Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarapaja - Huolto?
1 2
Ben_D
14.12.2005 10:38:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ennen käyttänyt Kitarapajan huoltopalveluita joten kysymys kuuluu, että miten siellä homma pelaa ja onko työnjälki laadukasta? Kyse ei ole sen isommasta kun Les Paulin perussäädöstä (kaularauta, intonaatio jne.).
 
Beowulf
14.12.2005 10:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ennen käyttänyt Kitarapajan huoltopalveluita joten kysymys kuuluu, että miten siellä homma pelaa ja onko työnjälki laadukasta? Kyse ei ole sen isommasta kun Les Paulin perussäädöstä (kaularauta, intonaatio jne.).
 
Itse olen käyttänyt kerran kitaraa tuolla perushuollossa. Ei valittamista. Työnlaaty hyvää ja ripeää. Lupasivat soittaa jos kitarassa ilmenee jotain erikoista vikaa (jota itse vähän epäilin) ja tämän lisäksi tosiaan soittivat, että keppi olisi valmis ja haettavissa.
 
*Ei hyvää päivää*
kivi
14.12.2005 10:49:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ennen käyttänyt Kitarapajan huoltopalveluita joten kysymys kuuluu, että miten siellä homma pelaa ja onko työnjälki laadukasta? Kyse ei ole sen isommasta kun Les Paulin perussäädöstä (kaularauta, intonaatio jne.).
 
Homma pelaa ja on laadukasta, oli ainakin siihen aikaan kun kitarani vielä kävivät missä sattuu (nykyään ne hoitaa Katteluksen Jukka, jos laiton tarvetta ilmenee oman osaamisen yli). Vaikeammat hommat teetetään Pajalla alihankintana, ja saattaa olla, että jos yrität vaikka valita Pajan ja Kristian Oeschin välillä, että kitara lopulta kuitenkin käy siellä Oeschilla. Tai missä käykään. Esimerkiksi Paatelaisen Miikka on laittanut mun kitaroitani (ja joitakin vahvistimia myös) kuntoon Pajalla.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Ben_D
14.12.2005 10:51:59 (muokattu 14.12.2005 10:52:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Homma pelaa ja on laadukasta, oli ainakin siihen aikaan kun kitarani vielä kävivät missä sattuu (nykyään ne hoitaa Katteluksen Jukka, jos laiton tarvetta ilmenee oman osaamisen yli). Vaikeammat hommat teetetään Pajalla alihankintana, ja saattaa olla, että jos yrität vaikka valita Pajan ja Kristian Oeschin välillä, että kitara lopulta kuitenkin käy siellä Oeschilla. Tai missä käykään. Esimerkiksi Paatelaisen Miikka on laittanut mun kitaroitani (ja joitakin vahvistimia myös) kuntoon Pajalla.
 
Niinno Oeschilla olen yleensä käyttänyt, mutta tekis mieli saada kitara takasin vielä ennen joulua ja Kristianilla on vähän ruuhkaa, että menis välipäiville ennekun olis valmis...Kitarapajalla sanoivat, että jos huomenna vien niin saan takasin perjantaina. Oeschilla työnjälki on arvosanaltaan 10++++++.
 
Niinkun mainitsin niin mun Tokai Les Paulin kohdalla kyse on lähinnä vaan perussäädöistä, koska kitara on pakasta vedetty.
 
edgehill
14.12.2005 11:10:11 (muokattu 14.12.2005 11:18:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Kristianilla on vähän ruuhkaa...
Oeschilla työnjälki on arvosanaltaan 10++++++.

 
Työn jälki 10+ ja pitkät jonot....taitaa toimia tuo Oesch:n toimintamalli :-)
Niin ja komppaan, omatkin kitarat käyvät tarpeen vaatiessa Oesch :n käsittelyssä, ei muuta kuin hyvää sanottavaa.
 
Edit: Varsinainen asia unohtui. Olen kaksi kertaa käyttänyt kitaraa K-pajalla. Näistä on kyllä jo paljon aikaa. Molemmilla kerroilla oli huomauttamista. Toisella kerralla mikkien vaihdon jälkeen intonaatio oli aivan metsässä. Huomaisin sen heti paikan päällä, kun kokeilin niitä uusia mikkejä. Heppu rupesi siinä tiskillä sitten säätämään kiireessä ja kun liikkeeseen tuli joku asiakas (tuttu?) pakkasi samoin tein kitaran laukkuun ja sanoi, että kyllä se jo tarpeeks lähellä on. Okei.
Toisella kerralla oli kitaraan liittyvä osa kadonnut, olikos se kitaran takapuolelta joku muovikansi tms. Ei jaksa muistaa. Näistä on jo aikaa aivan pirusti ja asiat voivat olla toisin mutta en ole noiden jälkeen viitsinyt Pajalla asioida.
 
gator
14.12.2005 12:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka kertoili täällä Kitarapajalla tehdystä rujosta nauharemontista.??
Täällä oli joku topicci vastaavasta aiheesta. Kitarapajan toimia valitteli useampikin tyyppi. Ei pitäis tietysti kuulopuheita uskoa mutta itte vien Oeschille jos tarvetta ilmenee.
 
Da Make
14.12.2005 13:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ennen käyttänyt Kitarapajan huoltopalveluita joten kysymys kuuluu, että miten siellä homma pelaa ja onko työnjälki laadukasta? Kyse ei ole sen isommasta kun Les Paulin perussäädöstä (kaularauta, intonaatio jne.).
 
Minä säädätin DIY Teleni siellä, veistelivät satulan ja sen sellaista. Hyvä työnjälki, vieläpä nopealla aikataululla (tosin tämä oli muutama vuosi sitten heinäkuussa). Hinnoista en osaa sanoa, kun tämä oli ainut kerta kun olen jotain säädättänyt. Kitarapajassa on mukava palvelu, aina.
 
