Jaava 02.01.2006 16:56:29 (muokattu 02.01.2006 17:04:10) | |
---|
Miten se nyt olikaan tuon Big Muff pi:n kanssa, tarvitseeko 1Spot polarisaatioadapterin?Käsittääkseni Big Muff vaatii ainakin semmosen plugiadapterin mutta polarisaatiosta en tiedä. Tajusit väärin (ja se oli mun moka). Tarkoitin, ettei osa noista nimistä sano mulle yhtikäs mitään. Siksi noita ääninäytteitä hain.Ainakin bossilla http://www.bosscorp.co.jp/en/ ja electro-harmonixilla http://www.ehx.com/ehx2/ on hyviä ääni näytteitä efekteistä. Yhdyn kuitenkin Exhaustediin siinä, että ellet tiedä mitä efekti tekee, sinulla ei ole sille käyttöä. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
meitu 10.01.2006 13:28:07 (muokattu 10.01.2006 15:12:16) | |
---|
Nää on taas näitä kysymyksiä mutta kertokaas mihin järjestykseen pistäisit nämä efektit: Boss OS-2 (Distortion/overdrive) Boss DS-1 (Distortion) Boss SD-1 (Overdrive) Behringer UT100 (tremolo) Behringer UC100 (chorus) Behringer UF100 (flanger) Ibanez Phaser tone Dunlop Cry baby CBG-95 Digitech Whammy 4 Digitech Digidelay Olisiko tämä hyvä järjestys? Eniten mietityttää Whammyn, cry babyn järjestys ja SD-1:n paikat. Olen kyllä testaillut eri vaihtoehtoja mutta kerrostalovolumeilla ei saa ihan hyvää kuvaa siitä mikä olisi hyvä isommilla volumeilla. Kitara --> Whammy --> Cry baby --> SD-1 --> DS-1 --> OS-2 --> UC100 --> UF-100 --> UT100 --> Phaser tone --> Digidelay --> Vahvistin Ostetaan Digitechin digidelay!! Laittakaa pikaviestiä. |
Exhausted 10.01.2006 15:03:07 (muokattu 10.01.2006 15:03:21) | |
---|
Efektien järjestyksellä on väliä vain jos käytät niitä samaan aikaan. Mieti mitä kaikkia efektejä pidät samaan aikaan päällä ja ratkaise niiden keskinäinen järjestys sen mukaan. Esim testaa pidätkö choruksesta ennen vai jälkeen säröä ja laita ne sen mukaan. Whammy on toisaalta paras ihan ekana niin se saa mahdollisimman puhdasta saundia, mutta toisaalta särö voi sotkea harmonisoinnit. Tuosta sinun ketjusta on kyllä hyvä lähteä rakentamaan. Ratkaisevaa on vain se, mikä kuulostaa parhaalta. |
meitu 10.01.2006 15:15:49 | |
---|
Särön kanssa yhtä aikaa päällä on välillä ainakin phaser ja flanger, joskus myös tremolo. Chorusta en ole särön kanssa hirveesti tykännyt käyttää mutta esim phaserin kanssa kylläkin. Delaytä on kuitenkin ilmeisesti tapana pitää ketjun viimeisenä? Jos tuohon joskus EQ:n lisää, niin se tulee kai ensimmäiseksi, vai mitä? Ne jotka soittaa ne tietää |
Exhausted 10.01.2006 17:46:41 | |
---|
Delaytä on kuitenkin ilmeisesti tapana pitää ketjun viimeisenä? Niinhän se oikeaoppisesti menee, mutta periaatteessa se toimii yhtälailla ennen modulaatioitakin. Riippuu mitä haluaa. Jos delay on modulaation jälkeen niin modulaatioefekti monistuu ja epäselventyy. Jos taas delay on ennen modulaatiota niin modulaatio vaikuttaa myös kaikuihin. Itsellä taisi joskus olla flanger ennen delaytä ja phaser vikana, että sai molemmat yhdistelmät halutessaan. Ja nykyisin käytän delaytä jopa ennen vahvistinta=säröä. Jos tuohon joskus EQ:n lisää, niin se tulee kai ensimmäiseksi, vai mitä? Riippuu mitä sillä haluaa tehdä. Ennen säröä sen vaikutus on lievempi kuin sen jälkeen. Särö kuitenkin kompressoi saundia, joten ennen säröä oleva eq lähinnä muuttaa säröytymisen väriä, mutta särön jälkeen se muuttaa rankemmin taajuuksia särösaundista. |
meitu 10.01.2006 18:57:21 | |
---|
Riippuu mitä sillä haluaa tehdä. Ennen säröä sen vaikutus on lievempi kuin sen jälkeen. Särö kuitenkin kompressoi saundia, joten ennen säröä oleva eq lähinnä muuttaa säröytymisen väriä, mutta särön jälkeen se muuttaa rankemmin taajuuksia särösaundista. Jos ymmärsin oikein niin siis jos haluaisin boostata säröjä esim. sooloihin, niin sitten kannattaisi laittaa särön jälkeen EQ. Ne jotka soittaa ne tietää |
Exhausted 10.01.2006 22:22:02 | |
---|
riippuu mitä boostauksella tarkoitetaan. eq ennen säröä= särön määrän lisäys. eq särön jälkeen=volumen lisäys |
meitu 10.01.2006 22:31:14 | |
---|
riippuu mitä boostauksella tarkoitetaan. eq ennen säröä= särön määrän lisäys. eq särön jälkeen=volumen lisäys Juurikin tuota volumen lisäystä ja äänen muokkaamista paremmin erottuvaksi tarkoitin. Ne jotka soittaa ne tietää |
goose 13.01.2006 09:53:56 | |
---|
Eniten mietityttää Whammyn ja cry babyn järjestys. Muinoin, kun omistin vielä whammyn, oli se sijoitettuna efektilenkin alkuun heti wahin jälkeen. Wah oli tosin true bypass. Toisin päin (ensin whammy, sitten wah) wah ei toiminut enää haluammallani tavalla, koska whammyn bufferi ei antanut riittävän puhdasta signaalia. Jos crybabyssäsi on whammyn tapaan bufferoitu bypass, kokeilemalla selviää toimiiko whammy tai crybaby kumpikaan ketjun toisena. Jos ei niin helpoin ratkaisu lienee modata wahiin tpb ja sijoittaa se ketjun ensimmäiseksi. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Tomtom 13.01.2006 13:52:54 | |
---|
Miten sulla ilmeni tuo wahin ei-toimimattomuus ketjussa toisena? Mulla on nimittäin whammy ekana ja peruspaska crai beibi kakkosena, enkä ole kyllä huomannut epätoimivuutta. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
goose 13.01.2006 16:16:44 | |
---|
Miten sulla ilmeni tuo wahin ei-toimimattomuus ketjussa toisena? Mulla on nimittäin whammy ekana ja peruspaska crai beibi kakkosena, enkä ole kyllä huomannut epätoimivuutta. Onks sulla se CGB95? Ja Whammy on nelonen? Mulla whammy 4:sen bufferi vaan nokitti ihan liikaa. Siihen tuli semmosta ylimäärästä rupisuutta, joka varsinkin cleaneilla ei maistunut hyvältä. Sitten taas toisaalta UFO-fuzzista sai makeita soundeja kun whammyn bufferi puski sitä. Miedoilla säädöillä sai tosi härskiä rutinaa. Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Tomtom 13.01.2006 16:39:33 | |
---|
Sehän se taitaa olla. Mulla se ei paljoa härskimmäksi muutu, wahin soundi nimittäin. En ole kyllä tuommoista huomannut.Pitänee tehdä jotain wahille, tässä kun ehtii.Jos ostais vaikka semmosen tuunauskitin tbp:llä ja karvanopat. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Jake.e 22.01.2006 21:13:49 | |
---|
Mitä mieltä ootte tosta Dunlopin power brickistä. toimiiko? If you'd been a dog
They would've drowned you at birth |
crashd 24.01.2006 22:03:59 | |
---|
|
Tomtom 25.01.2006 09:37:38 | |
---|
Eihän sitä soittaja muuta tartte kuin tuommoisen. Erittäin tyylikäs. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M |
meitu 25.01.2006 12:52:31 | |
---|
Ne jotka soittaa ne tietää |
Mitä nuo on nuo sun piuhat efektien välissä? samoja näkee monilla muillakin, onko laadukkaatkin ja paljon maksaa? Itselläni vielä ssnaken halpispiuhat efektien välissä, pitkässä ketjussa kyllä aiheuttavat ikävästi häiriöääniä. George L. piuhaa ja kulmaplugeja. Katso vaikka www.customshop.fi ja sieltä johdot. Hinta on aika korkea, mutta noista saa hyviä piuhoja oikean mittaisina. |
kert 25.01.2006 22:25:55 | |
---|
Pedaalilautaa kyhääville vinkkinä mainittakoon, että ainakin Espoon Suomenojan Tarjoustalossa on muovisia, alumiiniprofiilein kasattuja "aselaukkuja", joista tulee varsin pätevä pedaalilauta, kun vaihtaa saranat irrotettaviin. Kokoja oli kaksi, 81x32 cm ja sitten sellainen about 150x32 cm. onko niitä halpoja alumiinilaukkuja vielä myynissä? tietääkö joku? |
kede 09.02.2006 13:41:59 | |
---|
Crashd, mitäs oot tykänny tosta Fuzz Factorysta? :) Mulle on postissa matkalla juuri, pitäis ens viikon alkupuolella saapua. Nätti boardi! |
crashd 11.02.2006 16:27:22 (muokattu 11.02.2006 17:46:42) | |
---|
Crashd, mitäs oot tykänny tosta Fuzz Factorysta? :) Mulle on postissa matkalla juuri, pitäis ens viikon alkupuolella saapua. Nätti boardi! On ainakin "rajuin" efekti mitä mä omistan. Aika monipuolinen fuzz, mutta ei ehkä ole kaikkien makuun. Vaatii vähän totuttelua ja säätämistä, mutta ehdottomasti hankinnan arvoinen. Mulla noi nupit ei ole monta hetkeä samassa asennossa.. :) Ja kiitti! (edit) Unohtu mainita säädettävä feedback, tosin mulla on vaikee löytää käyttöä sille. |