Aihe: Fender Deluxe Reverb '65 RI - pari ääninäytettä
1 2
monisto
24.01.2006 11:23:25
Tuli uusi mööpeli kotio, joten pitihän sillä parit näytteet pyöräyttää. Kitarana telecaster, säröpätkässä pöristimenä TS-10. Viisseiska kankaaseen kiinni ja piuha etuasteen kautta koneen äänikorttiin. Ei "jälkituotantoa".

Tuloksia:

http://lemon.1g.fi/audio/drri/

Vireet ja soitto vähän viturallaan, antakee armoa..
Grind is the new black
touhis
24.01.2006 22:26:56
Toi ogg on varmasti hyvä tiedostomuoto, mut perskuta. Mä en tue oggia, eikä näköjään moni muukaan..
"Pakko lähteä kaljalle. Vituttaa tällainen keihäänheitto." - Seppo Räty 2005
Aki
24.01.2006 23:54:35

Mä en tue oggia, eikä näköjään moni muukaan..

Ainoat oggia tukemattomat joihin oon törmänny on tietoteknillisesti challenged, mutta kyllä nekin osaa Winampin asentaa.

Tai sitten WinLamen, jolla saa kätsysti muutettua tuettomat formaatit tukevimmiksi.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
kimurantti1
24.01.2006 23:56:44
Hyvältä kuulostaa. Saisitko äänitettyä vähän tummempaa clean-soundia? Ihan vaikka soinnuilla komppausta?
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
monisto
25.01.2006 10:02:09
Hyvältä kuulostaa. Saisitko äänitettyä vähän tummempaa clean-soundia? Ihan vaikka soinnuilla komppausta?

Eiköhän se onnistu.
Grind is the new black
javia
25.01.2006 12:08:39
Tossa deluxe reverb RI:ssä on aina häirinnyt tuo jensenin elementin yläpään kireys, semmonen ihme sirisevä. Varsinkin kun vahvari menee "murolle". Kaveri vaihto kyseiseen laitteeseen elementiksi Red Fang alnicon, johan lähti soimaan aivan erinlailla. Soundi on huomattavasti parempi, pyöreempi, kuulaampi, täyteläisempi... hiukan kermainen jälkimaku...
Man With Bad Tone Laughs Alone!
edgehill
25.01.2006 13:04:34 (muokattu 25.01.2006 13:05:59)
Tossa deluxe reverb RI:ssä on aina häirinnyt tuo jensenin elementin yläpään kireys, semmonen ihme sirisevä. Varsinkin kun vahvari menee "murolle". Kaveri vaihto kyseiseen laitteeseen elementiksi Red Fang alnicon, johan lähti soimaan aivan erinlailla. Soundi on huomattavasti parempi, pyöreempi, kuulaampi, täyteläisempi... hiukan kermainen jälkimaku...

Olen ollut ihan tyytyväinen originaaliin Jenseniinkin.
Tosin mulla ei juuri vertailukohtaa ole ollutkaan...toi Red Fang voisi olla kyllä kokeilemisen arvoinen juttu. Elementin hinta 150e Uraltonessa.

Ei se sun kaveris kykenis laittamaan ääninäytettä ;-)
monisto
25.01.2006 13:26:02
Olen ollut ihan tyytyväinen originaaliin Jenseniinkin.
Tosin mulla ei juuri vertailukohtaa ole ollutkaan...toi Red Fang voisi olla kyllä kokeilemisen arvoinen juttu. Elementin hinta 150e Uraltonessa.

Ei se sun kaveris kykenis laittamaan ääninäytettä ;-)

Red fang-ääninäytteet kinnostaisivat muakin... ;)

Tuo mun DRRI on putkia myöden alkuperäisessä kunnossa ja olen tykännyt kovasti sen soundista. Mutta eihän se nyt niin hyvä ole etteikö jotain palikkaa voisi vaihtaa... Tykkään kirkkaasta soundista (niinkuin näytteistä voi päätellä), mutta pieni piikin hiominen ei välttämättä tekisi pahaa. JJ:n putket ovat hankintalistalla. Kaiuttimena kuumottasi kokeilla Greenbackia, ymmärtääkseni se on soundiltaan "puisempi" ja "harvempi". Muuten, mikäs nuista Eminencen Red coat-elementeistä vastasikaan Greenbackia?
Grind is the new black
viiris
25.01.2006 13:28:21

Mulla on sama laite, ja olen myös miettinyt kaiutinelementin vaihtoa.
Vaihtoehtoina on pyörineet Red Fang ja Jensen P12Q.
DRRI:stä Red Fangilla olis todella mahtava saada ääninäytettä jos onnistuis.
viiris
25.01.2006 13:29:28

JJ:n putket ovat hankintalistalla.

Vaihdoin omaani JJ:t ja se teki todella terää soundille.
edgehill
25.01.2006 13:53:06
Jos tuohon re-issueen vaihtaa putket niin kuinka onnistuu biasointi?
Eikös semmoinen toimenpide tulisi tehdä?
edgehill
25.01.2006 14:02:25
Red fang-ääninäytteet kinnostaisivat muakin... ;)

Tuo mun DRRI on putkia myöden alkuperäisessä kunnossa ja olen tykännyt kovasti sen soundista. Mutta eihän se nyt niin hyvä ole etteikö jotain palikkaa voisi vaihtaa... Tykkään kirkkaasta soundista (niinkuin näytteistä voi päätellä), mutta pieni piikin hiominen ei välttämättä tekisi pahaa. JJ:n putket ovat hankintalistalla. Kaiuttimena kuumottasi kokeilla Greenbackia, ymmärtääkseni se on soundiltaan "puisempi" ja "harvempi". Muuten, mikäs nuista Eminencen Red coat-elementeistä vastasikaan Greenbackia?

Olen tässä funtsinut myös sellaista vaihtoehtoa, jossa tekisi DRRI:lle lisäkaapin vaikkapa tolla Red Fangilla varustettuna. Vaikkapa 2x12" !
Ei tarttis koskea siihen alkuperäiseen ja valittavissa olisi kaksi soundia yhden sijasta.

DRRI:ssä on lisäkaapillekin paikka, vaikkakin se on muistaakseni rinnan kytketty jolloin kaiutinkuorman yhteensä pitäisi olla 8ohm. En oikein tiedä minkälainen tuon lisäkaapin pitäisi olla, jotta siitä saisi sekä yksinään että yhdessä nykyisen 8ohm elementin kanssa aina tuon 8ohm kuorman.

t. edgehill
javia
25.01.2006 14:20:41
Tuossakin vehkeessä on JJ tuubit. Ei tuo red fang mihinkään sitä kuulasta yläpäätä vie, siitä tulee vaan hiukan mukavampi ja varsinkin sit kun särölle saakka päästään niin tuo red fang on kyllä hyvä elementti. Noi uudet jensenit on ollu kaikki pettymyksiä, varsinkin tuon säröosaston kanssa, siis nyt puhutaan kevyestä blues
/ rok säröstä, kauheen sellasia sirinä ja kireys elementtejä.
Taitaa tällähetkellä olla kaverin D.R nurkassa pölyttymässä ja Uraltone jr käytössä, ja taitaa se elementtikin olla siinä Jiiärrän käytössä nykyään...
Man With Bad Tone Laughs Alone!
monisto
25.01.2006 14:26:12
Olen tässä funtsinut myös sellaista vaihtoehtoa, jossa tekisi DRRI:lle lisäkaapin vaikkapa tolla Red Fangilla varustettuna. Vaikkapa 2x12" !
Ei tarttis koskea siihen alkuperäiseen ja valittavissa olisi kaksi soundia yhden sijasta.

DRRI:ssä on lisäkaapillekin paikka, vaikkakin se on muistaakseni rinnan kytketty jolloin kaiutinkuorman yhteensä pitäisi olla 8ohm. En oikein tiedä minkälainen tuon lisäkaapin pitäisi olla, jotta siitä saisi sekä yksinään että yhdessä nykyisen 8ohm elementin kanssa aina tuon 8ohm kuorman.

t. edgehill

Mitä olen ulkomaisia foorumeita lukenut ja itsekin muutamissa treeneissä koettanut, niin DRRI:n muutajat kestää sen että lykkäät extspkr-rööriin 8-oomisen pöntön kiinni, vaikka se onkin kytketty rinnan. En tiedä sitten tekeekö tuo "alikuorma" jotain hallaa muuntajalle pitkällä aikavälillä...

DRRI:ssähän on bias-trimmeri valmiina, jota pääsee kääntelemään jopa ilman että ottaa chassiksen auki. Trimmerin aukko on kyllä aika hankalassa paikassa pääteputkien ja muuntajien välissä. Mutta käytännössähän chassis on avattava että tehohäviöt pääsee mittaamaan. Muuten menee biasointi korvavaraiseksi...
Grind is the new black
edgehill
25.01.2006 14:36:32
Mitä olen ulkomaisia foorumeita lukenut ja itsekin muutamissa treeneissä koettanut, niin DRRI:n muutajat kestää sen että lykkäät extspkr-rööriin 8-oomisen pöntön kiinni, vaikka se onkin kytketty rinnan. En tiedä sitten tekeekö tuo "alikuorma" jotain hallaa muuntajalle pitkällä aikavälillä...

DRRI:ssähän on bias-trimmeri valmiina, jota pääsee kääntelemään jopa ilman että ottaa chassiksen auki. Trimmerin aukko on kyllä aika hankalassa paikassa pääteputkien ja muuntajien välissä. Mutta käytännössähän chassis on avattava että tehohäviöt pääsee mittaamaan. Muuten menee biasointi korvavaraiseksi...

Okei, kiitos, asia selvä. Biasointitrimmerin olemassaolosta DRRI:ssä en ollutkaan tietoinen. Enhän mä sähköstä muutenkaan tiedä kun sen, että sitä yleensä tulee töpselistä ja että jos ei tule niin tukkeutunutta sähköjohtoa ei kuulemma kannata avata ronaamalla töpselin reikää rautanaulalla vaan pitää kutsua putkimies. :-)

t. edgehill
monisto
25.01.2006 14:52:01
Okei, kiitos, asia selvä. Biasointitrimmerin olemassaolosta DRRI:ssä en ollutkaan tietoinen. Enhän mä sähköstä muutenkaan tiedä kun sen, että sitä yleensä tulee töpselistä ja että jos ei tule niin tukkeutunutta sähköjohtoa ei kuulemma kannata avata ronaamalla töpselin reikää rautanaulalla vaan pitää kutsua putkimies. :-)

t. edgehill

Mun expertiisi on sähköasioissa samaa luokkaa... Mutta jos joskus rohkaistun säätöhommiin (uraltonen sivuilla on asiallisen tuntuiset ohjeet), niin voin koettaa rukata selkkarin ko. operaatiosta.
Grind is the new black
Wäiski
25.01.2006 22:31:55
Mulla on sama laite, ja olen myös miettinyt kaiutinelementin vaihtoa.
Vaihtoehtoina on pyörineet Red Fang ja Jensen P12Q.
DRRI:stä Red Fangilla olis todella mahtava saada ääninäytettä jos onnistuis.

Tekaisin pikaisesti ääninäytteet kolmesta erityyppisestä elementistä. Vahvistimena Uraltone JR kiinalaisella kympin pääteputkella, kitarana MusicMan Silhouette, käytetty tallahumpparia ja yksikelaista kaulamikkiä. Vahvistin oli aika hiljaisella. Saadakseni tasapuolisen vertailun sijoitin mikin (Shure SM 57) kaikissa vaihtoehdoissa mahdollisimman lähelle kaiutinta kartion eteen keskelle osoittamaan suoraan kaiuttimen keskipistettä. Näin kotelon ja tilan vaikutus on olematon, soundi tosin kaukana parhaasta mahdollisesta. Äänitys suoraan koneelle ilman mitään käsittelyä. Säröissä käytin HotCacea. Kaikki säädöt koko ajan samassa. Sitten testiin:

1. CELESTION G12-100
Wanha Celestion joka on sijoitettu vanhasta kombosta tehtyyn takaa avoimeen 1x12" kaappiin.
Puhdas: http://www.kolumbus.fi/loisto-orkesteri/mp3/Test/cc.mp3
Särö: http://www.kolumbus.fi/loisto-orkesteri/mp3/Test/cs.mp3

2. EMINENCE RED FANG
Sijoitettu itse tehtyyn takaa avoimeen 1x12" kaappiin.
Puhdas: http://www.kolumbus.fi/loisto-orkesteri/mp3/Test/ec.mp3
Särö: http://www.kolumbus.fi/loisto-orkesteri/mp3/Test/es.mp3

3. JENSEN P10R
Uraltone liitetty Fender Super Reverb RI:n kaiuttimiin (4x10" Jensen P10R). Lähimikityksen ansiosta viereiset elementit eivät luullakseni vaikuta paljoakaan. Edellisiin verrattuna elementti on siis 2" pienempi. Kokonaisuutena tuo 4x10" yhdistelmä taas soi tosi jykevästi tilaa tasaisesti täyttäen.
Puhdas: http://www.kolumbus.fi/loisto-orkesteri/mp3/Test/jc.mp3
Särö: http://www.kolumbus.fi/loisto-orkesteri/mp3/Test/js.mp3

Mielestäni näytteistä selviää kunkin kaiutintyypin luonne varsin hyvin. Niiden rankkaaminen paremmuusjärjestykseen onkin sitten toinen juttu. Ehdotuksia? ;-)
edgehill
26.01.2006 09:11:44
Kerkeän kuuntelemaan vasta huomenna mutta jo tässä vaiheessa runsaat kiitokset Wäiskille!
Mielenkiinnolla odottelen mitä mun puukorvat kertovat eroista.

t. edgehill
Kjukka
26.01.2006 09:41:29

Mun korvaan Red fangissa on selkeästi paras saundi, semmonen rouhee keskiäänipainotteinen eikä liian sirisevä yläpää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)