jeppeq 23.01.2006 23:05:32 | |
---|
Siis se on aivan eri maailmasta. Viime perjantain keikalla se selvisi lopullisesti. Toisella laulajalla oli Shure 58 Beta ja toisella tämä Opus 69. Kuulin eron heti sounchekissä. Keikan jälkeenkin yleisöstä kommentoitiin että "balanssi oli hyvä ja laulusoundi selkeä paitsi että se toinen laulaja kuulosti puuroisemmalta". Arvatkaa kumpi? Ilmeisesti rokettihommia ? Kerääkö muun metelin kuinka, vai oliko geitattuina? Hyvät naiset ja herrat - kompppikitarasoolo ! |
ÄM 23.01.2006 23:08:54 | |
---|
Siis se on aivan eri maailmasta. Viime perjantain keikalla se selvisi lopullisesti. Toisella laulajalla oli Shure 58 Beta ja toisella tämä Opus 69. Kuulin eron heti sounchekissä. Keikan jälkeenkin yleisöstä kommentoitiin että "balanssi oli hyvä ja laulusoundi selkeä paitsi että se toinen laulaja kuulosti puuroisemmalta". Arvatkaa kumpi? Mä painotan sille vielä tota Opusta. Meneekö sillä muuten "Life is life" erityisen hyvin? Jos se sen saa sieltä vielä selvästi halvemmalakin, niin ei siitä ainakaan haittaa oo hyvästä mikistä. Myöhemmin hommatkoon sitten jonkun konkan, jos siltä tuntuu. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
poppamies 23.01.2006 23:14:45 | |
---|
Ilmeisesti rokettihommia ? Kerääkö muun metelin kuinka, vai oliko geitattuina? Sekä että. Rokkia ja balladeja. Ei mitään geittejä eikä muutakan. Suoraan keikkapaikan mikseriin ja heti hyvä laulusoundi. Ei kerää muuta meteliä ja treenikämpällä olen huomannut että SM 58 Beta on kiertoherkempi. G-strings are for strippers |
Timi 24.01.2006 07:48:20 | |
---|
No sanon tämän vielä kerran, Beyerdynamic Opus 69. Ostakaa pois! Jos ette ole tyytyväisiä siihen lupaan ostaa sen pois samaan hintaan mitä siitä maksoitte. Niitä ei voi olla liikaa. Tahtoo, tahtoo ,tahtoo kokeilla!!! |
PL 24.01.2006 09:08:01 | |
---|
Tuo mikkivalinta on hiukkasen viheliäinen homma, sillä se mikä passaa äiteelle ei käy millään konstilla tyttärelle. Mikkikin on jonkinsorttinen instrumentti jota pitää osata käyttää oikein ja niinkuin on mainittu, löytää se mikä sopii äänelle ja muuhun laiteympäristöön parhaiten, sillä kaikkiin ei käy esim. karjuminen tuulisuoja kitapurjeessa kiinni. Suuntakuvion valintaan esim. kiertoherkkyyden suhteen vaikuttaa esim. monitorien sijoitus: Karkeasti voisi heittää, että herttasuuntakuvio jos monitoreja on yksi ja keskellä ja superhertta(superkardioidi) jos on esim. kaksi monitoria tai se ainoa hotspotti on hieman sivulla. Toinen juttu on mikin suuntakuviosta ja rakenteesta johtuva proksimityefekti, elikkäs matalien taajuuksien korostuminen läheltä mikkiä äänneltäessä, hertalla miedompi ja mitä kapeampi suuntakuvio on sitä enemmän alapäät korostuvat ja sitä vaikeampi on pitää ääntelyn taso hallinnassa. Konkkamikit ovat hieman herkempiä ottamaan itseensä väärästä käsittelystä kuin dynaamiset, mutta niiden soundi on kyllä hieman hifimpi ja käyttöalue laajempi. Jos valitsee jonkin eksoottisemman kapistuksen nokkansa eteen, on usein varauduttava raahaamaan sitä mukanaan muidenkin kamoilla vedettäessä, että saa sen kotoisan totutun soundin ja tuntuman, ainoastaan omalla tekniikalla keikkailtaessa tuota ongelmaa ei tietenkään ole. Tämä on se juttu, miksi SM58 on niin käytetty, se löytyy joka äänentoistofirman kalustosta ja kaikki tietävät miten siihen pitää laulaa ja miten sitä pitää käsitellä. Sitäpaitsi se antaa anteeksi aika paljon kaikenlaisia etäisyyden vaihteluita ja päänpyörittelyjä mitä esim. yhtäaikaa laulavalta ja soittavalta henkilöltä helposti tulee. Aikoinaan käytin Beyerdynamic MCE 81 TG mikkiä amerikan kantrilaulajalla, soundi oli kyllä pirun hyvä ja laulajan keksittyä mikin tukeva alataajuuksientoisto ja -korostus, niin kyllä lahkeet ja hameenhelmat lepattivat. Tuo mikki vaati käyttäjältään tiettyä keskittymistä oikeaan käsittelytekniikkaan. |
Sperde 24.01.2006 10:48:58 | |
---|
|
jjussila 24.01.2006 10:59:56 (muokattu 24.01.2006 11:00:12) | |
---|
Siis se on aivan eri maailmasta. Viime perjantain keikalla se selvisi lopullisesti. Toisella laulajalla oli Shure 58 Beta ja toisella tämä Opus 69. Kuulin eron heti sounchekissä. Keikan jälkeenkin yleisöstä kommentoitiin että "balanssi oli hyvä ja laulusoundi selkeä paitsi että se toinen laulaja kuulosti puuroisemmalta". Arvatkaa kumpi? No se joka oli enempi päissään... Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
Sertzo S 24.01.2006 11:16:39 (muokattu 24.01.2006 11:17:17) | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_neumann_kms_105_mt_prodinfo.html Tsekatkaa toi, on ihan helevetin jees. Ja helvetin kallis! Olisipa kiva kokeilla esim. rinnakkain Bayerdynamic Opus 69 kanssa. Onko hintaerolle niin suurta katetta, että noikin paljon kallimpi mikki kannattaisi ostaa peruslaulukäyttöön. No joo, jos ei olisi rahasta kiinni. |
Martso 24.01.2006 12:32:45 | |
---|
Ja helvetin kallis! Olisipa kiva kokeilla esim. rinnakkain Bayerdynamic Opus 69 kanssa. Onko hintaerolle niin suurta katetta, että noikin paljon kallimpi mikki kannattaisi ostaa peruslaulukäyttöön. No joo, jos ei olisi rahasta kiinni. No ei tuo nyt HELVETIN kallis ole. Instrumentti se mikkikin on, niin ku tuossa joku pääsi sanomasta. Jos signaali on heti lähtiessä kunnollinen, niin ei tarvi "tehä soundia" matkalla niin paljoa. :) |
ÄM 24.01.2006 12:33:43 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_neumann_kms_105_mt_prodinfo.html Tsekatkaa toi, on ihan helevetin jees. Joo kyl mä luulen, että hinta luokka on jossain 150e-250e. Tommonen jos rupeaa himottamaan, niin hei hei rahnat. On kyllä varmaan hyvä, mutta se on tosiaan sitten eri asia, että onko niin paljon parempi, kuin esim tämä Opus69. Kyllähän se toki niin on, että pitäis saada testiin liuta mikkejä ja päättää sen mukaan; jos joku on just meidän laulajalle se oikea, niin ottais sitte sen, makso mitä makso. Edullisemman laatumikin (just tää 150-250) voi melkein kyllä ostaa ihan kokeeks, kyllä niille aina käyttöä varmaan löytyy. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Sertzo S 24.01.2006 12:34:21 (muokattu 24.01.2006 12:36:43) | |
---|
No ei tuo nyt HELVETIN kallis ole. Instrumentti se mikkikin on, niin ku tuossa joku pääsi sanomasta. Jos signaali on heti lähtiessä kunnollinen, niin ei tarvi "tehä soundia" matkalla niin paljoa. :) Onpahan prel, ainakin mulle! :/ |
Martso 24.01.2006 12:35:15 | |
---|
Joo kyl mä luulen, että hinta luokka on jossain 150e-250e. Tommonen jos rupeaa himottamaan, niin hei hei rahnat. On kyllä varmaan hyvä, mutta se on tosiaan sitten eri asia, että onko niin paljon parempi, kuin esim tämä Opus69. Kyllähän se toki niin on, että pitäis saada testiin liuta mikkejä ja päättää sen mukaan; jos joku on just meidän laulajalle se oikea, niin ottais sitte sen, makso mitä makso. Edullisemman laatumikin (just tää 150-250) voi melkein kyllä ostaa ihan kokeeks, kyllä niille aina käyttöä varmaan löytyy. Nuo Senkun E800-sarjan mikit on pärjänny melko hyvin eri testeissä 58 vastaan, muistaakseni. |
ÄM 24.01.2006 13:13:18 | |
---|
Nuo Senkun E800-sarjan mikit on pärjänny melko hyvin eri testeissä 58 vastaan, muistaakseni. Pointti onkin just siinä, että tähän 58:iin haetaan parannusta. Sehän on hyvä mikki, ei siinä mitään, mutta tosiaan tämä treeneissä kokeiltu AKG C900 konkka oli aivan toista maata, ainakin meidän kiekujalle. Se vähän mietityttää, että tuoko nämä dynaamiset (esim Opus69 tai Senkun E800) yhtä selvää parannusta soundiin. Jos se löytää sieltä ton Opuksen, niin sittenhän sen näkee. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
aisa 24.01.2006 13:25:07 | |
---|
mun mielestä hyvä laulumikki on paras. mä olen pohjimmiltani ihan mukava. |
Sertzo S 24.01.2006 13:26:29 | |
---|
mun mielestä hyvä laulumikki on paras. Aisa prle! ;) |
Musiikkia korville 24.01.2006 13:26:55 | |
---|
Mun mielestä paras laulumikki on jo suht hyvä. Millon on eka tauko ja mistä saa kottia? |
aisa 24.01.2006 13:28:52 | |
---|
Mun mielestä paras laulumikki on jo suht hyvä. meillon muutes samat kapulat. mä olen pohjimmiltani ihan mukava. |
meillon muutes samat kapulat. Taitaa MK olla vanha suunnistaja. Varmasti, vissiin. |
Musiikkia korville 24.01.2006 13:30:41 | |
---|
meillon muutes samat kapulat. Ei se mun laulua paranna... ;) Millon on eka tauko ja mistä saa kottia? |
Musiikkia korville 24.01.2006 13:31:29 | |
---|
Taitaa MK olla vanha suunnistaja. Vanhasta tiedä, mutta... Intissä mun suunnistustaidoille lähinnä naurettiin. Millon on eka tauko ja mistä saa kottia? |