Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tinnitus?
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Stormi
12.08.2003 06:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heräsin eilen vasen korva lukossa, ja päivää myöten se alkoi piippaamaan. Myöhemmin päivällä huomasin, että viheltäessä korvasta kuuluu korkeammilla sävelillä "sivuääni", joka on huomattavasti vihellettyä säveltä korkeampi.
 
Epäilyttää, että pitäisikö mennä lääkäriin, koska en muista koskaan aiemmin moista kuulleeni, vaikka välillä korvat ovatkin piipanneet (ei kuitenkaan kovan metelin vuoksi, käytän aina korvatulppia kun vain tarvetta siihen löytyy).
 
Miten te, joilla tätä vaivaa oikeasti esiintyy, ovatko oireet samanlaiset?
 
saturnzreturn
12.08.2003 07:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heräsin eilen vasen korva lukossa, ja päivää myöten se alkoi piippaamaan. Myöhemmin päivällä huomasin, että viheltäessä korvasta kuuluu korkeammilla sävelillä "sivuääni", joka on huomattavasti vihellettyä säveltä korkeampi.
 
Epäilyttää, että pitäisikö mennä lääkäriin, koska en muista koskaan aiemmin moista kuulleeni, vaikka välillä korvat ovatkin piipanneet (ei kuitenkaan kovan metelin vuoksi, käytän aina korvatulppia kun vain tarvetta siihen löytyy).
 
Miten te, joilla tätä vaivaa oikeasti esiintyy, ovatko oireet samanlaiset?

 
niin tämä ilmiöhän on nimeltään tinnitus, eikä kannata suotta pelästyä ilmiötä. minullakin oli kerran vajaan viikon verran tinnitus ja ajattelin ttä ei perskeles nyt se on sitten loppuiän, mutta kyl se meni pois. taas toisaalta jos se on tullut jäädäkseen niin käsittääkseni lääkärikäynti on siinä vaiheessa kohtuullisen turha.
 
ei naiset käy paskalla
Jucciz
12.08.2003 08:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärtääkseni tinnituksella tarkoitetaan nimen omaan tuollaista pysyväisluonteista korvan/korvien sointia, jolloin ilmeisestikin "tavallinen" korvien sointi sitä ei ole. Itsellänikin on kokemusta parin-kolmen päivän mittaisesta jaksosta, jonka aikana viheltäminen aiheutti tuollaisen korkean "sivuäänen". Ihmettelin, sillä en ollut ollut missään meluisassa paikassa, konsertissa tai muuallakaan, missä olisin voinut saada desibeliyliannostuksen. Lopulta vinkuminen kuitenkin helpotti. Itse en käynyt ainakaan lääkärissä, ajattelin että käsien ristiminen riittää. Riittihän se. :)
 
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Karlsson
12.08.2003 08:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, tinnitus on jatkuvasti soiva ääni päässä. Taas semmoinen vähän aikaa soiva kai omaa jonkun muun nimen. Itselläni on lähinnä tuollaisia minuutin pituisia piip ääniä ja sekin jo tuntuu tosi rasittavalta. Varmaankin jatkuva soiminen ajaisi hermoraunioksi.
 
Tosin jos hyvin käy, voisi virittää soittimensa sen äänen mukaan... katevää?
 
"Who likes short shorts? We like short shorts!"
baron
12.08.2003 08:59:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilyttää, että pitäisikö mennä lääkäriin, koska en muista koskaan aiemmin moista kuulleeni, vaikka välillä korvat ovatkin piipanneet (ei kuitenkaan kovan metelin vuoksi, käytän aina korvatulppia kun vain tarvetta siihen löytyy).
 
Miten te, joilla tätä vaivaa oikeasti esiintyy, ovatko oireet samanlaiset?

 
Kovin vähän lääkäri voi asialle mitään tehdä. Ainoa järkevä on "ennakoltaehkäisy" eli korvatulppasi, tarkista ne ja osta tarvittaessa paremmat.
 
flimtrick
12.08.2003 10:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovin vähän lääkäri voi asialle mitään tehdä. Ainoa järkevä on "ennakoltaehkäisy" eli korvatulppasi, tarkista ne ja osta tarvittaessa paremmat.
 
Mulla on jatkuvaa pientä tinnitystä korvissa ja kuulo on mennyt vähän herkemmäksi myös. Kävin korvalääkärissä mutta ei ne siellä mitään tajua. Sanoi vaan että "vaikuttaa" kuulovauriolta ja että suojaa korvas. Jos alkaa piinaa liikaa niin kannattaa suoraan mennä jollekin erikoislääkärille joka on perehtynyt asiaan kunnolla. Tosin, ei sitä tinnitystä kukaan pois saa, sitä pystyy kyllä vähän helpottamaan.
 
baron
12.08.2003 10:45:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jatkuvaa pientä tinnitystä korvissa ja kuulo on mennyt vähän herkemmäksi myös. Kävin korvalääkärissä mutta ei ne siellä mitään tajua. Sanoi vaan että "vaikuttaa" kuulovauriolta ja että suojaa korvas. Jos alkaa piinaa liikaa niin kannattaa suoraan mennä jollekin erikoislääkärille joka on perehtynyt asiaan kunnolla. Tosin, ei sitä tinnitystä kukaan pois saa, sitä pystyy kyllä vähän helpottamaan.
 
Korvalääkäri on oikea erikoislääkäri tinnitukseen ja sen tutkimis- ja hoitomahdollisuudet ovat niukat.
 
http://www.tinnitus.org/
 
Robert
12.08.2003 11:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäkää hyvät ihmiset tulpat päähän kun kuuntelette rokettirollia!!!
 
Mix sä niinqu luit tän?
Dr. Funkenstein
12.08.2003 12:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on soinut nyt kolme vuotta korvat jatkuvasti. Kuulonalenemaa ei lääkärien mukaan ole, mutta tinnitus kuitenkin on jäänyt pysyvästi. Keikalla olin välillä tulppien kanssa ja välillä ilman - se riitti. Yks basistikaveri virittää muuten aina soittimensa sen korvassa soivasta A:sta. :)
 
Hmm. Saisikohan intistä vapautuksen jos tarpeeksi valittaisi että tinnitus piinaa niin pahasti ettei voi keskittyä mihinkään? Täytyy varmaan kokeilla...
 
Juntunen
12.08.2003 12:47:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin olin tuossa viimeisen kerran keikalla ilman tulppia. Oli jotenkin niin jumalaton kiire ennen pääesiintyjää että jäi moni asia huomaamatta. Tulpat oli yksi. Toinen korva oli pari päivää sellainen herkän oloinen, eli puhelimen sointi, ja jopa näppäinten painelusta syntyvä natiseva ääni kävi korvaan. Kaikki tietyntyyppiset diskantit siis.
 
En ole lääkärissä käynyt, niin en tiedä kuulonalenemasta. En ole ainakaan itse huomannut mitään isompia vaurioita.
 
Mitä me tästä opimme? En lähde enää minnekkään keikalle soittamaan tai katsomaan ilman tulppia. Ruohonleikkuussakin käytän korvasuojia.
flimtrick
12.08.2003 13:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä me tästä opimme? En lähde enää minnekkään keikalle soittamaan tai katsomaan ilman tulppia. Ruohonleikkuussakin käytän korvasuojia.
 
Juu, sen jälkeen kun ostin Geac:in hifitulpat niin olen kyllä pitänyt niitä joka keikalla ja yleensä myös missä tahansa baarissa jossa musiikki soi vähänkin lujempaa. Pidän nykyään tulppia myös leffateatterissa.
 
Kyllä se on niin että ei sitä tajua suojata kuuloaan kunnolla kun vasta sitten kun oikeasti saa jotain vaurioita.
 
Noi hifitulpat on ihan hyvät. Ne ei vaimenna soundia ihan kauheasti joten ne päässä pystyy hyvin kuuntelee musaa. Niissä voi vielä valita sen vaimennuksen 9, 15 ja 25 Db väliltä.
 
Hubert
12.08.2003 13:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinituksen ikävä puoli on se, ettei voi tietää milloin se jää pysyväksi. Yksikin kerta saattaa riittää. Meissä on eroja, jotkuthan väittävät kestäneensä vuosikausia rokenrollia ilman tulppia ilman vaivoja, siis kuulovaivoja, mutta varovaisuus on tarpeen. Käytän nykyään omistamiani hifitulppia myös elokuvissa. Nuo amerikkalaiset elokuvat isoissa teattereissa ajetaan myöskin niin julmetulla volalla, että rupesi tekemän pahaa maalaispojalle. Puhumattakaan mistään keikoista.
 
myykää edes yksi keikka
Juntunen
12.08.2003 13:34:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän nykyään omistamiani hifitulppia myös elokuvissa.
 
Onko nuo mainitut hifitulpat ihan noita perus EARin joulukuusia vai mitä?
Fortune
12.08.2003 13:36:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko nuo mainitut hifitulpat ihan noita perus EARin joulukuusia vai mitä?
 
Jep, lienee jonkin sortin kansanomainen nimitys.
 
Periaatteessa valetutkin olisivat mielestäni hifi-tulppa -määreen ansaitsevia.
 
Kaipa voisi hifitulpan määreeksi yleistää tulpan, joka tekee muutakin kuin vaimentaa ääntä epämääräisen massan avulla eli vähän suurempia insinöörityön näytteitä :)
 
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
halodrummer
12.08.2003 13:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kaverit valittaa aina konsertin jälkeen et korvissa soi mut mulla ei ole edes koko viikonlopun festarin jälkeen ollut sitä ongelmaa, ehkä mä olen immuuni =)
 
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
flimtrick
12.08.2003 15:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko nuo mainitut hifitulpat ihan noita perus EARin joulukuusia vai mitä?
 
Mä ainakin pidän hifitulppana niitä jotka valetaan sun korvaa varten. Niissä on aika suuri ero noihin joulukuusiin. Ja hintaerokin on aika suuri.
 
soolo
12.08.2003 15:26:07 (muokattu 12.08.2003 15:27:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se siitä lähtee.Ärsyttää kun pappa huutaa ei niitä korvasuojaimia tarvita.Ihmekkös ettei hän kuule mitään.mitä mitä...
 
elämä on laiffii
SaBer
12.08.2003 16:37:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi hifitulpat on ihan hyvät. Ne ei vaimenna soundia ihan kauheasti joten ne päässä pystyy hyvin kuuntelee musaa. Niissä voi vielä valita sen vaimennuksen 9, 15 ja 25 Db väliltä.
 
Multa on nyt valettu muotti ja pitäis päättää että otanko 15 vai 25 dB... Kummat olis paremmat bändikäyttöön? Rumpalilla on 25 ja sanoo et on sopiva, mutta kuulontutkija suosittelee 15dB...
 
Ja vähän puoli off-topiccia. Jos kärsii tinnituksesta niin tinnitääkö silloin?
 
absqua
12.08.2003 16:48:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa on nyt valettu muotti ja pitäis päättää että otanko 15 vai 25 dB... Kummat olis paremmat bändikäyttöön? Rumpalilla on 25 ja sanoo et on sopiva, mutta kuulontutkija suosittelee 15dB...
 
25dB ehdottomasti! Jos olet lujaa soittavan rumpalin lähellä niin tuo 25 ei tahdo edes riittää. Eikä se liikaa vaimenna keikoilla kuunnellessakaan. Mulla on 25 ja haluaisin 30.
 
Ja vähän puoli off-topiccia. Jos kärsii tinnituksesta niin tinnitääkö silloin?
 
???. Vastaus: kyllä. Jos kärsii kuumeesta niin onko silloin kuumetta? Et kai sinä kenenkään toisen tinnituksesta kärsi? (ainakaan niin että se sinun korvassasi soisi).
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
flimtrick
12.08.2003 17:00:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa on nyt valettu muotti ja pitäis päättää että otanko 15 vai 25 dB... Kummat olis paremmat bändikäyttöön? Rumpalilla on 25 ja sanoo et on sopiva, mutta kuulontutkija suosittelee 15dB...
 
Mulla on myös 25 ja mun mielestä se vaimentaa just sopivasti. Se nyt on varmaan et mihin käyttöön ne tulpat haluu. Jos soittaa paljon bändissä ni kyllä se 25 db on varmaan ihan suotavaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 515 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «