Aihe: Multiefekti putkicombolle
1
Gramer
28.01.2006 13:06:52
Tarvitko pelkän hevisärön vai myös lisäefektejä/soundeja? Särön boostaaamiseen suositeltavia bad monkey, bossin sd-1 (uraltonella tai ilman) tai ds-1, tube screamerit, jekyll & hyde tai vaikka halvalla joku behkun pedaali. Käy testailemassa jossain musaliikkeessä mikä kuulostaa omaan korvaan parhaalta. Noihin multiefekteihin en ole perehtynyt, joten joku muu saisi niistä kertoa.
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa...
JLM
28.01.2006 13:32:01

Efektit heittäisin efektilooppiin (rinnakkais-) ja särön tietysti kitaran vahvarin väliin. Ihan hakemastasi soundista riippuen lähtisin kokeilemaan joko overdrive/boost -pedaaleita tai varsinaisia säröpedaaleja. Säröjen kohdalla suosittelisin siis yksittäispedaaleita ja muiden kohdalla multiefektiä, jos ei huvita keräillä yksittäisiä pedaaleita.

Kerro ihmeessä millaseen tulokseen päädyt. Omistan saman vahvarin ja oon aina ollut jonkin verran tyytymätön kaikkiin hevisoundeihin joita oon siitä saanut ulos. Toisaalta en ole kaikkia maailman pedaaleita ehtinyt (vielä) kokeilla.
Dave Adrian
31.01.2006 14:45:04

Saan vahvarin tänään ja pääsen sitä heti kokeilemaan. Laitan viestiä efektien soveltuvuudesta, kunhan olen siinä suhteessa viisaampi. Tietynlaista joulunodotusta ilmassa... ;-)
Up the Irons!!
jussimus
31.01.2006 15:22:06
Juuri tein kaupat Marshallin jtm-622:sta. Mulla on ennestään zoomin multiefekti. Miten on, toimiiko multiefekti putkicombon kanssa vai olisko parempi hommata särösoundi pelkällä säröpedaalilla. JTM:ssä itsessään ei hevisärö riitä meikäläisen tarpeisiin. Ja sitten tuo multiefektin liittäminen: tuleeko se efektilenkkiin vai laitetaanko se vaan suoraan inputtiin kitaran ja vahvarin väliin? Tiedän että nämä on monelle typeriä itsestäänselvyyksiä, mutta itse olen näiden kanssa hiukan ummikko.

Älä turhaan raiskaa hyvää JTM:ää zoomilla. Hommaa säröjä varten mieluummin esim. Visual Soundin Jekyll & Hyde, ja sit pari erillistä efektipurnukkaa, jos tarvetta on.
JLM
04.02.2006 12:00:02

Älä turhaan raiskaa hyvää JTM:ää zoomilla. Hommaa säröjä varten mieluummin esim. Visual Soundin Jekyll & Hyde, ja sit pari erillistä efektipurnukkaa, jos tarvetta on.

Ei se nimi vielä multiefektistä huonoa tee :) Kyllähän sieltä käyttökelpoisia kaikuja tms. voi irrota ihan hyvin. Tuossa vahvarissa on vieläpä ihan mukavasti varaa valita mihin väliin ne efektit laittaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)