Charley 26.01.2006 19:36:58 | |
---|
Olen aloittamassa laulutunteja tässä piakkoin. Osaatteko sanoa, kuinka monta tuntia noin keskimäärin tarvitaan perustekniikan oppimiseen? Tottakai se on täysin yksilöllistä, mutta jostain kuulin että jo parikin tuntia auttaa huomattavasti asiaa, mikäli on harrastellut laulamista ihan kotioloissa jo useamman vuoden ajan. Valaiskaa vähän tyhmää, te, jotka tiedätte asiasta paremmin. Meikä päätti opetella laulamaan ;) I saw the colors too bright, not knowing that I was blind... |
Kuten tuossa itse sanoitkin, se on nimenomaan yksilöllistä. Ok, ääni on kuitenkin sellainen instrumentti, jota kaikki osaavat jossain muodossa käyttää eli sen toimintaperiaate on jo hanskassa :) Monille on kuulemma ollut tosiaan jo muutamista tunneista hyötyä. Lähinnä varmaan sellaiset seikat (virheet) tulee ilmi, joita ei itse tiedä tekevänsä. Opettaja, ulkopuolisen korvat, kuulee eri tavalla ja toivottavasti osaa sitten antaa oikeanlaisia vinkkejä helpottamaan/parantamaan laulusuoritusta. Laulaminen on kivaa silloin kun se tuntuu helpolta. The truth lies within Kesälintu. |
Latnemitnes 02.02.2006 23:56:10 | |
---|
tuntimäärää on aika mahdoton mennä sanomaan, mutta kyllä itse yhden syksyn aikana ehti oppia paljon ja lähes koko tekniikka meni uusiksi:) tosin pitkäjänteistä hommaahan tämä on, ei siitä pääse mihinkään. sitä paitsi paljon riippuu opettajasta. itse olin myös harjoitellut pitkään kotona ennen laulutunneille menemistä. se taisi vaikuttaa eniten siihen, että uudet asiat oppii ja ymmärtää suhteellisen nopeasti. |
sirje 09.05.2006 09:01:25 | |
---|
Tuo todella riippuu ihan ihmisestä.. Perustekniikka kehittyy sitä mukaa kun laulaa ja panostaa siihen mitä tekee.. Voi olla et yhellä kertaa tekniikka on hallussa ja toisella ei.. Se riippuu ihan ihmisestä ja fiiliksestä.. Perustekniikassa tapahtuu kehitystä koko ajan eikä siitä voi sanoo et kuin kauan sen oppiminen kestää.. Mut jos otat laulutunteja ni kannattaa todella panostaa niihin.. ..Parhaat muistot säilyy sydämissämme aina.. |
seitikki 10.05.2006 21:21:18 (muokattu 10.05.2006 21:21:39) | |
---|
Pari tuntia? Itse olen laulanut jatkuvasti ainakin 8 vuotta, joista 3 vuotta olen käynyt säännöllisesti erittäin tasokkailla opettajilla yksinlaulutunneilla. Riippuu ihan siitä minkä tason laulutekniikasta tässä nyt puhutaan mutta ei, en osaa sitä, vaikka osaankin laulaa hyvin. e. niin että onnea vaan ja ehkä hieman malttiakin. mörrimöykkytyttökökkö |
tanjuli 11.05.2006 08:58:17 | |
---|
Aina kannattaa muistaa, että tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän opit, sen enemmän ymmärrät mitä kaikkea et vielä osaa. [i hear voices but at least they're on tune] |
insight 11.05.2006 13:38:10 | |
---|
Aina kannattaa muistaa, että tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän opit, sen enemmän ymmärrät mitä kaikkea et vielä osaa. Mulla on omakeksimä jatko tohon sanontaan. Tieto lisää tuskaa, ymmärrys lievittää sitä =) © Registered nickname 2005-2006 |
tanjuli 11.05.2006 17:56:48 | |
---|
Mulla on omakeksimä jatko tohon sanontaan. Tieto lisää tuskaa, ymmärrys lievittää sitä =) Niin totta, niin totta :) [i hear voices but at least they're on tune] |