Jemo 21.01.2006 14:15:58 | |
---|
Ja aina tärkeimmät asiat tuntuvat itsestäänselvyyksiltä niin kauan, kuin ne ovat siellä. Harva kertoo lauluissa iloaan siitä, että on terve. Tai että sillä on näkökyky. Tai vasen jalka. Siinä vaiheessa, jos tyyppi sairastuu syöpään tai sokeutuu tai menettää raajan, niin rupeaa tajuamaan, että kappas, se olikin aikamoisen hyvä juttu olla olemassa. Miksiköhän en koskaan tajunnut asiaa silloin takaperin? -Jemo Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
etnopoju 21.01.2006 19:00:01 | |
---|
Nirvana sai aikaan grunge-musiikin - käytännössä.Toki oli Soundgardenia sun muuta ,mutta Nirvana se nosti yleiseen tietoisuuteen.Teki musiikkia joka vaikuttaa tänäkin päivänä vaikkapa Suomessa. nirvana ei edes ole "grungea", vaan punk poppia lukuunottamatta bleachia. |
Cathi777 21.01.2006 20:54:56 | |
---|
nirvana ei edes ole "grungea", vaan punk poppia lukuunottamatta bleachia. Ei mun mielestä kannata tällaisilla lausunnoilla käydä tahallaan riitaa haastamaan, kun ei siitä mitään hyötyä ole. Kaikki pitävät sitä kuitenkin grungena ja aina, kun siitä on puhetta niin puhutaan Nirvanasta. Eli jos se sun mielestä ei sitä ole niin kannattaa pitää se ihan omana tietonaan. Only pop music can break my heart... |
etnopoju 21.01.2006 22:12:07 | |
---|
Ei mun mielestä kannata tällaisilla lausunnoilla käydä tahallaan riitaa haastamaan, kun ei siitä mitään hyötyä ole. Kaikki pitävät sitä kuitenkin grungena ja aina, kun siitä on puhetta niin puhutaan Nirvanasta. Eli jos se sun mielestä ei sitä ole niin kannattaa pitää se ihan omana tietonaan. en mä haasta riitaa, mutta asia selvä. |
The Man 22.01.2006 17:30:56 | |
---|
Ihmisiä on tapana ylistää kuoleman jälkeen vaikka parempi olisi eläessä....ehkä porukka on tajunnu vasta aina jälkeen päin että mitä joku tyyppi on merkinny.... Itse pidän hendrixin musiikista paljon ja monet eivät sitä ymmärrä...sanovat vaan että kuka tahansa osaa vinguttaa kitaraa päättömästi (mutta yksikään ei ole valmis näyttämään kun pyydän pistämään näytteen kehiin)....joskus jopa joku on kysynyt mitä diggailen ja kun oon sanonu hendrixiä ni kommentti on ollu että sehän on neekeri (????) Mielestäni mies on nero ja aikakautensa ikoni mutta se on minun mielipiteeni ( ja monen muun myös)...myös clapton ja morrison sekä monet muut ovat hyviä mutta hendrix on minun sydäntäni lähellä...oli käyttänyt huumeita tai ei....en tiiä oliko tässä mitään mikä liitty aiheeseen mutta kirjotinpahan kuiteski :) |
bedlam 22.01.2006 17:35:11 | |
---|
Ei mun mielestä kannata tällaisilla lausunnoilla käydä tahallaan riitaa haastamaan, kun ei siitä mitään hyötyä ole. Kaikki pitävät sitä kuitenkin grungena ja aina, kun siitä on puhetta niin puhutaan Nirvanasta. Eli jos se sun mielestä ei sitä ole niin kannattaa pitää se ihan omana tietonaan. Noh, sen mielestä Faith No Morekin on punkia. http://www.mikseri.net/kiasma |
etnopoju 23.01.2006 12:01:17 | |
---|
Noh, sen mielestä Faith No Morekin on punkia. mitä se sitten sun mielestä on? |
Prowleri 23.01.2006 12:26:33 | |
---|
Tässä voisikin alkaa miettimään että ketkä ovat niitä vielä elossa olevia, nykyisin lähinnä humoristisia hahmoja musiikissa joiden olisi PITÄNYT kuolla silloin 27-vuotiaana etteivät olisi ehtineet "pilaamaan muistoaan"? Axl Rose? Andy McCoy? Yngwie? Tarja Turunen? :D Sitten viel jos pitää sanoa kellä juuri nyt on eniten 27-potentiaalia niin ekana mieleen tulisi Alexi Laiho. Todellakin, nyt olisi hyvä kuolla kun monta tasokasta Byydym-levyä ja kansipaikka Guitar Playerissä ja muiten kitarastarbojen hehkutukset alla! Alexi, ei kannata silti vetää övereitä jos tätä luet. :) Däigä! |
etnopoju 23.01.2006 12:37:22 | |
---|
rokkareiden pitäisi ottaa mallia muilta muusikoilta, joiden keski-ikä tuppaa olevan kaksi kertaa korkeampi. ainoa musiikki "tyyli", jossa ihmiset on niin ääliöitä, että tuhoavat itsensä parikymppisinä, koska se on "coolia" on tietääkseni rock. ei ainakaan tule muita mieleen. |
pliksu 23.01.2006 15:32:43 (muokattu 23.01.2006 15:34:07) | |
---|
Curt Cobain: Lähes soittotaidoton jätkä, joka teki samaa biisiä ainakin neljä levyä. Nyt sitä narisevaa äijjää pidetään jonkinlaisena nerona. Kertokaa mulle mitä sekin jätkä sai aikaan? On muuten RS:n Top 100 guitarists -listan sijalla 12. En allekirjoita tuota, mutta täytyy sanoa, etten pysty Nirvanan musiikkiin yhdistämään ketään toistakaan soittajaa. Kuinkahan montaa bändiä Nirvana on innoittanut. Toimii vähän samalla tavalla kuin Ramones 1970-luvun puolivälissä. Näyttivät närhen munat progeilulle ja soitinmasturbaatioille. Todistivat sen, että ulkoisesti vaatimaton, hontelo ja ehkä jollain asteikolla ruma solisti voi olla äärettömän cool. Niin Jenkeissä kuin Suomessakin on varmasti tyyppejä, joita tulevaisuus pelottaa (ts. angstittaa). Hienoa, että on tämmösiä yhtyeitä johon samaistua. Ei välttämättä tarvi osata soittaa, eikä näyttää hyvältä. Ainoa on se, että porukka löytää biisien sisältä sen kipinän, josta saa tuntemaan, ettei olekaan yksin. Näen Kurtin suosion perustuvan pitkälti tähän, vaikka itse jakaisin ainakin puolet kunniasta tämän suuntauksen pioneereille Joeylle, Johnnylle, Dee Deelle ja Tommylle. Jimi Hendrix: Olihan se kova veivaamaan, muttei yhtään sen kovempi ku muutkaan sen aikalaiset esim. Clapton, Page ja Beck. Ainoo vaan että se on noista neljästä ainoo musta, ainoo jenkki ja ainoo raato. Tästä nyt puuttui vielä se yksi pointti. Nimittään se, että Hendrix teki 3 Rolling stone lehden Top 100 -listalle sijoittuvaa albumia. Are you Experienced, Eletric Ladyland ja Axis: Bold as Love. Olen kuunnellut suhteellisen paljon muitakin mainitsemiasi artisteja tältä ajalta. Esiintyikö Yardbirdsissä läheskään niin paljon soiton taholta innovatiivisia elementtejä kuin Hendrixin sooloalbumeilla? Jeff Beckin kaksi ekaa albumia (Truth ja Beck-ola) on kokolailla perinteistä bluesia. Mainioita albumeita, mutta ei niissä juurikaan mitään uutta luotu. Kläpällä oli Cream ja Pagella Zeppelin. Mahtavia bändejä ja ennenkaikkea aivan upeat kemiat. Mutta se on eri asia loivatko nämä yhtyeet kitaransoiton alalla niin mullistavaa matskua kuin Hendrix? Life won't wait |
Mrezzye 23.01.2006 15:37:24 | |
---|
Alexi, ei kannata silti vetää övereitä jos tätä luet. :) Ja senhän se epäilemättä tekisi, jos näitä palstoja riittävän kauan lukisi ;) Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|
Wahi 23.01.2006 16:02:36 | |
---|
Axl Rose? Olisi saanut kuolla jo ajat sitten... On muuten RS:n Top 100 guitarists -listan sijalla 12. En allekirjoita tuota, mutta täytyy sanoa, etten pysty Nirvanan musiikkiin yhdistämään ketään toistakaan soittajaa. Kuinkahan montaa bändiä Nirvana on innoittanut... No eihän tuolla ole mitään tekemistä Kurtin kitaransoiton kanssa. Kyllähän Nirvana oli aikanaan kova juttu, samoin kuin Ramones. Mutta ei Cobainia pitäisi missään nimessä laittaa noin ylös parhaiden KITARISTIEN listassa. Shine on You crazy Diamond! |
pliksu 23.01.2006 16:05:10 (muokattu 23.01.2006 16:06:14) | |
---|
No eihän tuolla ole mitään tekemistä Kurtin kitaransoiton kanssa. Kyllähän Nirvana oli aikanaan kova juttu, samoin kuin Ramones. Mutta ei Cobainia pitäisi missään nimessä laittaa noin ylös parhaiden KITARISTIEN listassa. Kyllä Ramonesin suosiokin tuli 20v myöhässä, hautajaisten kynnyksellä ja sen jälkeen. EDIT: niin ainakin se kaupallinen suosio. Life won't wait |
Linda 23.01.2006 19:04:07 | |
---|
Meneeköhän tämä off-topiciksi, jos mainitsisin Nick Draken? No joo, rokkarihan hän ei juurikaan ollut, mutta muistaakseni 26-vuotiaana vetäisi (vahingossa? who knows) masennuslääke-od:n. Ja niin oli taas legenda syntynyt. "Christians, huh? So forgive me." - Bill Hicks |
Marlowe 23.01.2006 19:17:47 | |
---|
Kyllä Ramonesin suosiokin tuli 20v myöhässä, hautajaisten kynnyksellä ja sen jälkeen. EDIT: niin ainakin se kaupallinen suosio. Kyllä Ramones saavutti kaupallista suosiota jo ennen ensimmäisiä hautajaisia. Englannissa mm. "Baby I Love You" -cover napsahti kymmenen kärkeen ja "Sheena is a Punk Rocker" oli Top40-hitti sekin. Myös albumit möivät ihan kivasti, vaikka eivät ihan listojen kärkipäässä näkyneetkään. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
hyllevi 23.01.2006 20:49:28 (muokattu 23.01.2006 20:50:49) | |
---|
http://www.crashdiet.org/ Eikö tuossa ole liian aikaisin kuollutta rokkaria? E: kumma etten ole nähnyt koko foorumilla mitään mainintaa asiasta. |
stickyfinger 23.01.2006 20:52:02 | |
---|
http://www.crashdiet.org/ Eikö tuossa ole liian aikaisin kuollutta rokkaria? E: kumma etten ole nähnyt koko foorumilla mitään mainintaa asiasta. Aiheesta oli "Yleistä"-palstalla ketju, mutta napsahti lukko päälle kun meni asiattomaksi. "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
Pieni rumpalipoika 23.01.2006 21:51:36 | |
---|
On ehkä turhan aikaista alkaa puhumaan legendasta, kun kaverin delaamisesta on aikaa vasta 10 vuotta. Hyvä bändihän se on, mutta lähinnä naurattevaa pitää Cobainia jonain musiikillisena nerona. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
mr_b 23.01.2006 22:26:42 | |
---|
On ehkä turhan aikaista alkaa puhumaan legendasta, kun kaverin delaamisesta on aikaa vasta 10 vuotta. 12 itse asiassa. Kyllä Morrison ja Hendrix olivat jo 80-luvulla tunnustettuja "legendoja"... Hyvä bändihän se on, mutta lähinnä naurattevaa pitää Cobainia jonain musiikillisena nerona Tarttuvien yksinkertaisten kappaleiden teko on kovin aliarvostettu nerouden laji. Higgle-dy Piggle-dy. Let's do it! |
12 itse asiassa. Kyllä Morrison ja Hendrix olivat jo 80-luvulla tunnustettuja "legendoja"... Niinpä. Ainakin samantyylisten vouhkaajien mielestä, jotka täällä loukkaantuvat teini-idolinsa puolesta, kun joku perkele ja menee väheksymään suurmiestä.
Tarttuvien yksinkertaisten kappaleiden teko on kovin aliarvostettu nerouden laji. Tarttuvia biisejä on Technicolourillakin... "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |