v_m_kangas 25.01.2006 16:23:26 | |
---|
Jos me kysytään eri tavalla. No, jos katsot tuon humppahanuristin kysymyksen, mikä siinä on niin erinlaista? Eihän siinä sanallakaan mainita, että joku toinen käyttää niitä midejä? Humppaa tai soita humppaa |
baron 25.01.2006 16:28:33 (muokattu 25.01.2006 16:29:17) | |
---|
Mun "maatiaisjärkeen" ei kerta kaikkiaan mahdu, että saan soittaa mitä tahansa (tietenkin teostoilmoitukset tehden) mutta jos samat piisit himassa äänitän ja keikalla olen vain soittavinani, niin syyllistyisin johonkin???? (OK, tietenkin yleisön hämäämiseen) My name is Baron, Sir Baron. |
isojussi 25.01.2006 16:31:47 | |
---|
Mun "maatiaisjärkeen" ei kerta kaikkiaan mahdu, että saan soittaa mitä tahansa (tietenkin teostoilmoitukset tehden) mutta jos samat piisit himassa äänitän ja keikalla olen vain soittavinani, niin syyllistyisin johonkin???? (OK, tietenkin yleisön hämäämiseen) Eihän tässä ookkan kysymys soittavinaa olemisesta. Mutta jioka tapauksessa erilaista tietoa on saatu. No - mä elän sen mukaan, mihin uskon. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
baron 25.01.2006 16:34:23 | |
---|
Eihän tässä ookkan kysymys soittavinaa olemisesta. Mutta jioka tapauksessa erilaista tietoa on saatu. No - mä elän sen mukaan, mihin uskon. En mä sua tarkoittanut. Mä tarkoitan, että mä voisin teoriassa sitten dokata keikalla ilman, että se näennäisesti vaikuttaisi pianon soittoon. My name is Baron, Sir Baron. |
Lennu 25.01.2006 16:37:04 | |
---|
En mä sua tarkoittanut. Mä tarkoitan, että mä voisin teoriassa sitten dokata keikalla ilman, että se näennäisesti vaikuttaisi pianon soittoon. Niinhän tuolla maakunnissa tekee kiljoona muutakin kosketinpimputtajaa. Että anna mennä vaan. Nostaa sitten liksoja sen mukaan, mitä joutuu tallennuskuluja pulittamaan. |
isojussi 25.01.2006 16:38:52 | |
---|
En mä sua tarkoittanut. En mä niin meinannutkan. Mä tarkoitan, että mä voisin teoriassa sitten dokata keikalla ilman, että se näennäisesti vaikuttaisi pianon soittoon. Siinä on yks pulma: On vaikeempaa saada hyvä veto kotona narulle, kei keikalla pikuujuubassa ilmoille.... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 25.01.2006 16:40:20 | |
---|
Niinhän tuolla maakunnissa tekee kiljoona muutakin kosketinpimputtajaa.... Joo. Oon vierstä nähny, kun säestyskeyboardintakanapiileskelijä vetää melodiasoolotkin korpulta.... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
humppahanuristi 25.01.2006 17:22:47 | |
---|
Jos me kysytään eri tavalla. Todennäköisesti näin. Toisaalta molemmat kannat ovat erittäin järkeenkäypiä, riippuen näkökulmasta. Käytännössä lienee tuo Jussille kerrottu kanta se käytännön sovellus. Ilonpilaaja |
EP 29.01.2006 14:08:57 | |
---|
No,Ei ole ihme, että niitä kaiteita ei rakenneta orkestereille, kun ei niitä näköjään tarvitakaan.. Siellä vaan pysyisi ehkä ne soittimetkin paremmin ehjänä (ja soittajat), kun sen voisi "urponpikin" huomata, että on soittajille varattu tila ja PISTE. |
M.i.k.key 29.01.2006 14:27:06 | |
---|
Kovaa keskustelua täällä. Kyllä aika älyttömältä tuntuu se että taustanauhoista joutuisi jotain Teostolle maksamaan. Esitettävistä kappaleista varmaan tehdään kuitenkin esitysilmoitus ja ravintola/järjestäjä maksaa jo muutenkin Teostolle. Mä lopetan nää hommat! |
M.i.k.key 29.01.2006 14:28:20 | |
---|
Joo. Oon vierstä nähny, kun säestyskeyboardintakanapiileskelijä vetää melodiasoolotkin korpulta.... Tästä lähtien kun näen yksinäisen valvomattoman OMB-kioskin niin tuhoan kaikki mahdolliset korput ja muistikortit! Mä lopetan nää hommat! |
Joku pihi musiikkiaharrastava ravintolanomistaja tekee kaikki normaalisti levyltä soitettavat biisit itse (midi-)taustoiksi (lauluja myöden) ja sisällyttää ravintolansa työntekijöiden sopimuksiin jokaiselle oman vuoron mennä lavalle "muka esiintymään". Ei tarvitse maksaa teostomaksuja. Niinkö? :) hoho ..ei se ihan näin mene. |
isojussi 29.01.2006 16:48:21 (muokattu 29.01.2006 16:48:30) | |
---|
Tästä lähtien kun näen yksinäisen valvomattoman OMB-kioskin niin tuhoan kaikki mahdolliset korput ja muistikortit! Maksan kympin tapporahaa jokaisesta. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 29.01.2006 16:49:05 | |
---|
....ei se ihan näin mene. No ei tieteskän. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
kuunsirppi 29.01.2006 17:06:56 | |
---|
Kovaa keskustelua täällä. Kyllä aika älyttömältä tuntuu se että taustanauhoista joutuisi jotain Teostolle maksamaan. Esitettävistä kappaleista varmaan tehdään kuitenkin esitysilmoitus ja ravintola/järjestäjä maksaa jo muutenkin Teostolle. Onko tää nyt verrattavissa siihen, kun erään firman soittimien myyjä tekee taustoja kiippareihin demotarkoituksessa? Eli käy esittelemässä soittimia musiikkiliikkeissä asiakkaille ja soittaa tekemiensä pohjien päälle? Näistä ainakin kuulemma pitää maksaa teostolle, olen kuullut Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
EP 29.01.2006 17:16:47 | |
---|
Onko tää nyt verrattavissa siihen, kun erään firman soittimien myyjä tekee taustoja kiippareihin demotarkoituksessa? Eli käy esittelemässä soittimia musiikkiliikkeissä asiakkaille ja soittaa tekemiensä pohjien päälle? Näistä ainakin kuulemma pitää maksaa teostolle, olen kuullut No, en pidä ravintolaa, enkä myy soittimiakaan..joten.. Ei kuulu minulle. Hmm.. no minun puolestani tehkööt mitä tykkäävät.. :) |
R.Syke 29.01.2006 18:28:10 (muokattu 29.01.2006 18:29:32) | |
---|
Tästä lähtien kun näen yksinäisen valvomattoman OMB-kioskin niin tuhoan kaikki mahdolliset korput ja muistikortit! Tosta M.i.k.k.e.y.lle lähti iso + Toistan: Aina kun saavun paikkaan, jossa on karaoke tai OMB, poistan isopistoolistani varmistimen. Yleensä lähden kävelemään. Näin vältän syytteet. |
KoskPaavo 30.01.2006 00:01:12 | |
---|
Tosta M.i.k.k.e.y.lle lähti iso + Toistan: Aina kun saavun paikkaan, jossa on karaoke tai OMB, poistan isopistoolistani varmistimen. Yleensä lähden kävelemään. Näin vältän syytteet. Aina kun näen kaivinkoneen , näytän kuskille keskisormea, ihan vaan solidaarisuudesta oikeita lapiomiehiä kohtaan. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
isojussi 30.01.2006 00:05:50 | |
---|
Aina kun näen kaivinkoneen , näytän kuskille keskisormea, ihan vaan solidaarisuudesta oikeita lapiomiehiä kohtaan. HOHO! ++ Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
isojussi 30.01.2006 00:14:28 | |
---|
Kuka ottaa..... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |