mokes 23.01.2006 21:01:57 | |
---|
Nyt olis sitten kaapin rakennus eessä ja kyselisin teiltä noista elementeistä. Olen ajatellut celestionin greenbackeja, vintage 30 tai sit noita G12T-75. Kaappi tulisi olemaan 4x12 tai 2x12 en ole vielä varma ja tietysti suljettu, se tulisi ton kochin combon jatkoksi. Mitkä sopisivat parhaiten tohon kochiin ja minkä saundiset noi muutenkin yleensä on ? Olis hakusessa semmoset "rouhee" saundiset elementit. P.S Ja älkää valittako siitä että tää kuuluis tonne rakennus puolelle koska ajattelin, että saisin täällä enemmän vastauksia. |
-K- 23.01.2006 21:05:38 | |
---|
greenbäkit ja vintaget ovat rouheita, vaan eri tavalla. vintage 30 = ylämiddlepiikki greenbäk = melko tasainen ja harva toisto g12t = midscoop ja sointialue on suurempi kuin v30:ssä. Tiheämmän kuuloinen kuin nuo kaksi. Eminenceä voi kans katsella, governor ja the tonker ovat ainakin itse rouheus. Varmaan myös muut red coat sarjan tuotteet. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Ze Kink 23.01.2006 21:08:50 | |
---|
Greenbackit toimii hyvin. Itse varmaan laittaisin 2x12" kaappiin toiseksi elementiksi v30 ja toiseksi Greenbackin. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Joees 23.01.2006 22:28:50 | |
---|
Greenbackit toimii hyvin. Itse varmaan laittaisin 2x12" kaappiin toiseksi elementiksi v30 ja toiseksi Greenbackin. Miten nuo soundaavat yhdessä? Täällä oli muistaakseni joskus jossain threadissa tosta juttua mut en oo löytäny. Toisaalta, en oo jaksanu lukea kaikkia kappeihin ja elementteihin liittyviä threadeja läpikään. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
mokes 24.01.2006 16:57:31 | |
---|
Greenbackit ovat tällä hetkellä ykkösvaihtoehto mutta mietin vielä ja haluan kuulla lisää mielipiteitä. |
monotone 24.01.2006 16:59:04 | |
---|
All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |
monotone 24.01.2006 17:02:53 | |
---|
Miten nuo soundaavat yhdessä? Täällä oli muistaakseni joskus jossain threadissa tosta juttua mut en oo löytäny. Toisaalta, en oo jaksanu lukea kaikkia kappeihin ja elementteihin liittyviä threadeja läpikään. Greenback ja V30 eivät minusta ole kovin hyvä pari koska V30 on huomattavasti herkempi elementti ja näin ollen Greenback jää kuulokuvassa auttamattomasti jalkoihin. All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |
Twinkle 24.01.2006 17:03:45 | |
---|
Nyt tarttis valita räyhäkkääseen menoon elementtejä. Valmisteilla siis 2x12 komero ja siihen olen valinnut eminenssiä sisään. Kysymys kuuluukin nyt, että laittaisinko 2 tonkeria vai 2 governoria. Toisaalta voisin myös tehdä radikaalit ja laittaa sekä tonkerin että governöörin. Onko jälkimmäisessä mitään järkeä? valinnan vaikeus noiden kahden välillä tällä hetkellä on aika iso, kummastakin olen kuullut pelkkää hyvää. Saavutetaanko seka-elementeillä mitään ja jos ei, niin kumpaa kannattaisi noista soveltaa ennemmin? Myöhemmin olisi tarkoitus tehdä vielä toinen komero, johon tulee Greenback-meininkiä asentamalla siihen Private Jackit, mutta ensin tuo tarttis saada valmiiksi. |
Spike 24.01.2006 17:18:05 | |
---|
Tonkerhan on lähellä griinbäckejä? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Jormaz 24.01.2006 18:33:51 | |
