Anarkiapurilainen 23.01.2006 17:01:39 | |
---|
Jos haluaa jälkeenpäin ohjata kuivan linjasignaalin tietokoneelta mikitettyyn kitaravahvistimeen, kuinka se tulisi käytännössä tehdä? Balansoitua linjatasoista signaalia tuskin voi suoraan tuutata kitaravahvarin etuasteeseen, varsinkaan jos haluaa suurin piirtein sen tyyppistä soundia minkä saisi suoraan kitara-johto-vahvistin-yhdistelmällä? Kai asiaan on olemassa halvempikin ratkaisu kuin tämä http://www.reamp.com/ ? |
Boltsa 23.01.2006 17:27:16 (muokattu 23.01.2006 17:27:26) | |
---|
Käsittääkseni passiivinen di-boksi "väärinpäin" pitäisi hoitaa tuo re-amppaus. Korjatkaa mikäli olen väärässä. Oman bändin, nimeltään [core], ensidemo pian ulkona, kotisivuni www.boltsa.org kertovat lisää piakkoin. |
Jucciz 23.01.2006 18:01:12 | |
---|
Käsittääkseni passiivinen di-boksi "väärinpäin" pitäisi hoitaa tuo re-amppaus. Korjatkaa mikäli olen väärässä. Minäkin olen kuullut tästä vaihtoehdosta. Kivi, kertoisitko, toimiiko tämä käytännössä? :) |
Anarkiapurilainen 25.01.2006 15:19:20 | |
---|
Tuo mainittu http://www.reamp.com kertoo usein kysytyissä kysymyksissä seuraavaa: Question - Some people say I can use a passive direct box in reverse for reamping. Is this true? Answer - – No. This would not work because of the large level differences between a microphone level signal and a line level signal. On the direct box the instrument input is designed for instrument level signals (-20dbm) and the microphone out is designed to give a microphone level signal (-60dbm typical) using a direct box in reverse would put a +4dbm signal into a –60dbm output and would cause extreme signal distortion before you even plugged into the amp. Noh, tyypit yrittävät kuitenkin myydä erityisesti tähän hommaan suunniteltua laatikkoa, joten lieköhän tuo ihan noinkaan? |
Antti1 25.01.2006 15:28:01 | |
---|
Entäpä jos käyttää DI:stä padeja (mun DI:ssä 2kpl -20dB padeja, riittääkö?) ja vetää DI:n balansoidusta lähdöstä piuhan, jonka toisessa päässä on vain monoplugi? Eli poistaa piuhalla sen balansoinnin. Kokeilemallahan selviää, mutta ei nyt juuri onnistu kokeilu. "Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune |
Rappion Apostoli 25.01.2006 16:15:07 | |
---|
Elektroniikkapalstalta taisi löytyi joskus tämä: http://www.jensentransformers.com/as/as092.pdf En ole itse tuota toteuttanut, vaikka se on mielessä ollut. Tuon ja DI-boxin kanssa voisi kai saada jonkinlaista tulosta re-ampingissa. |
askomiko 25.01.2006 17:07:01 | |
---|
Sikäli kiinnostaisi juuri nyt reamping-hommat, koska ollaan alottelemassa rojektia johon ajattelin väsätä suurimman kitarasoundini koskaan, lihaa säästämättä. Hommaa vaikeuttaa että oon myynyt vahvarit yhtä lukuunottamatta pois.. Mut kumminnii. Re-ampingia en ole koskaan tehnyt, ensimmäisenä kuitenkin kokeilisin nimenomaan di-boksia väärinpäin, ja tasonsäädöllä pelaamalla yrittäisin saada soundia jokseenkin normaaliksi. Pitää tyytyä multi-ampingiin toistaiseksi. :) >:þ |
Aki 26.01.2006 01:02:05 | |
---|
Entäpä jos käyttää DI:stä padeja (mun DI:ssä 2kpl -20dB padeja, riittääkö?) ja vetää DI:n balansoidusta lähdöstä piuhan, jonka toisessa päässä on vain monoplugi? Eli poistaa piuhalla sen balansoinnin. Eli olisiko DI-boksi oikeinpäin? Linjatasoista signaalia DI-boksit nielee sisään yleensä ihan moitteetta, ei siinä pädejä tartte. Mutta koska DI-boksin tehtävä on pienentää impedanssia, tästä ei olisi mitään hyötyä. Jos taas boksi olisi väärinpäin, pädit eivät auta. Ne ovat DI-boksin sisääntuloa varten. Noh, tyypit yrittävät kuitenkin myydä erityisesti tähän hommaan suunniteltua laatikkoa, joten lieköhän tuo ihan noinkaan? Ei kai ne sitä laatikkoa möisi jos sama onnistuisi millä tahansa DI-boksilla. Itse olen hieman epäileväinen, tartteeko tuollaista ollenkaan. Toki, linjaimpedanssi on reilusti pienempi kuin kitaramikkien, mutta sen avullahan aktiivimikitkin jaksavat pidempää piuhaa pitkin perille. Impedanssiero lähteen ja kohteen välillä kasvaa, niinhän sen pitäisikin olla. Pitää kyllä testata tämä itse ennenkuin voin allekirjoittaa ReAmpin tarpeellisuuden. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
...Ei kai ne sitä laatikkoa möisi jos sama onnistuisi millä tahansa DI-boksilla..... Myisihän ne kyllä, jos ostajia olisi! Ja niitä ilmeisesti on. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Anarkiapurilainen 10.02.2006 09:18:13 | |
---|
|