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
J.RA
14.12.2005 16:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tämän lisäksi tosiaan soittivat, että keppi olisi valmis ja haettavissa.
 
Tämä on muuten piirre jota helposti pitää itsestään selvyytenä. Mulla oli jokin aika sitten yksi keppi Musamaailmassa huollossa. Parin kuukauden jälkeen aloin kyselemään jo että mikä maksaa. Sieltä päästä todettiin vain "miksi et soitellut ja kysellyt milloin on valmista...?" Ei tällä tavalla... Varsinkin kun lupasivat ilmoittaa heti kun valmista on..
 
-Sellasta se vaan on-
ps3t
14.12.2005 18:42:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on muuten piirre jota helposti pitää itsestään selvyytenä. Mulla oli jokin aika sitten yksi keppi Musamaailmassa huollossa. Parin kuukauden jälkeen aloin kyselemään jo että mikä maksaa. Sieltä päästä todettiin vain "miksi et soitellut ja kysellyt milloin on valmista...?" Ei tällä tavalla... Varsinkin kun lupasivat ilmoittaa heti kun valmista on..
 
Tuli mieleen vähän samanlainen juttu parin vuoden takaa jolloin olin intissä ja kitara Musamaailman kautta huollossa. Ne oli kerran soittanu sieltä enkä päässyt silloin vastaamaan kun olin leirillä eikä sen jälkeen soittoa kuulunut pariin viikkoon. Piti sitten leirin loputtua soitella itse takaisin sinne. Aika huonoa asiakaspalvelua "olettaa" että asiakas huomaa että on yritetty soittaa. Mitä jos puhelimesta olisikin loppunut akku tms.
 
Teknisyys on perseestä.
Ben_D
14.12.2005 18:49:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vien Oeschille. Tuttu ja turvallinen. Tietää, minkälaisen actionin mä kitaraan haluan.
 
nikander
14.12.2005 19:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma kitarani oli joulukuun alussa nauhojen ja kaulan hionnassa Kitarapajalla. Työn jälki kiitettävää ja tuli valmiiksi luvatussa ajassa (10 pv). Todennäköisesti tulen käyttämään ko. paikan palveluja jatkossakin.
 
niskel
14.12.2005 20:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole Kitarapajasta isompien remonttien osalta kokemusta, mutta pienemmistä kylläkin. Vaihdatin mikit stratoon, ja heidän neuvostaan myös huonot vakiopotikat, kun en itse älynnyt ehdottaa. Lauantaina muistaakseni vein kitaran ja maanantaina hain pois.. Soittivat kun oli valmista ja kertoivat uudesta soundistakin mielipiteensä. Hyvä palvelu, suosittelen!
 
Klemtti sanoo Ta-tatada-tada-ta-tata-da-tat....
smio
26.01.2006 20:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihinköhän hintaan huoltaisivat ton mun straton, kun mikkikytkimen tietyissä asenoissa tulee kauheesti häiriötä. Muutenkin sellanen perushuolto tohon on pitänyt jo kauan aikaa tehdä.
 
Ze Kink
26.01.2006 21:09:35 (muokattu 26.01.2006 21:12:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ennen käyttänyt Kitarapajan huoltopalveluita joten kysymys kuuluu, että miten siellä homma pelaa ja onko työnjälki laadukasta? Kyse ei ole sen isommasta kun Les Paulin perussäädöstä (kaularauta, intonaatio jne.).
 
Ihan jees, mutta mielestäni aika kallis.
E: Itse vein juuri Tokaini säädettäväksi Tolsalle, monet on häntä kehuneet.
 
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
vipu5
26.01.2006 22:17:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erkki Tolsa on OK.
 
pekurides
26.01.2006 23:11:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs tää topicci nyt on?
Ensin Ben d kyselee millanen kitarapajan huolto on ja vastaa itse omaan kysymykseensä että oesch on paras kaksi kertaa...
haloo pahvit!
 
Ben_D
26.01.2006 23:15:03 (muokattu 26.01.2006 23:26:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs tää topicci nyt on?
Ensin Ben d kyselee millanen kitarapajan huolto on ja vastaa itse omaan kysymykseensä että oesch on paras kaksi kertaa...
haloo pahvit!

 
No kas, tiedätkö taustoja? Olisikohan Kitarapajalla huomanneet kahteen otteeseen, että mun pakastavedetty Tokai on romuna? Kristian Oeschille suuri kiitos siitä, että mulla on nyt täysin priimakuntoinen Tokai.
 
pekurides
26.01.2006 23:29:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis joku kitarapajan dissaus hommeli.selvä.
 
no juu mullon ollu yks marsu kauan sitten korjattavana ku kärähti kaikkea kivaa ja hyvin tekivät sen.
Tosin oon itekin kuullu että ei olis niillä enää omaa huolto/korjausjäbää että käyttävät samoja korjaajia ku muutki puljut... (tiedä vaikka oesh olis sen sun pelin kattonu:)
 
Mukavin palvelu siel ainaskin stadin puljuista on vaikka ei kiinnostavaa tavaraa olekaan.
 
pekurides
26.01.2006 23:33:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tää on varmaan ihan turhaa mutta oesch taas kusetti multa yhden takuukorjauksen tekemisen ja kaveria se kusetti kuukauden verran että just on kitara valmis vaikka ei ollu edes koskenu siihen ja kaveri haki kepin pois...
 
Mikael
27.01.2006 00:33:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esimerkiksi Paatelaisen Miikka on laittanut mun kitaroitani (ja joitakin vahvistimia myös) kuntoon Pajalla.
 
Miikka on kova.
 
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «