Aihe: Onko haitallista ajaa kuulokeliitännän kautta PA-han tai vast.?
1
the knife
24.01.2006 12:09:28
Tyhmä kysymys kai, mutta kun en tiedä aiheesta mitään, niin sitähän varten tämä paikka oletettavasti on että saa kysyä..

Eli: Onko vahingollista PA-kamojen jollekin osalle, taikka vahvistimelle, jos ajaa syntiikasta signaalin linjaulostulon sijasta kuulokeliitännän kautta em. laitteisiin?

Ostin vähän aikaa sitten lievästi kärsineen Yamaha CE20-synan, jossa linjaulostulo pätkii, mutta olen sitä huudattanut vahvistimeen kuulokeliitännän kautta. Vanhana Deep Purple-fanina ainakin urkusoundista tälla tavalla pidän :) Mutta johtaako tämä pitemmän päälle laitteiden vaurioitumiseen?

Olisin myös kiitollinen jos joku syntiikoista tietävä osaisi sanoa, milloin kyseistä vehjettä on valmistettu(minulla ei ole mitään tietoa sen iästä), ja mikä sen käypä arvo kunnosta riippuen on? Sisältä löytyy pari D/A-muunninta, mutta kai se on pääosin digitaalivehje, vaikka slidereita löytyykin muutama kannesta?
Taas viime yönä. Liian paljon, liian nopeasti... -Musta Paraati
Leikari
24.01.2006 17:07:21
Eli: Onko vahingollista PA-kamojen jollekin osalle, taikka vahvistimelle, jos ajaa syntiikasta signaalin linjaulostulon sijasta kuulokeliitännän kautta em. laitteisiin?

kuulokeliitäntä on 8 ohmia ja line 600 ohmia - - en tiedä, että haitanneeko - jos on kestänyt niin siitä vaan - -itse olen aika surutta kytkenyt vähän mistä vaan mahdollisuuksien mukaan - kunhat et kaiutinulostuloista kun semmoiset on...

Ostin vähän aikaa sitten lievästi kärsineen Yamaha CE20-synan, jossa linjaulostulo pätkii, mutta olen sitä huudattanut vahvistimeen kuulokeliitännän kautta. Vanhana Deep Purple-fanina ainakin urkusoundista tälla tavalla pidän :) Mutta johtaako tämä pitemmän päälle laitteiden vaurioitumiseen?

Olisin myös kiitollinen jos joku syntiikoista tietävä osaisi sanoa, milloin kyseistä vehjettä on valmistettu(minulla ei ole mitään tietoa sen iästä), ja mikä sen käypä arvo kunnosta riippuen on? Sisältä löytyy pari D/A-muunninta, mutta kai se on pääosin digitaalivehje, vaikka slidereita löytyykin muutama kannesta?

laite on FM-synteesin varhainen edustaja vuodelta 1982 - ennen dx-7:ää - - siis puhdasverinen digitaalilaite

kotisoittelu-combo so. kotiurku/kiippari...

manualin linkki: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/synth/CE20E.PDF

myytkö?? pistä pikaviestiä jos kiinnostaa kaupanteko
Soitetaan jamia!
Listen
25.01.2006 14:09:54 (muokattu 25.01.2006 14:14:19)
Aikoinaan kotistudiossa soundimoduli oli vuosikaudet kytkettynä mikseriin kuulokeulostulosta, koska left/mono-ulostulo oli rikki. Meni mikseriin stereona eli kahteen kanavaan. Keikoista en muista, oliko samalla lailla vai monona right-lähdöstä (jolloin joku soundi saattoi kuulostaa vähän oudolta soundin stereoefektin takia). DI-box olisi kyllä varmaan hyvä olla välissä.
the knife
25.01.2006 16:08:36
myytkö?? pistä pikaviestiä jos kiinnostaa kaupanteko

Kiitos, mutta en. :) Ostin vehkeen ihan tarkoituksena opetella soittamaan koskettimia/huvin vuoksi, koska erilaisten äänien houkuttelu esiin(myös syntiikoista) sekä tallentaminen on ruvennut kiinnostamaan. Sain vehkeen aika halvalla, kun se oli lojunut monta vuotta monen bändin yhteisen treenikämpän lattialla lähes käyttämättömänä, ja nyt siivouksen aikoihin sen omistaja löytyi ja suostui sen tarpeettomana myymään. Siis taloudellinen hyötyminen ei ollut tarkoituksenani ostaessani sen :D

Kiitos manuaalista! Ja kiitos kaikille jotka tietoaan jakoivat.

Topicin, sekä kirjoitteluni outous selittyy sillä, että tuo on tosiaan eka oma syntikkani. Tähän asti olen kokeillut soitella vain vanhoilla äitini omistamilla Eko Ritmo 61-sähköuruilla... Sillä onhan tuo digitaalivehjekin vähän toista Ritmoon verrattuna. On siinä sentään tatsit, ja slide controlia vääntelemällä ja kahta säveltä nopeasti näpyttelemällä voisi päästä vaikka läpi jostain autotalli-powermetal-bändin koesoitoista :D
Taas viime yönä. Liian paljon, liian nopeasti... -Musta Paraati
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)