Aihe: "kuuntelen vähän kaikkea.."
1 2 3 4 5
jenni.rotten
05.08.2003 22:56:07
Mutta sitten ite yksittäinen artisti/bändi/biisi voi olla niin paska, että se saattaa tahrata k.o. tyylilajin maineen. Silloin toki pitää katsoa jonkun eri saman tyylilajin bändin tuotantoa, ennenkuin antaa lopullisen tuomion.

Tästä tulee ekana mieleen suomihiphop. Itse en sitä kuuntele juuri ollenkaan, mutta usein tulee kyllä mietittyä, että mitä ne Mariska ja Kana siellä lavalla ja listoilla oikein keikkuvat. Kuulemien "kipaleiden" perusteella voin sanoa omasta puolestani, ettei kumpikaan osaa ollenkaan räpätä. Just näiden naissolistien takia suomihiphopkulttuuri on ihan maassa.

Ja sitten vielä kun tuli tämä Pikku G. *säälivä huokaus*
Sekunda jo eläessään - kusipää jo syntyessään
Breezer
06.08.2003 02:17:26
mistä johtuu, että useimmiten kun joku sanoo kuuntelevansa "vähän kaikkea" tai "kaikenlaista musiikkia", hän todellisuudessa tarkoittaa: "kuuntelen sitä mitä kiss fm soittaa, levyhyllyssäni on kolme levyä ja kaksi niistä on ostettu tallinnasta mustamäen torilta."

ja miten minä nyt voin sanoa kuuntelevani kaikenlaista musiikkia aiheuttamatta väärinkäsityksiä? pitäisikö sanoa kuuntelevansa kaikkea mitä EI soiteta kiss fm:llä?
koska niin. minä en pysty nimeämään yhtä tai muutamaa bändiä, joka olisi ylitse muiden. eikä se johdu siitä, että kuuntelisin niin vähän musiikkia, vaan todellakin kuuntelen paljon erilaista musiikkia. oma lauluharrastus ja monipuoliset muusikkosukulaiset ja -ystävät vielä laajentavat näkemystäni koko ajan.

niin.

Tottahan tämä on, hyvä pointti. Kyllähän tuo on itsekin tullut sanottua, koska se kuitenkin pitää minun kohdalla paikaansa. Kait nyt "rock" kuvaa parhaiten sitä musiikkia, mitä minä kuuntelen, mutta se on liian laaja käsite antamaan kuvaa siitä, mitä minä kuuntelen. Ja toisaalta kaikea kuuntelemaani musiikkia ei voi rockiksi kutsua :) Noh, "kuuntelen hyvää musiikkia". Sanotaan sitten näin.
Tellervo
08.08.2003 17:23:02
Ääh, nyt menee elämä vaikeeks :(

No eikö mitä. Eikö musiikkiin ja sen diggailuun kuitenkin ihan sallittunakin aineena liity ns. perustavaan elämänenergiaan viittaavia viboja? Ainakin jos multa sellaiset väreet poistettaisiin, touhu kuivuisi aika aneemiseksi. Enkä nyt puhu vaan siitä että joku laulaja tai soittaja on hyvännäköinen tms. Esimerkiksi Peer Guntin ukkojen pärstävärkkiä en menisi kauhean kauniiksi kehumaan, mutta musiikki saa veren virtaamaan ja muuta vastaavaa...
MrQ
08.08.2003 17:45:12
mistä johtuu, että useimmiten kun joku sanoo kuuntelevansa "vähän kaikkea" tai "kaikenlaista musiikkia", hän todellisuudessa tarkoittaa: "kuuntelen sitä mitä kiss fm soittaa, levyhyllyssäni on kolme levyä ja kaksi niistä on ostettu tallinnasta mustamäen torilta."

ja miten minä nyt voin sanoa kuuntelevani kaikenlaista musiikkia aiheuttamatta väärinkäsityksiä? pitäisikö sanoa kuuntelevansa kaikkea mitä EI soiteta kiss fm:llä?
koska niin. minä en pysty nimeämään yhtä tai muutamaa bändiä, joka olisi ylitse muiden. eikä se johdu siitä, että kuuntelisin niin vähän musiikkia, vaan todellakin kuuntelen paljon erilaista musiikkia. oma lauluharrastus ja monipuoliset muusikkosukulaiset ja -ystävät vielä laajentavat näkemystäni koko ajan.

niin.

tai sitten toinen ääripää on se että kun kuunnellaan kaikkea, niin se todellakin tarkoittaa kaikkea muuta kuin kissfm etc kräppiä.

Kuten minun tapauksessani.

eli marginaalia ja undergroundia sekä sattumanvaraista hittipiisiä joka syystä tai toisesta putoaa.

En ole lukenut koko triidiä, paitsi sen, millä aloitettiin, joten sori jos "varastin" kirjoituksen teeman.

Vastaus kysymykseen" miksi se tarkoittaa aina kissfm:ää":

Koska ketään ei halua vaikuttaa idiootilta myöntäessään ettei omaa musiikkimakua tai juuri alkuunkaan konkreettista mielipidettä ko. asiasta.

Huvittavaa sinänsä, juuri tällöin sallitaan kaltaisemmilemme (typo?) elitistipaskoille takaovi mitä kautta irvailla selän takana ja pitää väärintekijää kahta suurewmpana idioottina.
lxi
08.08.2003 18:19:14
Kuten minun tapauksessani.

