stigcarpelan 30.10.2005 20:00:32 | |
---|
Ollut pitkään pitkään täysi mysteeri minulle elikkäs: Miksiköhän Camel-bändi (70-luvulta) otti käyttöönsä täysin samat logot ja kuvat kuin Camel-tupakkatuote (joka on toiminut vissiin jo vuodesta 1913)? Vai onko se kenties jonkun Latimerin oma yhtiö tai joku? heh. http://www.geocities.com/keeser_olli/Pictures/camels.jpg Valaiskaa minua ja toki saa heittää muuta hyvää kommenttia bändistä tahi tupakasta kun tuo haku ei aina joskus toimi.. THV-klubi#48 |
petrutsi 30.10.2005 20:17:26 (muokattu 30.10.2005 20:18:10) | |
---|
Eihän nuo muuten sitä kai käyttäneet kuin Miragen kansi oli se kuva ja bändi kirjoitettu sillä fontilla kahden levyn kannessa. Varmaan plagioitu koska oli sama nimi. En ainakaan ole kuullut mitään erikoista tarinaa tuosta mutta tiedä sitten.. We have this thing in Finland called "taidehomoilu"
-Janne Timonen |
stigcarpelan 30.10.2005 20:32:49 | |
---|
Eihän nuo muuten sitä kai käyttäneet kuin Miragen kansi oli se kuva ja bändi kirjoitettu sillä fontilla kahden levyn kannessa. Varmaan plagioitu koska oli sama nimi. En ainakaan ole kuullut mitään erikoista tarinaa tuosta mutta tiedä sitten.. Hö. Ei haastanu ees oikeuteen tai jotain? Minä oisin ainaski.. THV-klubi#48 |
lxi 30.10.2005 20:36:04 | |
---|
Hö. Ei haastanu ees oikeuteen tai jotain? Minä oisin ainaski.. Päinvastoin. Bändi ja firma tekivät jonkintasoista yhteistyötäkin. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
2541 30.10.2005 20:48:37 | |
---|
"Their second album, 'MIRAGE', heightened their profile and the album sleeve attracted the unwanted attention of the USA branch of Camel cigarettes who demanded the band change the cover or face legal action. The USA record company quickly fashioned a new sleeve to avoid legal hassles. The original sleeve remained unchanged throughout the rest of the world as Geoff Jukes had already struck a deal with the European branch of the cigarette company to release tiny packets of cigarettes (5 cigarettes to a packet) using the CAMEL artwork, including track-listing. So enamoured were the executives in Europe, they visited the band in the studio trying to talk CAMEL into renaming the songs on 'MIRAGE' (e.g., "Twenty To The Pack"). They also wanted CAMEL to cover their amps with camel skins, allow advertisements and give away cigarettes at all the performances. The latter was successful as Jukes had struck a deal the band were never privy to. The band were getting 'belligerent' and a sarcastically amusing Peter Bardens suggested an album song-title of "Twenty Sticks Of Cancer". Thus ended the association twixt the beast and the leaf." Lähde: http://www.camelproductions.com/CamelTimeline1964_1981_v2.html#71-75 |
stigcarpelan 30.10.2005 20:53:29 | |
---|
Kiitos kovasti teille... selvispähän tämäkin. THV-klubi#48 |
Lord of the strings 31.10.2005 18:27:51 | |
---|
Off-topic, mutta Latimer on kovimpia kitaristeja koskaan. Munsta. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
drlecter 29.01.2006 16:14:33 | |
---|
Onpas muuten kova bändi. Lunar Sea niminen biisi kolahtaa aika lujaa. |
stigcarpelan 30.01.2006 11:11:23 | |
---|
Voin sannoo muuten että Rain dancesin eka First Lightin saksofonisoolo on aika älyttömän kermanen. |
Camel - miehille jotka progeilevat omia polkujaan. |
Jorte Kariko 30.01.2006 20:10:47 | |
---|
Camel - Lady Fantasy aijai... mikä kappale... aivan helvetin kova kitaristi... uskomaton touch ja fiilis soittoon! aivan mahtavaa! minkäslainen levy Rajaz on? itse tilasin juuri Pressure Points DVD:N ja no niin no 80-luku... aika veikeän näköistä porukkaa ( tuolloin ) mutta soitto toimii! lady fantasy toimii tuolla live keikalla aikas hyvin! -Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä. |
Kimmo72 31.01.2006 00:37:46 (muokattu 31.01.2006 00:44:14) | |
---|
Camel - Lady Fantasy aijai... mikä kappale... aivan helvetin kova kitaristi... uskomaton touch ja fiilis soittoon! aivan mahtavaa! minkäslainen levy Rajaz on? itse tilasin juuri Pressure Points DVD:N ja no niin no 80-luku... aika veikeän näköistä porukkaa ( tuolloin ) mutta soitto toimii! lady fantasy toimii tuolla live keikalla aikas hyvin! Rajazista on vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Itselleni se on paras Camelin levy. Varsinkin ne kaksi instrumentaalia räjäyttää pään. Joskus oli meillä poikain kanssa projekti jossa näitä soiteltiin, plus samalta lätyltä vielä biisi Lost And Found. Kyllä oli hekumaa... Niin joo levystä... Mitäs siitä enää. Mielestäni paras. Pressure Points DVD:N ja no niin no 80-luku... Ostappa Coming Of Age DVD. Siinä vasta hyvä on. Puolet keikesta vanhempaa matskua ja puolet Harbour of Tears levy kokonaisuudessaa. Kunnon pläjäys. Suosittelen. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Kiksaus 01.02.2006 11:51:51 | |
---|
Itselleni se on paras Camelin levy. Suosittelen. Totta. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Jorte Kariko 01.02.2006 19:24:46 (muokattu 01.02.2006 19:25:12) | |
---|
Mistähän saisin tuon "rajazin" nopeasti/vaivattomasti:) tampereelta en ole löytänyt enkä myöskään playsta, cdon:sta löytyy kyllä, mutta niiden toimitus ajat on ihan kuraa... Playsta täytyy sitten tilata ainakin tuo Footage. -Paskiaiset enkelin muodossa pitävät minua kädestä kiinni ja ojentavat minullle sen mitä on viinistä jäjlellä. |
Kiksaus 02.02.2006 11:43:21 | |
---|
Mistähän saisin tuon "rajazin" nopeasti/vaivattomasti:) tampereelta en ole löytänyt enkä myöskään playsta, cdon:sta löytyy kyllä, mutta niiden toimitus ajat on ihan kuraa... Playsta täytyy sitten tilata ainakin tuo Footage. Mä sain omani CDon:sta yheksässä päivässä...mut toisaalta se voi ain olla varastosta loppu. Mut esim. Popparienkelistä löytyy. http://www.popangel.fi/ The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Pedroz 05.02.2006 11:14:34 | |
---|
Sain oman Rajazini juuri pari päivää sitten, ja on kahden kuuntelun perusteella paras levy sitten Moonmadnessin. Nyt puuttuukin sitten enää Stationary Traveller ja The Single Factor, jotka molemmat ovat työn alla. Footage II on myös tulossa I:n viereen. *Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta |
Kimmo72 05.02.2006 12:08:52 | |
---|
Tosiaan se Footage II (DVD) tarvis hommata kun huomasin semmosen olemassaolon. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Kiksaus 05.02.2006 21:27:40 | |
---|
Mitäs ootte mieltä Dust & Dreams levystä? En oo kuullu kokonaan, mutta alku ei ainakaan kuulostanut mun mielestä niin hyvältä ku esim. Rajaz. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
petrutsi 05.02.2006 22:12:33 | |
---|
Mitäs ootte mieltä Dust & Dreams levystä? En oo kuullu kokonaan, mutta alku ei ainakaan kuulostanut mun mielestä niin hyvältä ku esim. Rajaz. Minusta taas ihan käsittämättömän upea levy. Ja nuo alun biisit nimenomaan saa kylmät väreet joka ikinen kerta. Esimerkiksi Dust Bowlin melodia on jotain uskomattoman kaunista, ja sitten seuraavassa kappaleessa ne Latimerin vokaalit "Go west, goo wee-eest". Upea levy. My balls and the end of humanity..how the hell are they related? |
sus 06.02.2006 16:05:03 | |
---|
Mua kiinnostais tää camel. kolahtaakohan se kaveriin jonka progekokemukset ovat aika vähäisiä, rajoittuvat tuohon Walli-Purple ja hieman floyd-linjalle. bluus |