Vallu 23.01.2006 22:44:01 | |
---|
Kommentteja "powerconditionereista" ( jännitteentasaaja, virtafiltteri..), eli oletteko havainneet hyödyllisiksi täällä Suomen olosuhteissa? (Omassa tapauksessani lähinnä PA:n etupään ja kaiutinprosessoinnin virransyöttöön.) Mitä esim. Furmanin mallia kehtaisitte suositella? Entä mikähän on tuo T-marketin Dinopower? |
Mulla on pari Samsonin PB-11-räkkivalo-power-conditioner-väliviiva-yhdistelmää. No eipä niistä nyt silleen osaa sanoa, onko varsinaista hyötyä. Onhan ne kivan näköisiä räkkivaloja ja saa mukavasti kaiken sähkön räkissä kiertämään sen kautta siististi. Räkin sisäpintaan pultatut jatkoroikat oli vähän rumia. Enempi mulla oli hyötyä siitä, että vaihdoin kaikki talon letkut balansoiduiksi. Loppui se rätinä PA:ssa kun räpsittiin loisteputkia päälle/pois. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
Apricot 24.01.2006 13:20:35 | |
---|
En omista kyseisen kaltaista laitetta, mutta olen kuullut hyviä perusteluja sen puolesta. Suomen sähköverkossa kuulemma 230 voltiksi ilmoitettu jännite heilahtelee alituisesti kymmeniä voltteja suuntaansa, ja pienempiä tai suurempia piikkejä tulee tuon tuosta, mitkä syövät laitteiden komponentteja pidemmällä aikavälillä. Lisäksi virta ei ole todellakaan puhdasta siniaaltoa, mitä sen tulisi olla, vaan kaikenlaisia häiriöitä tulee aaltomuotoon myöskin. Eli näihin ongelmiin power conditioner tarjoaa ratkaisun. No problemo! |
pitk 24.01.2006 20:01:25 | |
---|
Kommentteja "powerconditionereista" ( jännitteentasaaja, virtafiltteri..), eli oletteko havainneet hyödyllisiksi täällä Suomen olosuhteissa? (Omassa tapauksessani lähinnä PA:n etupään ja kaiutinprosessoinnin virransyöttöön.) Mitä esim. Furmanin mallia kehtaisitte suositella? Entä mikähän on tuo T-marketin Dinopower? Joku isokokoinen UPS ajaa samaa asiaa. Sähköt katoaa, aikaa mutettaa kamat ja ikäviltä paukahduksilta vältytään. Lisäksi kunnon UPSit suodattaa epäpuhtaudet ja tasaa jännitteet. Saatavana myös räkkimallisina. Maksaa hiukan enemmän, mutta aika paljon kivampi rahdata. |