Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Camel
1 2 3 4 526 27 28 29 30
jigsore
02.07.2003 01:05:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette bändistä? Mulla on Echoes-kokoelma ja on mielestäni vallan loistavaa progea. Mikä olisi heidän paras levy?
 
"Do you have that one with the guy who was in that movie that was out last year?"
snaga
02.07.2003 02:03:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette bändistä? Mulla on Echoes-kokoelma ja on mielestäni vallan loistavaa progea. Mikä olisi heidän paras levy?
 
The Snow Goose on erittäin kiva pikku levy. Muuta en omista, enkä ole juuri ehtinyt kuuntelemaankaan. Paitsi A Live Recordia, jossa siinäkin toinen CD on Snow Goose kokonaisuudessaan. :-) Rain Dances, Breathless ja I Can See Your House from Here lienevät ne yleisesti arvostetut levyt.
 
Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3%
18is9
02.07.2003 07:33:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkään Miragesta, se on ihan hauska levy.
 
I'd hate to die twice. It's so boring. -Richard Feynman's last words.
2541
02.07.2003 11:28:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rain Dances, Breathless ja I Can See Your House from Here lienevät ne yleisesti arvostetut levyt.
 
No ei. Yleensä Breathless ja I Can See Your House saavat faneilta tylyn tuomion. Mutta Breathlessilla on hetkensä ja I Can See Your House From Here kannattaa hommata "Ice" biisin takia.
 
Rain Dances on oma suosikkini Camelin tuotannosta. Bassossa ja laulussa loistava Richard Sinclair ja mukana myös Mel Collins ja Brian Eno.
 
Moonmadnessia pidetään yleisesti bändin parhaana.
 
snaga
02.07.2003 13:26:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei. Yleensä Breathless ja I Can See Your House saavat faneilta tylyn tuomion.
 
Täh. Lienen sitten kuullut jotain epätavallisia faneja. Sitäpaitsi Allmusic on mun puolella! :-)
 
Floyd code: v1.2a s+r>d TW 1/0/r tG 0? 0 Meddle 2 1 19.3%
lxi
02.07.2003 14:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moonmadnessista, Miragesta ja Snow Goosesta olen parhaita arvioita kuullut.
 
Snow Goosesta on ainoa omakohtainen kokemus. Kiva ja tunnelmallinen levy.
 
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Velli
02.07.2003 17:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Camel on todella hyvä bändi! Aloittavat pian jäähyväiskiertueensa, mutta eivät tule pohjoismaihin. Harmittaa todella paljon. Itse omistan 16 levyä ja yhtäkään huonoa ei joukkoon mahdu. Omia suosikkeja ovat mm. I Can See You House from Here, Dust and Dreams, Harbour of Tears, Nude... Etenkin I Can See... on mulle SE levy. Pari kertaa on ollut tippa linssissä tätä kuunnellessa. Ei se tosin yleisesti kovassa huudossa ole. Kaikki ne levyt kuitenkin hankkimisen arvoisia on.
 
Suosittelen hankkimaan tuplaliven Coming of Age. Ensimmäisellä levyllä soittavat hyvän setin piisejä vanhoilta levyiltään ja kakkoslevyllä soittavat mm. Harbour of Tears-levyn kokonaisuudessaan. Hintaakin CDON.com:issa vaivaiset 16,95€! Se on todella hyvä levy. Ehkä paras live mitä olen kuullut.
 
Sulla täytyy olla mieli ku vitusta.
Razumihin
02.07.2003 23:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Camel on yksi ehdottomia suosikki bändejäni! Aluksi tutustuin kyseiseen bändiin etsiskellessäni huilumaista ja pehmeää kitarasoundia; Andyn soitto vastasi upeasti huutooni huilumaisuudellaan ja upeilla bendeillä, lisäksi tutustuin ensimmäisen kerran oikeaan huiluun kuunnellessani Miragea. Huilu on ollut siitä eteenpäin yksi lempi soittimistani..
 
Levyista pidän ehkä parhaana kokonaisuutena juuri miragea, mutta myös monet edellisissä kommenteissa mainitut levyt ovat hyviä, tosin "kasari" Camel-tuotantoon osuu myös mielestäni muutami hyvinkin ala-arvoisen kuuloisia biisejä esim äsken kehutulta I can see..:ltä. Tuolla kyseisellä levyllä tosin mainittu Ice biisi on aivan erityinen herkistely helmi.
 
Olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan kommentteja aivan uusimmasta, äskettäin ilmestyneestä Camel-albumista, en ole itse valitettavasti vielä levyä kuullut!! Uudemmissa Camel levyissa ei olla juurikaan kuultu Andyn huilun soittoa, täytyy kovasti toivoa, että tällä uusimmalla levyllä kuultaisiin myös sitä..
 
Vielä kommenttina Coming of age levyyn:
 
mielestäni ihan hyvä levy, mutta tuntuu hieman vaisulta nähtyäni kirjaimellisesti "kyynel silmäkulmassa" Coming of age-kiertueen maagisen keikan Varsovassa..
 
