Aihe: Leikkaanko overhead mikeistä alapään jo äänitysvaiheessa..
1
Sunkka
24.01.2006 10:51:28
vai kuinka? Rumpuja ollaan äänittämässä ja jokainen rumpu on erikseen mikitetty shure 57 :lla ja basarissa beta 52. Overit 2kpl rode nt5. Lopputulos tod.näk. miksataan ihan oikeassa studiossa. (jos ja kun rahkeet itsellä kuitenkin loppuu). Onko parempi, että otan täysin "naturaalina" vaan tuotoksen talteen? Eikös overeilla tässä tapauksessa ole lähinnä tarkoitus äänittää vain pellit ja hihat, joten onko jotain etua equttamisesta etukäteen? Neuvoa?!
Ai miten niin alkoholisti?!
Mikael
24.01.2006 10:58:16

Kyl mä ainakin antaisin olla leikkamati. Ite ajattelen overit enemmänkin koko setin mikkeinä kuin vaan peltien/yläpään. Noista lähimieistä kaivetaan sit tukea tarpeen mukaan. Varsinkin jos et ole itse miksaamassa ja tiedä tarkalleen mitä oot tekemässä niin anna olla - ne saa sieltä pois jälkikäteenkin.
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
varakeef
24.01.2006 11:06:44
Onko parempi, että otan täysin "naturaalina" vaan tuotoksen talteen?

Makuasia ja koulukuntakysymys. Itse edustan sitä kantaa, että huomattava osa setin soundista tulee nimenomaan övereistä ja lähimikeillä kaivetaan sointiin sitä, mitä övereistä ehkä puuttuu.

On kuitenkin täysin mahdollista pyrkiä tallentamaan övereillä pelkästää peltien sihinää, jolloin periaatteessa kaikki mikä ei ole sihinää, voidaan poistaa.

Eikös overeilla tässä tapauksessa ole lähinnä tarkoitus äänittää vain pellit ja hihat, joten onko jotain etua equttamisesta etukäteen?

Minusta leikkaamisesta ei ole etua, mutta se johtuu edustamastani kannasta. Jos olet ehdottomasti sitä mieltä, ettet tule käyttämään övereitä muuhun kuin sihinän taltioimiseen ja haluat varmistua siitä, että kukaan ei tule poimimaan överikanavilta mitään muuta enää ikinä, niin leikkaamalla varmistat tämän.

Kun ajatuksenasi oli kuitenkin mahdollisesti miksata tai maiksauttaa tallenne oikeassa studiossa myöhemmin, niin voi kysyä, onko mieltä tehdä erityisen lopullisia tai äärimmäisiä ratkaisuja alkuvaiheessa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)