Aihe: Sävellysskaba käynnistyy
1 2 3
secondarymind
30.01.2006 14:21:31 (muokattu 14.02.2006 00:01:57)
Mikä ihmeen sävellysskaba?
- Backstagella on jonkin aikaa kaavailtu Hotelli Sointu-tyylistä skabaa, jossa mitataan biisinikkaritaitoja.

Miten skabaillaan?
- Seuraavassa ohjeistus (joka on osittain kopioitu kitarapuolen riffi-/sooloskaboista):

SÄÄNNÖT
----------------------------------------------------------------------------------------------
OSALLISTUMINEN:
- Kuka tahansa saa osallistua (vaatii kirjautumisen)
- Biisin pituus maksimissaan keskivertopoppibiisin verran, eli n. 3½ minuuttia.
- Skaban vetäjä määrää kolme biisiin sisällytettävää elementtiä, jotka tulisi sisällyttää biisiin, mikäli haluaa mahdollisimman paljon pisteitä. (Nämä elementit voivat olla esim. joitain sanoja, sointukulkuja, stemmoja, instrumentaaliosia tietyillä soittimilla tms.)
- Musiikkityyli vapaa.
- Soitinvalinnat vapaat.
- Muukin toteutus vapaa (lukuunottamatta skaban aloittajan määräämiä ehtoja, mikäli osallistuja haluaa mahdollisimman paljon pisteitä)
- Biisin täytyy olla oma. EI SIIS COVEREITA!
- Biisin tiedoston nimeen tulee laittaa osallistujan nimimerkki, sekä mahdollisesti myös biisin nimi (esim. nimimerkki_savellysskaba.mp3)
- Osallistumisaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää)

ÄÄNESTYS:
- Kuka tahansa saa äänestää (vaatii kirjautumisen)
- Äänestyksessä annetaan yksi piste parhaalle biisille
- Kommentointi biiseistä on sallittua ja jopa suotavaa
- Itseään ei saa äänestää
- Osallistuminen skabaan velvoittaa myös äänestämään. Jos osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa.
- Voittajan pistemäärä ratkaistaan seuraavalla tavalla:
Äänestyksessä saadut pisteet
+ 3 pistettä (vaikea elementti)
+ 2 pistettä (keskivaikea elementti)
+ 1 piste (helppo elementti)

- Skaban vetäjä päättää, mikä on vaikein ja helpoin elementti ja laskee pisteet yhteen
- Äänestysaikaa vähintään viikko, enintään kaksi viikkoa (skaban vetäjä päättää)

VOITTAJALLE:
- Voittaja vie seuraavan skaban läpi.
(Skaban aloitus thread, äänestys thread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen missä pyydetään aloittamaan seuraava skaba.)
- Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa n. viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat/raati hermostu.
- Nämä säännöt aina skaban aloitusthreadiin.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Noniin. Nyt on säännöt käyty läpi, joten onko homma nyt kaikille tarpeeksi epäselvä? Muutosehdotuksia sääntöihin otetaan kyllä vielä vastaan tietyissä rajoissa tämän skaban aikana, mutta nyt itse skabaan.

Biisiin tulisi sisällyttää seuraavat asiat:
(3 p.) Yksi välisoitto, bridge, kertsi tms. PELKÄLLÄ pianolla. Ei siis muita instrumentteja tähän osaan.
(2 p.) Lause "Tein tai en, mutta se on nyt tehty."
(1 p.) Sana "kukkamulta", jonka saa taivuttaa haluamaansa muotoon.

Osallistumisaika päättyy 13.2.2006

---------------------------------------------------------------

OSALLISTUJAT:

secondarymind
http://www.kolumbus.fi/johannes.kurvinen/secondarymind_biisiskaba1.mp3

Johann Onn
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=187059&type=hi

Hannu H.
http://koti.mbnet.fi/hannu-h/mnet/hannuhteintaien.mp3

Lennu
http://himassa.net/biisit/ImagesOnMidimap.mp3

Aerodactev
http://www.kahvipannu.fi/~tmullet/aerodactev-oloneuvos.mp3

NHR
http://www.geocities.com/aikuisviihde/NHR_kertoisinko.mp3

inflames
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=188250&type=hi

shagrilm
http://koti.mbnet.fi/shagriml/temp/protestilaulu.mp3
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
secondarymind
30.01.2006 14:26:54
?

