Aihe: Mikin kiinnitys
1
Paddle
04.08.2003 03:14:53
Pasificassani (stratokopio) kävi niin hassusti että tallamikin toinen ruuvi lähti pois paikoiltaan jostain ihmeen syystä joten otin kielet pois ja yritin laittaa ruuvia takaisin paikoilleen, mutta tämä jousi joka kuuluisi siihen väliin oli päässyt livahtamaan pois, joten otin sitten mikin vähäksi aikaa irti. Nyt en saa kummallekaan puolelle ruuvia paikalleen, enkä varsinkaan sen jousen kanssa, joka ilmeisesti on mikin paikallapysyvyyden kannalta tärkeä.

Onko mitään kikkoja millä saisin nuo ruuvit paikoilleen asianmukaisesti, vai vienkö suoraan huoltoon? Se kait maksaa pirusti.

Laitoin muuten vaan pari kieltä tohon kiinni nyt kun ne tulee kumminkin otettua uuestaan pois, voi varmaan jättää yöksi noin ilman huolta kaularaudan vääntymisestä? Vai onko siinäkin vahinko kenties jo tapahtunut, kitara oli kumminkin kieletön parikymmentä minuuttia.
Juzzu
04.08.2003 07:29:58
Tuo on kyllä veemäistä, kun ruuvi aukeaa ja ampuu jousen sinne mikinreikään - itse olen tuskaisesti laitellut mikkejä kiinni kehyksiin siten, että jousikin tulee vielä paikoilleen. Mutta kyllä se aikaa, kaikenlaisia jännittäviä työkaluja (=pitää olla luova, ensin katotaan mitä kitaralaukussa on, ruokailuvälineet löytyy myös monesta kämpästä jne.). Ja kyllähän se itse operaatiokin on sivullisen silmin varmaan aika koomista. Mutta onnistuu kyllä.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Paddle
04.08.2003 12:25:20
Mutta oikotietä onneen ei ole? Aijai, tästä tulee paha homma:)

Kokeillut olen jo kuminauhaa, naulaa ja hiuspinniä, tulos ei ole ollut toivotunlanen.
LaXu
04.08.2003 12:39:31 (muokattu 04.08.2003 12:40:04)
Joo, nuo jousi-ruuvihässäkät on vähän ikävä saada paikoilleen. Ainakin meikäläisellä toimi parhaiten kun asetteli ruuvin paikalleen ja sitten puristi kehikolla ja mikillä ja ruuvimeisselillä sitten työnsi ja ruuvasi ruuvin takaisin. Jos molemmat ruuvit ovat irti, kannattaa ruuvata toinen ruuvi vaikka ilman jousta paikoilleen hetkeksi, on hieman helpompi sitten laittaa se toinen jousen kera kiinni.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
Peter Gunn
04.08.2003 12:44:28

Ite sain mikin takaisin paikalleen ilman kielten pois ottamista. Metallinpalalla nostin mikkiä magneetin kohdasta.
Paddle
10.08.2003 14:18:30
Ite sain mikin takaisin paikalleen ilman kielten pois ottamista. Metallinpalalla nostin mikkiä magneetin kohdasta.

Masentaa! Olen varmaan kohta viikon yrittäny joka päivä vähintään puolen tuntia saaha tota paikoilleen, yhteensä ehkä semmoset seittemän tuntia, eikä tuu mitään! Osaiskohan ammattilainen? Pitääkö tämä tämmösen jutun takia kiikuttaa poies?

Miten muuten, jos vaihtaa mikin eikö edessä ole sama ongelma? Oon monesti ajatellu vaihtaa tuon humpukkerin parempaan, oiskohan tämä merkki että nyt pitäis...
Paddle
10.08.2003 17:08:39 (muokattu 10.08.2003 17:10:15)
Heheh, tuossa ajassa olisit kyllä irroittanut ja kiinnittänyt kielet takaisin ties kuinka monta kertaa. Taitaa olla todellakin periaatekysymys tuo mikin laittaminen ilman kielien irroittamista!

Kielet on irroitettu jo neljä kertaa, kaikki siis. Otin jo sillon ku huomasin että ruuvi on irronnu, pijän niitä vaan välillä kiinni sen takia ettei tuo kaularauta väänny ihan kokonaa.
wilo
10.08.2003 20:49:57
Kielet on irroitettu jo neljä kertaa, kaikki siis. Otin jo sillon ku huomasin että ruuvi on irronnu, pijän niitä vaan välillä kiinni sen takia ettei tuo kaularauta väänny ihan kokonaa.

Siis kai olet ruuvannut myös pleksin irti..?
outo_O
10.08.2003 20:59:01
Mäki onnistuin tossa vähä aika sitten saamaan sen ruuvin pois paikoiltaan, kun säädin mikin korkeutta. Tylsistyin siihen ruuvin paikoilleen yrittämiseen ja työnsin mikin mukaan 5mm muovi levyn ja säädin sopivan korkeuden, ettei mikki pääse heilumaan. En jaksanut ton takia alkaa irrottelee kieliä, floikka kitara muutenkin.

Eikös sen mikin voi repästä pois sieltä kitarasta ylöspäin että pääsee käpistelemään sitä siinä vapaasti. Vai onko se mikki kiinni kitarassa, mulla tuntuu olevan siinä kehikossa mikä sitten ruuvataan kitaran kanteen.
olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt.
wilo
10.08.2003 21:07:01
En jaksanut ton takia alkaa irrottelee kieliä, floikka kitara muutenkin.

Ns. double locking floikkatalla on siitä hyvä, että kielet on lukittuina sekä tallaan että satulaan. Niinpä kielet saa näppärästi irti niin, että ottaa tallan takaa jouset veks pitäen kammesta jatkuvasti kiinni (kampi taakse, purista kampea kitaran bodyä kohti). Kun tallan löysää sitten hallitusti kokonaan, sen saa nostettua pois kokonaan paikoiltaan. Toistamalla homma takaperin saadaan talla tietty takaisin.
Tämä onnistuu siis original floyd rosella, melkein kaikilla tavallisilla lisenssifloikilla sekä ibanezin edge, lo-pro edge ja lo-trs -talloilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)