---|
Mites se G12H? In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
monotone 24.01.2006 18:39:35 | |
---|
Tonkerhan on lähellä griinbäckejä? Private Jack sen pitäisi olla. Kuulin klippejä molemmista ja tiettyä samankaltaisuutta oli havaittavissa, mutta minusta Greenback oli selvästi parempi. Hinnassakin on eroa, muttei niin paljon, että sillä minä ainakaan perustelisin Eminencen hankintaa. Tehonkesto voi olla sitten eri asia, käyttötarpeista riippuen (GB 25W, PJ 50W). Tääkin on makuasia, tietty. All I ask from anyone is that they ask nothing from me. |
Jormaz 24.01.2006 18:46:51 | |
---|
Tuolta Encyclopedia Metallicasta kun katsoo niin ovat käyttäneet "Marshall cabinets with 30 watt speakers", mitä ovat nämä elementit, kenties juuri toi G12H? In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Twinkle 24.01.2006 20:13:04 | |
---|
Tonkerhan on lähellä griinbäckejä? Tonkerit ja governorit ovat kuulemma enemmänkin tuota vintage30 -osastoa ja Private Jack on tuohon Greenbackiin kallellaan. Noista Tonkereista ja Governoreista on vaikea sanoa mitä eroa niillä käytännössä on. Taajuusvasteita lukemalla on hyvin vaikea saada mitään todellista kuvaa ja yleensäkin verbaalisesti kuvattuna on hankala ottaa tolkkua siitä missä nyt mennään. Meneekö arpomiseksi? |
Zeni 24.01.2006 23:33:52 | |
---|
|
Varjo1 25.01.2006 02:12:40 | |
---|
Mulla on Tonker Fenderin Hot Rod Deluxessa ja Governor sitten itse tehdyssä suljetussa kaapissa yksikseen. Governor rouhii keskiääniä todella muhevasti, suorastaan korostetusti. Tonker taas ei väritä vahvistimen omaa säröä, pääteputki-sellainen tulee sen omalla soundilla. Nämä yhdessä toiminu mulla ainakin taivaallisella tavalla :) |
Kultasormi 25.01.2006 11:41:04 | |
---|
greenbäkit ja vintaget ovat rouheita, vaan eri tavalla. vintage 30 = ylämiddlepiikki greenbäk = melko tasainen ja harva toisto g12t = midscoop ja sointialue on suurempi kuin v30:ssä. Tiheämmän kuuloinen kuin nuo kaksi.
Mites tuohon listaan sijoittuisi Celestion Silver series V12-80? Ja voiskohan joku tietävä ihan pikkasen avata noita käsitteitä harva- ja tiheä toisto kiitos! |
PeeJii 25.01.2006 11:57:45 | |
---|
Nyt tarttis valita räyhäkkääseen menoon elementtejä. Valmisteilla siis 2x12 komero ja siihen olen valinnut eminenssiä sisään. Ettei menisi liian helpoksi valinta, mainittakoon että Krankin Dimebag-signature kaapeissa on kaiuttimiksi valittu Eminencen Texas Heatit. |
Spike 25.01.2006 17:12:46 | |
---|
Eminencen elementeissä on enemmän tehonkestoa, sopivat paremmin 2x12 kaappiin, jos jotain 100 watin nuppia ajaa sellaiseen. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
-K- 25.01.2006 17:19:13 | |
---|
Aika jännä tosiaan ajatella että toinen meikäläisen 2x12" kaapeista kestää 300w rääkkiä. Ja koska herkkyys on niin hyvä ei tarvitse ikinä mennä lähellekkään sitä. Tonkerista siis puhes. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Aika jännä tosiaan ajatella että toinen meikäläisen 2x12" kaapeista kestää 300w rääkkiä. Ja koska herkkyys on niin hyvä ei tarvitse ikinä mennä lähellekkään sitä. Tonkerista siis puhes. Mites ne eroaa saundillisesti governoreista? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |