suolintu 06.08.2003 15:32:20 | |
---|
Minkälaisia kokemuksia teillä on boss me-30 multiefektistä?? Kerran olen testannut sitä ja se kuulosti mielestäni ihan hyvältä, siinä on wah pedaalit ja muut. Löytyykö siitä hyvät särot heavy musiikkiin ja sooloiluun?? Hintaa sillä oli noin 300 euroa. |
Jucciz 06.08.2003 15:36:07 | |
---|
En tiedä, mutta 300 eurolla saa jo kolme-neljäkin hyvää säröpedaalia ja wahin. Jos et oikeasti tarvitse muuta, suosittelen, että ostat mieluummin erllisinä pedaaleina. Multiefektien kanssa palaa hermo yleensä ennemmin tai myöhemmin. Sitä paitsi erillisten pedaalien kanssa olet enemmän rock. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Imper 06.08.2003 15:49:32 (muokattu 06.08.2003 15:52:33) | |
---|
Joo, mulla oli tuollanen joku 3vuotta sitten. Toimii helvetin hyvin multiefektiksi varsinkin trankkucombojen edessä. Tuosta laitteesta saa vähän säätelemällä _nimenomaan_ hyvät hevisoundit; kompit, leadit ja hienot puhtaat. Itse myin sen pois koska se ei oikein toiminut putkistyrkkarin edessä. Vaihdoin sen muutamaan hyvään erillisspeduun. Mutta jos esim. kotona soittelet heviä et cetera, niin minun mielestä tuo vempele toimii todella hyvin. Ja kyllä tuo muovisesta ulkokuorestaan huolimatta kestää hyvin treenikämppä-/keikkaelämää. Ja tuo laite painii kuitenkin aikalailla eri sarjassa kun zoomit. Minun testaamistani multihärpättimistä ylivoimaisesti paras, ainakin ite sain siitä paremmat soundit kun kaverin gt-3:sta!:) Mutta tuosta hinnasta, jos tuo 300e oli uuden hinta niin ok, mutta minä ostin omani aikanaan 800mk:lla :) EDIT: Sellanen vielä, että hyviä, perinteisiä rock-soundeja en tuosta laitteesta (kuten ei varmaan mistään multihärpättimestä) koskaan saannut! Everyone is a per-son |
Sleepless 06.08.2003 17:15:40 | |
---|
Minkälaisia kokemuksia teillä on boss me-30 multiefektistä?? Kerran olen testannut sitä ja se kuulosti mielestäni ihan hyvältä, siinä on wah pedaalit ja muut. Löytyykö siitä hyvät särot heavy musiikkiin ja sooloiluun?? Hintaa sillä oli noin 300 euroa. Mulla oli tuommonen vielä vuosi sitten, mutta möin pois kun en tarvinnutkaan sitä... nyt vähän harmittaa =). Ostin omani 100 eurolla.. tuo 300e tuntuu aika kovalta hinnalta (ainakin käytetystä), kun eihän tuota taideta enää edes valmistaa? Melko hyvät perus soundit siitä sain, mutta mieleistäni säröä en siitä kuitenkaan löytänyt. Mulla oli Erillisenä särönä Ibanez Sm7 joka hakkas sen multilootan säröt 10-0. Muut efektit siinä oli ihan kelvot ja nyt harmittaa kun menin myymään sen. Ostetaan lukkotalla. esim. jt500/580 tai joku Schallerin floikka. |
teemus 06.08.2003 17:32:29 | |
---|
Itse vaihdoin omani pois noin kuukausi sitten. Vaihdoin sen saman valmistajan GT-6:n. Missähän näit ton myynnissä? Ihan hyvää sanottavaa ainakin mulla on kyseisestä vehkeestä, tosin itse jäin kaipaamaan hieman jämäkämpää rakennetta, jonka takia vaihdoinkin sen. Muovirakenteinen kun ei oikein tahdo kestä jatkuvaa roudaamista. |
t1amatti 07.08.2003 09:10:01 | |
---|
no näinhän se on. |
suolintu 08.08.2003 17:32:52 | |
---|
Sori! Testaamani laite todellakin oli tuo kuvassa ollut boss-me 50. Eli se taitaa olla ihan asiallinen vehje? Aiemmin mulla oli zoom 505II efekti ja siitä en kyllä kunnon lead soundeja saa. Vahvistimena toimii fender frontman. |
suolintu 09.08.2003 16:11:33 | |
---|
Mitä tarkoitetaan sillä, että boss me-50 käyttää COSM mallinnusta? Siinä ei ole vahvistin mallinnusta, joten saanko omasta fender frontman vahvistimestani ulos jämäkkää soundia?? Vai onko vahvistin mallinnuksesta hyötyä vain ilman vahvisinta soitettaessa...kuulokkeiden kautta siis? |
Prog 09.08.2003 17:36:57 | |
---|
Mul on toi Bossin ME-50 ja hyvä on. |
LaXu 09.08.2003 19:20:53 | |
---|
Mitä tarkoitetaan sillä, että boss me-50 käyttää COSM mallinnusta? Se on vain Bossin/Rolandin nimitys noille digitaalimallinnuksille siitä sun tästä pedaalista tai vahvistimesta. Markkinointihuuhaata kai enimmäkseen. :) |
nuorikitaristi 09.08.2003 20:53:32 (muokattu 09.08.2003 20:54:03) | |
---|
En tiedä, mutta 300 eurolla saa jo kolme-neljäkin hyvää säröpedaalia ja wahin. Jos et oikeasti tarvitse muuta, suosittelen, että ostat mieluummin erllisinä pedaaleina. Multiefektien kanssa palaa hermo yleensä ennemmin tai myöhemmin. Sitä paitsi erillisten pedaalien kanssa olet enemmän rock. Minkälaisia kokemuksia teillä on boss me-30 multiefektistä?? Äijä vastaa tohon että osta erillis speduja! Huhhuh. Jos suolintu tykkäsit että siinä on hyvät soundit niin osta pois. Kelpo vermehän se on. ai sä!? |
