Aihe: Wah-pedaali rätisee.
1
Hard as a rock
29.01.2006 12:10:04

Ostin about kuukausi sitten Voxin wahin, mutta se on nyt viimeiset pari viikkoa ollut käyttämättä kun parempi sähkis on ollut huollossa, tänään kuitenkin aloin soittamaan puoliakustisellani ja ajattelin laittaa wahia mukaan. Noh, pedaali toimii kyllä muuten, mutta sen ollessa päällä se pitää hillittömän kovaa rätinää. Osaisiko joku sanoa missä voisi löytyä vika?
Niin ja johdot tarkistin, efektiluuppiin koitin laittaa aluksi, ja ajattelin josko siinä olisi vikaa mutta sama juttu oli kun kytki suoraan inputtiin.
It`s a heavy metal universe
Carpenter
29.01.2006 12:12:38
Varmaan potentiometri siellä sisällä on hapettunut. Kokeile suihkuttaa kontaktisprayta sinne ja liikutella pedaalia. Jos ei auta, koko potikka pitää todennäköisesti vaihtaa.
leijona
29.01.2006 12:39:21
Mulle kävi 6kk vanhan VOXin wahin kanssa ihan samanlailla,eikä kontaktispraykään auttanut.On ollut nyt maahantuojalla korjauksessa 3 vikkoa.
inflames
29.01.2006 13:05:11
Kandeeko olla kuivaa vai voitelevaa kontaktisprayta?
'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell Romantikkoitkijä #8
Aki
29.01.2006 16:31:26

Kandeeko olla kuivaa vai voitelevaa kontaktisprayta?

Crc:llä on myös Contact Cleaner, joka on hieman voiteleva. Käsittääkseni hyvä potikoille. Kunhan on ContactCleaner eikä mikään F-40.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
kimurantti1
29.01.2006 16:38:54
En halua tulla lynkatuksi tekemällä uutta wah-ketjua joten kysytään tässä: Wah jossa on iso sweap (TBP ei ole haitaksi). Hinta max. 150e?
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Hard as a rock
30.01.2006 17:12:05

Mielenkiintoista, tänään ajattelin taas koittaa wahia ja tein kaiken samalla tavalla kuin eilen, pedaali toimii täydellisesti. :D
It`s a heavy metal universe
oiva tumpeloinen
30.01.2006 18:07:22
Crc:llä on myös Contact Cleaner, joka on hieman voiteleva. Käsittääkseni hyvä potikoille. Kunhan on ContactCleaner eikä mikään F-40.

Mulla on PRF:n (?) kontakt 7-78 voiteleva puhdistusaine. Otin sen kokeiluun kyseltyäni YE:stä, millä saisi rätinät pois vanhasta hifi-vahvarin potikasta. Myyjä löi tuollaisen pullon käteen ja sanoi monen kehuneen sitä hyväksi, vaikka se voiteleekin. Vähän epäröiden mä sitä sitten päätin kokeilla, ajatuksella "eipä tolla vanhalla paskalla olis mitään tehnytkään" :), ja hyvin se on ainakin puolen vuoden ajan toiminut ilman ongelmia.

Pullon kyljessä kerrotaan käytönkohteiksi atk-, tv, video. konttori- ja puhelinkoneiden huoltamisen. On siinä vielä hienot kuvat potikasta, switchistä ja kirjoituskoneesta.

Mutta yleensä vissiinkin suositellaan nimenomaan voitelematonta töhnää.
Dr. Muff
30.01.2006 18:16:23
Mutta yleensä vissiinkin suositellaan nimenomaan voitelematonta töhnää.

Varmaan syy tähän on rasvan taipumus kerätä pölyä ja muuta kuonaa, varsinkin kun wahia pidetään lattialla.. Ei sillä, kyllähän vahvistinkin imee sisälleen pölyä..
Let my love open the door.
oiva tumpeloinen
30.01.2006 18:31:12
Varmaan syy tähän on rasvan taipumus kerätä pölyä ja muuta kuonaa, varsinkin kun wahia pidetään lattialla.. Ei sillä, kyllähän vahvistinkin imee sisälleen pölyä..

Sepä se. Senhän takia sitä suositellaan. Mä vain otin ton toisen töhnän esiin ihan sen takia, että se on voiteleva, eikä mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia toimivuuden kanssa tuossa hifi-vahvistimessa. Ja kyllä, siellä on pölyä sisällä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)