Sori. 13.2. piti olla ja nyt on.
kivi
30.01.2006 14:27:34 (muokattu 30.01.2006 14:28:32)
Osallistumisaika päättyy 13.1.2006

Teräsmies lensi kerran maapallon ympäri vastapäivään niin nopeasti, että aika kulki takaperin. Jos meille vähävoimaisemmille kuitenkin annettaisiin armosta lisäaikaa?
:-)

EDIT: Secondarymind oli Teristä nopeampi:-)
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
secondarymind
30.01.2006 14:30:51
Teräsmies lensi kerran maapallon ympäri vastapäivään niin nopeasti, että aika kulki takaperin. Jos meille vähävoimaisemmille kuitenkin annettaisiin armosta lisäaikaa?
:-)

EDIT: Secondarymind oli Teristä nopeampi:-)

Oon kato nuori ja nopee. Kaikessa.:)
Ville81
30.01.2006 15:00:30
Todella kiva idea tällainen kisa. Itse tosin huomaan karsiutuvani heti pois, koska kappaleessa täytyy olla näemmä sanat, enkä kehtaa laulaa. Joskus voisi ihan instrumentaalibiisejäkin!
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
shagriml
30.01.2006 15:48:20 (muokattu 30.01.2006 15:48:49)

Todella kiva idea tällainen kisa. Itse tosin huomaan karsiutuvani heti pois, koska kappaleessa täytyy olla näemmä sanat, enkä kehtaa laulaa. Joskus voisi ihan instrumentaalibiisejäkin!

Bullshit, mikset muka kehtaisi laulaa ? En osaa minäkään mut osallistua aion, vedän sanat vaikka örinällä tai mikropuheella :D

Ja täten osallistun kisaan ja alan väsäämään biisiä...
secondarymind
30.01.2006 16:45:43 (muokattu 30.01.2006 16:46:20)

Kannattaa huomioida se, että kappaleessa EI tarvitse olla sanoja. Jos jättää nuo sanat pois, saat automaattisesti vain 3 pistettä vähemmän kuin siinä tapauksessa, että lisäisit nuo sanat siihen. Sen kolmen pisteen vähennyksen voit kompensoida sillä, että teet niin hyvän instrumentaalisen biisin että saat paljon ääniä.:)
Aerodactev
30.01.2006 16:48:29
Heti tuli idea.

Sorvin ääreen --->
Long = progressive = good
Kissapuhelinta ennakkotilauksessa! Tsekkaa inffot jäsenkuvauksesta.
Hannu H.
30.01.2006 17:14:51 (muokattu 30.01.2006 21:02:40)

Täytyy rupee jotain väkäämään.. Nauhottelemaan pääsen vasta torstaina kun saan uusia leluja :P

EDIT: pyydetääs tarkennusta, että kun on tuo osa jossa pitää olla pelkkää piano, niin saako siinä olla laulua kanssa? Vai ihan pelkkää pianoa?

EDIT2: Jätetäänkö ne valmiit biisit sitten ihan tähän vaan vai laitetaanko jollekki yhdyshenkilölle ettei pärstäkerroin vaikuta?

Ja saako tuo piano olla sähköpiano? :D

Kauheeta varmistelua..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Vilhelmus
30.01.2006 19:43:03

Hienon oloinen kisa. Täytyy koittaa repiä aika väsätä ralli.
teen semmosen herutuskuvan axemanin avulla että halkeat! - Eemil
secondarymind
30.01.2006 22:25:02
EDIT: pyydetääs tarkennusta, että kun on tuo osa jossa pitää olla pelkkää piano, niin saako siinä olla laulua kanssa? Vai ihan pelkkää pianoa?

Ei muita insrtumentteja. Ei edes äänihuulia.:)

EDIT2: Jätetäänkö ne valmiit biisit sitten ihan tähän vaan vai laitetaanko jollekki yhdyshenkilölle ettei pärstäkerroin vaikuta?