Kimmo72
09.07.2003 11:34:16 (muokattu 09.07.2003 11:37:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras levy on ehdottomasti Rajaz. Todella hienoa "Andymäistä" kitarointia. Levyä ei vain oikeen tunnu saavan mistään ainakaan helpolla. Itseltäni se kyllä löytyy kuten muistaakseni viisi muutakin "kamelia". Just ostin Coming of age DVD:n. Sanomattakin selvää, että se on loistava!
 
Lisäys: Se uusin (kai) A nod and a wink -levy on aika erilaista Camelia. Todella rauhallista, (omistettukin edesmenneelle kosketinsoittaja Bardensille), mutta kyllä siinä selvät Camelin tunnuspiirteet on.
 
Kimmo72
09.07.2003 11:42:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...nähtyäni kirjaimellisesti "kyynel silmäkulmassa" Coming of age-kiertueen maagisen keikan Varsovassa..
 
*kumartaa kateellisena*
 
J.Ahonen
11.08.2003 19:17:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kyllä ne kovimmat Camelit yleisesti ovat The snow goose, moonmadness ja mirage, Itse olen kuullut vain lähinnä Snowgoosea, ja täytynee sanoa, että on helvetin hyvä levy.
 
Lonesome
12.08.2003 09:37:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kyllä ne kovimmat Camelit yleisesti ovat The snow goose, moonmadness ja mirage.
 
Noihin voisi lisätä aikoinaan kovin vähälle huomiolle jääneen Camelin ensimmäisen levyn, siis pelkkä Camel. Ei ehkä maailman korkealentoisinta progea, mutta fiilikseltään vetoaa meikäläiseen. Sääli sinänsä, että ko. levyn sessioissa bändi saatiin vakuuttuneeksi, ettei kukaan heistä osaa laulaa. Minusta ne alimiksatut "tulkinnat" sopivat Camelin biiseihin oikein hyvin. No, en mä Yesistä tai Genesiksestä koskaan mitään oikein ole ymmärtänytkään...
 
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
J.Ahonen
12.08.2003 17:51:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se eka levy se missä on sama kansi kuin Camel savukerasiassa? Joskus divarissa ihmettelin sitä.....Kannattaa yrittää ymmärtää ainakin Genesiksen 5 ensimmäistä levyä.
 
Jack of Speed
13.08.2003 01:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se levy on Mirage, ehkä Camelin paras. Muuten voisi suositella bändin ekoja neljää levyä (joista Mirage on yksi).
 
Eeroplane
13.08.2003 11:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mirage ja Snow Goose löytyy hyllystä ja molemmat aivan uskomatonta tavaraa! Yksi suurimmista inspiroijista säveltämiselleni on juuri Camel! Hienoja melodioita ja mielenkiintoisia yksityiskohtia ja rakenteita. Sen vähän mitä olen Camelin kasarijuttuja kuullut, en ole liiemmin tykännyt. Joku siinä vuosikymmenessä on vialla (ehkä se että synnyin silloin! hehe...)
 
velioj
25.02.2004 00:09:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkäaikaisena Camel-fanina unelmani täyttyvät 2003 vuoden lokakuussa, sillä pääsin näkemään bändin livenä ollessani Madridissa.
Ohessa muutamia kuvia sieltä:
http://kotisivu.dnainternet.net/vellario/
 
Keikasta sen verran että kyllä siellä mies meinasi herkistyä viimeisen päälle ja vielä ilman virvokkeitakin.
Viimeistään siinä vaiheessa kun encore alkoi....tuttu kitaraintro..... ja yleisö meinasi hajota kappaleiksi. "Never let go"-biisi alkoi soida.....
 
Lucky me :)
 
pkangas
25.02.2004 10:16:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Camel on progebändien aatelia.
neljä ekaa plättyä on mahtavaa kuunneltavaa.
Omaan musaan tuo bändi on vaikuttanut suuresti, jos se nyt ketään kiinnostaa hoho...
 
Bredius
25.02.2004 11:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opethin kautta tämän loistavan yhtyeen löysin ja kyllä se yksi ehdottomia suosikkibändejä nykyään on. Moonmadness on lähes täydellinen.
 
Vastenmieliset ihmiset pitävät vastenmielisistä asioista
randy
25.02.2004 11:49:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olinkin aivan unohtanut koko Camelin.
Snow Goose löytyy vinyylinä ja CD:nä, pitääpä iltapäivän ratoksi pistää soimaan.
Muita Cameleita en oo ainakaan tietoisesti kuullut, mutta onhan tuossa Snow Goosessakin jo kuuntelemista.
Aivan mahtavaa.
 
Lumiukolla on valkonen perse. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Minstrel
25.02.2004 13:48:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden levyn verran on kokemusta. Miragen ostin jokin aika sitten, ja sehän on kertakaikkisen tasokasta progea. Paljon mainostettu 'Lady Fantasy' ei iskenyt kuitenkaan yhtä kovaa kuin esimerkiksi levyn kolmosraita 'Nimrodel/The Procession/The White Rider'. Kokonaisuutena Mirage on todella hyvä levy, jolta ei huonoja hetkiä löydy. Bonusraidat 'Mystic Queen' ja 'Arubaluba' ovat myöskin kovin erinomaisia kipaleita.
 
Seuraavaksi olisi varmaan luonnollista ostaa The Snow Goose ja Moonmadness.
 
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 526 27 28 29 30

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «