Aihe: Kombo vai nuppi+kaappi?
1
VMOK
11.08.2003 22:01:35
Ongelmani on seuraavanlainen:

En osaa päättää ostaisinko

-Peavey XXL -nupin, teho 100W, hinta 809 e, sille kaveriksi Behringerin 4x12" -kaapin, tehonkesto 400W

VAI

-Peavey XXL -kombon, teho myös 100W, elementit 2x12"

Tulisi bändikäyttöön. (Kuuluvuus, roudausystävällisyys, soundit yms. ovat valintakriteerejä)
KMT
11.08.2003 22:28:24

Mikäs on combon hinta?
M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa
VMOK
11.08.2003 22:38:48
Pitihän sitä toki jotakin unohtaa. Kombon hinta on 898 e. Behringer -kaapin hinta on 299 e.
VMOK
12.08.2003 13:51:42
Noh, kai nyt joku osaa tähän jotain sanoa. Auttakaa miestä hädässä.
Hanok
12.08.2003 14:07:37
Noh, kai nyt joku osaa tähän jotain sanoa. Auttakaa miestä hädässä.

Kyllähän pelkällä 212-combolla pitäisi pärjätä jo aika monessa paikassa, keikoillakin. Jos itse olisin valitsemassa näistä vaihtoehdoista, lähtisin varmasti combo-linjalle. Sen kanssahan voi sitten käyttää vaikka sitä 412-lisäkaappia jos isoa soundia tarvitaan. Yleensähän combot ovat takaa avoimia, joten combon ja suljetun 412-kaapin yhdistelmä saattaa toimia hyvinkin. Isosta kaapista saadaan sitä murinaa ja bassoa, combosta vähän ilmavampaa soundia.

Peaveyn combot ovat yleensä melko painavia roudailla, mutta toisaalta olen kuullut noiden Behkun kaappien olevan myös hemmetin painavia. Ja viehän se 412 melkoisesti tilaa. Combo on sentään vielä helppo mahduttaa henkilöautoon. Se on ihan mukava juttu välillä keikkaillessa. Ison kaapin kanssa saa jo tehdä töitä.
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
askomiko
12.08.2003 14:13:28
Entäs nuppi ja 2x12" -kappi. :)

2x12"-combo aiheutti minulle joskus roudaus-ahistusta, vaan 4x12" tekee sitä takuulla enemmän. Toisaalta, nyt mulla on 1x12"-combo, joka on vielä v-mäisempi kantaa, kun painaa niin pirusti.
JuSu
12.08.2003 14:35:58
Mä en millään pysty uskottelemaan itselleni että edes Behringer pystyisi kahden laatuelementin hinnalla rakentamaan laadukasta 4x12" kaappia.

No jaa... Mikäli korviin on luottaminen, niin olenpa kyllä kuullut varsin maukkaan kitarasoundin, jossa kamppeina Trademark 60 ja Behkun 4x12". Terveisiä vaan Arskalle.

Mitä tuohon alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin minäkin taipuisin combon puolelle, tosin tuollainen 2x12" combo voi olla aika tuskallinen kanniskeltava. Samoin takaa avoin rakenne ei ole paras mahdollinen ratkaisu, kun ilmeisestikin hakusessa on raskaamman puoleisia soundeja...?

Kannattaa kyllä myös harkita tuota nuppi + 2x12" vaihtoehtoa.

JuSu
Hanok
12.08.2003 14:59:08
No jaa... Mikäli korviin on luottaminen, niin olenpa kyllä kuullut varsin maukkaan kitarasoundin, jossa kamppeina Trademark 60 ja Behkun 4x12". Terveisiä vaan Arskalle.

Ilmeisesti kyseessä on Tech 21 Trademark 60 combo? Noita Tavaramerkki-nimisiä tavaroita kun on vähän muillakin. Erittäin mielikuvituksekas nimi kyllä.

Mitä tuohon alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin minäkin taipuisin combon puolelle, tosin tuollainen 2x12" combo voi olla aika tuskallinen kanniskeltava. Samoin takaa avoin rakenne ei ole paras mahdollinen ratkaisu, kun ilmeisestikin hakusessa on raskaamman puoleisia soundeja...?

Kannattaa kyllä myös harkita tuota nuppi + 2x12" vaihtoehtoa.

Nii-i, se kamojen hankinta on kyllä niin pirun hankalaa kun aina pitää osata valintoja tehdä. Ois se hyvä kun olis bändikämpällä 112, 212 ja 412-kaappeja ja nuppeja sekä comboja niin että vois valita joka tilanteeseen sopivan. Erilaisilla impedansseilla tietysti. Ja tottakai tarvittaisiin Fenkkuja, Mesoja, pari Engliä ja mitäs muuta vielä...
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
KooAa
12.08.2003 15:01:20
Kaappisysteemi jytisee tehokkaammin kuin combo kai siitä suljetusta takaseinästä johtuen. Ota tuo siis huomioon.

Taishan tuo tuolla aiemmin olla jo mainittukin. Olen siis kokeillut kumpiakin samassa tilassa treenipaikassa.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
JuSu
12.08.2003 15:07:04
Ilmeisesti kyseessä on Tech 21 Trademark 60 combo?

Juu.

Nii-i, se kamojen hankinta on kyllä niin pirun hankalaa kun aina pitää osata valintoja tehdä.

Kyllä. Tosin joskus oon antanut rahan ratkaista. Siten, että jos on sattunut jotain halvalle eteen, niin oon ostanut pois. Monesti on näin löytynyt ihan päteviä kapineita puolisokkona, mutta pari kertaa on mennyt metsäänkin ja pahasti.

JuSu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)