32788 26.01.2006 21:27:52 | |
---|
Jos tuosta nyt combon väsäisin, niin mikäköhän elementti siihen sitten kannattaisi laittaa? Sellaista suht middlekästä rokkisoundia saisi tuutata, mutta myös trebleä saisi olla kivojen cleanien aikaansaamiseksi. Sellainen kiva yleis-elementti? Miljoonannen kerran - me emme liioittele! |
Fin_Rocker 26.01.2006 22:11:07 | |
---|
Eminencellä on paljon hyviä vaihtoehtoja sopivaan hintaa. Kannattaa katsoa sopivalta vaikuttavia vaihtoehtoja. Uraltone myy niitä. Eminencen sivuilla on sitten soundsampleja jos nyt niistä jotai irtisaa :D |
Mikko Kankaanpää 27.01.2006 11:26:37 | |
---|
Esim. Celestion Vintage 30 voisi olla oiva valinta rokkituuttaukseen?! Mitä enemmän olen tutustunut Celestion ja Eminence elementteihin sitä vähemmän re-issue Jenseneitä arvosta. Vanhat Jenkki Jensenit sen sijaan ovat rajallisten kokemuksien mukaan erittäin hyviä. Eminenceltä löytyy erittäin halpoja elementtejä. Mikko http://www.uraltone.com |
Sellaista suht middlekästä rokkisoundia... Ensimmäisenä tuli tästä mieleen V30. Eminence:stä ei minulla ole kokemusta juurikaan, mutta Jensen:ä en suosittele. Itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo P10Q joka on tuossa mun Champissa. Minkäs teet kun halvalla saa ja kävellenkin pääsee. :( |
32788 27.01.2006 13:28:00 | |
---|
Mitäs huonoja puolia tuossa V30: ssä olikaan? Miljoonannen kerran - me emme liioittele! |
Aki 27.01.2006 14:58:27 | |
---|
Mitäs huonoja puolia tuossa V30: ssä olikaan? Kolkko ylämiddlesoundi, joka 1x12" kotelossa jää aika botnettomaksi. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
mokes 27.01.2006 15:34:48 | |
---|
Esim. Celestion Vintage 30 voisi olla oiva valinta rokkituuttaukseen?! Mitä enemmän olen tutustunut Celestion ja Eminence elementteihin sitä vähemmän re-issue Jenseneitä arvosta. Vanhat Jenkki Jensenit sen sijaan ovat rajallisten kokemuksien mukaan erittäin hyviä. Eminenceltä löytyy erittäin halpoja elementtejä. Mikko Älkääs nyt haukkuko jensseneitä! Mulla on tossa kochissa jensenin tekemä kochin custom kajari ja saundaa niin kermalta että !! |
32788 27.01.2006 18:41:42 (muokattu 27.01.2006 19:25:15) | |
---|
Kysytäänpä nyt tässä samassa... Eli miten jos tekisi tuosta Combo-version, niin miten tuo kannattaa tehdä, tuota etulevyä ei kauhean ylös taida saada, siihenhän tulee ne putket tiellä... Paljonko noita putkia ja muuntajia varten pitäisi jättää tilaa yläpuolelle, vai miten se kannattaisi laittaa? Entä jos tekisi nuppiversion, onko nupeille olemassa mitään standardileveyttä, vai vaihteleeko se? Ainakin nuo useimmat marsut on siinä 75 cm paikkeilla ja jotkut ENGLit on paljon kapeampia, mikä olisi hyvä leveys? Miljoonannen kerran - me emme liioittele! |
Fin_Rocker 27.01.2006 19:39:36 | |
---|
Mä laitoin tilaukseen Eminencen Texas Heatin jossa on 150W RMS (ei ainakaan tööttää). ja sitten 100 db herkkyys pitäisi irrrota ääntä 1*12 kaapissa. Ei kannata laittaa mitään jenseneitä ainakaan jos halunet luukuttaa. Celestion V30 ei välttämättä myöskään ole hyvä vaihtoehto yhden elementinkaapissa. muita hyviä vaihtoehtoja mm. Red White and Blues vai mikä se ny olikaan |
Mikko Kankaanpää 28.01.2006 16:29:39 | |
---|
Älkääs nyt haukkuko jensseneitä! Mulla on tossa kochissa jensenin tekemä kochin custom kajari ja saundaa niin kermalta että !! Mielipideasioita, mielipideasioita! Ei vaan ole yhtään "timanttista" uutta Jenseniä vielä tullut vastaan.-) Jensenin kalleimmat mallit on kyllä paljon parempia kuin nuo halvimmat pienen tehonkeston omaavat elementit... http://www.uraltone.com |
32788 28.01.2006 18:38:33 | |
---|
Olen nyt vähän kahden vaiheella, rakentaako tuo vai ostaa Voxin valvetronix 50-wattinen... Toisaalta tuo olisi aito putkipeli, mutta hinta voi nousta kuitenkin aika korkeaksi jos tuon teen... Kaikki elementit, puut (vanerit), päällysteet sun muut lukuunottaen... Ja toisaalta, arveluttaa vähän tuo verkkovirta, taidanpa odottaa, että taidot karttuu ja sillä lailla. Katotaan jos straton rakentaisi tuossa kesällä niin saisi tätä rakenteluvimmaa vähän ruokittua. Miljoonannen kerran - me emme liioittele! |
Fin_Rocker 28.01.2006 19:03:33 | |
---|
Olen nyt vähän kahden vaiheella, rakentaako tuo vai ostaa Voxin valvetronix 50-wattinen... Toisaalta tuo olisi aito putkipeli, mutta hinta voi nousta kuitenkin aika korkeaksi jos tuon teen... Kaikki elementit, puut (vanerit), päällysteet sun muut lukuunottaen... Ja toisaalta, arveluttaa vähän tuo verkkovirta, taidanpa odottaa, että taidot karttuu ja sillä lailla. Katotaan jos straton rakentaisi tuossa kesällä niin saisi tätä rakenteluvimmaa vähän ruokittua. Madamppi kannatta tehä.. sen kaapin voi tehä vaikka pikkuhiljaa. Laittaa vaikka pahvilaatikon kaapiksi :D |
32788 28.01.2006 19:17:26 | |
---|
Niin no toisaalta, eihän tuossa pitäisi mitään käydä jos tekee huolellisesti ohjeiden mukaan, ja tarkistaa moneen kertaan. Kolvi pysyy kyllä ihan hyvin kädessä. Miljoonannen kerran - me emme liioittele! |
32788 28.01.2006 19:58:21 | |
---|
Jos kuitenkin laittaisi greenbackin, kun tuolla ei ole V30-elementtiä myynnissä tuolla musikdingistä, josta tilaisin myös madampin. Tai on siellä joku erikoisversio mutta se korostaa ilmeisesti treblen lisäksi bassoja paljon enemmän kun tavisversio=mid-scoop? Ei kiitos. Miljoonannen kerran - me emme liioittele! |
harryk 28.01.2006 20:03:48 | |
---|
Greenpack soi parhaiten mielestäni umpikotelossa ja sopii ennemmin muunlaiseen kuin kliiniin saundiin. Ämyrivalinta riippuu myös paljolti siitä mitä soittelee ja haluaako alapäähän munaa vai enemmän avointa saundia ala Fender. Itsellä on nyt yhdistelmänä Eminencen Red Fang ja Celestionin Greenpack takaa puolisuljetussa 2x12" kaapissa joka on jonkunlainen kompromissi kun tulee soiteltua kaikkea rautalangasta paranoidiin. |
charvette 30.01.2006 18:14:51 | |
---|
Katselin noita Eminencen elementtejä ja sellaisen varmaankin hankin - malleja on monia ja hinnat kohtuulliset. Mutta vääntääkö joku minulle rautalangasta sen, että mikä ero on esim. 50W versus 150W kun vahvistimena tulee olemaan tämä 15W M15Mk1? |
Fin_Rocker 30.01.2006 18:33:38 | |
---|
Se on se paljon kyseinen elementti kestää jatkuvaa eli RMS tehoa |
charvette 30.01.2006 20:10:42 | |
---|
Tarkoitin lähinnä äänipuolta esim. säröytymistä eri tehonkestoisilla elementeillä. |
Fin_Rocker 30.01.2006 22:08:19 | |
---|
Niin joo joku vois tosiaan kertoa tuon. luultavasti ei vaikutusta kosta ei hänse elementti sitä säröä teen vaan se vahvistin |
Bee-äf 30.01.2006 23:20:40 | |
---|
Jotkut sanoo, että pienitehoiset elementit kuulostaa hyviltä - että alnicohypetys johtuisi enempi niiden wateista kuin tuosta taikamateriaalista. Mutta 50 ja 150 w 15:een ei liene väliä. Tärkeämpää on herkkyys ja taajuusvaste. Kannattaa valita vahvistinkonstruktion ja musiikkityylin perusteella. Jos soittaa rautalankaa vox-soundeilla niin kannattaa pysyä erossa hi-gain-stäkkeihin suunnitelluista kennoista ja päinvastoin. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |