Aihe: framus -> duncan jb/custom 5/..? 1 | |
---|---|
![]() 24.01.2006 02:28:24 | |
Mikeistä löytyy kyllä haulla yhtä sun toista juttua, mutta vähän vaikea niistä on ehkä muodostaa kokonaiskuvaa.. Hakusessa siis tallaan jokapaikan höylä joka toimii hyvin myös puolitettuna. Tilanne olisi siis se että olisin ostamassa tällaista (http://www.framus.com/renegadepro.htm) Framus Renegade Pro -kitaraa, ja mikit ovat vähän niinkuin kysymysmerkki. Noita tuo maahan Musamaailma, joka on myös Seymour Duncanin maahantuoja, joten mikit saisi vaihdettua ilmaiseksi myös muunlaisiin duncaneihin. Vakiona tuossa on siis tallassa JB ja kaulassa '59. Kitaran runko on suosaarnia, joka on ymmärtääkseni aika kirkassointinen puulaji, joten pelkään vähän että mitenköhän tuo JB mahtaa toimia tuossa. Ainakin monet leppärunkoisten kitarojen kuten stratojen omistajat ovat valitelleet mikkiä liian kirkkaaksi tai ohutsointiseksi. En tiedä sitten miten ruusupuuotelauta ja ovangkol -kaula (ei mitään tietoa kyseisen puulajin ominaisuuksista, edes warmothin sivuilta ei löytynyt kuvausta) vaikuttavat asiaan. Jokatapauksessa olen kaavaillut tilalle lähinnä Duncanin Custom ja Custom 5 -mikkejä, joista tuo Custom 5 ehkä kiinnostaisi enemmän kun se on hieman enemmän vintage. Valitettavasti Duncanin nettisivuilla ei ollut Custom 5:sta ääninäytettä, yleisesti voisin sanoa että Custom Customin soundi clipeissä kuitenkin miellytti. Niin kuin myös JB:n, mutta kyseessä lienee ollut mahonkirunkoinen kitara. Arvostan suuresti hyvin perusteltuja vastauksia, ja etenkin omakohtaisia kokemuksia Custom 5 -mikistä! "Raha on vain vaihdon väline" | |
![]() 24.01.2006 10:22:34 | |
Moro. Yritän jakaa tietoa ja vinkkejä kokemukseni pohjalta. '59-JB -combo on erittäin käytetty ja yleinen yhdistelmä, on vaikea kuvitella että niillä kovin paljoa menisi pieleen. Mikkien vaihtaminen ennen kokeilua on mielestäni aika suuren kysymysmerkin alla, kokonaisuus on niin monesta tekijästä kiinni. Paria Framusta kokeilleena elän siinä uskossa, että nimenomaan Ovangkol-kaula tekee soinnista aika märän ja paksun. Itselläni jäi Camarillo Custom ostamatta soundin tummuuden vuoksi, oletin sen olevan kirkkaammanpuoleinen. Mainio soitin, mutta itselleni erittäin kirkkaat combinaatiot ovat se juttu. Kuten saarnirunko vaahtera-ruusupuu -kaulalla. Luulen että Ovangkol on soundiltaan vaahterasta yhtä kaukana kuin ruusupuu. Jos sulle on tuttu ruusupuu- ja vaahteraotelaudan soundiero, niin luulisin että Ovangkolilla mennään vielä pykälä paksumpaan suuntaan. Suosaarni on soinniltaan pehmeämpi kuin saarni, mutta tietty heleys kyllä on yleensä odotettavissa. Oma mieltymys kahden humpparin kitaroissa on kirkas ja kuulas kaulamikki puolituksella, sekä paksu ja muriseva tallamikki rinnankytkentämahdollisuudella. Omissa kitaroissa valinnat lähentelevät kaulamikin osalta Jazzia ja '59:ä, tallamikki DiMarzion Super Distortionia. Duncanin mallistosta löytyvä Stag Mag on mielenkiintoa herättävä, "Built to be split and sound like a single-coil should". Itse luultavasti kokeilisin comboa Pearly Gates kaulassa, Stag Mag tallassa. Pearlystä on kokemusta vain hyvin lyhyen testin perusteella, mutta kommenteista päätellen Gates on juuri sopiva valinta 59:n ja Jazzin välistä. Tosiaan, Duncan itse määrittelee Customin hieman kirkkaammaksi kuin JB. Postista tuli juuri Ibanez V7-V8 -pari, kokeilen sitä tänään projekti-Roadstariin. On aiemmin osoittautunut oivaksi combinaatioksi. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! | |
![]() 24.01.2006 21:19:56 | |
Kiitos vastauksesta! Etenkin ovangkolin laatu oli mulle arvoitus, vaikka sitä ehkä tummasointiseksi puuksi arvailinkin. Ongelmahan mulla tosiaan on että kokeilin tuota kitaraa kerran tampereella, ja tykästyin siihen, mutta nyt pitäisi tilata se ilman testausta vahvarin kanssa kun sitä ei mistään pääkaupunkiseudulta tunnu saavan. Mielipiteitä/ uusia ehdotuksia kaivataan yhä, duncanin nettisivujen soundiclipit on tullut kuunneltua jo niin moneen kertaan etten oikein itsekään tiedä mikä on toista parempi... Yleisesti ottaen voisi sanoa että haussa olisi sellaiset mikit joista irtoaisi myös sellaista funkahtavaa komppisoundia, rankan rock'rollin lisäksi. "Raha on vain vaihdon väline" | |
![]() 24.01.2006 23:49:29 | |
Musamaailmassahan on parikin yksilöä ihan hyllyssä. Tai oli vielä pari viikkoa sitten. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)