Diabolicum 26.01.2006 12:09:43 | |
---|
Laitoin myöskin soitinrakennus osioon,mutta koska täälläkin on asiantuntevaa väkeä niin ei varmaan haitanne. Alkaa olla se aika kitaran elämässä että osat alkaa olla finaalissa ja siksi päätin tässä huoltaa kitaran totaalisen kunnolla ja sen seurauksena pitäisi vaihtaa kaikki potikat. Nyt en kuolemaksenikaan muista minkälaiset potikat pitäisi tilata. Kitarassahan on Jacksonin aktiivit (H-S-S) ja tavalliset potikat ei muistaakseni käyny. Ilmeisesti jakin pitäisi myöskin olla stereojakki. Jos jollain on lisäksi räjäytyskuva/ kaavakuva 475DLX:n elektroniikoista komponentti tietoineen niin kiitollisena ottaisin vastaan. P.S. Niin ja jos joku täällä Rovaniemen suunnalla haluaisi tuon operaation tehdä,niin osat voisin tilata ja pienen korvauksen maksaa. :) Se riippuu kastikkeesta.... |
N33m0 26.01.2006 17:38:55 | |
---|
Volumet 25k logaritmisia (A) Tonet 25k Lineaarisia (B) Jacki tosiaan stereo ettei patteri kulu loppuun vaikka piuha ois irti slow music for slow people |
Jormaz 26.01.2006 17:50:38 | |
---|
Tuossahan on JE-1200 midboosteri, meinaatko senkin potikan vaihtaa? In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
mhaarala 26.01.2006 18:22:44 (muokattu 26.01.2006 18:34:31) | |
---|
Sitä midboosterin potikkaa ei taida olla mahdollista vaihtaa ainakaan kovin helposti. Potikka on nimittäin juotettu kiinni sen boostin piirilevyyn. Tietysti näppärä kaveri pystyy mihin vain, mutta jos normaaleilla huoltotoimenpiteillä saa potikan toimimaan hyvin, niin kannattaa melkein pitäytyä siinä. Tai sitten tehdä kyselyä tuonne Fenderin suuntaan uudesta buustista... itselleni on tulossa J-200 sieltä, toimitusajasta ei ole tosin vielä mitään tietoa. Toivottavasti ei nyt paria viikkoa enempää kestä... Ja mitä 475 DLX:ssä on... eli J-200 single coilit (tai on niissäkin kai jotain humpparijutun tapaista, ainakin Jacksonin esitteen mukaan...), J-50BC tallahumppari, JE-1200 midboosti, tone ja boostin tasonsäätö. Volumepotikka on kiinni boostipiirissä, josta lähtee paukkulangoilla piuhat tonelle ja boostin tasonsäädölle. Mikkikytkimen kytkennästä minulla ei ole harmainta aavistustakaan. Boostipiirin kytkennät löytyvät tästä: http://sitruuna.unk.fi/charvel/jacksonmanualpage%2018R.jpg edit: jaa tuolla toisella puolella olikin jo laadukkaammat kuvat.... :P Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
In Goth We Trust! The 666 Club #4
apuri 26.01.2006 19:07:05 (muokattu 26.01.2006 21:14:13) | |
---|
Sitä midboosterin potikkaa ei taida olla mahdollista vaihtaa ainakaan kovin helposti. Potikka on nimittäin juotettu kiinni sen boostin piirilevyyn. Tietysti näppärä kaveri pystyy mihin vain, mutta jos normaaleilla huoltotoimenpiteillä saa potikan toimimaan hyvin, niin kannattaa melkein pitäytyä siinä. Eihän siinä ole sen kummempi homma kuin että irrottaa sen potikan juotokset piirilevystä ja vaihtaa uuden tilalle. Potentiometrit on normaaleja 500 tai 250 k malleja. Katso arvo potikan pohjassa olevasta tekstistä. Stereojakki on joo aktiivieletroniikan kanssa oltava. Switchcraft tekee hyviä. minkälaista ongelmaa tossa kitarassa on tarkemmin? |
McNulty 26.01.2006 20:49:07 | |
---|
Siis, ne Jacksonin mikit mitä Charveleissa on, ovat passiiveja. Aktiivielektroniikan toteuttaa tuo piirilevy ja itse olen ainakin tehnyt siten, että minulla menee midboostin potikalta johtimet (siis piuhat) piirilevylle, jolloin potikoiden paikkojakin on voitu vaihtaa. Minulle kun tuo tone on heviskebassa kohtuullisen tarpeeton, niin olen joskus jättänyt tonepotikan kiinnittämättä skeban kanteen ja tällöin saanut volumea siirrettyä pikkauskäden alta pois. 25k potikoita näyttäisi olevan omassa Model nelkussa. Minulla on ollut tuohon skebaan myös vaihtosetti, jossa on tallassa DiMarzio Evolution ja pari Marzion singlecoilia... välillä tekis mieli viritellä jotkut pikaliittimet ettei tarttis aina kolvailla edestakas. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Diabolicum 26.01.2006 23:56:36 (muokattu 26.01.2006 23:57:53) | |
---|
Eihän siinä ole sen kummempi homma kuin että irrottaa sen potikan juotokset piirilevystä ja vaihtaa uuden tilalle. Potentiometrit on normaaleja 500 tai 250 k malleja. Katso arvo potikan pohjassa olevasta tekstistä. Stereojakki on joo aktiivieletroniikan kanssa oltava. Switchcraft tekee hyviä. minkälaista ongelmaa tossa kitarassa on tarkemmin? Alkaa olla rahina potikoissa sitä luokkaa että häiritsee jo. Siis volumepotikassa joka rahisee jo heiluttelemallakin ja tonessa sama juttu.Tietty jos ottais kaikki irti ilman juotosten irtikolvaamista ja paineilmalla ja kontaktisprayllä suhauttais.Vai onko potikoissa jonkin sortin rasva jota ei kannata huuhdella veke? Tuo jakki alkaa kans olla melko rätinäpesä ja jautuu kait vaihtoon. On vaan todellakin sellainen piuhaviidakko ja jotkut kytköt tehty niin tiukkaan että ei edes paljon tee mieli alkaa purkamaan ettei mee piuhat juotoksista poikki. On kyllä käyny mielessä että josko vaihtais mikit toisiin,mutta en ole jaksanu alkaa etsimään ja testailemaan.Nuo omat mikit on jotenkin "kylmät". Se riippuu kastikkeesta.... |
Diabolicum 27.01.2006 00:02:07 | |
---|
Siis, ne Jacksonin mikit mitä Charveleissa on, ovat passiiveja. Aktiivielektroniikan toteuttaa tuo piirilevy ja itse olen ainakin tehnyt siten, että minulla menee midboostin potikalta johtimet (siis piuhat) piirilevylle, jolloin potikoiden paikkojakin on voitu vaihtaa. Minulle kun tuo tone on heviskebassa kohtuullisen tarpeeton, niin olen joskus jättänyt tonepotikan kiinnittämättä skeban kanteen ja tällöin saanut volumea siirrettyä pikkauskäden alta pois. 25k potikoita näyttäisi olevan omassa Model nelkussa. Minulla on ollut tuohon skebaan myös vaihtosetti, jossa on tallassa DiMarzio Evolution ja pari Marzion singlecoilia... välillä tekis mieli viritellä jotkut pikaliittimet ettei tarttis aina kolvailla edestakas. Pystyisköhän piuhoihin tekemään esim apico liittimillä liitoskohdat jotka vain tökkäis aina paikalleen ku repii mikit irti ja vaihtaa uudet :) Se riippuu kastikkeesta.... |
Jormaz 27.01.2006 01:29:20 | |
---|
Elektroniikanpuhdistussprayta suosittelevat täällä. Melkonen piuhaviidakko tosiaan on. Nyt sain ton oman 650:n suht hyvään kuntoon, keskimikkiä en vaan saa kytkettyä, saattaa olla kytkimessä vika. No, keskimikkihän nyt onkin täysin turha. Ja jonkin sortin maadotusongelmakin, pientä hurinaa joka poistuu kun koskee potikkaan. Kyllähän siellä aika monta maadotusjohtoa vapaana roikkuukin. Pitää pistää ne joskus kiinni, pääasia että sentään mikit sain maadotettua. In Goth We Trust! The 666 Club #4
apuri 27.01.2006 09:24:39 | |
---|
Alkaa olla rahina potikoissa sitä luokkaa että häiritsee jo. Siis volumepotikassa joka rahisee jo heiluttelemallakin ja tonessa sama juttu.Tietty jos ottais kaikki irti ilman juotosten irtikolvaamista ja paineilmalla ja kontaktisprayllä suhauttais.Vai onko potikoissa jonkin sortin rasva jota ei kannata huuhdella veke? Tuo jakki alkaa kans olla melko rätinäpesä ja jautuu kait vaihtoon. Kannattaa ensin kokeilla putsata vaikka PRF 7-78 puhdistusspraylla joka voitelee vähän. PRF 6-68 kuivattaa potikoita liikaa. http://www.servcat.com/document.asp?id=17292 Jakki kannattaa kanssa ensin koittaa putsata ennen kun vaihtaa. Jakissahan ei paljon liikkuvia osia ole.. |
Diabolicum 27.01.2006 12:07:34 | |
---|
Se riippuu kastikkeesta.... |
McNulty 27.01.2006 13:07:31 | |
---|
Pystyisköhän piuhoihin tekemään esim apico liittimillä liitoskohdat jotka vain tökkäis aina paikalleen ku repii mikit irti ja vaihtaa uudet :) Eiköhän... itse ajattelin jotain pikaliitosta kokeilla seuraavan kerran kun tuohon innostun elektroniikkaa räpeltämään. Nyt miulla on nuo Jacksonin omat mikit taas vaihteeksi kiinni, mutta SD Dimebucker on tulossa heti kun paikallinen musakauppa saa muuttonsa valmiiksi. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |