Aihe: Kunnon särö soundi?
1 2 3 4 5 6 7
L.Ruoska
23.01.2006 20:10:28

missä maksaa odb-3 130€? kysyn vaan...
Joskus musamaailmassa kun ostin sellasen, nyt ne hinnat on pudonneet. En kyllä ostais sieltä muutenkaan mitään, hintavaa on.
Kemosaben uusi tajunnat räjäyttävä väkivaltafunk/mättörockpläjäys NYT ladattavissa! Kaikki heti sinne!
molopaa
24.01.2006 16:36:38
Haukun tässä vähän tota Boss ODB-3. Ostin sellaisen noin pari vuotta sitten. Mä kyllä petyin. Myin sen heti pois. Olihan siinä erottuva bassosärö. Ongelma oli mun mielestä Soundin ohuus. joka vaivaa kyllä kaikkia bossin laatikoita. Karuin sirinä lähtee usein hekutetusta kitara pedusta BOSS OD-1:sestä.
okoranta
24.01.2006 16:45:55

Bossin Hyper Metal = HM-3 toimii bassolla munsta hyvin! Kivat pörinät lähtee, soundi on aika tuhti,hyvässä mielessä. Ei puuroa, eikä pelkkää sirinää, vaan siltä väliltä. tykkään!
Mitkä vitun Hobitit?
Värinä
25.01.2006 18:18:39
Hei onkos ihmisillä miten paljo kokemusta tosta Zoomin UF-1 fuzzista. Oon nimittäin kuullu tosta pelkästään hyvää palautetta ja aattelin että tommosen korjaisin parempaan talteen jostain. Hintakin tuntus olevan enemmän kun kohtuullinen. Kuulema aika paljon monipuolisempi kun esim. Muffi. Tuntuu, että noihin perus overdrive/distortion spedujen valikoimiin hukkuu totaalisesti niin taidan hypätä suoraan fuzziin. Hakisin tarpeen tullen järkyttävää pörinää à la stoner ja sitten vähän semmosta jokapaikanhöylä pienempää säröä.
http://www.thomann.de/thoiw3_zoom_uf01_ultrafuzz_pedal_prodinfo.html

No niin. Tulipas taas mahdollisuss kehua EHX:n Double Muffia (joka on siis ihan eri peli kuin Big Muff). Tosta saa juuri tollasta kevyttä rosoa miedoilla säädöillä ja nupit kaakossa lähtee ihan älytöntä rähinää. Ja hintaakin taitaa olla (ainakin t-kaupassa) vähemmän kun tuolla Zoomilla. Ja true bypass. Tosin tuosta Zoomista en tiedä yhtään mitn. Näyttää ainakin säätöjä olevan reilusti enemmän... Mutta kyllä kahdella potikalla ja yhdellä vivulla pärjää vallan mainiosti. Ainakin allekirjoittanut.
Rock and/or Roll
pasikaikkonen
28.03.2006 20:20:59 (muokattu 28.03.2006 20:25:50)

Tzäp !

Double muff tuli ostettua ja tyytyväinen olen.
Helppo laite säätää ja toimii tietysti myös kitaran kera mitä mainioimmin.
ja tosiaan, miedosta rososta mättösäröön asti löytyy.

Ainoa huomioitava asia on tuo virtaliitin, se kun on erillainen kuin esim. bossin käyttämä liitin.
saakos noihin adaptereita vai onkos joku tehnyt itse sellaisen ?
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
ötzi
28.03.2006 21:43:52
jos kunno sirkkeliä hakee niin kannattaa ehtiä käsiinsä ibanetsin trashmetal soundtank eli TM5, kylläpä lähtee semmoset sivallukset että huh
Ötzin kirous tappaa -Iltalehti '05
sunder
28.03.2006 21:56:12
jos kunno sirkkeliä hakee niin kannattaa ehtiä käsiinsä ibanetsin trashmetal soundtank eli TM5, kylläpä lähtee semmoset sivallukset että huh

No sirkkeliksi kai tämän vois luokitella, mut täysin kelvoton vehje... Ihan järkyttävän huono kapine. En ite ainakaan saanu mitään käyttökelposta ääntä ulos, enkä yleensä ole edes mitenkään kranttu saundien suhteen.
Novis_3
29.03.2006 01:48:57
Ainoa huomioitava asia on tuo virtaliitin, se kun on erillainen kuin esim. bossin käyttämä liitin.
saakos noihin adaptereita vai onkos joku tehnyt itse sellaisen ?

Tätäpä oon itekki miettiny. Nuo EH:n spedut ei pahan hintasia oo, mutta tuo virta-politiikka mietityttää viellä. 1spotin muuntaja jakarilla löytyy, mutta saako tuohon jotain jatkoa, joka toimis EH:n pedaaleisssa..?
Pygmy Gorillas - plays the music of Frank Zappa
nro5
29.03.2006 10:47:46
1spotin muuntaja jakarilla löytyy, mutta saako tuohon jotain jatkoa, joka toimis EH:n pedaaleisssa..?

Jep. One spotilla on adapteri C35 ja maksaa 2,5 euroa Musamaailmassa.
http://www.visualsound.net/1spot.htm
Novis_3
29.03.2006 11:31:17
Jep. One spotilla on adapteri C35 ja maksaa 2,5 euroa Musamaailmassa.
http://www.visualsound.net/1spot.htm

cascas, siellähän oli vaikka mitä adapteria, kiitti linkistä..
Cornflake
29.03.2006 12:30:31
Kaikenlaisia kikottimia on tullut kokeiltua ja uusimpana EBS:n ValveDrive putkipäristin, joka on kyllä kuukauden soiton perusteella varsin maukas:

http://www.bass.se/koll/valvedrive.htm

Ihan pikku putkesta kunnon distortioniin tuntuu taipuvan. Ja putkimainen on, ei olla hämäystä se putki ei.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
ötzi
29.03.2006 12:37:12
No sirkkeliksi kai tämän vois luokitella, mut täysin kelvoton vehje... Ihan järkyttävän huono kapine. En ite ainakaan saanu mitään käyttökelposta ääntä ulos, enkä yleensä ole edes mitenkään kranttu saundien suhteen.

dist.10 ja tone 6 ja volumee tarpeeks niin kylläpä kelpaa
Ötzin kirous tappaa -Iltalehti '05
Novis_3
29.03.2006 12:50:23
MAAILMAN PARAS SÄRÖSOUNDI: Proco Rat 2

Tai sitte ihan bassolle tarkotettu Juggernaut - The Bass Player's Rat:

http://www.procosound.com/ratindex.htm#juggernaut
(linkki menee väärään kohtaa, eli yks verme alemmas pitää selata..)

Tuppaa oleen vähän tyyris (päälle 200erskaa), mutta tämä on Larry Gahamin valinta, siispä minunki, sitte joskus...
onde
11.04.2007 20:49:54 (muokattu 11.04.2007 20:52:10)
Onks kellään mulkerolla kokemuksia BJF:n Blueberry Bass Overdriverista?
Kiinnostais jonkun verran! http://www.custom-sounds.com/epages … e274159fa3d3d064a+EN/products/12012
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Dropped C
11.04.2007 23:03:17 (muokattu 11.04.2007 23:04:02)
Kaikenlaisia kikottimia on tullut kokeiltua ja uusimpana EBS:n ValveDrive putkipäristin, joka on kyllä kuukauden soiton perusteella varsin maukas:

http://www.bass.se/koll/valvedrive.htm

Ihan pikku putkesta kunnon distortioniin tuntuu taipuvan. Ja putkimainen on, ei olla hämäystä se putki ei.

Tähän on paras kun käyttää sitä ValveDrive:iä pelkästään soundin parantamiseen pienellä gainilla koko ajan ja ottaa vielä murot jostain toisesta pedaalista (tämä saakin sitten olla jo halpa rutku). Soundi on huippu koko ajan, oli sitten putki tai halpa trankkupeli, ja saa vielä hyvät puhtaat ja säröt. (Kalliilla trankkupelillä ei ole tullut kokeiltua).
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
aho
12.04.2007 08:24:32
Munsta tuntuu, että kaikki Bossin ja Ibanezin bassosäröjen dissaajat eivät vain osaa säätää niitä potikoita.

Oon ihan samoilla linjoilla. Ostin vastikään tuon ODB3:n ja kyllä mä siitä olen sen "oman" särön löytänyt. Joku puhui soundin ohuudesta bossin speduissa, niin kyllä mä siitä tanakan soundin olen saanut lisäämällä pedaalin basso-säätöä. Diskanttipuolta olen taasen leikannut varsin reippaasti "sirkkelin" vähentämiseksi. Blendiä olen pitänyt maksimissaan puolessavälissä, jotta botnea tulee vielä siitä ns. puhtaasta" soundista. Hyvät spedu ja laajat säätömahdollisuudet, josta kyllä saa kun jaksaa vääntää. Ohjeiden esimerkit on aika hyviä, joista on helppo lähtä hakemaan sitä omaa. Toimii itselläni hyvin sekä trankkukombolla ja putkivehkeillä.

Varoituksen sanainen pillillä varustetuista kaapeista, eli jos vaan mahdollista niin pilli veks säröllä ajaessa. Mulla se on muutenkin kokoajan veks.