Ääh. Tähän ketjuun vaan linkit ja listaan ne sitten tohon ekaan postiin ja myöhemmin vielä äänestys threadiin.

Ja saako tuo piano olla sähköpiano? :D

Ihan sama, kunhan se kuulostaa pianolta, flyygeliltä tms.
Lennu
31.01.2006 00:14:15

Ihan sama, kunhan se kuulostaa pianolta, flyygeliltä tms.

Mun deeäkseiska on lainassa, mutta tossa nurkassa jököttää joku Jammun markettisyna. Se ei kuulosta miltään noilta, voiks sitä käyttää? No käytän kuitenkin.

Mä otan vähän haastetta. Soitan ite kaikki soittimet. Treenit alkaa huomenna.
cubasisti
31.01.2006 00:20:02
Muistakaa sitten Teoston tekijäasiakkaat tehdä teosilmoitus. Haha!
Deadline tekee mestarin.
Oudi
31.01.2006 13:32:47
Noh kokeillaan
Anteeksi, mutta käynkö mä useinkin täällä?
Listen
31.01.2006 13:43:01 (muokattu 31.01.2006 21:22:41)
Jee, jospa vihdoinkin saisi potkittua itseään persuuksille ja tehtyä taas jotain
konkreettistakin, suunnittelun lisäksi. Kun tässä ketjussa kerran julkisesti uhoaa.
Kilpailubiisin sävelsin viime yönä, ja ajattelin jatkossakin osallistua skabaan aina
uunituoreella biisillä (muuta kuin englanninkielen kuuloisia sanoituksia en olekaan
juuri koskaan harrastanut). Kohta tekemään rumpukompit...
secondarymind
01.02.2006 01:48:19 (muokattu 01.02.2006 03:09:14)
Biisi on melkein valmis. Enää lauluraita puuttuu ja sanat on ehkä maailman huonoimmat, mutta mitäpä siitä kunhan biisi on hyvä.:)

Oisko siinä mitään järkeä, että saa teettää jollain muulla kuin itsellä raitoja. Eli siis jos on esim. täysin käsi kosketin-/synahommeleiden kanssa voi teettää sen soittopuolen jollain toisella niin kauan kun on itse säveltänyt sen?

Tuli vaan mieleen kun meikäläisellä ei toi laulupuoli oikein lähde ja ajattelin, että annan sanat ja laulumelodian jollekin, joka hallitsee vähän paremmin tuon hoilotuspuolen.

EDIT: Laitoin tonne äänestyssääntöihin vielä seuraavan kohdan :
- Kommentointi biiseistä on sallittua ja jopa suotavaa
shagriml
01.02.2006 11:51:53

Oisko siinä mitään järkeä, että saa teettää jollain muulla kuin itsellä raitoja. Eli siis jos on esim. täysin käsi kosketin-/synahommeleiden kanssa voi teettää sen soittopuolen jollain toisella niin kauan kun on itse säveltänyt sen?

Tuli vaan mieleen kun meikäläisellä ei toi laulupuoli oikein lähde ja ajattelin, että annan sanat ja laulumelodian jollekin, joka hallitsee vähän paremmin tuon hoilotuspuolen.

Musta tuntuu et ei oo järkee. En mäkään osaa soittaa yhtään soitinta enkä laulaa ja kamat & softat on hemmetin perseestä. Laatu kalpenee kellaridemoille...

Voisinhan mäkin alkaa soittelee tutuille, hommata kunnon muusikot, yks tuttu tuottamaan ja lähtee jonnekki ProTools studioon viettää aikaa mut ajattelin nyt rehellisyyden nimissä yrittää yksinään kotona väsätä jotain surkeaa mitä saan aikaan ilman mitään apuja....
Sertzo S
01.02.2006 12:05:23
Muistakaa sitten Teoston tekijäasiakkaat tehdä teosilmoitus. Haha!

Eipä tarvi, kun en osallistu tähän skabaan.
Deep Shadow
01.02.2006 12:14:34
Ois kyllä kiva osallistua. Laulu on kyllä minullekin pieni ongelma. No ei se mitään... Täytyy yrittää, jos ehtii.
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)