nuorikitaristi 09.08.2003 20:55:26 | |
---|
Sori! Testaamani laite todellakin oli tuo kuvassa ollut boss-me 50. Eli se taitaa olla ihan asiallinen vehje? Aiemmin mulla oli zoom 505II efekti ja siitä en kyllä kunnon lead soundeja saa. Vahvistimena toimii fender frontman. No sekin on hyvä. Siinä pedaalissa efektien laatu korvaa määrän. ai sä!? |
Nuuskamuikkunen 09.08.2003 22:09:53 | |
---|
Oma kantani on, että ei ole analogivehkeen voittanutta. Millään mallintavalla ei pääse samaan, kuin analogisella. "No mikä ettei... :]" |
Tuli joku aikaa sitte ostettua toi pedaali ja oon erittäin tyytyväinen. Tärkeintä on se että on paljon säröjä ja niitä on ihan riittävästi. Elämä on hummaa! |
Nuuskamuikkunen 10.08.2003 11:13:35 | |
---|
Tuli joku aikaa sitte ostettua toi pedaali ja oon erittäin tyytyväinen. Tärkeintä on se että on paljon säröjä ja niitä on ihan riittävästi. Hoho. "No mikä ettei... :]" |
Farski 10.08.2003 14:03:31 | |
---|
mitä kokemuksii teill on BOSS gt-6:sta? saako sillä aikaan metal soundeja? tai onko tiedossa jotain muuta efektiä/pedaalia millä sais? np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts |
Sleepless 10.08.2003 14:33:44 (muokattu 10.08.2003 14:35:20) | |
---|
mitä kokemuksii teill on BOSS gt-6:sta? saako sillä aikaan metal soundeja? tai onko tiedossa jotain muuta efektiä/pedaalia millä sais? Osta Boss mt-2 tai joku muu vastaava särötin niin saat metalli soundia ja paljon halvemmalla kuin gt-6:sen. Itselläni on Ibanezin sm7 ja saan siitä juuri oikeanlaisen metallisärön. kaveriksi kun hankit vielä jonkun delayn (ehkä myös choruksen) niin siinä on kaikki mitä tarvitsee metallin soittoon. Kyllä siitä gt-6:stakin metalli soundia saa ja eiköhän se ole tällähetkellä markkinoiden paras multiloota? Gt-6 on vaan niin p*run kallis että sen hinnalla saa puolitusinaa erilaisia irtopedaaleja jotka voivat olla sitten myöhemmin mieluisempia.. tai no en sano mitään päätä itse=) Ostetaan lukkotalla. esim. jt500/580 tai joku Schallerin floikka. |
Farski 10.08.2003 17:16:32 | |
---|
no ei se ny niin hirveen kallis oo... kun ajattelee... et siin on niitä efektejä ihan tarpeeks! niinku ne Line6:n uudet tai onko ne uusia ne AM4 DM4 FM4 jne...? niis oli muistaakseni kaikissa 16 efektiä/soundia mitä lie.. mikä se chorus on? eikö delay ole viive/kaiku? np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts |
Dumb 11.08.2003 10:29:54 | |
---|
niinku ne Line6:n uudet tai onko ne uusia ne AM4 DM4 FM4 jne...? Line6:sen pedaalimallintajat: AM4 Amp Modeler DL4 Delay Modeler DM4 Distortion Modeler FM4 Filter Modeler MM4 Modulation Modeler niis oli muistaakseni kaikissa 16 efektiä/soundia mitä lie.. AM4 Amp Modeler sisältää 16 vahvistinmallinnusta PODien tapaan. Kyseessä on siis lattiamallinen etuaste. En ole varma, onko laitteessa mono vaiko stereo sisään- ja ulostulot. DL4 Delay Modeler sisältää 15 Delay/Echo -mallinnusta ja lisäksi luuppisämplerin. Muista poiketen laitteessa on vain kolme muistipaikkaa tallennetuille soundeille, sillä neljännen paikan tilalla on Tap Tempo -kytkin. Stereo sisään- ja ulostulot! DM4 Distortion Modeler sisältää 16 erilaista säröpedaalimallinnusta aina kevyistä overdriveista aina hevisäröihin. Muista poiketen laitteessa on vain yksi sisääntulo ja yksi lähtö eli siis monolaite (muissa tupla sisään- ja ulostulot). FM4 Filter Modeler pitää sisällään 16 erilaista envelope filter, autowah, kitarasyna ym. "surinasoundia". MM4 Modulation Modeler pitää sisällään 16 modulaatioefektimallinnusta. Löytyy chorusta, uni-vibeä, flangeria, phaseria, tremoloa ym. mikä se chorus on? Katso aloittelijat-palstalta se efekti-FAQ! Vai tarkoitatko, mikä se Line6:sen "chorus-mallintaja" on? Se on tuo MM4 Modulation Modeler. eikö delay ole viive/kaiku? Lähinnä viive. Kaiku on enemmänkin reverb-nimellä. |
Dr. Love 11.08.2003 13:24:39 | |
---|
Minkälaisia kokemuksia teillä on boss me-30 multiefektistä?? Kerran olen testannut sitä ja se kuulosti mielestäni ihan hyvältä, siinä on wah pedaalit ja muut. Löytyykö siitä hyvät särot heavy musiikkiin ja sooloiluun?? Hintaa sillä oli noin 300 euroa. siis... ite ostin tommosen aikoinaan 120 eurolla... 300e on aika kiskurihinta Jack Daniel's, it's what's for dinner. |