Tuli tässä tämmöinen ongelma, jos voi sanoa, että huili sai olla vähän pidemmän aikaa kotelossaan. Laitan sen aina sinne kuivana, ja kotelon pitäisi olla suhteellisen ilmatiivis, ja huilun hopeapinnoitettu. Silti siihen onnista ilmestymään tällaista lämpimällä paperilla poishinkattavissa olevaa ruskeaa mähmää lähes näkymätön kerros. Niin onko kyseinen vältettävissä/vaarallista? Nimittäin pulitin suht hyvän summan tästä, eikä tekisi mieli pilata vielä. Etsin yhä Tampereen alueelta muusikoita |
ap78 30.01.2006 21:14:40 | |
---|
oletkos tarkkaillut missä kohtaa ne läiskät on?Jos ne on sellaisissa kohtaa missä sun käsi osuu huiluun eli oikeen käden peukalon alue ja vasurissa etusormen varsi.Jos näin on se johtuu sun hiestä.Jollain ihmisillä hien ja hopeoidun huilun "kemiat kohtaa" niin että huilu tummenee.Se ei ole vaarallista.Samoin saattaa leukasi olla kiihkeän soitannan jäljiltä musta. Huilusi ei siis ole ruosteessa. Jos ne läiskät on jossain muualla,saatta hopeoinnissa olla jokin pieni virhe muttei se vaikuta soittamiseen millään tavalla.Ulkonäkö juttu ainoastaan. |
Progist 31.01.2006 21:19:10 | |
---|
tod noin, kyllä ne oli siinä "rungossa" kauttaaltaan, niinkuin rivitalon pyykkitangossa. Että en tiedä olisiko joku hapettumisilmiö tai jokin. Etsin yhä Tampereen alueelta muusikoita |
ap78 01.02.2006 15:53:26 | |
---|
joo,sitähän se juu.Mutta jos se ei sua haittaa niin ei se sitä huilua sinänsä pilaa.Ei niin kaunis vaan.Voit kokeilla esim silverquick-nimistä ainetta mutta ole äärimmäisen varovainen,äläkä hankaa millään karkealla. |
exotical 01.02.2006 22:10:58 | |
---|
kello/kultaseppäliikkeissä myydään sellasia hopean puhdistusliinoja. ne on vähä hellävaraisempia kuin ne litkut. Oletko muuten tarkistanut että sormissasi ei ole mitään ylimääräisiä aineita (käsivoideita tms.) Mulla on joskus huulilevy tummunu sen takia, kun se hopea on reagoinu iholla olevan peitevoiteen kanssa. |
Mimi 02.02.2006 18:06:33 | |
---|
kello/kultaseppäliikkeissä myydään sellasia hopean puhdistusliinoja. ne on vähä hellävaraisempia kuin ne litkut. Oletko muuten tarkistanut että sormissasi ei ole mitään ylimääräisiä aineita (käsivoideita tms.) Mulla on joskus huulilevy tummunu sen takia, kun se hopea on reagoinu iholla olevan peitevoiteen kanssa. Mä oon koittanut välttää huulirasvan käyttämistä enne huilun soittoa. Se on aika vaikea hinkata siitä suulevystä irti se rasva. Jälkiä/tummumia ei kylläkään ole vielä jättänyt, vaikka on muutaman kerran jäänyt pyyhkimättä rasvat pois huulista... Lennu: "Rokki on räminää saatana. Siinä lauletaan väärin ja soitetaan kovaa." |
huilupuilu 02.02.2006 18:40:44 | |
---|
Hopeoituihin huiluihin usein tulee käyttämättömänä ollessaan tummumia. Ja muutenkin kannattaa pestä kädet, ennen kuin alkaa soittaa. Vaikka tulisi vain ulkoa tms. Käsissä on huikean paljon bakteereja. Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra. |