Aihe: Mitäköhän kannattaisi maksaa?? 1 | |
---|---|
![]() 28.01.2006 13:41:42 | |
Tervehdys. Tutullani olisi käytetty efektiräkki miksereineen kaupan mutta mitäköhän niistä kannattaisi suurinpiirtein maksaa ettei mua kauheasti huijattaisi:) Mikseri on 16-kan Studiomaster Mixdown classic 8 Räkissä on: - DOD 231Q 2x31 EQ - Peavey IDL1000 2 Input Three Output Signal Processor - Behringer Feedback Destroyer Pro - 4 kpl DBX 266XL 2 kanavakompressori - Behringer Expander/Gate/Compressor/ Peak Limiter - Yamaha REV100 digital Reverberator - Studiomaster external power supply - Kaikki tarvittavat piuhat Onko tuo minkälainen kokoonpano? Suuret kiitokset jos joku vois vähän jelpata. | |
![]() 28.01.2006 17:05:58 | |
Olisko sopiva hinta noille jotakuinkin puolet uusien laitteiden hinnoista ja nimenomaan nykyhinnoista puolet. Tästä voisin ite lähteä jos laite on hyväkuntoinen ja toimii niinkuin pitää. Käytetyssä kun ei koskaan tiedä kuinka paljon kilometrejä on enää jäljellä ennen seuraava huoltoa, joka voi olla aika hinnakaskin. DBX 266 ihan pätevä perusvehje ja 100e/kipale vois olla siis lähtökohta. Behringereihinhän liittyy isompi riski, kuinka laite pelaa jne. jne. siitä on jauhettu riittämiin, mutta siis niistä ei käytettynä montaa kymppiä kannata maksaa, vaikkas 40e/laite Noita muita (DODii, Rev 100 ja IDL1000) en oo käyttäny, mut kaiketi niissä vois harrastaa samaa "puolet uuden hinnasta" politiikkaa. Toi Studiomaster pöytä on mulle kans tuntematon vehje, mut jos sen läpi ääni järkevänä tulee kovemmallakin etuasteen ajamisella ja eq toimii ryhdikkäästi, niin mikä jottei. En tiedä mihin käyttöön tiski tulisi mutta omissa livejutuissani mua tulis häiritsemään auxien etukäteen päätetty pre/post meininki, eli neljässä kuudesta auxista on pre/post asetus kiinteä. Kahden muun auxin pre/post- valinta on sitten samasta kytkimestä, että ei kauhean joustavaa aux-menoa. Toinen häirikkötekijä on auttamatta toi vain kolmialueinen kanava-eq, vaikkakin niistä kaksi on puoliparametrista. Mut kuten sanottu, nämä kaksi asiaa häiritsisi mua omissa hommissani. En tosiaankaan tiedä onko noilla kysyjälle pahemmin merkitystä. Käytetty räkki + piuhat.. Olisko se reilun puolet uuden räkin hinnasta. Jos se piuhoitus on laadukas (=kallis) niin ehkä myyjä haluaa siitä jotain erikseen. Jos se taas perustuu ssssnake kaapeleihin ja halpisliittimiin, ni elä maksa siitä mitn erikseen, koska tässä tapauksessa rahaa pitää jäädä uuteen kunnolliseen kaapelointiin, ainakin jollain aikavälillä.. -Esa- | |
![]() 28.01.2006 17:07:52 | |
Jos et ole mikään laitebisneksen tekijä, niin ehkä kannattaisi miettiä ja kokeilla palveleeko nuo laitteet tarpeitasi ja jos ne palvelee, niin sopia sellainen hinta, että niin ostajalle kuin myyjällekin jää hyvä mieli? | |
![]() 28.01.2006 19:06:46 (muokattu 28.01.2006 19:25:59) | |
Kiitoksia vastauksista. Efektiräkin hinnaksi kaikkine piuhoineen olemme sopineet 600e,mikä ei kyllä minun mielestä ole paha hinta? Tuon mikserin hinnasta ei olla sovittu vielä mitään tarkempaa, mitäköhän tuollainen mikseri uutena saattaisi maksaa? En ole löytänyt mistään hintatietoja tai ylipäätänsä mitään tietoja kyseisestä laitoksesta. Laitteet tulevat reeni ja jonkinlaiseen keikkakäyttöön. | |
![]() 28.01.2006 19:27:46 | |
Efektiräkin hinnaksi kaikkine piuhoineen olemme sopineet 600e,mikä ei kyllä minun mielestä ole paha hinta? Jos se ei sinun mielestä tunnu pahalta, eikä myyjän, niin silloin on hinta kohdallaan. | |
![]() 28.01.2006 19:56:55 | |
600e on todella kohtuuhinta. Itse voisin maksaa enemmänkin varsinkin, jos räkki on hyvä. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. | |
![]() 29.01.2006 13:21:51 | |
