stickyfinger 27.01.2006 12:54:14 | |
---|
Ihan kiva. Vähän Villen laulaminen ottaa korvaan. Kyllähän tuo lepsu artikulaatio toimii esim. Wastedissa ihan pirun kovin, mutta tässä se vähän syö meininkiä. Nojautuu liikaa koko juttu vokaaleihin ja kun niissä valitettavasti ei päästä ihan siihen pisteeseen, että se kompensoisi loppua soitantoa. Yllättävän hyvin ja tarkasti soittavat, mutta silti. En tie. Jätti vähän tyhjäksi. EDIT: ja lepsussa artikulaatiossa ei sinänsä mitään vikaa. mm. Pogues-vokalisti Shane MacGowanilla on tosi hieno omintakeinen tyyli. Samoin esim. Rancidin Tim Armstrongilla. Mutta kun se liitetään vähän heikompaan lausuntaan, tulee vähän semmoinen fiilis, että kuuntelisi CP-vammaista katusoittajaa. Juu, samoilla linjoilla kyllä vähän täälläkin päässä ollaan. Tosin, sanottova heti alkuun että olen kuullut vain nuo kaksi biisiä tuolta sivuilta kokonaisuudessaan + levykaupassa pätkiä muista. Mulla on samoja ongelmia ollut muidenkin suomalaisten englanniksi laulavien bändien suhteen. Jotenkin välittömästi tuo hapuileva artikulaatio ja englanninkielen lausuminen ottaa korvaan, häiritsee itse asiassa ihan tuntuvastikin. Jossain Tim Armstrongin tapauksessa mongertava artikulaatio ei haittaa, koska äijä laulaa kuitenkin äidinkielellään joten itse lausuminen luonnollisestikin sujuu. Tässä I walk The linen tapauksessa taas,äh..Se vain yksinkertaisesti häiritsee. Taitaa jäädä siksi levykin ostamatta. "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
GoingNowhere 27.01.2006 14:56:05 | |
---|
Juu, samoilla linjoilla kyllä vähän täälläkin päässä ollaan. Tosin, sanottova heti alkuun että olen kuullut vain nuo kaksi biisiä tuolta sivuilta kokonaisuudessaan + levykaupassa pätkiä muista. Mulla on samoja ongelmia ollut muidenkin suomalaisten englanniksi laulavien bändien suhteen. Jotenkin välittömästi tuo hapuileva artikulaatio ja englanninkielen lausuminen ottaa korvaan, häiritsee itse asiassa ihan tuntuvastikin. Jossain Tim Armstrongin tapauksessa mongertava artikulaatio ei haittaa, koska äijä laulaa kuitenkin äidinkielellään joten itse lausuminen luonnollisestikin sujuu. Tässä I walk The linen tapauksessa taas,äh..Se vain yksinkertaisesti häiritsee. Taitaa jäädä siksi levykin ostamatta. Kyllä virheen teet jos ostamatta jätät tollasen perusteella..:/ Musiikkihan se tärkeintä on eikä mikään englannin ääntäminen! Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world! |
Cathi777 28.01.2006 18:39:30 | |
---|
Kyllä virheen teet jos ostamatta jätät tollasen perusteella..:/ Musiikkihan se tärkeintä on eikä mikään englannin ääntäminen! Aivan samaa mieltä. Ihmiset keskittyvät aivan liikaa epäolennaisuuksiin. Kun oikeasti alkaa miettimään niin mikä on sitä oikeaa lausumista. Joka paikassa lausutaan erilailla niin ota siitä sitten selvää miten sitä oikeasti pitäisi lausua. Musiikista tässä on kyse eikä mistään aivokirurgiasta. Only pop music can break my heart... |
pliksu 28.01.2006 18:49:24 | |
---|
Taitaa olla pikkusen subjektiivinen käsite tässä tapauksessa tuo epäolennaisuus. Itsellä tuo lausuminen on kuin kävelisi raksalla ja koko ajan takki takertuisi törröttäviin nauloihin, tai joisi kokkareista piimää. Life won't wait |
Cathi777 28.01.2006 18:50:24 | |
---|
Taitaa olla pikkusen subjektiivinen käsite tässä tapauksessa tuo epäolennaisuus. Itsellä tuo lausuminen on kuin kävelisi raksalla ja koko ajan takki takertuisi törröttäviin nauloihin, tai joisi kokkareista piimää. No sitten kannattaa kuunnella sitä räppiä. Siinä keskitytään siihen puhumis puoleen. Only pop music can break my heart... |
pliksu 28.01.2006 18:51:16 (muokattu 28.01.2006 18:52:36) | |
---|
No sitten kannattaa kuunnella sitä räppiä. Siinä keskitytään siihen puhumis puoleen. Et nyt vain käsitä, toisaalta mä käsitän sun kannan. Mut eihän mun mielipide ole millään tasolla sulta pois? EDIT: ja taisin tossa mainita, ettei se Villen lausunta Wastedissa häiritse. Tässä se vain pisti korvaan. *ttuako minä sille voin. Life won't wait |
Cathi777 28.01.2006 18:55:29 | |
---|
Et nyt vain käsitä, toisaalta mä käsitän sun kannan. Mut eihän mun mielipide ole millään tasolla sulta pois? EDIT: ja taisin tossa mainita, ettei se Villen lausunta Wastedissa häiritse. Tässä se vain pisti korvaan. *ttuako minä sille voin. Siis täytyy munkin myöntää, että joskus särähtää korvaan jos tulee jotain Mika Häkkinen-englantia, mutta jos musiikki toimii niin ei se silloin haittaa. Eli ei todellakaan kannata jättää musiikin tutusmista sen takia, että tuollainen asia hieman häiritsee. Se on kuitenkin vain yksi osa sitä. Mutta joo, eiköhän se riittänyt tältä erää tästä. Only pop music can break my heart... |
stickyfinger 29.01.2006 15:53:09 (muokattu 29.01.2006 15:55:19) | |
---|
Kyllä virheen teet jos ostamatta jätät tollasen perusteella..:/ Musiikkihan se tärkeintä on eikä mikään englannin ääntäminen! Eli ei todellakaan kannata jättää musiikin tutusmista sen takia, että tuollainen asia hieman häiritsee. Se on kuitenkin vain yksi osa sitä. Mutta joo, eiköhän se riittänyt tältä erää tästä. Kyllä se laulu on ainakin minulle kiinteä osa musiikkia (jos kyse ei ole instrumentaalimusiikista), eikä minusta millään tavalla epäolennaista. Jos siellä särähtää jokin korvaan niin kovin on hankala itse musiikista nauttia, oli se sitten slerbaava rumpali, soittotaidoton kiipparisti tai sitten heikosti lausuva laulaja. "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
GoingNowhere 30.01.2006 10:14:22 | |
---|
Siis täytyy munkin myöntää, että joskus särähtää korvaan jos tulee jotain Mika Häkkinen-englantia, mutta jos musiikki toimii niin ei se silloin haittaa. Eli ei todellakaan kannata jättää musiikin tutusmista sen takia, että tuollainen asia hieman häiritsee. Se on kuitenkin vain yksi osa sitä. Mutta joo, eiköhän se riittänyt tältä erää tästä. Näin on! Tyhjänpäiväistä tuhinaa toi valitus ääntämisestä.. En vain ymmärrä miten voitte skipata näin loistavan bändin ja levyn tuollaisen syyn takia. Itse ainaki kuuntelen paljon ennemmin hieman huonommin lausuttua HYVÄÄ musaa kuin täydellisesti lausuttua paskaa musaa! Ei kannata olla aina niin kriittinen hyvät ihmiset. Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world! |
Ihmettelen kovasti että miksei kriitikot ole sitten kiinnittäneet tähän lausumiseen huomiota arvosteluissa jos se kerta on niin paskaa teidän mielestänne. Levyhän on keränny loistavia arvosanoja: Soundissa 4 tähteä, Rumbassa 5, Suessa 9 jne.. Kerrankin kriitikotkin osaavat olla oikeassa eivätkä keskity turhiin juttuihin. Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world! |
pliksu 30.01.2006 11:09:59 | |
---|
Ihmettelen kovasti että miksei kriitikot ole sitten kiinnittäneet tähän lausumiseen huomiota arvosteluissa jos se kerta on niin paskaa teidän mielestänne. Levyhän on keränny loistavia arvosanoja: Soundissa 4 tähteä, Rumbassa 5, Suessa 9 jne.. Kerrankin kriitikotkin osaavat olla oikeassa eivätkä keskity turhiin juttuihin. Kysyn edelleen. Mitä se on teiltä pois, jos me ei tykätä? :) Ehkä se juontuu jotenkin siitä, kun itselläkään ei tuo englanti ole mitä mainiointa, mutta tahtois kehittyä. Ei uppoo niin ei uppoo. That's it. Life won't wait |
GoingNowhere 30.01.2006 11:57:13 | |
---|
Kysyn edelleen. Mitä se on teiltä pois, jos me ei tykätä? :) Ehkä se juontuu jotenkin siitä, kun itselläkään ei tuo englanti ole mitä mainiointa, mutta tahtois kehittyä. Ei uppoo niin ei uppoo. That's it. Okei, eihän siinä mitään sitten:) eiköhän tää jankkaus tosta ääntämishommasta ollu tässä;) sorry.. Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world! |
pliksu 30.01.2006 13:18:43 | |
---|
Kaveri tiesi kertoa että keskiviikkona keikka täällä. Taidanpa lähteä kuitenkin katsastamaan. Life won't wait |
GoingNowhere 30.01.2006 13:58:58 | |
---|
Kaveri tiesi kertoa että keskiviikkona keikka täällä. Taidanpa lähteä kuitenkin katsastamaan. Noniin, hyvä hyvä! ite oon menossa tonne hyvinkään keikalle. Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world! |
-Mickill- 30.01.2006 14:36:11 (muokattu 30.01.2006 14:36:20) | |
---|
Tuli lauantaina käytyä tsekkaa livenä tää I Walk The Line, hyvin vetivät. Piti oikein ostaa Badlands-lättykin keikan jälkeen. There's nothing left to say but fuck you anyway. |
jackcrow 31.01.2006 03:05:04 | |
---|
10.2.2006 HYVINKÄÄ pelikenttä I Walk the line, Presley bastards, Scarecrow + DJ kepa (5e) |
GoingNowhere 31.01.2006 09:47:02 | |
---|
10.2.2006 HYVINKÄÄ pelikenttä I Walk the line, Presley bastards, Scarecrow + DJ kepa (5e) Viikonloppuna käväsin tyttökaverin kans tuolla pelikentässä ja huomasin kans ton ilmotuksen. Minkähänlaisia noi muut on?? Toi Scarecrow on kuulemma joku paikallinen bändi vissiin?? Ja aika helvetin halpa lippu muuten. Enää alle pari viikkoa:) Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world! |
pliksu 31.01.2006 09:49:35 | |
---|
Scarecrow on jossain Misfitsin jalanjäljissä rämpivä horropunk/rock/goth poppoo. En ite juurikaan meiningistä välitä, mutta hakekaa tosin esimakua ennen keikkaa: http://www.mikseri.net/artists/?id=20612Life won't wait |
alanko 02.02.2006 10:19:44 | |
---|
Kävin eilen bändin katsastamassa Oulussa ja olihan kova meno! Kyllä täytyy levy(t) käydä ostamassa. Aika lailla tämän ketjun innoittamana keikalle lähdin. Ne pari biisiä bändin kotisivuilta olin kuullut ennen keikkaa. Suosittelen kaikille! |
pliksu 02.02.2006 11:31:50 | |
---|
Kävin eilen bändin katsastamassa Oulussa ja olihan kova meno! Kyllä täytyy levy(t) käydä ostamassa. Aika lailla tämän ketjun innoittamana keikalle lähdin. Ne pari biisiä bändin kotisivuilta olin kuullut ennen keikkaa. Suosittelen kaikille! Olin myös siellä eturivissä pogoilijoita tönimässä. Ostin ton Desolation streetin. Yritän nyt soitella tätä uudelleen ja uudelleen ja päästä tuosta päähänpinttymästäni eroon. Vähän eloisammalla laulajalla tuo olisi kyllä ihan täydellisyyttä hipova kiekko. Life won't wait |