Keke Urlaub 25.01.2006 22:13:05 | |
---|
Terve. Case alkaa olla sillä mallilla, että ainoastaan sisäpuolen pehmuste/eriste puuttuu. Tarkoituksena on käyttää 10mm retkeilyalustan tyyppistä solukumia. Jossain ilmeisesti myydään sellaista tavaraa levyinä/mattona, jossa toisella puolella on liimapinta valmiina. Mistähän sitä saisi? Tähän threadiin saa mun puolesta laittaa muutakin aiheeseen liittyvää. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
The fate of all mankind I see is in the hands of fools. |
Mike M. Hiirenloukku 25.01.2006 22:28:40 | |
---|
Jostain syystä mulle tulee hankintapaikaksi mieleen nää minimanit, hong kongit sun muut halpistavarapaikat. En ole varma onko niitä siellä mutta jotenkin muistan nähneeni... Kyllä niistä ainakin liimatonta löytyy suht edukkaasti. Halvempiakin paikkoja saattaa hyvinkin löytyä (esim. etola) mutta niistä tiedä sen kummemmin. Teitkö muuten lukot ja muut miten? That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Flashboy 25.01.2006 22:36:49 | |
---|
Mä ostin K-Raudasta 1 cm solumuovia. Maksoi 1 x 2 metriä noin 8 euroa. Samanlaista solumuovia käyttää nuo caseja valmistavat firmatkin. |
Mä ostin K-Raudasta 1 cm solumuovia. Maksoi 1 x 2 metriä noin 8 euroa. Samanlaista solumuovia käyttää nuo caseja valmistavat firmatkin. Oliko tuo sellaista liimallista? Harmillista, sitä ei ollut tuossa lähimmässä k-raudassa. Pitänee kysellä vielä. Teitkö muuten lukot ja muut miten? Lukkoja en ole vielä laittanut paikoilleen, luultavasti laitan päihin perhoslukot. Saapa nyt nähdä kuitenni. Mielestäni ne alumiiniprofiilit kannattaa sahata päistään jiiriin ja lyödä ruuveilla kiinni-sillä tavoin ei tarvitse välttämättä laittaa edes kulmapaloja ja liitoksista tulee melko tiiviit. Samat ruuvit pitävät sitten vanerilevyjäkin kiinni toisissaan. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
Roki 27.01.2006 12:33:41 | |
---|
Liimallista solumuovia? Kuumaliiman kanssa noita on askarreltu kautta aikain. Been there - done that - don't ask. |
losli 27.01.2006 12:43:31 | |
---|
Etolasta löytyy solumuovia vaikka mihin lähtöön. "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
Trebla 27.01.2006 13:31:56 | |
---|
Minen nyt taasen oikein ymmärtänyt, että mistäpäin Suomea sitä pitäisi löytää. Tampereella kannattaa kysellä TKA-yhtymästä (Kaukajärvellä, taisi noita toimipaikkoja olla muillakin paikkakunnilla). Toinen paikka, josta voi kysellä on RautaSoini (paikallisille RomuSoini). Sieltä aikoinaan löytyi valmiina levyjä, joissa oli liimattuna kolme ohuempaa yhteen. Lopputuloksen ollessa n. 3-4cm paksuinen. Lisäksi siellä oli ohuempia rullatavarana. Viime syksynä kävin kyselemässä ja silloin oli aine loppu, mutta lupailivat, että tulossa olisi lisää. Eli kannattanee soitella/käydä paikan päällä (joskus tuntuisi siltä, etteivät itsekkään tiedä mitä varastosta löytyy) "Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
Keke Urlaub 27.01.2006 21:09:05 | |
---|
Joo, Oulussahan sitä oleillaan. Pitänee vielä noita kaukaisempia K-rautoja tsiigailla ja ehkä jotain muovialan firmoja. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
Keke Urlaub 21.03.2006 15:30:55 | |
---|
Joo, Oulussahan sitä oleillaan. Pitänee vielä noita kaukaisempia K-rautoja tsiigailla ja ehkä jotain muovialan firmoja. No niin, nyt valmistui case. Kootaan siis yhteen: Oulussa: -vaneria saa vaikka mistä, starkit, k-raudat, puukeskus ym. -alumiiniprofiilia saapi vaikka sah-ko:sta. -lukkoja ja kahvoja biltemasta yms. -solumuovia saapi pohjolan kumista (kärkkäisen vieressä) Oma laatikkoni on siis aika vahvasta, liekkö 9mm vesivanerista. Särmissä menee alumiiniprofiilit, jotka on kulmista sahattu siististi jiiriin. Case on huppumallinen, lukon hakaosa on alaosassa profiilien välissä (profiilit siis katkaistu sen haan kiinnitystä varten siltä kohdalta). Lukko on mallia venelukko tms, mihin saa vaikka munalukon kiinni. Kahvat on tollaset mitkä jää 90 asteen kulmaan boksin seinään nähden, eli helpottaa kantamista. Laitan niihin varmaan jostain jesseteipistä ym. pehmusteet kantamisominaisuuksia parantamaan. Boksin alaosassa ei siis ole niitä matalia pystyjä; yksinkertaistaa rakennetta huomattavasti. Onhan tuon ulkomitat muutenkin jo julmetut lev x pit x kor 80x30x55 (cm). Suosittelen kuitenni casen rakentamista itse. Pohjolan kumin solumuoveissa (paksuudet 5 ja 10 mm) oli valmiina liimapinta paperin alla (toisella puolen), joten ei muuta kuin paperi pois ja länts, valmista tuli. Ja on muuten lujassa! Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
MasK oF SaNiTY 21.03.2006 17:52:35 | |
---|
Hehheii.. ei tuo kiinnosta ilman kuvia =P.. Death be not proud, though some have called thee mighty and dreadful, heart not so!! |
Keke Urlaub 21.03.2006 23:03:41 | |
---|
Hehheii.. ei tuo kiinnosta ilman kuvia =P.. Joo, kunhan joskus saan kameran, varmaan otan kuvat myöskin :)... Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
Micolo 22.03.2006 00:35:01 | |
---|
Paljonko tuli laukkulle hintaa? Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää |
Keke Urlaub 22.03.2006 09:19:53 | |
---|
Paljonko tuli laukkulle hintaa? Casen hinta riippuu tosi paljon esim siitä, kuinka halvalla onnistuu löytämään alumiiniprofiilin, solumuovin ja vanerit. Eli vaihtelua ja "ilmaa" esiintyy hinnoissa tosi paljon, k-raudat varsinkin ovat kalliita. Alta satasen pitäisi joka tapauksessa selvitä, ainakin näin pyörättömässä casessa (ne saatan lisätä myöhemmin)... Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
MasK oF SaNiTY 22.03.2006 17:43:59 | |
---|
Kiva kun saa isän rakennustyömaalta vanerit jne =) Pappa hämtar hem Death be not proud, though some have called thee mighty and dreadful, heart not so!! |
jomppu 22.03.2006 18:05:38 | |
---|
Meillä töissä peltisepät eristelee osia semmosella solukumi eristeellä missä on liimapinta toisella puolella. Armaflexiksi ne sitä sanoo, ja oon itekkin sillä pehmustellut yhtä sun toista. "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
Keke Urlaub 22.03.2006 19:37:23 | |
---|
Meillä töissä peltisepät eristelee osia semmosella solukumi eristeellä missä on liimapinta toisella puolella. Armaflexiksi ne sitä sanoo, ja oon itekkin sillä pehmustellut yhtä sun toista. Mahtaapi olla kallista? En ole sitä sillä nimellä täällä nähnyt, vai olikohan se huikean kallis tavara k-raudassa sitä? Maksoi yli neljäkymmentä egee neliö ja ei ollu edes liimallinen. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /
Roberto 22.03.2006 19:50:20 | |
---|
Jos keisiin tulee jotain painavampaa kantsii pehmustusta olla sentin sijaan vaikka kolme niin ei kolise sisukset keisin reunoihin, jos vaikka satutte lentorahtiin tai muuhun ei-niinkään-ystävälliseen kyytiin tavaroitanne laittamaan. Solumuoveissa on myös tiheyseroja jotka vaikuttavat tarvittavaan paksuuteen. |
jomppu 25.03.2006 18:34:58 | |
---|
Mahtaapi olla kallista? En ole sitä sillä nimellä täällä nähnyt, vai olikohan se huikean kallis tavara k-raudassa sitä? Maksoi yli neljäkymmentä egee neliö ja ei ollu edes liimallinen. En osaa sanoa hinnasta mitään, kun en oikein muistakaan tavaroista tiedä mitä töissä käytetään. Kun ei oo itse tarvinut vielä mitään maksaa. Se voi olla kyllä aika kallista, jos sitä yksityishenkilönä ostaa. Sitä on vielä eripaksustakin, se mitä itse otin oli jotain 20 mm paksua. Liima siinä on älyttömän hyvä jää sormiin kiinni ja kovasti. Eiks semmonen vaahtomuovi mikä ois kananmuna kennon näköistä olis hyvää? Toivottavasti joku tajuaa mitä yritän ajaa takaa. En kyllä tiedä että mistä sitäkään saa. "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
Keke Urlaub 25.03.2006 19:25:40 | |
---|
En osaa sanoa hinnasta mitään, kun en oikein muistakaan tavaroista tiedä mitä töissä käytetään. Kun ei oo itse tarvinut vielä mitään maksaa. Se voi olla kyllä aika kallista, jos sitä yksityishenkilönä ostaa. Sitä on vielä eripaksustakin, se mitä itse otin oli jotain 20 mm paksua. Liima siinä on älyttömän hyvä jää sormiin kiinni ja kovasti. Eiks semmonen vaahtomuovi mikä ois kananmuna kennon näköistä olis hyvää? Toivottavasti joku tajuaa mitä yritän ajaa takaa. En kyllä tiedä että mistä sitäkään saa. No joo. Tuo mitä minä ostin, anyway, oli kanssa liimaltaan aivan tajuttoman tuhtia. Kun sen suojapaperin kerran repäs poikkee, piti solumuovi saada kyllä suoraan paikoilleen, oli se niin tujakkaa liimaa. Muuten se tarttu pysyvästi käsiin/lattiaan tms :). Se kananmunakennovaahtomuovi on luultavasti paksuudestaan huolimatta liian pehmeätä eli ei suojaa kunnon heilauksilta riittävästi. Sitä saa biltemoista. Tällainen fiilis mulle jäi kun sitä käpistelin. Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules /