Aihe: TC G-Major + Behringer FBC1010
1 2
Jonttu
23.01.2006 07:17:05

Ajattelin nyt täältä kysäistä kun kavereilla tuntuu olevan kovasti eriäviä mielipiteitä asiasta.. Elikkäs,setti: Kitara -> Tech21 PSA-1 -> Digitech RP-20 -> Marshall 9200 pääte -> JCM800 4x12's.
Ohjailin tuolla digitechin alimmilla nappuloilla etusen presettejä,ja ylemmät nappulat sitten kytkivät digitechistä efektejä on/off.MUTTA! Digitechi sanoikin itsensä irti,ja (vanhuuttaan luultavasti) levisi.Olen ajatellut hommata TC G-Majorin ja Behringerin midilaudan tilalle.Siispä,onnistuuko samanlainen systeemi Behringerin midilaudalla? Jos onnistuu,miten?
kunnasja
23.01.2006 11:36:03 (muokattu 23.01.2006 11:36:18)
Pitäisi onnistua (knock on wood). Ainakin ohjeessa, joka on valitettavasti todella kehno, sepustellaan jotain noiden painikkeiden ohjelmoimisesta. Midi CC-komennoilla onnistuu G-majorin blokkien on/off kytkentä - G-majorin osalta. Pitää vain saada se Behku lähettämään niitä CC-komentoja, ja se muistaakseni onnistuu kun vähän aikaa tappelee.
Jonttu
23.01.2006 15:36:55

Juujuu,kylläkyllä pitäisi onnistua :) Kellään kokemuksia?
janik
23.01.2006 15:49:56
Pistä vähän tarkemmin mitä haluat sille behkulla ohjata.
-------------------------Fahrenheit
Jonttu
23.01.2006 17:07:55

Elikkäs behkun 5 alinta namiskaa etusen eri presettejä ja 5 ylintä eri efektit on/off
Esmes 6=Chorus 7=Flangeri 8=Reverb 9=Delay....?
Torniojaws
23.01.2006 17:13:31

Kyllä toimii tuo kaksikko. IRC-tutulla on juuri tuo setti ja hyvin pelittää.
Relativity [Grindcore] ¤ Vortech [Industrial Progressive Metal] ¤ Coldway [Death Met
JR
23.01.2006 18:47:57

voipi olla että pelittää, mun vanhalla softalla FCB1010:lla en saanut pelittämään mitään muuta kuin program changet, mutta muuta en tarvinnukkaan.
Yritin kyllä mutta vanhalla softalla tuo FCB ei g-majorin kanssa ainakaan osannut efektiplokkeja päältä pois / päälle.
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
Groove Man
23.01.2006 20:09:09
voipi olla että pelittää, mun vanhalla softalla FCB1010:lla en saanut pelittämään mitään muuta kuin program changet, mutta muuta en tarvinnukkaan.
Yritin kyllä mutta vanhalla softalla tuo FCB ei g-majorin kanssa ainakaan osannut efektiplokkeja päältä pois / päälle.

Pointti onkin juuri Behkun softan ikä. Olikos se 2.3 versiosta eteenpäin, mistä löytyy tämä tarvittava tuki..en jaksa nyt hakea.
janik
23.01.2006 20:22:01
Pointti onkin juuri Behkun softan ikä. Olikos se 2.3 versiosta eteenpäin, mistä löytyy tämä tarvittava tuki..en jaksa nyt hakea.

Mulla on 2.3 tai 2.4 versio, toimii efektiblokkien on/off.
Kannattaiskohan muuten ottaa se 2.5 päivitys, mitäköhän parannuksia siinä on?, tietääkö kukaan?
-------------------------Fahrenheit
Jonttu
26.01.2006 01:20:39

Mikäköhän mahtaa olla "Midi CC" käsky? Command jotain? Ja jos on vanhan softan omaava midispedu,voikos sen sitten päivittää jollain konstilla?
Groove Man
26.01.2006 21:41:58
Control Change. Noiden FCB firrmwarejen päivittäminen on käytännössä uuden softapiirin vaihtaminen koneeseen.
oiva tumpeloinen
26.01.2006 21:51:21
Control Change. Noiden FCB firrmwarejen päivittäminen on käytännössä uuden softapiirin vaihtaminen koneeseen.

