kimurantti1 29.01.2006 19:08:33 (muokattu 29.01.2006 19:33:45) | |
---|
On muuten viimeinen kerta kun edes yritän jotain hyödyllistä tänne tehdä kun saundipoliisit hyökkäävät heti. Ymmärtäisin jos kyse olisi esim. ajalla ja vaivalla väännetyt vahvistinklipit, mutta kun niinkuin muutaman kerran olen jo maininnut, näiden ei ole edes tarkoitus saundata miltään hunajalta. Kyllä mikkien erot kuulisi vaikka pistäisi 15wattisen Craten "laulamaan", ehkä olisi pitänyt tehdä näin. Kaikella kunnioituksella, mutta etköhän sä nyt ota vähän turhan helposti itseesi noita juttuja. Jos joku sanoo että "olipas karmea soundi", ei se tarkoita sitä että olisit paska jätkä tai jotenkin epäonnistunut testissäsi. Ne on vain muiden mielipiteitä soundista eikä mitään muuta. Jos laitat tällaisen nettin kaikkien luettavaksi niin sun pitää olla valmis ottamaan myös negatiivista palautetta, olkoonkin että se olisi vähän epäoleellista. Tosin, itselläni on myös VH100R ja komppaan kyllä näitä paria tyyppiä ihmettelemällä, että mistä noin hirveä soundi? Aika tuhnulta kuulostaa verrattuna siihen mitä mä olen siitä saanut. Mikkien erot tuli esille ja vielä harvinaisen selkeästi joten siitä iso kiitos! Itse en tuollaista soundia ole ko. vahvarista saanut, ehkä se sitten on noiden mikkien ansiota. Ei taida olla minua varten kumpikaan -> pari mikkiä vähemmän testattavana. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
koponen 29.01.2006 20:14:13 | |
---|
Juu eipäs vedellä herneitä. Enkä todellakaan ole mikään bluesmies ;) Sitä en kyllä ymmärrä että kun näkee vaivaa tehdä jotain tällaista, niin sitten vetää tarkoituksella paskalla soundilla "kun en jaksanu säätää". Samaan kastiin menee mielestäni "joo täs ois näitä klippejä ja tiedän et kitara on epiksessä kun en jaksanut virittää". Yritä siinä sitten puhua jostain soundista. Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Kyllähän tossa on selkeä ero. BK:n kanssa vaatinee EQ:n säätöä mut kyllä se siitä. Eli kylhän hevikäyttöön vaihto on onnistunut. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
jussimus 30.01.2006 09:12:09 | |
---|
Itellä on SG, jossa toi Gibsonin mikki on tallassa, aivan päällikkö. |
-AK- 30.01.2006 11:14:31 | |
---|
Kiitokset vertailusta! Tuossa sai vähän kuvaa mikkien eroista, tosin tuontyylinen musakki ei itseä oikein kiinnosta. Huomasipahan että omiin korviin 498t kuulosti mukavan eloisalta verrattuna MM:n. Ei omille korville vastaa laisinkaan hypeä nuo BK:t. Kenties vielä olisi voinut olla molemmille mikeille omat optimoidut klipit? Itsellä muuten oli myös SG Standardin tallassa tuo 498t, joka oli hirvittävä; riipivä ja ohut. Lähti pois alta aikayksikön. Tone Zone rokkaa. |
JTL 30.01.2006 11:26:40 (muokattu 30.01.2006 11:29:58) | |
---|
Tosin, itselläni on myös VH100R ja komppaan kyllä näitä paria tyyppiä ihmettelemällä, että mistä noin hirveä soundi? Aika tuhnulta kuulostaa verrattuna siihen mitä mä olen siitä saanut. - Dunno, luulisin että eniten vaikutti asiaan se, että jouduin soittamaan sen verran hiljaisilla volilla (2-2,5). Normaalisti käytän vielä EQ-pedaalia jolloin saan todella mielekkäät säröt. Juu eipäs vedellä herneitä. Enkä todellakaan ole mikään bluesmies ;) Sitä en kyllä ymmärrä että kun näkee vaivaa tehdä jotain tällaista, niin sitten vetää tarkoituksella paskalla soundilla "kun en jaksanu säätää". Samaan kastiin menee mielestäni "joo täs ois näitä klippejä ja tiedän et kitara on epiksessä kun en jaksanut virittää". Yritä siinä sitten puhua jostain soundista. - Sulattaisin toki yleisen saundin mollaukset jos se olisi oleellista tässä testissä. Mielestäni vaan yleisen saundin kommentointi tyyliin "olipas paskat saundit" on epäoleellista kun mikkien erot testissä tuli selville. Netissä suurin osa mikkiklipeistä mihin olen törmännyt (ainakin Bareknucklen sivuilla) on nauhoitettu käyttäen jotain Pod XT:ta tai vastaavaa vekotinta missä kitaroiden eikä mikkien erot kuulu niin selkeästi. Itse nyt halusin kuitenkin vetäistä putkinupillani kun siinä ne erot tulevat parhaiten esille. Ja siksi en "jaksanut" säätää saundeja, koska en yksinkertaisesti ajatellut että se olisi oleellisinta tälläisessä testissä ja koska oli kiire. En pahemmin oikeasti soittele VH100R:än säröt täysillä yms, vedin vaan särön asteilla jotta kuulisi miten mikit handlaa ne. Kiitokset vertailusta! Tuossa sai vähän kuvaa mikkien eroista, tosin tuontyylinen musakki ei itseä oikein kiinnosta. Huomasipahan että omiin korviin 498t kuulosti mukavan eloisalta verrattuna MM:n. Ei omille korville vastaa laisinkaan hypeä nuo BK:t. Kenties vielä olisi voinut olla molemmille mikeille omat optimoidut klipit? Itsellä muuten oli myös SG Standardin tallassa tuo 498t, joka oli hirvittävä; riipivä ja ohut. Lähti pois alta aikayksikön. Tone Zone rokkaa. - Oleppa hyvä vaan. Pitää joskus vääntää BK:lla säädetyillä saundeilla hyväsaundisia klippejä jos tässä kerkeää. Noh, viimeistään kuuluu seuraavalla demolla jota ruvetaan tässä parin viikon sisällä nauhoittamaan. :) http://bedimmed.kypara.net |
Deranged 30.01.2006 13:45:58 | |
---|
Ostin Miracle Manin tiukentaakseni Gibson Les Paul Studioni särösaundia. Päätin samalla tehdä pienoisen vertailun tämän uuden ja kitaran alkuperäistallamikin välillä. Hyvä vertailu! Tästä käy hyvin ilmi, kuinka paljon erottelevampi ja selkeämpi Miracle Man on. Plussa napsahti. Kiitokset vaivannäöstä, lähtee Miracle Man tilaukseen pikapuoliin. |
JR 30.01.2006 14:04:09 | |
---|
Ohhoh eroa noilla mikeillä näissä klipeissä oli kyllä huomattavan paljon. Se tästä vertailusta käy hyvin ilmi. Oudon kaulamikkimäiseltä tuo gibson tässä kuulostaa, en muista moista soundia ihan saaneeni aikaan tuolla. Kokemusta ei ole miracle manista mutta Gibson 489T on ihan kelpo mikki. Miracle man on kyllä hiton kallis ja varmaan hyvä mikki, eipä siinä mittää. Erottelampi kyllä ja alapää köyhempi / tiukempi. Hirveä ylämiddle honotus. Mutta jos ekaa kertaa kuulisi kumpaakin mikkiä niin vaatisi kyllä paremman yleissoundin vahvarista / parempi laatuisen äänityksen. Tämän perusteella ei oikein korva pysty toimimaan. Vähän niinkuin joisi hyvää viiniä likasesta kaljatuopista :) "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
Puavali 30.01.2006 14:08:08 | |
---|
Ostin Miracle Manin tiukentaakseni Gibson Les Paul Studioni särösaundia Onnistui! :o) kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
JTL 30.01.2006 18:45:00 | |
---|
Hyvä vertailu! Tästä käy hyvin ilmi, kuinka paljon erottelevampi ja selkeämpi Miracle Man on. Plussa napsahti. Kiitokset vaivannäöstä, lähtee Miracle Man tilaukseen pikapuoliin. Kiitos! En usko että tulet katumaan. :) http://bedimmed.kypara.net |
MarkoA 30.01.2006 19:31:44 | |
---|
Hyvä vertailu. Vaikkei olekkaan "my cup of tea", niin ainakin mulle selkis melkolailla miten nuo mikit eroavat toisistaan. Ja erohan on ainakin heti huomattava. Niinkuin EQ:n käsittelyn jälkeen, eli taajuustoisto alue on aikalailla täysin erilainen noissa mikeissä keskenään. En ihan heti ymmärrä, mitä tässä aletaan tuota soundia moittimaan. Ei muuta kuin samaan malliin ja kiitokset vaivannäöstä! Plussat pärähti. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
JTL 31.01.2006 09:49:59 | |
---|
Hyvä vertailu. Vaikkei olekkaan "my cup of tea", niin ainakin mulle selkis melkolailla miten nuo mikit eroavat toisistaan. Ja erohan on ainakin heti huomattava. Niinkuin EQ:n käsittelyn jälkeen, eli taajuustoisto alue on aikalailla täysin erilainen noissa mikeissä keskenään. En ihan heti ymmärrä, mitä tässä aletaan tuota soundia moittimaan. Ei muuta kuin samaan malliin ja kiitokset vaivannäöstä! Plussat pärähti. Kiitos palautteesta ja plussasta! http://bedimmed.kypara.net |