JeeVes 09.08.2003 22:01:58 | |
---|
-Join me in bed- |
juhohann 09.08.2003 23:47:27 | |
---|
Joo, kyllä olen jonkin verran kuunnellut. Edellisen levyn (siis Groove Connection sen levynkin nimi taisi olla, se on kylläkin nimetty meidän kirjastossa GO:ksi) biisi "Room of society" oli jees biisi. Oli sillä siis monia muitakin hyviä biisejä, mutta toi jotenkin jäi mieleen. Se oli letkee jne. Ja lisäksi siinä oli yks riffi mitä olin laulellut pitkään ja joka sen takia kuulosti kornilta kun sen kuuli jossain biisissä ;D |
Nuuskamuikkunen 10.08.2003 12:21:53 | |
---|
Ihan kiva. Semmoset biisit olen kuullut kuin, Red Herring, Vibes ja Spunng. Vibes on ihan häiriintynyt, aika Heaavy. "No mikä ettei... :]" |
Bassballs 10.08.2003 15:43:02 | |
---|
Jepa. Kerran jopa livenä nähnyt. Todella nimensä veroinen bändi. Kannattaa JeeVes käydä tsekkaamassa, kuulin huhuja, että olis Oopperakellarille tulossa ens syksynä/talvena... Ei sekuntiakaan liian aikaisin. |
Ananias 10.08.2003 22:09:29 | |
---|
Juu, kyllä on hyvinkin arvostusta ansaitseva bandi, itse olen kuunnellut Butter -levyä (uusin?) läpi moneen kertaan ja tullut tulokseen että ehdottomasti kaikille tyylilajista pitäville kuulemisen arvoinen bandi. Mehukatti RUSSCHIAN! |
Dr. Funkenstein 11.08.2003 00:27:15 (muokattu 11.08.2003 00:27:51) | |
---|
Jep, kovana Kuoppis-fanina diggailen. Groove convention kiekon nimiraita, the crunch ja on with the show, sekä Butterin spunng, tip the dealer, wicked walrus, the dean ja red herring ovat suosikkibiisejäni. Aivan loistava komppiryhmä bändissä kyllä. Livenä varmasti näkemisen arvoinen, |
Kari S 11.08.2003 09:48:58 | |
---|
Levannon "Wicked Walrus" -biisi on hyvä, mutta Kuoppamäkeä lukuunottamatta jotenkin toi ei groovaa. Rosoisuus puuttuu. Livenä ihan ok, levyllä tylsä. Ja varsinkin se "Vibes"-veto on aivan järkyttävä. |
Jucciz 11.08.2003 10:36:23 | |
---|
Bändin nimeä kantava eka levy kolahti aikanaan todella kovaa. Hirmuisen taitavaa soittoa kaikin puolin. Komppi toimii kuin junan vessa, mutta kitaristina annan etenkin kitarasooloista ja -osuuksista todella ison plussan Markku Kanervalle. Kiistatta suomen parhaimpia kitaristeja. Lopultakin bändi, joka tekee oikeutta Sami Kuoppamäen osaamiselle, lopultakin! Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
kede 11.08.2003 16:05:31 | |
---|
Jep. Itselleni tuo ensimmäinen levy kolahti eniten. Se ykkösbiisi on loistava. Toivoisi tosin vaan Kuoppikseltä ehkä hieman enemmän taidonnäytteitä tyyliin KW, mutta erittäin nohevasti vetää kyllä joka tapauksessa. Hieman tylsähköä on tosin levyllä välillä, varsinkin toisella. |
absqua 11.08.2003 16:54:32 | |
---|
Bändin nimeä kantava eka levy kolahti aikanaan todella kovaa. Hirmuisen taitavaa soittoa kaikin puolin. Komppi toimii kuin junan vessa, mutta kitaristina annan etenkin kitarasooloista ja -osuuksista todella ison plussan Markku Kanervalle. Kiistatta suomen parhaimpia kitaristeja. Lopultakin bändi, joka tekee oikeutta Sami Kuoppamäen osaamiselle, lopultakin! Minua taas ko. yhtyeessä rassaa eniten juuri se Kanerva! Make on todella kova kitaristi, mutta tyyliltään kauuuuaakana tuollaisesta Tower of Power-funkista. Markun soundit ovat "USA:n länsirannikko '84"-osastoa, eli aika fuusiopohjalta mennään. Ei tietoakaan rasvaisesta groovesta. Samaten Markun biisit ovat järjestään ne levyn/-jen tylsimmät. Semmoista sataan kertaan kuultua perus fuusio-jööttiä, ei toimi minulle yhtään. Loistava bändi kuitenkin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Dr. Funkenstein 11.08.2003 20:38:52 | |
---|
Minua taas ko. yhtyeessä rassaa eniten juuri se Kanerva! Amen koko tekstin leveydeltä. Kanerva on vähän väärä mies tuohon bändiin. Mutta edelleen suitsutan Kuoppis&Rantanen komppiparin toimivuutta. Vähän enemmän hammondia ja wah-kitaraa, niin bändi olisi todella mainio. Tosin ehkäpä vielä enemmän T.O.P klooni, vaan minkäs teet. |
Vähän enemmän hammondia ja wah-kitaraa, niin bändi olisi todella mainio. Tosin ehkäpä vielä enemmän T.O.P klooni, vaan minkäs teet. Jätkä puhuu asiaa. Se ekan levyn eka biisi (olikos juuri "groove convention") on lähes 1:1 Tower of Poweria grooven osalta. Pessi Levannon hammond-linjat erityisesti lämmittävät vanhan T.O.P-ihailijan sydäntä. Mutta ei se mitään vaikka esikuvat kuuluvat lävitse, kun se on kuitenkin niin tiukasti vedetty ettei jää paljon kysyttävää. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Dr. Funkenstein 11.08.2003 21:35:49 | |
