Aihe: Putkicombot
1
Antti1
10.08.2003 23:22:37 (muokattu 10.08.2003 23:29:54)
Kertokaa mieluusti rehellisiä käyttäjien kokemuksia 30-50w:n putkicomboista, mieluusti kahdella tai useammalla elementillä varustetuista.

Sami

Näin ylipäätänsä voin sanoa että melkein kaikki mitä olen kuullut ovat olleet loistavia soundeiltaan (vrt. omat Valvestateni). Jotkut ovat olleet hiukan liian epäselvän kuuloisia (basso kumisee ja soundi ei ole riittävän tiukka) joka on mun soittamissa musatyyleissä ja soundi-ihanteissa miinusta. Ja jos on tehoa jo edes tuo 30 putkiwattia niin voi melkein poikkeuksetta todeta että lahkeet lepattaa ja naapurin kuurolta mummolta lähtee se viimeinenkin kuuloaistinripe.

Mutta täytyy ottaa huomioon että koskaan en ole kunnolla kovinkaan monen putkivahvarin kanssa soittanut johtuen omasta budjettivajeesta, joten mun tiedot on vähän hataralla pohjalla.

EDIT: Mihin tätä tietoa tarvitset? Oletko ostamassa jotain ton teholuokan vahvistinta vai haluatko tietää muuten vain putkivahvareista? Jos oot ostamassa jotain laitetta niin kerro ihan rohkeesti omat vaatimukset, musiikkityylit, muut kamat ja kaikkea muuta löpinää, jotta me muut osattaisiin neuvoa sua edes hiukan. Paras konsti tietty muiden suosituksien lisäksi on käydä ite kuuntelemassa. Onko kukaan muuten koskaan tehny missään musakaupassa niin että on ottanu vaikka minidiscin mukaan, pistäny vahvarit riviin samaan tilaan ja nauhottanu samalla oheislaitteistolla eri vahvareiden soundeja? Eri asia on onko tästä mitään hyötyä ja jaksaako niitä näytteitä niin analyyttisesti kuunnella kotona, mutta kyllähän niistä nauhoituksista saattaisi kuulla jotain juttuja mitä ei oo siellä testatessa huomannut, hyviä tai huonoja.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
sami211
11.08.2003 08:02:31
Mhadollisesti olen ostamassa, riippuu vähän siitäkin mitä tielle sattuu. Tällä hetkellä vahvistimina on Fenderin Blues Deluxe ja Rolandin JC-77 soimassa samanaikaisesti. Kiinnostavimpia vaihtoehtoja tällä hetkellä ovat Fenderin Bassman 59 reissue, Vibrolux, Voxin Ac30, Framuksen Ruby Riot jne. Myös Fenkku-Twin, vaikka onkin teholtaan suurempi. Käytännössä siis pehmeää ja tarkkaa keskialuesoundia etsin. Ja vahvistimien toimivuudesta haluaisin tietoa, onko joku tehnyt modeja tms.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)