Aihe: fender '50's precision bass
1 2 3 4 5
molopaa
22.01.2006 19:47:02
Itselläni ollut kohta 15v. Pressari juuri american mallinen "otelaudaton malli". loistava basso ja etenkin äänensä puolesta. Kaula josta täällä on puhuttu paljon on todellakin aikas jööti. mun oma mielipide asiaan on, että kaulan leveys ei ole niin merkittvä asia kun paksuus. Musta Precision on todella miehekäs työkalu, vaikka pitkään olin toista mieltä. Ohan se todellakin fakta, että niillä ibanezin ohut kaulausilla malleilla soitto on helpompaa. Toinen juttu onkin sitten se miten niiden kauloille käy vuosien saatossa. Jousipyssylle ne menee helposti. Precision kaula pysyy suorana. Mun perus vire on C. Eikä ole mitään ongelmia vireen kanssa.
absqua
22.01.2006 19:57:49 (muokattu 22.01.2006 20:30:17)
kumpi parempi: aktiivi- vai passiivielektroniikka???

Mielipide kysymys mitä suurimmassa määrin. Itse pidän passiivista enemmän ja suosittelen sitä sinullekin.

E. ja mitä eroja?

Aktiivielektroniikka tarjoaa monipuolisemmat sävynsäädöt soundille (tyypillisesti: basso boosti/leikkaus, keskialue boosti/leikkaus, treble boosti / leikkaus). Nämä säädöt vaativat toimiakseen sähköä joten aktiivibassoissa on patteri, yleensä 9V. Aktiivibassojen signaalin ulostulovoimakkuus on tyypillisesti suht kova.

Edellämainitut sävynsäädöt voi tehdä myös vahvistimesta, eli niiden tähden aktiivia ei välttämättä tarvitse ellei halua säätää lennosta.

9V aktiivibassojen etuaste kompressoi/limitoi signaalia hieman. Joitakin se häiritsee, joitakin ei. Minua häiritsee.

Passiivibassoissa on tone-säädin, joka on yhdellä kondensaattorilla toteutettu ja se leikkaa yläpäitä pois. Passiivi on selkeä käyttää, eli nappuloita ei ole liikaa.

Auttoiko yhtään?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
molopaa
22.01.2006 22:04:52
komppaan noissa väitteissä edellistä puhetta. ja lisään että, lähes poikkeuksetta aktiivimikeissä on tiukka ja kova soundi, kun taas vastaavasti passiivi ratkaisu on lämpimämpi.
Nieby
23.01.2006 08:32:18 (muokattu 23.01.2006 08:35:28)
tuntuu vain, että thomannilla ei ole yhtään passiivibassoa minun makuuni...
vai löytääkö joku Fender Deluxe P-bass Special RW CRD: passiivina..?

E. saahan se toki olla muualtakin kuin thomannilta, kunhan hinta vaan ei kaksinkertaistu..!
Ylläri
23.01.2006 16:19:07
Eikös tuossa Deluxessa ole kuitenniin passiivimikit? Jotta voiko sitä käyttää passiivimoodissa, aktiivielektroniikan ohittaen?
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
mr.bungle
23.01.2006 17:29:04

Mielipide kysymys mitä suurimmassa määrin. Itse pidän passiivista enemmän ja suosittelen sitä sinullekin.

Aktiivielektroniikka tarjoaa monipuolisemmat sävynsäädöt soundille (tyypillisesti: basso boosti/leikkaus, keskialue boosti/leikkaus, treble boosti / leikkaus). Nämä säädöt vaativat toimiakseen sähköä joten aktiivibassoissa on patteri, yleensä 9V. Aktiivibassojen signaalin ulostulovoimakkuus on tyypillisesti suht kova.

Edellämainitut sävynsäädöt voi tehdä myös vahvistimesta, eli niiden tähden aktiivia ei välttämättä tarvitse ellei halua säätää lennosta.

9V aktiivibassojen etuaste kompressoi/limitoi signaalia hieman. Joitakin se häiritsee, joitakin ei. Minua häiritsee.

Passiivibassoissa on tone-säädin, joka on yhdellä kondensaattorilla toteutettu ja se leikkaa yläpäitä pois. Passiivi on selkeä käyttää, eli nappuloita ei ole liikaa.

Auttoiko yhtään?

Lisäisin tähän vielä että aktiivielektroniikka puskuroi signaalin, joten se pysyy suht häiriöttömänä ja yläpäät ei kärsi matkalla vahvistimeen. Aktiivibasson voi törkätä vaikkapa studiossa suoraan pöytään kiinni, ilman di-boksia. Tämä on mielestäni aktiivielektroniikan ainoa todellinen hyöty.
bassolla hanuriin
Nieby
24.01.2006 08:28:01
no nyt tulee niitä tietoja joita hainkin... jos on vielä jotain nii antaa tulla vain!
Nieby
24.01.2006 19:21:38
elikkäs lisää tietoa mitä löytyy..!
Nieby
25.01.2006 17:36:58
Onko kenellekään käyttökokemuksia tosta fender precision deluxe rw crd:stä??
punanen on aika hele***in hieno..!
Ylläri
25.01.2006 22:41:22
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
okoranta
25.01.2006 22:48:41 (muokattu 25.01.2006 22:49:02)

No mites tämä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=90145

Hinta on kyllä kohdallaan, ja menee varmasti aika nopeaa.mutta Paranoid kelpuuttaa vain brändärin..
Mitkä vitun Hobitit?
Nieby
26.01.2006 15:13:39
homman ideahan oli alunperin se, että basson on oltava TULITERÄ.. en haluaisi ostaa käytettyä... periaate
möhköfanttimies
31.01.2006 11:24:29
No mites tämä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=90145

Harmi ku ei oo rahaa :( . Muuten sais mun '88 tokai presari amerikkalaisen pikkusiskon.
I Love Bush! (pussy not the president)
Nieby
06.02.2006 15:33:47
niin onko kellään käyttökokemuksia noista 700€ presareista?
Jungleman
06.02.2006 21:20:41
niin onko kellään käyttökokemuksia noista 700€ presareista?

Otsikon mukaisesta 50's Classicista on käyttökokemusta, edelleen - sen hinta tosin jää alle tuon 700€. Olen myös soittanut jonkin verran Highway 1 -Passolla. Mitä uutta tahdot tietää?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)