Musiikkia korville 25.01.2006 09:56:20 | |
---|
haluaako joku puhua mun mikkiin? Heh, et siis tainnu saada pesää... Millon on eka tauko ja mistä saa kottia? |
aisa 25.01.2006 10:45:11 | |
---|
Heh, et siis tainnu saada pesää... no tuotas tuota... 8) mä olen pohjimmiltani ihan mukava. |
Musiikkia korville 25.01.2006 10:46:52 | |
---|
no tuotas tuota... 8) Ai sait kuitenki. Hitto, oon kade. Millon on eka tauko ja mistä saa kottia? |
ludari 25.01.2006 12:52:51 (muokattu 25.01.2006 13:52:19) | |
---|
haluaako joku puhua mun mikkiin? Sulla on muuten mikki auki.(....ja nyt Markus-setä lähtee paskalle) Yleisö näyttää aika vanhalta.-Ei se mitään,soitetaan lujempaa,että kuulevat. |
jeppeq 25.01.2006 13:22:47 | |
---|
Hyvät naiset ja herrat - kompppikitarasoolo ! |
Teemu Tee 25.01.2006 13:41:11 | |
---|
On tullut moni, on mennyt moni... lallalaa. Mutta paras on edelleen Senkun e865. Se vaan päihittää tällaisen lyyrisen baritoniäänen taltioitsijana kaikki muut vastaantulleet. Bändikaveri osti Senkun uuden e935 -mallin ja sekin on aikamoisen hyvä. Dynaamiseksi todella tarkka toisto ja teknisen toteutustavan perinteinen anteeksiantavuus mukana. Vertailtiin AKG 3800, Shuren SM58 ja Bayerin Opus69 samalla kertaa = nou tsääns noilla. Mut makuasioista ei voi kiistellä. Tyhjän saa pyytämättäkin |
poppamies 25.01.2006 17:23:35 | |
---|
...Vertailtiin AKG 3800, Shuren SM58 ja Bayerin Opus69 samalla kertaa = nou tsääns noilla. Mut makuasioista ei voi kiistellä. Aika turha vertailla noita. Toinen on konkkamikki ja toinen dynaaminen. Toinen on kaks kertaa kalliimpi kuin toinen. Toisaalta Sm 58 ja Opus 69 on täysin vertailukelpoiset. Samanhintaiset dynaamist mikit mutta aivan eri soundi. "Paremmuuden" siinä toki ratkaisee maku. G-strings are for strippers |
Musiikkia korville 25.01.2006 19:48:36 | |
---|
Kaikenkaikkiaan on aikast typerää väittää, että joku mikki on parempi ku toinen. On ehkä jollain tietyllä henkilöllä, mutta ei se sitten välttämättä taas päde toisella. Eri ihmisten äänessä eri taajuudethan tulee ulos eri tavalla ja mikit toistaa taajuuksia erilailla. Ei siis oo mitään yks yhteen pitävää, että mikä on hyvä. No joo ehkä nyt kuitenkin yleisellä tasolla pystytään vertailemaan, mutta parhaan lopputuloksenhan saa sillä, että ite kokeilee eri vaihtoehtoja. Millon on eka tauko ja mistä saa kottia? |
markkuv 25.01.2006 20:52:26 | |
---|
Entäs headset-mikit, löytyykö niistä oikeasti hyviä, itsellä on käytössä AKG:n n. 150 euron hintainen pantamikki ja ei siitä niin hyvää soundia saa kuin esim. 58:sta. |
half 25.01.2006 21:06:24 | |
---|
Hyvästä en tiedä parhaasta puhumattakaan, mutta käytän Shure Beta 58A:ta. Siitä huokuva satojen keikkojen haju, kun siihen röhkii, saa aikaan lähes hurmoksellisen fiiliksen. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
ÄM 25.01.2006 23:11:31 | |
---|
Täytyy varmaan pestä noi viis-kasien vaahtomuovit nyt ainakin. En oo mikään taitava miksaaja, mutta jotenkin meidän laulajalla (nainen) toi SM toimii paremmin, kuin Beta. Betassa on jotenkin kovempi ja kolkompi soundi, meidän kamoilla ja sillä äänellä. Outoa, kun moni sanoo Betan olevan selvästi parempi. Mutta niin se vissiin vaan on, että toisilla toimii toinen kuin toisilla. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
poppamies 26.01.2006 00:13:44 | |
---|
...Outoa, kun moni sanoo Betan olevan selvästi parempi. Mutta niin se vissiin vaan on, että toisilla toimii toinen kuin toisilla. Meillä on tällähetkellä siis Opus69, 58 Beta ja SM 58, eli siis kuulaampi, tunkkasempi, tunkkasin, mutta kuten sanoit niin jollekin heleä-ääniselle naiselle se mikä toiselle on tunkkanen on just precis hyvä. G-strings are for strippers |
PL 26.01.2006 08:28:32 | |
---|
Täytyy varmaan pestä noi viis-kasien vaahtomuovit nyt ainakin.
Saattaapi tuon homman jälkeen tunkkaisuus vähetä muustakin kuin hajusta. |
Täytyy varmaan pestä noi viis-kasien vaahtomuovit nyt ainakin. Tähän semmonen kommentti, että aikanaan pesin tota 58:n palloa sillä seurauksella, että se koko keleen vaahtomuovi hajos atomeiksi. Eli nyt on yks 58 ilman POP-suojaa, se pelkkä grilli ei paljon peetä ja teetä vaimenna. Ilmeisesti pitäs vaan liottaa varovaisesti eikä käyttää saippuaa lainkka. Nuukuuttani en o tähän sijoittanu vielä uutta grilliä. Hyvät naiset ja herrat - kompppikitarasoolo ! |
PL 26.01.2006 08:39:15 | |
---|
Tähän semmonen kommentti, että aikanaan pesin tota 58:n palloa sillä seurauksella, että se koko keleen vaahtomuovi hajos atomeiksi. Itse olen noita pessyt esim. isopropanolilla eikä yksikään ole siihen murentunut. Joskus festareilla laitettiin joka esiintyjälle puhtaat krillit, ei tarvinnut edellisen esiintyjän räkää nuoleskella. |
poppamies 26.01.2006 09:20:14 | |
---|
Itse olen noita pessyt esim. isopropanolilla eikä yksikään ole siihen murentunut. Joskus festareilla laitettiin joka esiintyjälle puhtaat krillit, ei tarvinnut edellisen esiintyjän räkää nuoleskella. Tuli mieleen että SM 58 on grillissä olevan puhallussuojan lisäksi on myös vaahtomuovia kapselin päässä. Tämä vaahtomuovinpalanen on jostain syystä revennyt yhdessä 58 ja aiheutti laulun säröytymistä. Kyselin joitain aikoja sitten näillä palstoilla josko olisi mahdollista että 58 voi mennä särölle laulamalla, eikä kuulemma sellaista mahdollisuutta ollut. Nyt siis syy selvisi. Syynä oli kapselin vaahtomuovin rikkoutuminen. Miten se on saattanut rikkoontua on toki edelleen mysteeri. G-strings are for strippers |
Sertzo S 26.01.2006 09:22:01 | |
---|
Hyvä mikki on henkilökohtainen työkalu, sitä ei lainata, kuten ei hammasharjaakaan. Mitä vi**ua siihen pitäisi kaikkien räkiä! No, jokainen tehköön miten haluaa. Irwin lauloi kerran mun laatumikkiin ja se haisi niin pahalle esiintymisensä jälkeen, että desinfioin sen mukanani olleella partavedellä stana. |
Jäärä 26.01.2006 12:55:02 | |
---|
... mutta jotenkin meidän laulajalla (nainen) toi SM toimii paremmin, kuin Beta. Betassa on jotenkin kovempi ja kolkompi soundi, meidän kamoilla ja sillä äänellä. Sama juttu meitin bändissä. Melkein alkaa päästä siepata, kun ehdottaa, että vaihtaisi johonkin toiseen mikkiin, niin tulee otain selitystä siittä, miten juuri kyseinen mikki toistaa Hänen laulunsa kaikki pienimmätkin nyanssit jne.. Melkeen niinko kun jostain Shuren mainosesitteestä. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
JK 26.01.2006 13:16:53 | |
---|
Hyvä mikki on henkilökohtainen työkalu, sitä ei lainata, kuten ei hammasharjaakaan. Mitä vi**ua siihen pitäisi kaikkien räkiä! No, jokainen tehköön miten haluaa. Meillon mikkilaukussa sellanen ikusisuuden vanha Senkku, joka tökätään käteen kaikenmaailman puheidenpitäjille ja muille bändin ulkopuolisille esiintyjille. Se on mikkilaukussakin ihan omassa rivissään hajuhaitan vuoksi. Muuten jokaisella on oma vakiomikkinsä johon saa räkiä sydämensä kyllyydestä. "Paras tapa päästä juttusille naisten kanssa on harrastaa seksiä. Naiset haluaa aina jutella jälkeenpäin" |
Teemu Tee 26.01.2006 15:49:52 | |
---|
Aika turha vertailla noita. Toinen on konkkamikki ja toinen dynaaminen. Toinen on kaks kertaa kalliimpi kuin toinen. Toisaalta Sm 58 ja Opus 69 on täysin vertailukelpoiset. Samanhintaiset dynaamist mikit mutta aivan eri soundi. "Paremmuuden" siinä toki ratkaisee maku. Vertailtiin siis Senkun dynaamiseen. On toki kalliimpi, mut alkuperäinen kysymys ei kai ollutkaan hintaperustainen. Tyhjän saa pyytämättäkin |