Eikös jotain koneita pysty päivittämään midi dumb:eina. Ainakin tuo Major päivitetään siten, en sitten tiedä tuosta Behkusta.
Groove Man
26.01.2006 21:53:31
Eikös jotain koneita pysty päivittämään midi dumb:eina. Ainakin tuo Major päivitetään siten, en sitten tiedä tuosta Behkusta.

Joitain pystyy, kuten vaikka majoria, muttei behkua. Ei osaa raukka ohjelmoida itse itseään..
oiva tumpeloinen
26.01.2006 21:55:41
Joitain pystyy, kuten vaikka majoria, muttei behkua. Ei osaa raukka ohjelmoida itse itseään..

Huono kone siis...........;)
Groove Man
26.01.2006 22:05:45
Huono kone siis...........;)

Jep kaikkea ei voi saada.. Behku on luultavasti tämän(kin) ratkaisun avulla säästänyt tuotekehityksessä ainakin inssien tukiaisissa. Ja kyllähän sitä tuommoiseen G-Systeemiin vaihtaisi samantien, jos hinta jaettaisiin vaikkapa kahdella. Niiiiin paljon siinä ei kuitenkaan ole Majoriin+perus midiohjaimeen verrattuna ihmeellistä, että nykyisellään siihen lankeaisi. Hienoudesta ja innovatiivisuuksista riippumatta siinä on nyt imo aika lailla tuota kermat-pois-päältä meininkiä..
Jonttu
16.05.2006 14:01:47 (muokattu 16.05.2006 14:11:47)

Heipähei toverit!!! Päätinpä nostaa ketjua...
Siispä, yritys on kova, mutten saa efektiblokkeja on/off g-majorista...
Programchanget kyllä pelittää...

Elikkä siis haluan behringerin 1nappulasta
PSA-1'n 26 presetin päälle ja vaikka 6nappulasta g-majorin 2(user)presetistä delayn on/off.
Viisammaat auttakaa???? Vääntäkää rautalangasta... Miten homma toimii?

E: Kovasti manuaalia lueskelin, ja koitin saada 6nappulaa pelittämään.Homma pelaa muuten,eli 1napikasta menee PSAn 26presetti ja g-majorin 2presetti päälle.. Mutta kun painan 6nappulaa vaihtuukin 6presetit molemmista.Prkl midi...
Hezus
16.05.2006 14:25:56
Tuolta löytyy ohjeita G-Majorin efektiblokkien käskyttämiseen FCB1010:lla: http://tinyurl.com/f3xe6
It is impossible to achieve the aim without suffering
kunnasja
16.05.2006 14:48:38
Mulla on G-Force, ja siinä toimii suunnilleen näin kun alla olen pistänyt. Sori, jos ei g-majorissa ole samanlailla, mutta toivotaan että jotain apua tästä saa.

Joko kokeilit G-majorin learn-toimintoa? Pistä I/0-setupista learn päälle vaikkapa delay-blokille, ja paina haluamaasi namiskaa (esim nro.6) G-Forcessa ainakin on toi learn-toiminto, tietääkseni myös G-majorissa. Olen pahoillani väärästä infosta jos ei ole.

Onglemaksi jää, että nappula lähettää silti preset-numeron PSA-1:lle. Tämä onnistunee ohittaa niin, että laitat midi-signaalin menemään g-majorin läpi, ja määrittelet, että tätä midisignaalia (preset 6) ei viedä laitteesta eteenpäin ollenkaan (retransmit to midi out = no)

Toinen vaihtoehto (joskin vielä enemmän mutua):

6-nappula:
- kaikilta midikanavilta preset-numeron lähetys pois päältä
- tilalle cc-komento (esim cc 15), jonka laitat g-majorissa vastaamaan haluamasi efektiblokin kytkentää päälle/pois (saattaa olla "toggle")

Onnea!
Jonttu
16.05.2006 15:10:51

6-nappula:
- kaikilta midikanavilta preset-numeron lähetys pois päältä
- tilalle cc-komento (esim cc 15), jonka laitat g-majorissa vastaamaan haluamasi efektiblokin kytkentää päälle/pois (saattaa olla "toggle")

Onnea!

Yeps! Nyt on jo delay ja reverb onnistuneesti on/off :) Laitoin nyt homman niin että behkun 5alinta ohjailee PSAN presettejä,ja 6 ja 7 nappula pelkkiä efektejä.Tarvii kyllä välillä tuon linkissä mainitun tuplapainalluksen, mutta pelaa ihan tarpeeksi hyvin!!
Kiitoksia vastanneille!!! +
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)