Muistaako joku n. 80-luvun puolivälissä markkinoille tulleen Fernandes RB-joku (RB-50?) Stratocasterin? Se oli sellainen kermanvärinen Blackmore-malli koverretulla rw-otelaudalla ja katosi kaupoista yhtä nopeasti, kuin oli tullutkin. Kerkesin aikoinani testata moista ja nyt nostalgituttaa, mutta ko. mallista ei löydy mistään mitään tietoja, myynnissä olevista yksilöistä puhumattakaan.. Jelppivä.. :-/ Paras musa on tehty v. 1967-84, jos Pahhia ja Peethooffenia ei lasketa... |
superfly 24.01.2006 22:25:00 | |
---|
Tehdäänkö/myydäänkö Fernandesia enää ollenkaan? En muista nähneeni pitkään aikaan missään. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Ippei 24.01.2006 22:31:14 | |
---|
No huh! Eihän Fernandesin valmistusta ole lopetettu. SMI Music (vai mikä lie) on nykyinen maahantuoja ko. merkille. Itsellä on nurkissa yksi Fernandes (melko uusi kylläkin), mutta otan osaa nostalgisuuden nälkään, sillä itsekin mielellään omistaisin 80-luvun Fernandesin tai useammankin sellaisen. Ebay.com voi mahdollisesti auttaa, mutta varmasti on piilossa tuollainen kitara jonka kuvailit. Ystävällisin terveisin: - Ippei |
superfly 24.01.2006 22:35:26 | |
---|
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Johann Onn 24.01.2006 22:37:48 | |
---|
Muistaako joku n. 80-luvun puolivälissä markkinoille tulleen Fernandes RB-joku (RB-50?) Stratocasterin? Ei. Muistan kyllä sen "Brad Gillis" mallin, jotain epäonnekseni sain joskus (monta kertaa vuosien 1987 - 1989 välillä) koittaa. Aina se oli yhtä järkyttävä. Olis edes ollu halpa vehje, mutta ei. |
Ippei 24.01.2006 22:53:37 | |
---|
Ok. Onko kellään kokemuksia noista Telecastereista? Ovat kuitenkin jaappanialaisia, eikä ollenkaan pahan hintaisia. Ciao taas. Ei kyllä valitettavasti ole kokemuksia noista telecastereista, Harmony-Centralissa ainakin jotkut hehkuttivat. Kaikkea ei tosin pidä uskoa, mutta itse voisin melkeinpä suositella ihan varauksetta ko. telecaster-kopioita. (Si Mikit varmaan joutaisi noista vaihtoon, mutta varauksetta suosittelen kokeilemaan. Itselläni on LA-85KK Fernandes omistuksessa ja olen kyllä mainitusta kitarasta pitänyt. Terveisin: - Ippei |
J.Hollström 24.01.2006 23:10:39 | |
---|
itsekin mielellään omistaisin 80-luvun Fernandesin No mullon semmonen Fernandes The Function 80-luvulta, lawsuit model vieläpä. Aikoinaan maksanut aikas paljonkin (6k FIM) mutta ei mielestäni mitenkään ihan huikaiseva. Mutta kuvaavaa on että skitta on edelleen hyvässä iskussa, ja soi hienosti. Eli laatutyötä se on ollut. Eli tämmönen: http://www.juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Fernandes/1_Picture+040.jpg/full |
Lonesome 25.01.2006 09:54:10 | |
---|
Muistaako joku n. 80-luvun puolivälissä markkinoille tulleen Fernandes RB-joku (RB-50?) Stratocasterin? Muistan kun vanha olen... Fernandesilla oli näitä "signature-malleja" enemmänkin. Mulla oli jopa hieno esite aiheesta. Oli musta-valkoinen Michael Schenker Flying V, Punainen Steve Lukather Strato. Muita ei nyt muistu mieleen. Sitä kermanväristä Blackmorea tuli Tampereella myös kokeiltua ja aika hankalaksi havaittua. ;-) "The generation that would change the world is still looking for its car keys." Bob Walkenhorst/The Rainmakers: Drinkin' on the Job |
Åboensis 25.01.2006 10:40:47 | |
---|
Päivää. Mulla oli aikoinaan 90-luvulla Fernandesin Revival-mallinen tele joka oli kaikin puolin vallan mainio kitara: kielet tuli oikeaoppisesti lankun läpi, talla oli perinteinen kolmipalainen ja virityspääkin "oikean" telecasterin muotoinen. Lakattu, puunvärinen, mustalla raapaisulevyllä. Hyvät mikit, kunnon pureva tele-soundi. Noista linkin takaa löytyvistä uudemmista Fernandeseista en valitettavasti osaa sanoa mitään mutta em. sarjan kitaraa voin varauksetta suositella. Kesti hyvin jopa betonilattialle putoamisen. Itse asiassa nyt rupesi harmittamaan, että vaihdoin sen joskus pois... "I fought the law and the law won" |
PLO 25.01.2006 14:41:40 | |
---|
Vanha kun olen minäkin, niin oon varmaan kokeillut tuota samaista Blackmore mallia, kuin Lonesome. Kankun soitinliikkeessä (dementoitunutkin kun olen, en kaupan nimeä enää muista) Näsilinnankadulla tuollainen oli kaupan. Omaan kätöseen sopi kyllä oivallisesti. Kun en stratomiehiä ole, niin sinne se jäi. Blackmorediggarina taas vähän mieli teki, mutta hintaa oli sen verran reilusti, ettei heräteostosta ollut pelkoa. |
rosberg 25.01.2006 14:49:23 | |
---|
No mullon semmonen Fernandes The Function 80-luvulta, lawsuit model vieläpä. Aikoinaan maksanut aikas paljonkin (6k FIM) mutta ei mielestäni mitenkään ihan huikaiseva. Mutta kuvaavaa on että skitta on edelleen hyvässä iskussa, ja soi hienosti. Eli laatutyötä se on ollut. Eli tämmönen: http://www.juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Fernandes/1_Picture+040.jpg/full tollasen voisin ottaa milloin tahansa. todella hienoa duunia. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
lukeman 25.01.2006 14:49:36 | |
---|
Muistan kun vanha olen... Fernandesilla oli näitä "signature-malleja" enemmänkin. Mulla oli jopa hieno esite aiheesta. Oli musta-valkoinen Michael Schenker Flying V, Punainen Steve Lukather Strato. Muita ei nyt muistu mieleen. Sitä kermanväristä Blackmorea tuli Tampereella myös kokeiltua ja aika hankalaksi havaittua. ;-) Oliko Lukatherilla tosiaan signature-malli Fernandesilla? Jollain japsisivuilla olen tuollaisen kyllä nähnyt jossa mainittiin olevan Lukather-signature, mitään muuta infoa en ole löytänyt vaan enpä pahemmin ole hakenutkaan. |
Lonesome 25.01.2006 15:45:40 | |
---|
Oliko Lukatherilla tosiaan signature-malli Fernandesilla? Pitäis jostain löytää se kataloogi, niin asia varmistuis. Sellainen punainen strato se oli... "The generation that would change the world is still looking for its car keys." Bob Walkenhorst/The Rainmakers: Drinkin' on the Job |
lukeman 25.01.2006 18:26:56 | |
---|
|
Da Make 25.01.2006 22:06:42 | |
---|
Itse ihastuin hieman siihen Velvet Revolver "melkein Les Paul" skittaan, sustainer jne.. hienon näköinen. Toivon hartaasti että se olisi konservatiivisempi muotoilultaan. http://futureimpactmag.com/images/ravelite.jpgTämä malli kyseessä, onhan se hieno omanlaisenaankin! |
Thule 25.01.2006 22:31:38 | |
---|
Omistaako kukaan Revolver Pro:ta tai muuta Revolver-sarjan Fernandesia? Superstrato-tyylistä kitaraa haeskelen ja tämä on noussut kiinnostuksen kohteeksi erityisesti sustainerin takia. Millainen talla? Tyypillinen lisenssi(kura)floikka joka menettää teränsä aktiivisessa käytössä...? Entäs muita plussia ja miinuksia? |
tomukka 27.01.2006 00:34:24 | |
---|
Ok. Onko kellään kokemuksia noista Telecastereista? Kokemusta löytyy Fernandesin telecasterista. Kitara jostain 80 -luvun alkupuolelta. Soundillisesti ei häpeä Fenkulle. Jaappanilainen laatupeli. Hyvät puut, hyvä sointi. Tosin minun yksilöni kaula kaipaisi hieman toimenpiteitä. Löysin sen yhdestä bändikämpästä ilman kieliä ja heavy jätkät oli sillä pelannu jalkapalloo, kun se oli kuulema niin "ruma eikä sillä mitään tee". Pelastin ystävän saatananpalvojien kynsistä muistaakseni 200 markalla pussin kanssa. Jos jotain negatiivista halutaan sanoa, niin mielestäni tuossa on vähän liian ohut kaula minulle. Tuossapa linkki: http://i43.photobucket.com/albums/e … 3/tomukka/Soittokamat/Fernandes.jpg Jos ketään kiinnostaa niin voin ottaa siitä vähän parempiakin kuvia... |
4-T 27.01.2006 12:24:27 | |
---|
Fernandes kiinnostais myös täällä. Alku viikolla kävin paikallisessa musakaupassa tarvike ostoksilla ja siellä roikkui perusmallin stratocaster, johon oli vaihdettu SD kaulaan ja tallaan humppari (merkkiä en tiedä). Ylätallaa oli fixattu, kolhuja vähän siellä ja täällä, mutta nupit ja soittotuntuma jopa parempi mitä vieressä olleilla uusilla n. 700-800 e G&L ja Fenderillä. Mutta hinta 350 e tuntuu hieman korkealta. Mallitietoja ei näkynyt muuta kuin merkki ja Made In Japan. Oisko tietoa mihin hintaan näitä on saanut halvimmillaan uutena, siis joskus markka-aikaan. |