Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lese floikalla?
1 2 3 4
minimies
29.01.2006 15:58:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan törmännyt tuommoiseen leseen jossa löytyy floikka? (taikkapa muu vastaava) Itelle tullu eteen vain tua epin gootti? (saa vaan jenkeist ja briteist)
Onkonna kukaan kokeillut tuata epiä?
 
Elikkä nytten olisi hakusessa muutamat pienet (6-8mm) nopat!!! Taikka jospa löytyy tietoo liikkeist mist löytynnee saa kertoo?!!?
JoeHans
29.01.2006 16:00:50 (muokattu 29.01.2006 16:01:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP LTD:ltä löytyy ainakin tollanen Kirk Hammett -malli:
http://espguitars.com/guitars_kirk.htm
 
Mitään kokemusta kitarasta mulla ei sitten olekkaan.
 
"Twenty dollars!? But I wanted a peanut!" -Homer J. Simpson
kivi
29.01.2006 16:04:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Tokailla oli tuollainen ihan myynnissäkin silloin kun Floyd Roset tulivat, ja Lankisen Kake, Wanna-Beesin kitaristi, osti sellaisen. Ruma ku mikä, ja varsinainen äpäräkitara jossa ei sitten ole LP:n ominaisuuksista tietoakaan, mutta jos sen kitaran pitää olla LP:n näköinen ja floikalla, niin teknisesti toimiva peli oli kyseessä.
 
Muuten olen sitä mieltä, että soundin muuttumatta floikkakitaran voi tehdä vaikka paperimassasta. Floyd Rosen vaikutus ominaissointiin on niin suuri, että on ihan turha tuhlata sellaista hyvinsoivaa kitaraa kuin LP siihen. Varsinkin kun kelluva talla tuhoaa sen LP-soinnin.
 
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Hannu H.
29.01.2006 16:10:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Custom-Soundsilla oli tossa vähänaikaa sitten myynnissä 80-luvulla modattu stankku joka oli kirkkaan punainen, otelaudassa oli scallopit ja sit löyty floikka.
Ja joku vielä osti sen!
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Tompsi
29.01.2006 16:16:08 (muokattu 29.01.2006 16:16:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jostain sattuu löytämään, niin tällainen FR-vemputinhan menee Lespaan ihan heittämällä:
 
http://members.aol.com/TBoling125/lp_floyd.jpg
 
EDIT: Paitsi että satulallehan joutuu koloa louhimaan.
 
minimies
29.01.2006 16:21:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten olen sitä mieltä, että soundin muuttumatta floikkakitaran voi tehdä vaikka paperimassasta. Floyd Rosen vaikutus ominaissointiin on niin suuri, että on ihan turha tuhlata sellaista hyvinsoivaa kitaraa kuin LP siihen. Varsinkin kun kelluva talla tuhoaa sen LP-soinnin.
 
Niin, kyllähän sitä voisi varmaan pistää lukot ja hienoviritettävän kiinteän tallankin...
 
Elikkä nytten olisi hakusessa muutamat pienet (6-8mm) nopat!!! Taikka jospa löytyy tietoo liikkeist mist löytynnee saa kertoo?!!?
32788
29.01.2006 16:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko kysyä:
 
Miksi?
 
Miljoonannen kerran - me emme liioittele!
apuri
29.01.2006 16:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten olen sitä mieltä, että soundin muuttumatta floikkakitaran voi tehdä vaikka paperimassasta.
 
Höpöhöpö.
 
Neal Schon signaturessa on floyd
http://www.bananas.com/articledetai … tom-Shop-Les-Paul-Neal-Schon-Guitar
 
Lisäksi Gibsonilla oli 80-luvulla Les paul missä on FR. Kuvaa ei nyt heti tähän hätään
löytynyt
 
kivi
29.01.2006 16:27:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höpöhöpö.
 
Neal Schon signaturessa on floyd
http://www.bananas.com/articledetai … tom-Shop-Les-Paul-Neal-Schon-Guitar
 
Lisäksi Gibsonilla oli 80-luvulla Les paul missä on FR. Kuvaa ei nyt heti tähän hätään löytynyt

 
Me ollaan keskusteltu tästä ennenkin:-D
 
Tunnustetaan: mulla on värittynyt kuva teikäläisen kitaroista, sulla on värittynyt kuva meikäläisen kitaroista. Silti molemmilla on paikkansa.
 
Mutta siltikin olen sitä mieltä, että floikka nyt ei vaan kuulu LP:hen. Ei kuulu. Sen voi ennemmin laittaa johonkin kevyempään kitaraan, kun floikan kanssa se puun massa ei enää paljoa paina.
 
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
minimies
29.01.2006 16:33:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko kysyä:
 
Miksi?

 
Saa, siksipä etten paljoo jaksais viritellä ja ainaskin tua miun keppi pysyy kuukausia vireessä, vaikkapa onkin lisenssi floikalla... Taasen ilman lukkoi on saanu olla koko ajan virittelemäs...
 
Elikkä nytten olisi hakusessa muutamat pienet (6-8mm) nopat!!! Taikka jospa löytyy tietoo liikkeist mist löytynnee saa kertoo?!!?
apuri
29.01.2006 16:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta siltikin olen sitä mieltä, että floikka nyt ei vaan kuulu LP:hen. Ei kuulu. Sen voi ennemmin laittaa johonkin kevyempään kitaraan, kun floikan kanssa se puun massa ei enää paljoa paina.
 
Niin ei se floyd lespassa mustakaan mikään kova juttu ole.
 
rosberg
29.01.2006 16:35:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mötleyn keikalla tuli nähtyä ihan oikea gibsoni floikalla. voi veljet!
 
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
32788
29.01.2006 16:37:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa, siksipä etten paljoo jaksais viritellä ja ainaskin tua miun keppi pysyy kuukausia vireessä, vaikkapa onkin lisenssi floikalla... Taasen ilman lukkoi on saanu olla koko ajan virittelemäs...
 
No kyllä nuo laadukkaat Tune-o-matic-tallatkin pysyy ihan hyvin vireessä, varsinkin jos laitat lukkovirittimet.
 
Miljoonannen kerran - me emme liioittele!
Thule
29.01.2006 16:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...miun keppi pysyy kuukausia vireessä...
 
Sisso. Toi on jo aikas hyvin. Mulla kun harvemmin edes puolen tunnin aktiivisen soiton jälkeen on kitara vireessä. Vaikka ihan Gibson onkin. Eihän ne kieletkään kestä kuukausia...
 
Only a Gibson is expensive enough.
kivi
29.01.2006 16:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa, siksipä etten paljoo jaksais viritellä ja ainaskin tua miun keppi pysyy kuukausia vireessä, vaikkapa onkin lisenssi floikalla... Taasen ilman lukkoi on saanu olla koko ajan virittelemäs...
 
No sittenhän se floikka ei oo mitenkään tarpeen. Kysymys on vain siitä, että satula on viilaamatta ja sulla puuttuu oikea tekniikka laittaa kielet virityskoneistoon kiinni.
 
Jos sulla pysyy lukkokitara vireessä, niin pysyy tavallinenkin, kun opettelet tekemään homman oikein.
 
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Crossroad
29.01.2006 17:12:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Custom-Soundsilla oli tossa vähänaikaa sitten myynnissä 80-luvulla modattu stankku joka oli kirkkaan punainen, otelaudassa oli scallopit ja sit löyty floikka.
Ja joku vielä osti sen!

 
se oli kyllä järkyttävä kitara.
 
mhaarala
29.01.2006 18:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä taas en varmaan koskaan lakkaa ihmettelemästä, miten joku floikka voi jakaa mielipiteitä niin paljon ja niin jyrkästi... vaikkei se les pauliin välttämättä kovin hyvin sovikaan, mutta ei se nyt mikään maailmanloppu ole. Eikä se vaikutus sointiinkaan nyt ihan niiiiiiiin dramaattinen ole. :)
 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Jucciz
29.01.2006 18:15:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä oon täsmälleen samaa mieltä kuin kivi, ja ilmoitan asiat yleensä suurin piirtein samoin sanankäänteinkin. Kuitenkin, minun kommenttini saavat aikaan hirvittävän vittuluryöpyn, kiven sanomana vähintään varovaista nyökyttelyä.
 
Eli: Ei floikkaa LP:hen, se ei paranna vireessä pysymistä ensinkään ja lisäksi vie hyvästä kitarasta ominaissoundin mennessään. Aloittakaa. :)
 
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
Pnctocn
29.01.2006 18:44:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli: Ei floikkaa LP:hen, se ei paranna vireessä pysymistä ensinkään ja lisäksi vie hyvästä kitarasta ominaissoundin mennessään. Aloittakaa. :)
 
Olen samaa mieltä, ei sovi mielestäni LP:iin hyvin (esteettisesti sekä teknisesti hiukan kömpelö toteuttaa) ja vie helposti LP:n soundin toisaalle, mutta jos juurikin haluaa paulimalliseen kitaraan floikan niin tokihan sitä saa niin tehdä.
 
löytyipä tuoltakin floikallinen pauli: http://www.vintagekramer.com/5150f.htm
 
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
Twinkle
29.01.2006 18:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuitenkin, minun kommenttini saavat aikaan hirvittävän vittuluryöpyn, kiven sanomana vähintään varovaista nyökyttelyä.
 
Se on kumma homma kun mies itsekin tietää että kommentit aloittaa aina vittuiluryöpyn, niin mikä ihme siinä on että
 
a) pitää avautua joka threadissa jostakin?
b) jos kerran pitää avautua, niin voisi trimmata sitä tyyliä jolla asiansa ilmaisee?
 
Miksi pitää hakata päätä peruskallioon vaikka tietää ettei se mitään muuta vaikka kuinka ihmisille esittäisikin oman mielipiteensä jumalien tuomana totuutena, etenkin aiheista josta ei
 
1) välitä ollenkaan.
2) tiedä mitään.
 
Kenenkään muun kommentit joka threadissa ei aloita vittuiluryöppyä, niin ei se vika varmasti ole ihan koko aikaa muissa ihmisissä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «