Aihe: Warwick tai Spector?
1 2 3
hollstro
25.01.2006 22:06:03

Nii, onhan esmes Sadowskykin vaan kopio jassosta. Iha paska siis. Ja Warre siis kans.

En kyllä usko että toi Warwickin muodonpöllintä on juurikaan aiheuttanut sitä että asiakkaat on ostanu Warwickin ennemmin ku Spectorin. Jotenki tuntuu että ne on sen verran erilaisia soittimia noin kokonaisuutta ajatellen että siitä tuskin on kumemmpaa haittaa kummallekaan.

Kopiointiin on kaksi hyvä syytä: ei tarvitse päätään vaivata eikä ottaa riskiä siitä että muotoilu ei miellytä tarpeeksi useaa silmää. Minä arvostan eniten niitä valmistajia jotka ovat sekä onnistuneet kehittämään omannäköisensä soittimen että myös tekemään siitä kaupallisen menestyksen.
pardy
26.01.2006 00:12:11

Tuskin Warrekaan olisi näin kauan pystyssä pysynyt pelkästään yhdellä Spector-plagiaatilla. Enpäs tarkalleen muista, minä vuonna Thumb tuli mallistoon mukaan, mutta mielikuvani mukaan vuonna 1985. Aika alkutaipaleilta ovat siis omat designit olleet kehissä.

Ja Thumbbihan on pitkälti nykyään se Warwickin lippulaiva. Tai näin firma ainakin itse jossain brosyyrissä on sanonut.

Ja on silläkin firmalla paljon muotoilultaan omansalaisia malleja jotka ovat menestyneet, Thumb just, Corvette, Fortress...

Äh, mitään puolustuspuhetta ollu tarkotus pitää. Noo, kunhan tulin maininneeksi.
hollstro
26.01.2006 00:23:39

Ja Thumbbihan on pitkälti nykyään se Warwickin lippulaiva. Tai näin firma ainakin itse jossain brosyyrissä on sanonut.

Ja on silläkin firmalla paljon muotoilultaan omansalaisia malleja jotka ovat menestyneet, Thumb just, Corvette, Fortress...

Äh, mitään puolustuspuhetta ollu tarkotus pitää. Noo, kunhan tulin maininneeksi.

Streamer on ehdottomasti parhaiten muotoiltu Warwick. Minun mielestä siis. Aikanaan oli sellainen hirvitys kuin Dolphin. On näköjään vieläkin. Buzzard, Katana, vampyre... Myyköhän nuo yhtään. Ainakaan niitä ei missään näe muualla kuin Warren nettisivuilla. Buzzardin nyt sentää John Entwistle:llä silloin kun hän eli.

nimim. keski-ikäinen konservatiivi Espoosta
Ylläri
26.01.2006 01:19:20
Streamer on ehdottomasti parhaiten muotoiltu Warwick. Minun mielestä siis. Aikanaan oli sellainen hirvitys kuin Dolphin. On näköjään vieläkin. Buzzard, Katana, vampyre... Myyköhän nuo yhtään. Ainakaan niitä ei missään näe muualla kuin Warren nettisivuilla. Buzzardin nyt sentää John Entwistle:llä silloin kun hän eli.

Streamer/Spector NS on todellinen klassikko ja myös omia suosikkejani, mutta eivät nuo Warren muutkaan mallit minusta niin rumia ole. Dolphin oli mielestäni erinomaisen nätti, samoin Fortress. Thumb ja Buzzard ovat myös ihan OK.

Okei, Corvette ei oikein iske meikäläiseen ja Katana on suorastaan ruma. Vampyre taas on tuota hevikirvesosastoa, siinä genressä kyllä toki hienommasta päästä. Mutta kaiken kaikkiaan Warwick on onnistunut luomaan itselleen helposti tunnistettavan ja sopivasti valtavirrasta (=Fender) poikkeavan visuaalisen tyylin.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
sumerland_
23.02.2006 00:17:26
Nosto!

Omistaako kukaan mnettiläinen Spectorin Euro-malleja, niitä läpikaulaisia siis. Sellainen olisi hankintalistalla, mutta käyttäjien kokemukset on tietysti aina tervetulleita. Eroaako esim. soundiltaan ja soitettavuudeltaan juurikaan Warwickin Streamer Stage I:sta (sikäli jos joku on sattunut vertaamaan)?
balzary
23.02.2006 09:04:48 (muokattu 23.02.2006 09:25:26)

Omistaako kukaan mnettiläinen Spectorin Euro-malleja, niitä läpikaulaisia siis.

Mä olen testannut samalta liukuhihnalta tulevia spectoreita, lavassa vaan luki tehtaan nimi Spectorin sijaan. En tiedä mikä sen homman takana oli, mutta basso sinällään oli täsmällääen sama kuin nuo Eurospectorit. Mikit jne voi tietty olla jotain muuta, en asiaa tunne niin tarkkaan.

Anyway, nuo kaksi testaamani bassoa oli kyllä todella hyviä laadultaan. Jos tuollaisen onnistuu bongaamaan esim Prahan reissulla, kannattaa napata talteen. Lavassa on siis "D" Delician tehtaan mukaan. Samalla tehtaalla tehdään/tehtiin myös mm. MTD:n ja Deanin euroversioita.

e: Jos nyt vertaan vielä Parhaaseen Warwickiin, jolla olen soittanut (jäsen Unskelotin Streamer), niin kaula oli ehkä jonkun verran paksumpi. Ilmeisesti '80-luvun Warreissa kaula on ohuempi kuin nykyään. Soundeista en osaa sanoa, kun en vahvarin läpi testannut.
Keny
23.02.2006 09:21:26
Mulla oli just lainassa ja huollossa warren streamer stage I malli jostain 80 luvun alusta.Mecin mikit oli siinä.Käsitin et aikasemmin oli EMG:t niissä.Jostain kuulin et Mecit ois sakujen omia tuotoksia ja aika halpis kamaa.No hyvin tää silti soi....ei siinä mitään.Tykkäsin soundista mut joku siinä tatsissa tökki jotenki.
Muutama vuos sitten oli FNA Jazzman vitonen ja hyvin toimi ja soundas.Muutamat demot sillä väänsin ja hyvin leikkaa läpi se soundi.Muuten noi warret ei vaan oo mun juttu.

Spectoreista ei valitettavasti oo kokemuksia.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Sumeria
21.03.2006 16:07:54
Nosto!

Kertokaahan vanhat osaajat enemmän siitä Spectorin ja Kramerin kytköksestä. Jossain vaiheessahan Stuart on vissiin myynyt lafkan Spectorille, kunnes osti sen taannoin takaisin (?). Jossain sitten aina näkee Kramerin ajan Spectoreita, joihin viitataan termillä "Kramer-era". Onko ne parempia vai huonompia kuin nykyiset Spectorit? Pajalla on pari 80-luvun lopun Spectoria, jotka on vissiin juuri tätä Kramer-tuotantoa. Pätevän tuntuisia olivat, mutta tietäisikö joku jotain mystistä, joka multa jäi huomaamatta? :)
Basismi
21.03.2006 16:17:28
mutta tietäisikö joku jotain mystistä, joka multa jäi huomaamatta? :)

No sitä et ainakaan maininnut, että tuossa välissä 'oikeita' spectoreita tehtiin SSD-merkillä (Stuart Spector Design)
Viistous helpottaa soittamista!
wyldeclone
31.03.2006 17:09:08
Tuli haettua sit Spector Legend 4.Maksoi hiukan alle 700 euroa.Aivan loistava peli.Ja pirun nätti.Sekä akustinen että sähköinen soundi loistava.Vähän takapainoinen mut siihen tottuu.Mut kyl se Warre tarvii viel joskus ostaa.Ja Fender ja...
Sumeria
01.04.2006 02:35:39
Tuli haettua sit Spector Legend 4.Maksoi hiukan alle 700 euroa.Aivan loistava peli.Ja pirun nätti.Sekä akustinen että sähköinen soundi loistava.Vähän takapainoinen mut siihen tottuu.Mut kyl se Warre tarvii viel joskus ostaa.Ja Fender ja...

Katoinkin tosta omakuvastas, on hienon näkönen kyllä. Tykkään erityisesti just tosta maalista, eikös se ollut joku Slate Grey tai Black Stain. Voit olla ylpeä isukki. :)
wyldeclone
01.04.2006 03:10:05
Slate Greyhan se.
pardy
01.04.2006 18:47:13

Slate Greyhan se.

Mitä elektroniikkapuolelta löytyy?

Onko mikit EMG vai EMG-HZ? Entä etunen?
costanza
01.04.2006 21:03:03
Missäs päin maailmaa noi Spectorit valmistetaan?
M.Hanski
01.04.2006 21:28:12
Missäs päin maailmaa noi Spectorit valmistetaan?

Jenkeissä, Tsekissä ja Koreassa.
Sumeria
01.04.2006 22:27:03
Mitä elektroniikkapuolelta löytyy?

Onko mikit EMG vai EMG-HZ? Entä etunen?

Mun käsittääkseni nyrkkisääntö on se, että Rebopissa ja muissa sitä halvemmissa malleissa EMG-HZ, Euro LX:ssä ja siitä kalliimmissa EMG.
wyldeclone
02.04.2006 04:42:33
Koreassa valmistettu.EMG-HZ-mikit aktiivielektroniikalla.Aktiivipuoli tuo paljon potkua soundiin...
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
Midian89
11.05.2006 13:08:59
Itellä on kyseisen merkin bassot

Warwick Corvette Standard: Hyvä ja erotteleva soundi ja jämäkkä soitettava
Spector Leged 4: Loistava soundi ja touchi! Kun ite sain ton käteen niin heti tiesin, että tässä on se minkä haluan.Istuu vaan nii uskomattoman hyvin käteen ja tulee tunne että voi vetää ihan mitä vaan!...Suosittelen Spectoria!!!!!
Larmer
11.05.2006 23:40:25
Tosissaan omasta Spectorista en aivan niin sitä pehmeää ja tuhnahtavaa saundia saa, mutta erittäin mukava on soitella, mutta kyllä tästä silti saa paljon pehmeämmän äänen kuin Warwickin FNA Jazzmanista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)