Toisaalta muistan teikäläisen kirjoittaneen johonkin toiseen viestiketjuun pitkän litanian musiikkityylejä, jotka "eivät missään olosuhteissa tule saastuttamaan korviani" tms. Kai se "kaikkeuskin" on lopulta kovin suhteellista.
Mainostilaa vuokrattavana
Ossi
09.08.2003 00:15:35

No eikö mitä. Eikö musiikkiin ja sen diggailuun kuitenkin ihan sallittunakin aineena liity ns. perustavaan elämänenergiaan viittaavia viboja?

Kiitos! Tuo lievensi. Katselin äsken isäpapan kanssa aivan lähimenneisyydessä taltioidun BB.Kingin keikka-DVD:n. Ei ole ihme, että tyylikkäästi ikääntyneellä ja nykyisin mieluiten istualtaan esiintyvällä taiteilijalla on ollut käsittääkseni hmm... vilkas ja voimakas elämä. Sen sortin pilke on ukkelilla vieläkin silmissään ja bonuksena edelleenkin valpas taju siitä, miten käyttää soittopeliään. Ja kyllähän se blueslaulukin vielä sujuu :)

Luisuin taas kauas itse aiheesta. No, elämähän on loppujen lopuksi aina lopulta luisumista johonkin suuntaan.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Allyb
10.08.2003 16:59:34
Niin, oma vastaukseni kysymykseen on juuri tuo sama "kuuntelen kaikenlaista musiikkia". Se käsittää siis melkein kaikki genret, klassisesta ja bluesista pinnalla vaikuttavaan poppiin. En siis hyljeksi myöskään tätä em. trendimusiikkityyliä, josta moni "musiikkitietäjä" löytää paljon kritisoitavaa, johon varmasti vaikuttaa se että "kaikki kuuntelee tuollaista". Yleensä nämä nerot ovatkin joitain haluan-erottua-massasta-tyyppejä. Ja antaapa heidän olla.

Kannattaa siis huomioida että kaikki jotka kuuntelevat "kaikenlaista", eivät ole nti Spearsia palvovia massateinejä. Kiitoooooss.
Henna.kato
10.08.2003 21:34:54

on olemassa kolmenlaisia ihmisiä,niitä jotka pitävät vain tietynlaisesta musiikista,niitä jotka eivät erityisesti pidä mistään musiikista ja niitä jotka pitävät monenlaisesta musiikista.uskoisin että tuo "kuuntelen vähän kaikkea" on useimmiten niiden ihmisten vastaus jotka eivät erityisesti pidä mistään musiikista.itse sanon yleensä että mitä on tullut lähiaikoina kuunneltua erityisen paljon.
Triskal
12.08.2003 11:09:52

Minä kuuntelen hihhulimusaa. Sitä ei soiteta Kississä.
Tellervo
12.08.2003 12:06:31
"kuuntelen vähän kaikkea" on useimmiten niiden ihmisten vastaus jotka eivät erityisesti pidä mistään musiikista.

"Eei pidä ollenkaan paikkaansa, eei pidä paikkaansa!" (Kauko Röyhkä) No joo, onpa hauskaa taas saivarrella jostain aivan tyhjänpäiväisistä asioista. :) Aargh.
Tellervo
14.08.2003 14:58:48
Radiosoitto menee tiukemmissa formaateissa niin, että soittoon ei liity pelkästään se että moni ihminen diggaa. Tärkeää on myös se kuinka moni ei pidä biisistä. Joissain radioissa 5-7 % tyytymättömyys riittää siihen että ei pääse listalle. Usein vähänkään jatsahtavat jutut aiheuttavat torjuntaa tietyissä ihmisissä, samoin se että musiikki ei kuulosta "tutulta". Eli, moni suosittu akti jää soimatta, koska jotkut inhoavat.

Jatkan yksinpuhelua: tuo oli erittäin valaiseva pointti! Nyt ymmärrän paremmin mistä on kyse. Eikä kai formaateissa sinänsä ole mitään vikaa - niitä vain pitäisi olla enemmän. Jos joka tyylilajille olisi yksi tai useampi kanava, niin mikäs siinä sitten. Senhän nyt ymmärtää mainiosti että vaikkapa hevikanavalla ei soiteta humppaa.
Ada
14.08.2003 20:21:16
Kannattaa siis huomioida että kaikki jotka kuuntelevat "kaikenlaista", eivät ole nti Spearsia palvovia massateinejä.

Varsinaisen aiheen vierestä hieman, mutta massateinit taitavat nykyisin palvoa nti Lavignea... ja kohta taas jo jotain muuta.
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Gandhi
17.08.2003 13:54:05
Itse olen kyllästynyt vastaamaan tuohon mitä kuuntelen. Sanon yleensä vaan, että hyvää musiikkia...
"Turha sun on mennä levyliikkeitä kiertään. Sä kuuntelet niin outoo musiikkia, ettei semmosta edes tehdä!" - Tommy da Hill
MrQ
17.08.2003 16:30:20
Toisaalta muistan teikäläisen kirjoittaneen johonkin toiseen viestiketjuun pitkän litanian musiikkityylejä, jotka "eivät missään olosuhteissa tule saastuttamaan korviani" tms. Kai se "kaikkeuskin" on lopulta kovin suhteellista.

Nimen omaan,
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)