Elikkäs meijän bändi soittaa kovereita ja omia biisejä.Harmillista kuitenki on se että kaikkia biisejä jotka muut paitsi toinen kitaristi ei osaa ei voida sen takia soittaa.Tää ei oo kyllä vielä mitenkään vakavaa koska kyllä se ihan okoosti soittaa osaa.Mutta sitten jos minä teen biisin(niinku yleensäkki)ja aattellen "joo no tää on sen verran helppo etttä pitäs sujuu ilman että kuullostaa p*skalta".No sitten kun ruvetaan treenaamaan se rupee valittamaan että tää on liian helppo.No mä sitten muunnan sitä vähäsen mutta, bualaa se ei osaa sitä!En ymmärrä miks se ei voi treenata komppi tekniikoita ynms.. vaan pitää soittaa vaan biisejä alas päin tai räpyttämällä.Tarkotus ei oo haukkuu ketään.Onko teillä samoja kokemuksia? Pistäkää lukkoon jos on jo ennen ollu. Hevi-Mies on eri mies. |
Lennu 24.01.2006 19:59:28 | |
---|
Kai sillä jotain vahvuuksiakin on? Kannattaa keskittyä ennemmin niihin ja tehdä sen mukaan, kun kärvistellä siinä tosiasiassa, että kaikki ei osaa kaikkea. |
sammakko54 24.01.2006 20:11:11 | |
---|
Eikö tuo ole vähän tyhmä asia valittaa? Mikset itse soita niitä? Ostetaan neliraituri.
katso profiili |
Samppa90 24.01.2006 20:59:47 | |
---|
Eikö tuo ole vähän tyhmä asia valittaa? Mikset itse soita niitä? Mitäs se sitten soittas pitäs taas keksii uus riffi ja taas se ei osaisjne...lue kirjotus Hevi-Mies on eri mies. |
Niq 24.01.2006 22:37:52 | |
---|
Oletko nyt varmasti ilmaissut asiasi bändikavereillesi selkeästi? Ei kaikki, varsinkaan aloittelijat, osaa tuosta vain lonkalta vetäistä jotain biisiä toisen perässä. Reeniä vaan perkeleesti niin kyllä se siitä lähtee. Soittakaa niitä biisejä vaikka menee väärinkin, kunhan ette vaan lopeta soittoa kesken biisin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Tympee Huttunen 24.01.2006 23:06:16 | |
---|
Omia riffejä on aina helpompi soittaa, kuin toisen tekemiä. Sama juttu on soolojen kanssa. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
gasser 24.01.2006 23:17:40 | |
---|
Omia riffejä on aina helpompi soittaa, kuin toisen tekemiä. Sama juttu on soolojen kanssa. Näinhän se. Opeta sitä "osaamatonta" kädestä pitäen. Kerro mitä haluat ja kerro myös se mitä et halua. Ei se gruuvi tuu väkisin. Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta |
Kapane 24.01.2006 23:45:58 | |
---|
Näinhän se. Opeta sitä "osaamatonta" kädestä pitäen. Kerro mitä haluat ja kerro myös se mitä et halua. Ei se gruuvi tuu väkisin. Totuus. Bändi kavereiden soittaan kannattaa aina puuttua, jos jotakin on pielessä. Päin persettä vedetyt bassot pilaavat koko biisin, vaikka koko muu bändi soittaisi aivan täydellisesti. Skenehuora jo 4 vuotta. |
Jackson Dinky 25.01.2006 08:58:41 | |
---|
Oletko nyt varmasti ilmaissut asiasi bändikavereillesi selkeästi? Ei kaikki, varsinkaan aloittelijat, osaa tuosta vain lonkalta vetäistä jotain biisiä toisen perässä. Reeniä vaan perkeleesti niin kyllä se siitä lähtee. Soittakaa niitä biisejä vaikka menee väärinkin, kunhan ette vaan lopeta soittoa kesken biisin. Jos ei oo lahjoja niin se ei treenikään auta. Tämmösten syiden takia en bändeissä jaksa soitella kun ei kiinnostusta ole enää. Ei oo huonoja kokemuksia muista soittajista, päinvastoin mutmut.. Korjatkaa yhdys sananne! |
Stain 25.01.2006 12:13:31 | |
---|
Se on ihan huonoimmuutta. It's a bittersweet symphony, this life |
doremi 25.01.2006 15:03:12 | |
---|
Oletko nyt varmasti ilmaissut asiasi bändikavereillesi selkeästi? Ei kaikki, varsinkaan aloittelijat, osaa tuosta vain lonkalta vetäistä jotain biisiä toisen perässä. Reeniä vaan perkeleesti niin kyllä se siitä lähtee. Soittakaa niitä biisejä vaikka menee väärinkin, kunhan ette vaan lopeta soittoa kesken biisin. Meillä oli joku vuosi sitten bändi, jossa vedettin kaikenlaista coveria. Kaveripohjalta soiteltiin huvikseen. Huomattiin kyllä, että rumpali ei vaan oikein osaa - sentään jotenkuten biitissä pysyi. Kun keikat oli jotain tuttu räkälä ja joidenkin 50-vuotispäivästuffia, niin ei paljoa haitannut. Hauskaa pidettiin. Sitten päästiin "oikealle" keikalle, jossa muitakin bändejä. Piti tsempata ja kitaristilaulajana huutelin vähänväliä olkani yli rumpalille: yy-kaa-koo-nee-prkle. Vedettiin viimeiseksi Easy Livin´ ja se oli kauheata. Erittäin rauhallinen kosketinsoittajamme sai raivarin ja huusi täysillä: LOPETA STNA! Rumpali lopetti ja vedettiin biisi loppuun ilman rumpalia. Huonot fiiilikset tietysti jäi ja se oli tietenkin viimeinen keikka sillä kokoonpanolla. Ei pitäisi sotkea kaveruutta soittamiseen. Tietty natsimeiniki pitää kai olla treeni- ja soittohetkellä, että homma ylipäätään skulaa. |
Samppa90 25.01.2006 19:35:00 | |
---|
Tosin onhan se hauskaa olla bändissä se "parempi" kitaristi en tosin leuhki asialla mutta basisti huomauttelee joskus että "joo kyllä se "hevi on parasta"on parempi" tai vastaavaa :D mutta, niinku sanoin jo tyyppiä kiinnostaa enemän biisejen soitto kun tekniikan hiominen.Ja se on nii pe*keleen vaikee vääntää sille rautalangasta se juttu. Hevi-Mies on eri mies. |
Lennu 25.01.2006 21:14:57 | |
---|
Tosin onhan se hauskaa olla bändissä se "parempi" kitaristi en tosin leuhki asialla mutta basisti huomauttelee joskus että "joo kyllä se "hevi on parasta"on parempi" tai vastaavaa :D mutta, niinku sanoin jo tyyppiä kiinnostaa enemän biisejen soitto kun tekniikan hiominen.Ja se on nii pe*keleen vaikee vääntää sille rautalangasta se juttu. Paljon hauskempaa ja kehittävämpää on soittaa bändissä, jossa muut on kokeneempia ja parempia. Kaikennäkösissä rutkutuksissa sitä on itteki yrittäny, ei siinä kun tuskastu, vaikka nyt ei itekkään mikään kovin kummonen ole. |
Artist 26.01.2006 09:36:59 | |
---|
