Aihe: Uusi vahvistin kaverille 1 | |
---|---|
![]() 25.01.2006 13:41:07 | |
Elikkä mun bändin toinen kitaristi on ehkä ostamassa uutta vahvistinta itselleen. Hinta pitäisi olla edullinen (400-500€), yksinkertainen (ei mallintavia, ei erillisiä polkimia), tarpeeksi tehoa bändisoittoon ja kaksikanavainen. Musatyyli on (yllätys yllätys) jotain metallia, mutta hiukan perinteisempikin hevisoundi saa irrota. Saa ilmeisesti olla myös käytetty. Soundin tulisi vissiin olla sellainen muhkea ja tumma, eli mun Screamerin vastakohta tavallaan. Löytyykö teiltä mitään ehdotuksia tuohon hintaluokkaan? Ainut uusi vaihtoehto, mikä mulle tulee mieleen, on Randallin RG-sarja. Nuppi ja kaappi taitaa jäädä vähän budjetin ulkopuolelle tällä erää, mutta nekään ei ole poissuljettuja vaihtoehtoja. Toteutustavalla (putki-, trankku-, digipääte) ei ole mitään väliä, vain soundi merkkaa. Olisiko typerä idea metsästää vaikkapa käytetty 2x12", Craten powerblock (tai joku edullinen pääte) ja siihen eteen yksinkertainen etuaste? Ehdotelkaa. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune | |
![]() 25.01.2006 23:59:18 | |
Hinta pitäisi olla edullinen (400-500€), yksinkertainen (ei mallintavia, ei erillisiä polkimia), tarpeeksi tehoa bändisoittoon ja kaksikanavainen. Vox AD50VT täyttää kaikki muut kohdat paitsi tuon mallintavuuden. Se on simppeli käyttää siinä missä muutkin vahvistimet. Toisin kuin Line6-tuotteet. Mutta: Musatyyli on (yllätys yllätys) jotain metallia... Satunnaiseen tähänkin genreen oma AD60VTX nöyrtyy aivan mainiosti, mutta ei luultavasti ole siihen optimi. Ainut uusi vaihtoehto, mikä mulle tulee mieleen, on Randallin RG-sarja. Muhkea ja tumma ei kuvaa yhtäkään testaamaani Randall-vahvistinta. Sen sijaan yrittäisin tutustua Peavey ValveKing, Transtube, Bandit, ja XL -vaffareihin. XL-malli vain nuppina, jolloin kaappi saattaisi vaatia hieman lisäsäästöä. Hughes&Kettneriä on myös syytä käydä kuulostelemassa, Matrix, Tour Reverb ja Warp. Näistä ei itselläni ole kokemusta, mutta ko genreen melko käytettyjä. Olisiko typerä idea metsästää vaikkapa käytetty 2x12", Craten powerblock (tai joku edullinen pääte) ja siihen eteen yksinkertainen etuaste? 2x12" kaappi uutena alkaen 135€+20€. Torilla kehuttu Ibanez 2x12" 200€. Yksinkertaisissa etuasteissa on se ongelma, että ne harvoin soundaavat hyvältä. Uskoisin että nuppikaappi tai combo tuottaisivat paremman ratkaisun. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! | |
![]() 26.01.2006 07:00:17 (muokattu 26.01.2006 07:01:38) | |
Vox AD50VT Tehojen riittävyys on juuri siinä ja siinä. Tiedän kyllä mistä puhun, monta kertaa on koitettu tuota. Soundit ei ehkä ihan sitä mitä haetaan, vaikka kyllä tollakin lähtee. Vähän rajumpaa soundia haetaan kuitenkin. Muhkea ja tumma ei kuvaa yhtäkään testaamaani Randall-vahvistinta. Ho? En tiedä onko nyt säätöeroista ihan kiinni, mutta yhden demonkin Randallin RG:llä nauhoittaneena voin sanoa, että siitä irtoaa hyvinkin tumma ja muhkea sointi. Kettusen Matrix on vähän turhan sirinä, kuten myös Warpin trankkuversiot. Putkipeli on sitten jo vähän yli budjetin. Tour reverbistä ei ookkaan tietoa, kun kuulostaa joltain perhanan rautalankavahvarilta nimensä puolesta. Peaveyn Bandit on periaatteessa ihan jees. Torilla kehuttu Ibanez 2x12" 200€. Tuo taidetaan tyrmätä heti kättelyssä, mikäli sisällä on ne Iban rockdriverit tjsp. Kaverilla on nyt Ibanezin vahvistinta alla ja ei, ei, ei... Mutta kiitos ehdotuksista, tulihan tuossa nyt muutama lisää mietittäväksi ainakin. EDIT: Tosiaan, sanoin itseasiassa vähän väärin. Mallintavuudesta ei ole haittaa, jos laite on yksinkertainen käyttää. Mitään niistä mallintavien eduista kun nyt ei tarvita, niin ne ei pääsääntöisesti ole myöskään vaihtoehtoina. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune | |
![]() 26.01.2006 13:19:57 | |
Ho? En tiedä onko nyt säätöeroista ihan kiinni, mutta yhden demonkin Randallin RG:llä nauhoittaneena voin sanoa, että siitä irtoaa hyvinkin tumma ja muhkea sointi. Jaa. Lienevät kovin suhteellisia asioita. Tour reverbistä ei ookkaan tietoa, kun kuulostaa joltain perhanan rautalankavahvarilta Sitä se ei ole. :oP Mutta saattaa seurata Kettnerin kireähköä linjaa. mikäli sisällä on ne Iban rockdriverit tjsp. Kaverilla on nyt Ibanezin vahvistinta alla ja ei, ei, ei... Itse en kaiuttimia tyrmäisi huonon vahvistimen takia. Näissä kaapeissa on Ibanez.comin mukaan "Power Jam" -elementit. Olen huomannut ettei Ibanezin kohdalla naurettavat nimet vielä kerro mitään tuotteesta itsestään. Mallintavuudesta ei ole haittaa, jos laite on yksinkertainen käyttää. Valvetronix on lähes ainut tän täyttävä mallintava. Mutta jos soundi ei murise riittävästi, niin laite pitää etsiä muualta. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)