Ben_D 28.01.2006 18:21:05 | |
---|
Paskat se mikään RR-1 tarvi välttämättä olla. Ammattiäijät vetää paljon vaatimattomimmillakin kepeillä. Ei se soitto kitarasta ole kiinni. En menis maksamaan RR-1:stä 2000 euroa. |
McNulty 28.01.2006 18:30:17 | |
---|
Itse ostaisin RR5:n jos sitä saisi Floyd Rosella. RR1 on tosiaan kallis, mutta niitäkin löytää esim. Jenkeistä siihen 1000e puolin ja toisin. RR3 taasen on ihan eri maailmasta kuin RR5 laadullisesti. Mielestäni tuohon 1000e hintaan RR5 floikalla voisi olla kova kilpailija ESP/LTD:n ja Ibanezin keppien kanssa. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Sir Härö 28.01.2006 19:30:05 | |
---|
Paskat se mikään RR-1 tarvi välttämättä olla. Ammattiäijät vetää paljon vaatimattomimmillakin kepeillä. Ei se soitto kitarasta ole kiinni. En menis maksamaan RR-1:stä 2000 euroa. 2000€urollahan saa jo jostain rakentajalta sellasen kuin vaan itte haluaa. Ton 2000€ voisin maksaa jostain ennen vuotta 1990 tehdystä jacksonista. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." |
Ben_D 28.01.2006 19:33:44 (muokattu 28.01.2006 19:50:40) | |
---|
Ton 2000€ voisin maksaa jostain ennen vuotta 1990 tehdystä jacksonista. Kerroppa, mikä saa maksamaan mielummin 2000€ ennen 90 tehdystä Jacksonista kun vaikka 2000 luvulla tehdystä? Jos pakko olis se kaksdonaa maksaa niin kyllähän mä nyt ilmanmuuta ottaisin uuden. |
Sir Härö 29.01.2006 11:41:35 | |
---|
Kerroppa, mikä saa maksamaan mielummin 2000€ ennen 90 tehdystä Jacksonista kun vaikka 2000 luvulla tehdystä? Jos pakko olis se kaksdonaa maksaa niin kyllähän mä nyt ilmanmuuta ottaisin uuden. Ennen vuotta -90 kaikki jenkki jaskat tehtiin custom-tilauksina tai silloin jos customshop näki sellaisen kitaran tarpeelliseksi tehdä. Kyllä mua houkuttaa enemmän uniikkivehje kuin sarjatuotantokalu. En tietenkään väitä että vanhempi parempi olisi. Siinä nyt vaan on se jokin ;) "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." |
Keppis 29.01.2006 12:39:57 | |
---|
RR5 Jaskaa suunnittelevia suosittelen tutustumaan esp/ltd DV8-r kitaraan, joka on spekseiltään aikalailla samanlainen muistaakseni. "Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!"
http://www.mikseri.net/fobia |
pahala 29.01.2006 13:28:42 | |
---|
RR5 Jaskaa suunnittelevia suosittelen tutustumaan esp/ltd DV8-r kitaraan, joka on spekseiltään aikalailla samanlainen muistaakseni. Paitsi rungon malli King V ja eri materiaalit, että aika lailla eri kitara kyseessä kuin nämä mainitut RR:t. 8) |
Ennen vuotta -90 kaikki jenkki jaskat tehtiin custom-tilauksina tai silloin jos customshop näki sellaisen kitaran tarpeelliseksi tehdä. Kyllä mua houkuttaa enemmän uniikkivehje kuin sarjatuotantokalu. En tietenkään väitä että vanhempi parempi olisi. Siinä nyt vaan on se jokin ;) Nimimerkillä Apuri lienee jotain sanottavaa asiaan.. |
saha 29.01.2006 14:35:26 | |
---|
Kyllä mua houkuttaa enemmän uniikkivehje kuin sarjatuotantokalu. Tämä nyt jo kuulostaa siltä, että mustat pikkupojat ruoskan tahdissa oisivat kitaran leiponeet. Nuo USA RR1:t tehdään nyt kuitenkin siellä samassa custompajassa. >-)))> #2 "Lilla flicka ju sitta mej knulla. Smiling faces your 'round and around.Scoogie darling saa tyttö maa pyllyyn. Come on baby my kukkuu is on." |
Ben_D 29.01.2006 15:36:49 | |
---|
Tämä nyt jo kuulostaa siltä, että mustat pikkupojat ruoskan tahdissa oisivat kitaran leiponeet. Nuo USA RR1:t tehdään nyt kuitenkin siellä samassa custompajassa. Niinhän ne tehdään. Jokaikinen RR, Soloist, Kelly, KV tehdään ihan samassa pajassa. |
Invader 29.01.2006 15:42:42 (muokattu 29.01.2006 15:43:04) | |
---|
Niinhän ne tehdään. Jokaikinen RR, Soloist, Kelly, KV tehdään ihan samassa pajassa. No se San Dimas-aspekti siinä varmaan on se jota haetaan. Pakko niissä jotain maagista on olla kun niitä joka paikassa pidetään jonkin sortin holy graileina. Ei sillä että ne Ontarion tekeleetkään sen huonompia olisi. Tai sitten ei.. |
mhaarala 29.01.2006 17:10:49 (muokattu 29.01.2006 17:14:44) | |
---|
Itse ostaisin RR5:n jos sitä saisi Floyd Rosella. RR1 on tosiaan kallis, mutta niitäkin löytää esim. Jenkeistä siihen 1000e puolin ja toisin. RR3 taasen on ihan eri maailmasta kuin RR5 laadullisesti. Mielestäni tuohon 1000e hintaan RR5 floikalla voisi olla kova kilpailija ESP/LTD:n ja Ibanezin keppien kanssa. Niinpä. Ja jos olisi vielä "back-loaded" ja kaikki ylimääräiset rimpulat, kuten tone-potikka ja toinen volume-potikka jätetty pois niin ay mikä juhla... :) Vihasin RR3:ssa todella paljon sitä potikkaviidakkoa. Suurin osa siitä romumäärästä oli vain ja ainoastaan tiellä. No se San Dimas-aspekti siinä varmaan on se jota haetaan. Pakko niissä jotain maagista on olla kun niitä joka paikassa pidetään jonkin sortin holy graileina. Ei sillä että ne Ontarion tekeleetkään sen huonompia olisi. Minä taas olen käsittänyt niin, että Jacksonin laadukkaimmat kitarat ovat tulleet San Dimas-ajan jälkeen, uusien tilojen ja uudempien työkalujen myötä, mutta San Dimas-ajan kitaroista olisi löytynyt joitakin kivoja yksityiskohtia, kuten se, että otelaudan reunalista peittää myös nauhojen päät. Luulisin että kyse on ehkä enemmän sellaisesta tietystä "vintage-jutusta", että "ne ensimmäist ja vanhimmat oli parhaita, mutta ei semmosia enää nykyään tehdä..." Uskoo ken tahtoo. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Invader 29.01.2006 17:28:19 | |
---|
Minä taas olen käsittänyt niin, että Jacksonin laadukkaimmat kitarat ovat tulleet San Dimas-ajan jälkeen, uusien tilojen ja uudempien työkalujen myötä, mutta San Dimas-ajan kitaroista olisi löytynyt joitakin kivoja yksityiskohtia, kuten se, että otelaudan reunalista peittää myös nauhojen päät. Luulisin että kyse on ehkä enemmän sellaisesta tietystä "vintage-jutusta", että "ne ensimmäist ja vanhimmat oli parhaita, mutta ei semmosia enää nykyään tehdä..." Uskoo ken tahtoo. :) Mjoo, aika henkimaailman asioitahan nuo. Pitäisi päästä kokeilemaan niitä San Dimaksia että pääsisi paremmin käsitykseen siitä mitä ne ovat. Jos mun pitäis pari tonnia RR:n laittaa niin kyllä mä jonkun 80-luvun pelin metsästäisin, saisipahan varmasti omansa pois jos myydä pitäisi. :) Missäs vaiheessa se tehdas Ontarioon siirtyi muuten? 86 tai 87? Tai sitten ei.. |
Ben_D 29.01.2006 18:06:45 | |
---|
Mjoo, aika henkimaailman asioitahan nuo. Pitäisi päästä kokeilemaan niitä San Dimaksia että pääsisi paremmin käsitykseen siitä mitä ne ovat. Jos mun pitäis pari tonnia RR:n laittaa niin kyllä mä jonkun 80-luvun pelin metsästäisin, saisipahan varmasti omansa pois jos myydä pitäisi. :) Missäs vaiheessa se tehdas Ontarioon siirtyi muuten? 86 tai 87? 1987, |
Sir Härö 29.01.2006 18:06:54 (muokattu 29.01.2006 18:12:00) | |
---|
Missäs vaiheessa se tehdas Ontarioon siirtyi muuten? 86 tai 87? Tietääkseni 86. (edit. jaa Beni sanoi 87. voi olla.) Tuossa edellä huomasin että täällä omat mielipiteet ovat edelleen virheellisiä. Taidan pysyä tuolla bassopalstalla. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." |
Ben_D 29.01.2006 18:13:52 | |
---|
Tietääkseni 86. (edit. jaa Beni sanoi 87. voi olla.) Tuossa edellä huomasin että täällä omat mielipiteet ovat edelleen virheellisiä. Taidan pysyä tuolla bassopalstalla. Siis tais 87 tulla ensimmäiset Ontariomallit. |
Sir Härö 29.01.2006 18:20:18 | |
---|
Siis tais 87 tulla ensimmäiset Ontariomallit. Sillä yhellä tyypillä (en muista nimimerkkiä) on jacksonin basso vuodelta 87 ja se on ontariolainen vaikka siinä on dimasin laatta. Samoin kuin omassani. Siitä vaan päättelin. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." |
Torrao 29.01.2006 18:53:42 | |
---|
Vaikka kyseessä olisi mikä tahansa RR-1 kitara, niin silti pidän ehdottomana edellytyksenä päästä kokeilemaan soitinta ennen ostamista. Jokaisella on omat fiksaationsa näissä asioissa, ja niin monen muun ns. laatukitaran kohdalla on kuitenki paljastunut tietyt erot soittimissa vaikka hintalappu antais muuta olettaa. Mielummin maksan pikkasen enemmän kitarasta joka tosiaankin tuntuu omaan käteen täydelliselle, kuin että lähtis sikaa säkissä tilailemaan mutu-tuntumalta. Kitarat on kuitenki aina yksilöitä, tuo asia on tuli huomattua viime kesänä kun metsästin PRS:n erästä mallia. Lopulta säästin melkoisen summan rahaa kun viitsi nähdä vähän vaivaa ja keppi on mitä parhain omasta mielestä |
Twinkle 29.01.2006 19:00:34 | |
---|
Minen ole vieläkään tajunnut mistä helvetin kuusesta tämä "kitara on yksilö" -mantra on tullut. Jos skebaa ei tee kone, niin sen kuitenkin murjoo kasaan tylsistynyt hanslankari tuntiliksalla jossain missä lienee tehtaalla meren toisella puolella. Se tietää että sen duuni riippuu siitä tekeekö se paskan vai hyvän melan, niin se laittaa joka kerta saman määrän vaivaa siihen ja tekee sen samoista spekseistä joka ikinen kerta, vain aloittaakseen kohta toisen kepakon vääntämisen jollekin toiselle tyypille. kärjistettyä, mutta joku pointti nyt kai kuitenkin. |
saha 29.01.2006 19:05:10 | |
---|
Jos skebaa ei tee kone, niin sen kuitenkin murjoo kasaan tylsistynyt hanslankari tuntiliksalla jossain missä lienee tehtaalla meren toisella puolella. Tässäpä se tulikin. Välistä sen puupeukalo on hiton hyvässä vireessä, keskittyminen on huippuluokkaa ja työstä tulee mainiota. Toisinaan työstäjällä tekisi mieli päästä pian kotiin vaimon luo, ja tulee se viimeinen kitara tehtyä "äkkiä että pääsee paneen". >-)))> #2 "Lilla flicka ju sitta mej knulla. Smiling faces your 'round and around.Scoogie darling saa tyttö maa pyllyyn. Come on baby my kukkuu is on." |