Aihe: 2xada8000->pc
1
nomidi
30.01.2006 14:12:20
tarkoitus olisi äänittää max 16 raitaa kerralla kahden Behringer ada8000:n avulla. Mikähän olisi halvin laite kannettavan pc:n ja noiden behkujen väliin? Joku kahdella adat-portilla varustettu firewire- tai pcmcia-laite ilmeisesti (onko sellaisia)?
superfly
30.01.2006 15:03:02
Meillä on treenikämpillä kaksi Marian Marc-korttia samassa koneessa ja 16-raitaa sisään ADAT-väylien kautta hoituu niillä melkoisen vanhallakin koneella.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
nomidi
30.01.2006 15:09:37
Meillä on treenikämpillä kaksi Marian Marc-korttia samassa koneessa ja 16-raitaa sisään ADAT-väylien kautta hoituu niillä melkoisen vanhallakin koneella.

marianit käy pöytäkoneeseen (pci-väylä) mutta haen läppäriin sopivaa ratkaisua.
superfly
30.01.2006 15:13:36
marianit käy pöytäkoneeseen (pci-väylä) mutta haen läppäriin sopivaa ratkaisua.

Oho, sori. Luin taas hieman huonosti...
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
SF3YLO
30.01.2006 18:17:30

Samantyylistä ratkaisua olen itsekin etsiskellyt, mutta ei tunnu löytyvän. Itselläni on fostexin vf-160:ssä kiinni ada8000 ja koneelle pitäisi saada fostexista tai behringeristä, tai miksei molemmista 8 (16) raitaa kerralla.

Ainut vaihtoehto tuntuu olevan digidesignin 002rack. Sillä saisi laitteen omilla 8 sisään ja ada8000:lla toiset 8. Hinta n.1200e ja sisältää softan. Joka muuten on aika arvostettu - ainakin useimmissa piireissä...
nomidi
30.01.2006 19:55:51
Vähissä taitaa olla ja nekään mitään halpoja ole. RME Cardbus pcmciakortti ja sille ulkoinen Digiface boxi on ainoat alle tonnin vehkeet mitä mulle tulee nyt yhtäkkiä mieleen.

2xada8000+digiface+cardbus, yht. 1361 eur T-kaupasta. Ei ihan mahdoton hinta mielestäni.

Adat-noviisina kysyn: saako tuolla kombinaatiolla myös 16 raitaa ulospäin samalla, kun otetaan 16 sisään? Mihin asti pcmcia:n kaista riittää 24/48-resoluutiolla?
nomidi
30.01.2006 19:59:28
Ainut vaihtoehto tuntuu olevan digidesignin 002rack. Sillä saisi laitteen omilla 8 sisään ja ada8000:lla toiset 8. Hinta n.1200e ja sisältää softan. Joka muuten on aika arvostettu - ainakin useimmissa piireissä...

tästä tulikin mieleen: mikä on nykyään projektitiedostojen siirrettävyys esim. Cubasen ja Protoolsin välillä, eli miten hyvin lukevat toistensa formaatteja?
milcoin
30.01.2006 23:23:12
tästä tulikin mieleen: mikä on nykyään projektitiedostojen siirrettävyys esim. Cubasen ja Protoolsin välillä, eli miten hyvin lukevat toistensa formaatteja?

OMFI-formaatti toimii ainakin teoriassa sessioden siirtämiseen softien välissä. Ainakin Nuendo exporttaa ja PT-lukee (tarvit lisäksi digitranslatorin) ja toisin päin. Kannattaa tosin testata toimivuus jollain muulla kuin sillä tärkeimmällä projektilla.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
PIM
31.01.2006 07:08:47
2xada8000+digiface+cardbus, yht. 1361 eur T-kaupasta. Ei ihan mahdoton hinta mielestäni.

Adat-noviisina kysyn: saako tuolla kombinaatiolla myös 16 raitaa ulospäin samalla, kun otetaan 16 sisään?

Kyllä saa.

Mihin asti pcmcia:n kaista riittää 24/48-resoluutiolla?

Sinne minne Firewiret ja Usbit ei riitä;-) Periaatteessa toi vastaa suurin piirtein samaa kuin laittaisit kortin suoraan kiinni PCI-väylään.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Metamorfoosi
31.01.2006 07:56:16
Voisin esittää tähän aihetta hipovan jatkokysymyksen myös. Itselläni on myös käytössä yksi ADA8000 kiinnitettynä E-MU 1212M:ään, joka näin ollen ajaa myös rautamikserin virkaa. Kovasti tekisi kuitenkin mieli myös toista ADA8000:sta liittää järjestelmään mutta ADAT liitäntöjä täytisi saada lisää. Osaako joku sanoa pystyisikö tätä systeemiä laajentamaan tuollaisella Marian Marc-kortilla? Oma vaisto sanoo että mahdollisesti, mutta sulautuuko tuo nyt sitten saumattomasti E-MUn PatchMix:iin niin onkin yhtä kysymysmerkkiä.

Harkinnassa on ollut jo jopa RME:n RME 9652 HDSP johon saa 3xADAT, vaan nälkä tuppaa kasvamaan syödessä... Sitäpaitsi jotenkin hirvittää tämänhetkinen tekniikan kehitys - Apple jo taisi heittää vesilintua vanhalla PCI-väylällä ja siirtyi PCI-express aikakauteen, eli onko muutaman vuoden päästä myös PC-pöntöissä ongelmia löytää emolevyä PCI-äänikorteille.. Valintoja, valintoja. Argh.
Danko
31.01.2006 09:40:11

Samantyylistä ratkaisua olen itsekin etsiskellyt, mutta ei tunnu löytyvän. Itselläni on fostexin vf-160:ssä kiinni ada8000 ja koneelle pitäisi saada fostexista tai behringeristä, tai miksei molemmista 8 (16) raitaa kerralla.

Entäpä tämä: http://www.m-audio.de/fw1814.htm ? (498e T-kaupassa)
M-Audion tuotteisiinkin saa nykyään PT:n.
romantikkoitkijät #37 "Elä Dunkkis mulle rupee...!" -Lilli
nomidi
31.01.2006 13:06:54
Vähissä taitaa olla ja nekään mitään halpoja ole. RME Cardbus pcmciakortti ja sille ulkoinen Digiface boxi on ainoat alle tonnin vehkeet mitä mulle tulee nyt yhtäkkiä mieleen.

tunnetko noita rme:n vehkeitä tarkemmin; pystyykö totalmixillä tekemään kuuntelut soittajille/laulajille submix-toiminnon avulla, ts. korostamaan esim. kitaristin luureihin oman soiton?
Daunt
31.01.2006 13:19:13
tunnetko noita rme:n vehkeitä tarkemmin; pystyykö totalmixillä tekemään kuuntelut soittajille/laulajille submix-toiminnon avulla, ts. korostamaan esim. kitaristin luureihin oman soiton?

Pystyy, mutta mitään EQ:a siinä ei sitten ole. Perkeleen monimutkainen systeemi tosin. Ainakin mulle :)
Dauntless -Death/Thrash Metal-
nomidi
31.01.2006 13:34:21
entäs synkronointi? Adatin kautta vai wordclockilla, ada8000:t orjana?
nomidi
31.01.2006 15:21:14
OMFI-formaatti toimii ainakin teoriassa sessioden siirtämiseen softien välissä. Ainakin Nuendo exporttaa ja PT-lukee (tarvit lisäksi digitranslatorin) ja toisin päin. Kannattaa tosin testata toimivuus jollain muulla kuin sillä tärkeimmällä projektilla.

Voisiko tuota yhteensopivuuden epävarmuutta kuvailla samantapaiseksi kuin esim. MS Officen ja Open Officen?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)