoa, joka olisi sitten se pitkäaikainen kaveri "toivottavasti", mutta warmothilta saisi samaan hintaan kyllä mieluisan paketin myös.

Perhana, tätä olen miettyinyt itsekin! En vain tuota englantia kovin osaa, joten toi tilaus/maksu jää mulle täysin utopiaksi. Himottaisi kyllä tilata, koska mulla on kaikki tossa korvan takana, että jos osais vain tilata/maksaa/hahmottaa sen loppu summan sitten, ni sois siinä!
Jaba
30.01.2006 19:52:39

Saakos niihin kauloihin Fenderin logot valmiina?
Härski
30.01.2006 20:03:08
Saakos niihin kauloihin Fenderin logot valmiina?

Mietippä kaksi kertaa. Jos oma firmasi tekisi kenkiä, laittaisitko niihin naapurifirman logon?
Jaba
30.01.2006 20:04:47
Mietippä kaksi kertaa. Jos oma firmasi tekisi kenkiä, laittaisitko niihin naapurifirman logon?

Joo sori hämäännyin, kun siellä sivuilla luki jotain Fenderin ja Warmothin yhteistyöstä tmv.
McNulty
30.01.2006 20:05:02
Lasketaanko japsi-stratoiksi esim. Charvel ja ESP?
Vaikka ne kai ovat pikemminkin SuperStrat-osastoa mutta kuitennii.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
McNulty
30.01.2006 20:11:12
Joo sori hämäännyin, kun siellä sivuilla luki jotain Fenderin ja Warmothin yhteistyöstä tmv.

Warmoth valmistaa Fenderin lisenssillä varaosakauloja.
Jaba
30.01.2006 20:12:27
Warmoth valmistaa Fenderin lisenssillä varaosakauloja.

Selvis.
McNulty
30.01.2006 20:18:26
Selvis.

Jos haluat Fendän logon, niin tässä jippo #1:
1. Tilaat Warmothilta viimeistelemättömän kaulan (eli ei pintakäsittelyä)
2. Ebaysta pistät ostaen 10-15 dollarilla Fenderin siirtokuvalogon
3. Kiinnität sen lapaan
4. Sekoitat lakan joukkoon hieman keltaista tai oranssia maalia
5. Lakkaat kaulan kellertävällä lakalla saadaksesi vintage-lookin.
6. Enjoy your new Fendäh!!! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)