Ovh nykyään 99 €
vähemmän on vähemmän
bize
12.04.2007 08:47:06 (muokattu 12.04.2007 08:48:37)
No, mie olen omistanut tuon odb-3:n, HM-2:n, digitechin bass driverin, bad monkeyn, screamin bluesin, EH:n black fingerin ja DBX:n putkietuasteen. Noista selkeimmän ja toimivimman särön sain HM-2:sta.

Pillittömän kaapin kanssahan toimii melkein mikä vaan särö, mutta miusta se haaste onkin just siinä, että saa suoraan DI-boksista sen käyttökelpoisen soundin PA:han - pillittömän kaapin soundihan ei mitenkään vastaa PA-soundia (tästä on varmasti montaa koulukuntaa, mutta minusta on kiva että bassokamat toimivat ikäänkuin monitorina, joka ei "kuseta", jos kaappia ei ole mikitetty).. Omasta näkökulmastani useimmille keikoille tulee liikaa säätöä jos lähtee kokeilemaan kaikenlaisia kaappi- ja linjasoundien yhdistelmiä, tai lähinnä, jos hyvä soundi on kiinni noiden oikeasta balanssista. Niinpä nuo särötkin ovat pikkuhiljaa jääneet käytöstä pois, kun hyvän plug-and-play-linjasoundin löytäminen on vaikeahkoa. Putkietuaste on välillä DI-käytössä.

Bassdriver oli ainoa särö noista omistamistani, josta sai hyvän linjasoundin, mutta se suttasi myös hieman. Hm-2 toimii linjaankin ihan OK, mutta soundi on sen verran Muse, ettei se kaikkeen rosomeininkiinkään sovi.

En epäile, etteikö mahtavaa soundia saisi ulos esim. splittaamalla soundin ennen säröjä DI-boksilla ja ottamalla yläpään Ampegin rantasaunasta mikittämällä ja botnen linjasoundista, mutta monesti yksinkertaisuuden kaipuu vie voiton (EDIT: ja rantasaunan puute). Tämä johtuu itselläni varmaan siitä, että nykyisissä bändeissä vastaan aika pitkälti myös muiden soundeista, PA:sta ym. yleistoiminnasta ja kiire ohjailee liiaksi toimintaa.
"The difference between men and boys is the price of their toys"
aho
12.04.2007 10:44:33
Samoilla linjoilla olen kun on puhetta linjasoundista. Oma "kritiikki" koski lähinnä säröä vaffarin kanssa. Mukavuudenhalu ja laiskuus oli taas syynä viime keikalla että jätin särpän kokonaan pois kun kaappia ei vaan jaksanu mikittää. Minä tosin käytän säröä ihan vaan silloin tällöin biisissä eli kahedessa ja perusaundi on kauttalinjan puhdas.
vähemmän on vähemmän
faffbey
12.04.2007 12:07:28 (muokattu 12.04.2007 12:20:28)

Samoilla linjoilla olen kun on puhetta linjasoundista. Oma "kritiikki" koski lähinnä säröä vaffarin kanssa. Mukavuudenhalu ja laiskuus oli taas syynä viime keikalla että jätin särpän kokonaan pois kun kaappia ei vaan jaksanu mikittää. Minä tosin käytän säröä ihan vaan silloin tällöin biisissä eli kahedessa ja perusaundi on kauttalinjan puhdas.

1. Itse käytän Ampegin omaa yliohjattua soundia perustana. Tätä ei saa koskaan linjasta P.A:han sellaisena kuin se on
=> haluan mikittää kaapin!

2. Käytän useissa biiseissä särötintä, oktaaveria ja/tai wahia, mikään näistä ei tule linjan kautta samana kuin minä ne kaapistani kuulen
=> haluan mikittää kaapin!

Mutta miksi hitossa se mikitys on lähes kaikille miksaajille niin ylivoimainen tehtävä? Joka paikassa alkaa aina sama kädenvääntö, paikan kaikentietävä äänimies ei voi tajuta pointtejani vaan väittää saavansa kyllä "kivan perussoundin" DI-boxinsa kautta. Tajuanhan minäkin että mitä vähemmän mikkejä lavalla on niin sen selkeenpä kokonaisuuden hallinta on, mutta kun meillä on rumpujen lisäksi (pieni setti) vain yksi kitara ja yksi laulu. Ei siinä yksi mikitetty basso koko soundimaailmaa voi kaataa. Ja toisaalta, huolella harkitulla bassosoundillani on suuri merkitys bändimme soundiin.

Prkl, mitä minä mistään mitään tiedän, vasta 25v kierrellyt...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)