Tuon mikserin hinnasta ei olla sovittu vielä mitään tarkempaa, mitäköhän tuollainen mikseri uutena saattaisi maksaa? En ole löytänyt mistään hintatietoja tai ylipäätänsä mitään tietoja kyseisestä laitoksesta Jollain Jenkkiläisellä sivustolla hinnaksi mainittiin 3000$ ja sit soundonsound.com ilmotti hinnaksi 1878£ vuonna 1996. Tossa osotteessa joku Jenkkiläinen pyytää 1425$ kuusi vuotta vanhasta 24-kan studiomasterista http://www.soundbroker.com/CONSOLE/?listingid=25646 (mun mielestä turhan raju pyynti), että olisko about 600-700e jonkinlainen lähtökohta, mene ja tiedä (riippuu ny tosiaan saundista ja pöydän kunnosta, kyllä hyväsaundisesta hyväkuntoisesta tuon maksaa helposti). Vertailun vuoksi mainittakoon, että Audiodivarissa näköjään Soundtracksin 16 kanavainen käytetty hintaan 390. Se SAATTAA edustaa samaa laatutasoa suunnilleen kuin tämä?? Jos tästä olis joltakulta kokemukseen perustuva kommentti niin kelpais kyllä..Näissä molemmissa on kyllä se keikkaelämässä rasittava piirre, että eipä ole kahta puoliparametrista keskialuetta kanavissa. Sitä alkaa oikeesti kaipaamaan aika nopeasti, vaikka "lavaltahan se oikea saundi pitäs tulla", mut kuiteski niinku tosielämässä..Mut joo, emmä enempiä halua besserwisseröidä tässä eq-asiassa. Voi olla ihan terveellistä, että elää aluksi vähemmällä ja toteaa itte jossain vaiheessa tarviiko enemmän. Saundista en osaa edelleenkään sanoa mutta prosoundwebin eräässä keskustelussa pöydän saundia, eq:ta ja moduulirakennetta on kehuskeltu. http://recforums.prosoundweb.com/index.php/t/8331/0 | |
![]() 30.01.2006 15:23:34 (muokattu 30.01.2006 15:23:49) | |
http://www.studio-systems.com/audio … 996/MixerReview/86%20May-June96.htm Hyvä mikseri. Tuossa on myös Tape Returnit joka modulissa (siis ei tarvitse käyttää miksauksessa mikkietusen läpi meneviä linjatuloja) eli ihan studiokäyttöön kelpaava pöytä. Ilmeisesti ~10 vuotta vanha? Mitenhän konkat jaksaa, jossain vaiheessa ne pitäisi ehkä vaihtaa (siis lähinnä elektrolyytit). | |
![]() 30.01.2006 21:30:59 | |
Terve taas...oheisesta linkistä löytyy samanlainen pöytä mitä mulle kaupataan: http://images.google.fi/imgres?imgu … num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DG On ilmeisesti vanhempaa mallia tuo. Miltä 400e kuullostaa tuollaisesta? | |
![]() 31.01.2006 13:41:42 | |
Terve taas...oheisesta linkistä löytyy samanlainen pöytä mitä mulle kaupataan: http://images.google.fi/imgres?imgu ... num%3D10%26hl%3Dfi%26lr%3D%26sa%3DG On ilmeisesti vanhempaa mallia tuo. Miltä 400e kuullostaa tuollaisesta? Hyväsaundinen tiski ja jos kaikki toimii, niin passeli hinta. Tuohon hintaan sulattaa hyvinkin sen tosiasian, että huoltoon saattaa palaa jotain pelimerkkejä alkumetreillä. Kuljetuscase pitäs myös olla jos keikkailee. Seon ehkä parisen sataa euroa uutena. | |
![]() 31.01.2006 15:42:58 (muokattu 31.01.2006 15:44:56) | |
On ilmeisesti vanhempaa mallia tuo. Miltä 400e kuullostaa tuollaisesta? Räkki 600 + pöytä 400 kuulostaa ns. käyvältä hinnalta. Tuohon hintaan noi liikkuu, jos on liikkuakseen, eivät ainakaan kalliimmalla. Ei kauheasti kannata myöskään katsella, mitä joku ameriikassa maksaa - vaikka mua kyllä nauratti, kun Soundtracs-tiskini pikkuveljen (vuokralle tarjottiin 16/4/2, mulla on 24/8/2) päivävuokra oli sama kuin koko tiskin hinta Suomessa. Asiallisesta, edullisesta perussetistä on kyse. Paketti on selvästi ollut livekäytössä, joten fadereissa ja noissa terssikorjaimissa saattaa olla savuvauriota, mutta eiköhän tuolla pelaa. Ja tosiaan pöydälle case. Audiodivarissa saattaa olla valmiiksi sopivaa tiedossa, kyselepä www.audiodivari.com - ihan turha maksaa kahtasataa jos satasellakin löytäis... Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)