Tosin onhan se hauskaa olla bändissä se "parempi" kitaristi en tosin leuhki asialla mutta basisti huomauttelee joskus että "joo kyllä se "hevi on parasta"on parempi" tai vastaavaa :D mutta, niinku sanoin jo tyyppiä kiinnostaa enemän biisejen soitto kun tekniikan hiominen.Ja se on nii pe*keleen vaikee vääntää sille rautalangasta se juttu. Jos on kiva juttu olla bändissä se "parempi" niin miksi edes soitat bändissä? Tämä on vaan mun mielipide, mutta vähän hakoteillä tossa ollaan. Bändi on yhtä hyvä kuin sen heikoin lenkkikin, eikä silloin ole mitään väliä kuinka hyvä se bändin paras soittaja on. |
Jzci 26.01.2006 17:07:56 | |
---|
se rupee valittamaan että tää on liian helppo. Sinäänsä aiheeseen täysin liittymätön pointti, mutta tuo ylläoleva kommentti kummastutti. Ei kai musiikin tekemisessä ole kyse siitä kuinka vaikeaa/helppoa sitä on soittaa? Voisit ilmoittaa kaverillesi siitä seuraavan kerran kun alkaa valittamaan siitä että on liian helppoa. |
Super-Jari 26.01.2006 18:01:25 | |
---|
Toimii tuo toisinkin päin. Minä teen tai olen tähän asti tehnyt kaikki biisit meidän bändiin ja olen ainoa joka ei osaa soittaa niitä. Se se vasta turhauttaa. ei haittaa, oon enolla. |
Samppa90 26.01.2006 21:48:03 (muokattu 26.01.2006 21:48:22) | |
---|
Veikkaisin että homma kuitenki tasaantuu vuoden tai parin päästä kun sillon saattaa olla keikkoja ja muuta vastaavaa. Hevi-Mies on eri mies. |
-Edu- 27.01.2006 00:22:05 (muokattu 27.01.2006 00:24:31) | |
---|
Elikkäs meijän bändi soittaa kovereita ja omia biisejä.Harmillista kuitenki on se että kaikkia biisejä jotka muut paitsi toinen kitaristi ei osaa ei voida sen takia soittaa.Tää ei oo kyllä vielä mitenkään vakavaa koska kyllä se ihan okoosti soittaa osaa.Mutta sitten jos minä teen biisin(niinku yleensäkki)ja aattellen "joo no tää on sen verran helppo etttä pitäs sujuu ilman että kuullostaa p*skalta".No sitten kun ruvetaan treenaamaan se rupee valittamaan että tää on liian helppo.No mä sitten muunnan sitä vähäsen mutta, bualaa se ei osaa sitä!En ymmärrä miks se ei voi treenata komppi tekniikoita ynms.. vaan pitää soittaa vaan biisejä alas päin tai räpyttämällä.Tarkotus ei oo haukkuu ketään.Onko teillä samoja kokemuksia? Pistäkää lukkoon jos on jo ennen ollu. Anteeks et kiroilen, mut ny on pakko. Mul vitun sama tilanne!!! 2 kitaristii kaveripiiris ja niiden kaa pientä "bändi"-kikkailua. Oikeestaa kumpikaa ei osaa mitää. Palaa käämi ku ne ei ees yritä... Toinen soittanu jonku 3v ja toine 2v, mut ei ne osaa kumpikaa oikeen mitää... Oon tehny niille selväks etten jaksa kattella semmosta touhua enää. Erosin jo siitä ns. "bändistä"... `,..,´ €DisZon the Ripper `,..,´ |
Page 27.01.2006 18:34:12 | |
---|
meillä on bändissä komppi kitaristi joka luuleee olevansa hyvä ja rumpali joka ei osaa mitään se oikeasti syö miestä |
Corvus 28.01.2006 07:59:42 | |
---|
Vaikeiden sointujen kohdalla voi kompata vastaavilla 5-soinnuilla ja vaikka vain muutamalla kielellä. Ei sitä tarvitse aina soittaa huippuhankalia riffejä tai muunneltuja sointuja. Jos bändin ajoitus toimii kunnolla, kuullostaa yksinkertainenkin biisi hyvältä. Jos ajoitus mättää, on sama minkälaisia kuvioita pyörittää - metsään menee joka tapauksessa. |