---|
Jep, on minunkin mielestäni GC:n tuotannon helmi tuo nimibiisinsä. Ikävä, että muut biisit ei ihan yllä samaan grooveen. Loistava osa on myös "On with the show" kipaleen loveboat-osio, jos tiedätte mitä tarkoitan... ja ne Kuoppiksen rumpubreikit kipaleen alussa. Oh joy! |
Jucciz 11.08.2003 23:06:39 | |
---|
Toivoisi tosin vaan Kuoppikseltä ehkä hieman enemmän taidonnäytteitä tyyliin KW Kai tämä oli tarkoitettu vitsiksi? Nimen omaan kuultuani vertailun vuoksi KW:tä, olin äärimmäisen iloinen, että Kuoppis on vihdoin päässyt soittamaan musiikkia, joka tekee oikeutta miehen taidoille ja musiikillisille ideoille. Nojuu, kuulun siihen (tällä foorumilla selvästikin) vähemmistöön, joka ei vaan saa KW:stä yksinkertaisesti mitään irti. Armahtakaa minua. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jucciz 11.08.2003 23:09:04 | |
---|
Minua taas ko. yhtyeessä rassaa eniten juuri se Kanerva! Make on todella kova kitaristi, mutta tyyliltään kauuuuaakana tuollaisesta Tower of Power-funkista. Markun soundit ovat "USA:n länsirannikko '84"-osastoa, eli aika fuusiopohjalta mennään. Ei tietoakaan rasvaisesta groovesta. Samaten Markun biisit ovat järjestään ne levyn/-jen tylsimmät. Semmoista sataan kertaan kuultua perus fuusio-jööttiä, ei toimi minulle yhtään. Loistava bändi kuitenkin. Ehkä se onkin juuri se, mikä minua koko sopassa kiehtoo, että komppiosasto on nimen omaan groove/funk-meininkiä, mutta kitarat ovat selkeästi enemmänkin fuusiolinjalla. Ehkä tietyssä mielessä omalaatuinen kombinaatio, mutta ainakin minun korviin kuulostaa erittäin toimivalta. Meistä lienee niin moneen junaan. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
absqua 12.08.2003 08:59:41 (muokattu 12.08.2003 09:01:02) | |
---|
Meistä lienee niin moneen junaan. Totta turiset! By the way: minä en ole hetkeäkään kaivannut Kuoppikselta mitään "KW-tyylisiä taidonnäytteitä" Groove Conventioniin. Jo aiemmin hehkutetun ekan levyn nimibiisin David Garibaldi-rumpukomppi on aika vahva taidonnäyte sinänsä IMO. Pitäisikö Kuoppiksen soittaa bändissä kuin bändissä, musiikkityylistä riippumatta samanlaista tykitystä kuin KW:ssa? Jatkuva rumpufillailu oli KW:ssa toimivaa hommaa, mutta jotenkin tuntuu että osa Kuoppamäen ihailijoista on jäänyt tuohon pelkän tekniikan ja sirkustemppujen diggailun asteelle. Mutta mikäs siinä, hienoahan sekin on jos sellaisesta tykkää. ;-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Jucciz 12.08.2003 09:34:19 | |
---|
Vien keskustelun aivan uudelle tasolle ja väitän, että kunhan kävelen kirkon ovesta tässä joskus ukkomiehenä, voidaan sekä minusta että Kuoppiksen päätymistä Kingston Walliin todeta "Siinä meni hyvä mies." Kuoppiksen tapauksessa hyvä mies on kylläkin tullut takaisin elinvoimaisena ja voimaa uhkuen. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
JeeVes 12.08.2003 20:56:00 | |
---|
Jepa. Kerran jopa livenä nähnyt. Todella nimensä veroinen bändi. Kannattaa JeeVes käydä tsekkaamassa, kuulin huhuja, että olis Oopperakellarille tulossa ens syksynä/talvena... JEEE!!!! Sinne on pakko mennä. Kerätäänhän joku lössi ja mennään porukalla sitä tsekkaa. Kitarasankari on ainakin aika varmasti messissä. :D -Join me in bed- |
JeeVes 12.08.2003 21:00:26 | |
---|
Vien keskustelun aivan uudelle tasolle ja väitän, että kunhan kävelen kirkon ovesta tässä joskus ukkomiehenä, voidaan sekä minusta että Kuoppiksen päätymistä Kingston Walliin todeta "Siinä meni hyvä mies." Kuoppiksen tapauksessa hyvä mies on kylläkin tullut takaisin elinvoimaisena ja voimaa uhkuen. Hei, jätkä! Voithan säkin aina ottaa eron ;) Toisaalta en tiedä onko se sitten sen arvoista..but anyway ;) -Join me in bed- |
Jucciz 13.08.2003 11:41:33 (muokattu 13.08.2003 11:41:52) | |
---|
Hei, jätkä! Voithan säkin aina ottaa eron ;) Toisaalta en tiedä onko se sitten sen arvoista..but anyway ;) No, kunhan tässä naimisiin ensin menee. Katotaan sitten.. :) Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |