freeze 23.01.2006 03:03:31 | |
---|
joo.. on ollut vähän aina pientä mielipiteen vaihtoa siitä kummassa on käytännöllisempi piano soundi ja soitin >Rolland Rd- 700< VS. >Yamaha P-120< .. molemmissa on hel**tin hyvät piano saundit..mutta mieli piteitä!! :) |
EP 23.01.2006 03:30:13 | |
---|
joo.. on ollut vähän aina pientä mielipiteen vaihtoa siitä kummassa on käytännöllisempi piano soundi ja soitin >Rolland Rd- 700< VS. >Yamaha P-120< .. molemmissa on hel**tin hyvät piano saundit..mutta mieli piteitä!! :) No, jos ne ittee miellyttää niin eiks' se oo tärkeintä? |
JPQ 23.01.2006 04:07:52 | |
---|
Eräiden mielipiteiden pohjalta Roland rokimpi kait ja Yamaha taas klassinen. Ja ainakin Yamaha s30 ilman diskanttien vaimennusta on kauhea. Paras piano on: Alesis synissä. |
mr.muzak 23.01.2006 11:01:30 | |
---|
Eräiden mielipiteiden pohjalta Roland rokimpi kait ja Yamaha taas klassinen. Ja ainakin Yamaha s30 ilman diskanttien vaimennusta on kauhea. Paras piano on: Alesis synissä. Mä ostaisin molemmat jos ne kerran on omasta mielestä hyviä molemmat. Mutta parasta pianosoundia ei kyllä ikinä tule löytämään Alesis synista, se on vissi. |
EP 23.01.2006 12:38:33 (muokattu 23.01.2006 12:39:14) | |
---|
Eräiden mielipiteiden pohjalta Roland rokimpi kait ja Yamaha taas klassinen. Ja ainakin Yamaha s30 ilman diskanttien vaimennusta on kauhea. Paras piano on: Alesis synissä. On se kummallinen toi pianon soundi, kun sitä pystytään aina vaan parantaan.. HO HO! 8)) |
mr.muzak 23.01.2006 12:40:21 (muokattu 23.01.2006 12:40:48) | |
---|
On se kummallinen toi pianon soundi, kun sitä pystytään aina vaan parantaan.. HO HO! 8)) Jep. Vastakohtana kitara, siinä on ollut hirveä soundi jo ihan alkumetreistä asti, ja parannusta ei ole näkyvissä... |
JPQ 23.01.2006 13:37:36 | |
---|
Jep. Vastakohtana kitara, siinä on ollut hirveä soundi jo ihan alkumetreistä asti, ja parannusta ei ole näkyvissä... Saatikka huilu miten sellainen piipitys voi olla musiikkia? :) mutta tosiaan paras synissä yms kokemani piano Alesiksella. |
Korzen 23.01.2006 13:55:02 | |
---|
Eräiden mielipiteiden pohjalta Roland rokimpi kait ja Yamaha taas klassinen. Ja ainakin Yamaha s30 ilman diskanttien vaimennusta on kauhea. Paras piano on: Alesis synissä. Olen itse samaa mieltä ensimmäisen väitteen kanssa. Jos puhutaan "presettipianosoundeista", niin Roland toimii usein paremmin populaarimusassa. Varsinkin silloin, kun se on miksauksessa vain ns. rivisoittimena. Yamahan synissa (esim. S90ES) ja digipianoissa on kuitenkin mielestäni paras pianosoundi klassisen musan soittamiseen. Alesiksessa on mielestäni ollut aina melko heikohko pianosoundi. |
freeze 23.01.2006 16:38:49 | |
---|
ja nythän on tullut uudet versiot rd-700SX ja p-140 ja ei niissä kait' oo mitää erikoisii muutoksii |
Anonymous-jazz 23.01.2006 16:39:12 | |
---|
joo.. on ollut vähän aina pientä mielipiteen vaihtoa siitä kummassa on käytännöllisempi piano soundi ja soitin >Rolland Rd- 700< VS. >Yamaha P-120< .. molemmissa on hel**tin hyvät piano saundit..mutta mieli piteitä!! :) En nyt välttämättä sanoisi että RD-700 Grand pianosoundi on helvetin hyvä kun se löytyy ihan Roland Virtual Canvasin GM-patcheista ja tuo softasyna vie vain n. 50 MB tilaa. Kun taas Yamahan P-120 Grand Piano soundi on käsittääkseni hieman isommilla layereilla muodostettu. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
freeze 23.01.2006 16:40:52 | |
---|
En nyt välttämättä sanoisi että RD-700 Grand pianosoundi on helvetin hyvä kun se löytyy ihan Roland Virtual Canvasin GM-patcheista ja tuo softasyna vie vain n. 50 MB tilaa. Kun taas Yamahan P-120 Grand Piano soundi on käsittääkseni hieman isommilla layereilla muodostettu. nii joo eikös se oo laitonta hakee netistä noita softia :=D |
Anonymous-jazz 23.01.2006 16:44:00 | |
---|
Sähköpianojen grandpianosoundeissa aika monen mielestä Roland sleebaa perässä ja Yamaha pysyy edelleen markkinoiden paalupaikalla. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
Hannu H. 23.01.2006 16:51:15 | |
---|
Mitenkäs tuo tatsipuoli Yamaha VS. Roland? Jotain Yamahan stagea tuli lukiossa soiteltua (semmonen harmaa/puunvärinen.. P140S vahva veikkaukseni mutta ei voi muistaa). Soundit siinä oli kohdillaan mutta tatsi oli jotenkin outo. Ensin kovin raskaat ja sitten yks kaks "plopsahtaa" pohjaan. Ei siis semmoinen tasaisen raskas niinkuin pianossa. Huonosti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärsi. Mites rolandit tämän suhteen? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
mr.muzak 23.01.2006 17:05:43 | |
---|
Mitenkäs tuo tatsipuoli Yamaha VS. Roland? Jotain Yamahan stagea tuli lukiossa soiteltua (semmonen harmaa/puunvärinen.. P140S vahva veikkaukseni mutta ei voi muistaa). Soundit siinä oli kohdillaan mutta tatsi oli jotenkin outo. Ensin kovin raskaat ja sitten yks kaks "plopsahtaa" pohjaan. Ei siis semmoinen tasaisen raskas niinkuin pianossa. Huonosti selitetty mutta toivottavasti joku ymmärsi. Mites rolandit tämän suhteen? Kumpikaan noista ei oo oikeeta pianoa lähellä, mutta mä jotenkin oon tottunut soittaa rolandeilla. Kyllä ne yammutkin hyviä on, mut nää on tottumiskysymyksiä. Sitä pitää sähkösoitinta soittaessa vaan muistaa että "tää on vähän erilainen, pitää soittaa vähän eritavalla", ihan sama mikä merkki mikä kone. |
Petronome 23.01.2006 23:11:37 | |
---|
Tässä mielestäni stage-pianojen (Roland ja Yamaha) parhausjärjestyt: 1) Roland RD700-sx 2) Yamaha P-250 3) Roland RD300-sx 4) Yamaha P-120 ja P-90 (ja mitä luultavamin vastaavat uudet mallit) RD-700:aa en ole testannut, mutta sijoittunee tuonne RD300sx:n ja P-120 tienoille. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
cubasisti 23.01.2006 23:57:16 | |
---|
Mulla on Yamaha P-80, ja kyllä sillä tulee toimeen, mutta näin jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut ehkä ostaa sittenkin joku Rolandin malli, ihan vaan soittotuntuman takia. Yammun tatsi on ehkä puolikkaan karvan verran liian raskassoutuinen ja hidas. Deadline tekee mestarin. |
mr.muzak 24.01.2006 00:35:18 | |
---|
Mulla on Yamaha P-80, ja kyllä sillä tulee toimeen, mutta näin jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut ehkä ostaa sittenkin joku Rolandin malli, ihan vaan soittotuntuman takia. Yammun tatsi on ehkä puolikkaan karvan verran liian raskassoutuinen ja hidas. No tuo "raskassoutuinen ja hidas" on soittoteknisiä asioita. Kyllä sillä flyygelilläkin tilutetaan vähintään yhtä nopeesti kuin noilla muovikiippareilla. |
freeze 24.01.2006 03:21:22 | |
---|
Tässä mielestäni stage-pianojen (Roland ja Yamaha) parhausjärjestyt: 1) Roland RD700-sx 2) Yamaha P-250 3) Roland RD300-sx 4) Yamaha P-120 ja P-90 (ja mitä luultavamin vastaavat uudet mallit) RD-700:aa en ole testannut, mutta sijoittunee tuonne RD300sx:n ja P-120 tienoille. mulla on toi rd-700 ja sehän on aivan sama peli kuin tää rd - 700 sx jossa on pari eq nappulaa enemmän mun... |
mulla on toi rd-700 ja sehän on aivan sama peli kuin tää rd - 700 sx jossa on pari eq nappulaa enemmän mun... Ei ole. SX:ssä on kokonaan uudet pianosämplet +XLR-ulostulot ym. pientä uudistusta. EDIT: Tosin, asentamalla SRX-11 -laajennuskortin vanhaan RD-700:aankin saa ainakin yhden saman multisamplatun pianon, joka on vakiona SX-mallissa. |
freeze 24.01.2006 03:29:16 | |
---|
.... Mielestä toi rd-700 sopii enemmän jazz. Groove. Rock musaan lähinnä moni puolisuuden vuoksi ja tämä jammu taas pop musaan johtuen piano saundista ja yli pitkästä kaiuista joita toki saa säädettyä :) |